Trouwdag vergeten
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:36
Mijn man is niet goed met datums en vergeet veel. Zo ook onze trouwdatum.
Hij heeft nog nooit de juiste datum genoemd. Maand... jaartal hij weet het niet. Meestal herinner ik hem er wel aan maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Afgelopen week was het weer zover. Ik weet al dat hij het vergeet maar ergens blijf ik hoop houden dat hij spontaan ineens een bloemetje meeneemt of oppas regelt en een etentje plant. Aan de andere kant vind ik het onzin en denk bij mezelf: laat gaan... het is maar een datum.
Wat doen jullie die dag zoal? Hecht je waarde aan die dag of is het niet belangrijk?
Hij heeft nog nooit de juiste datum genoemd. Maand... jaartal hij weet het niet. Meestal herinner ik hem er wel aan maar daar ben ik ook maar mee gestopt. Afgelopen week was het weer zover. Ik weet al dat hij het vergeet maar ergens blijf ik hoop houden dat hij spontaan ineens een bloemetje meeneemt of oppas regelt en een etentje plant. Aan de andere kant vind ik het onzin en denk bij mezelf: laat gaan... het is maar een datum.
Wat doen jullie die dag zoal? Hecht je waarde aan die dag of is het niet belangrijk?
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:38
zaterdag 12 oktober 2019 om 15:14
Oh, dat ben ik helemaal met je eens. Maar goed, sommige dingen krijg je nooit aangeleerd en dat weet je vaak vroeg genoeg. Maar goed, we weten allemaal dat op het gebied van EQ of IQ niet iedereen even ver is. En dat is niet erg. Sommigen zitten daar ook totaal niet op te wachten.Malinois schreef: ↑12-10-2019 14:17Het gaat niet om of iemand romantisch is of attent. Je hebt als het goed is na een paar jaar huwelijk donders goed door of je partner gelukkig wordt van een ontbijtje op bed met moederdag en een bosje bloemen met je trouwdag. Daar hoef je niet romantisch of attent voor te zijn, een IQ groter dan je schoenmaat en een beetje oog voor je wederhelft is voldoende. Attent en romantisch is als er iets heel bijzonders geregeld wordt, maar je partner een plezier doen is wat mij betreft basis sociale vaardigheden.
zaterdag 12 oktober 2019 om 15:30
Als ik zin heb om uit eten te gaan op onze trouwdag dan zeg ik dat een paar weken van te voren en regelen we dat. Meestal doen we niets, dochter is vlak erna jarig en ik ook, en dan zijn er in de familie nog veel meer verjaardagen. Twaalf en half jaar hebben we gevierd met een feest, daar hadden we zin in.
De enige die er eigelijk altijd aan denkt is mijn vader, vorige week waren we 16 jaar getrouwd en mijn vader gaf ons een bos bloemen. Hij geeft altijd bloemen of een kaart op onze trouwdag.
De enige die er eigelijk altijd aan denkt is mijn vader, vorige week waren we 16 jaar getrouwd en mijn vader gaf ons een bos bloemen. Hij geeft altijd bloemen of een kaart op onze trouwdag.
zaterdag 12 oktober 2019 om 15:41
Ik vind het allemaal niet zo belangrijk. Ik had zelf ook moeite met onthouden. Zijn nu 3,5 jaar getrouwd en heb sinds een paar maanden een ezelsbruggetje om de datum te onthouden...
Het was een mooie, fijne dag, ik ben blij dat we getrouwd zijn, maar verder vind ik het niet heel belangrijk om het jaarlijks te vieren oid.
Het was een mooie, fijne dag, ik ben blij dat we getrouwd zijn, maar verder vind ik het niet heel belangrijk om het jaarlijks te vieren oid.
zaterdag 12 oktober 2019 om 16:01
Dat jij het niet boeiend vindt, wil niet zeggen dat anderen het ook niet boeiend moeten vinden.salinarosseno schreef: ↑12-10-2019 15:56Wat een flauwekul. Ik moet altijd op facebook lezen dat ik jarig ben![]()
Zelfs dat vergeet ik (of wil ik niet weten misschien)
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 19:37
0.16% gewijzigd
zaterdag 12 oktober 2019 om 17:11
zaterdag 12 oktober 2019 om 18:01
Malinois schreef: ↑12-10-2019 14:01Goh wat bijzonder dat niemand hier ook maar iets belangrijk vindt aan een trouwdatum. Ik krijg zelfs kaartjes van familie en in mijn omgeving wordt standaard een feestje gegeven met 12,5 en 25 jaar, dus dat je die ‘vergeet’ vind ik eerder opmerkelijk dan doorsnee. Mijn ervaring is toch dat mensen iets doen met die jubilea.
Wij doen altijd iets kleins, kaartje, flesje wijn, bonbons, dat werk. Maar als je zo graag wilt dat hij er aan denkt noem het dan een weekje vooraf eens ‘goh, volgende week woensdag zijn we xxx aantal jaar getrouwd, gaan we wat doen?’
Inderdaad, sta er ook wel van te kijken. Wij proberen toch altijd wel een etentje te plannen rond onze trouwdag en ik krijg ook altijd een bloemetje. Ik vind het wel mooi om te vieren. Volgens mij zie ik in mn omgeving ook wel dat het gevierd wordt. Nu gaan wij niet heel vaak met zn 2en uit eten dus de trouwdag is een mooie reden om dat wel weer eens te doen.
Tuurlijk is het maar een datum. Maar dat is een verjaardag toch eigenlijk ook. En als je dat andere topic leest: 'man geeft geen cadeau voor mijn verjaardag', dan vind iedereen hem echt een hork (Ik ook hoor). Ik zou het ook best jammer vinden als man niet aan de trouwdag denkt.
zaterdag 12 oktober 2019 om 18:04
Precies.doornroosje9 schreef: ↑12-10-2019 13:47Je weet dat je man slecht is in data onthouden en toch blijf je elk jaar hopen? Dan doe je het jezelf een beetje aan, niet?
Ik vind het ook niet super belangrijk eigenlijk. Soms gaan we uit eten of ergens een borrel drinken of we zijn op vakantie en dan denken we er ook niet aan.
zaterdag 12 oktober 2019 om 18:06
Toch vind ik 'slecht zijn in het onthouden van datums ' wel echt onzin.. als man het wel belangrijk vindt iets aan de trouwdag te doen, en het wel leuk of belangrijk vindt een bloemetje te geven, dan kan hij daar ook moeite voor doen. Ooit van agenda's gehoord? Weekkalenders? Herinnering in je telefoon? Etc.FitsSprits schreef: ↑12-10-2019 14:12Dat iemand niet romantisch is of slecht is in het onthouden van datums, maakt de persoon nog geen ongeschikte partner. Ik merk ook dat ik attenter en romantischer ben dan gemiddeld, maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. En zo hebben we allemaal wel onze eigen voorkeuren.
Verder bespreken wij het ook gewoon hoor: goh over 3 weken zijn we 10 jr getrouwd, zullen we lekker uit eten gaan en oppas regelen?
Vind ik niet raar om dat zo te doen, je viert het samen dus het hoeft wat mij betreft niet als een verrassing voor de ander gepresenteerd te worden.
Dat er dan nog een ander cadeautje of bloemetje bij komt kan altijd nog.
zaterdag 12 oktober 2019 om 18:06
Wij feliciteren elkaar wel altijd, maar er hoort voor mijn gevoel niet perse een cadeau bij. En bij een verjaardag hoort dat voor mijn gevoel wel.tulpje21 schreef: ↑12-10-2019 18:01Inderdaad, sta er ook wel van te kijken. Wij proberen toch altijd wel een etentje te plannen rond onze trouwdag en ik krijg ook altijd een bloemetje. Ik vind het wel mooi om te vieren. Volgens mij zie ik in mn omgeving ook wel dat het gevierd wordt. Nu gaan wij niet heel vaak met zn 2en uit eten dus de trouwdag is een mooie reden om dat wel weer eens te doen.
Tuurlijk is het maar een datum. Maar dat is een verjaardag toch eigenlijk ook. En als je dat andere topic leest: 'man geeft geen cadeau voor mijn verjaardag', dan vind iedereen hem echt een hork (Ik ook hoor). Ik zou het ook best jammer vinden als man niet aan de trouwdag denkt.
zaterdag 12 oktober 2019 om 19:17
Dat is ook best absurd. Dat je niets aan verjaardagen doet snap ik, maar je eigen verjaardag vergeten is bizar.salinarosseno schreef: ↑12-10-2019 15:56Wat een flauwekul. Ik moet altijd op facebook lezen dat ik jarig ben![]()
Zelfs dat vergeet ik (of wil ik niet weten misschien)
zaterdag 12 oktober 2019 om 19:25
dinsdag 22 oktober 2019 om 08:44
Iets geven om je huwelijk is echt iets heel anders dan maandelijks/jaarlijks aandacht geven aan je trouwdag, volgens mij. Gelukkig maar, anders was ik nu niet bijna 25 jaar getrouwd.....
dinsdag 22 oktober 2019 om 08:50
dinsdag 22 oktober 2019 om 09:52
Ik ben heeeeeel slecht in dat soort dingen, mijn man is daar beter in. Ik hecht er ook niet zoveel waarde aan. Mijn eigen trouwdag weet ik wel overigens. Wij zijn getrouwd op de verjaardag van man, als ik die vergeet heb ik dus dubbelop ellende
.
Maar ik verwacht niets van mijn man op onze trouwdag, vind ik helemaal niet nodig. Wij geven elkaar sowieso eigenlijk nooit cadeautjes.
Dingen die ik belangrijk vind (belangrijke data mbt dierbaren zijn dat vooral), zet ik in de agenda. Dat helpt in elk geval en zo lijk ik ontzettend attent...
Maar ik verwacht niets van mijn man op onze trouwdag, vind ik helemaal niet nodig. Wij geven elkaar sowieso eigenlijk nooit cadeautjes.
Dingen die ik belangrijk vind (belangrijke data mbt dierbaren zijn dat vooral), zet ik in de agenda. Dat helpt in elk geval en zo lijk ik ontzettend attent...
dinsdag 22 oktober 2019 om 10:02
dinsdag 22 oktober 2019 om 10:06
Uiteraard maar dan maakt het jullie dus niet veel uit.Parallella schreef: ↑22-10-2019 08:44Iets geven om je huwelijk is echt iets heel anders dan maandelijks/jaarlijks aandacht geven aan je trouwdag, volgens mij. Gelukkig maar, anders was ik nu niet bijna 25 jaar getrouwd.....
Het niet onthouden terwijl je partner daar wel waarde aan hecht vind ik lomp en onempatisch.