Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
zaterdag 2 januari 2010 om 21:04
Kastanjez, leuk dat je meeschrijft! Welke regio woon je? Vrienden van ons hadden een prachtige trouwreportage en ook echt heel anders dan van die standaard foto's op een bruggetje en zo, dus wellicht is die fotograaf wat voor jullie?
MdK: Lief dat je nog aan mij dacht, ik houd inderdaad van bewerkte lijfjes. De jurk die je plakte, vind ik heel mooi, al zou ik niet voor dat goudkleurige kiezen.
Ik ben trouwens ook voor een nieuwe tabel, hoe gaan we dat aanpakken? Zal ik een nieuw topic beginnen met een link naar deze?
MdK: Lief dat je nog aan mij dacht, ik houd inderdaad van bewerkte lijfjes. De jurk die je plakte, vind ik heel mooi, al zou ik niet voor dat goudkleurige kiezen.
Ik ben trouwens ook voor een nieuwe tabel, hoe gaan we dat aanpakken? Zal ik een nieuw topic beginnen met een link naar deze?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
zaterdag 2 januari 2010 om 21:18
Hallo!
Zoooo ben je effe een week ofline, vanwege de feestdag, dan loop je meteen 12 pagina's achter!
Echt veel geschreven hoor!!
Laat ik es beginnen met iedereen alle goeds voor een trouwlustig 2010 (en 2011) toe te wensen! En dat dit jaar veel liefde, geluk en gezondheid mag hebben!
Ik zie hele leuke jurken voorbij komen, maar ook jurken waarvan ik denk dat trek ik nooit levend aan
Hoe mijn jurk eruit gaat zien; ik heb echt nog geen flauw benul. Ik weet wel dat ik strapless mooi vind, ik wil geen sisi-jurk (met veel friemels enzo), maar ook niet te simpel, klein sleepje mag, wel modern en wit.
Ik ga es speuren naar bruismodezaken hier in de buurt, dan lekker met moeder en zussen shoppen. Heb er nu al zin in!
De mooiste bruidstaarten (en ook de duurste, denk ik):
Taart!
Heb jaren bij een afnemer van dit bedrijf gewerkt, dus ik weet wel hoe lekker het is!
Ik ga effe verder met bijlezen, dus tot laterssss (ws niet meer vandaag)
Groetjes MDF
Zoooo ben je effe een week ofline, vanwege de feestdag, dan loop je meteen 12 pagina's achter!
Echt veel geschreven hoor!!
Laat ik es beginnen met iedereen alle goeds voor een trouwlustig 2010 (en 2011) toe te wensen! En dat dit jaar veel liefde, geluk en gezondheid mag hebben!
Ik zie hele leuke jurken voorbij komen, maar ook jurken waarvan ik denk dat trek ik nooit levend aan
Hoe mijn jurk eruit gaat zien; ik heb echt nog geen flauw benul. Ik weet wel dat ik strapless mooi vind, ik wil geen sisi-jurk (met veel friemels enzo), maar ook niet te simpel, klein sleepje mag, wel modern en wit.
Ik ga es speuren naar bruismodezaken hier in de buurt, dan lekker met moeder en zussen shoppen. Heb er nu al zin in!
De mooiste bruidstaarten (en ook de duurste, denk ik):
Taart!
Heb jaren bij een afnemer van dit bedrijf gewerkt, dus ik weet wel hoe lekker het is!
Ik ga effe verder met bijlezen, dus tot laterssss (ws niet meer vandaag)
Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:18
@Sterretjee, onze vrienden hebben een heel gave foto in zwart wit, tegen een soort oude, gehavende muur, alsof het een achterafsteegje is, waar ze heftig zoenend tegenaan staan. De fotograaf heeft de foto zo geshopt dat het lijkt alsof er met graffiti 'Ik hou van je' staat. Geeft een heel bijzondere sfeer.
zaterdag 2 januari 2010 om 21:24
KlikHier de site van de fotograaf, bij kopje Trouwen staan een aantal voorbeelden. De fotograaf luistert heel goed naar wat bij je past. Een andere foto van onze vrienden dan die ik omschreef staat ertussen, maar ik vertel natuurlijk niet welke
anoniem_83326 wijzigde dit bericht op 02-01-2010 21:25
Reden: Wel de link toevoegen dan :-)
Reden: Wel de link toevoegen dan :-)
% gewijzigd
zaterdag 2 januari 2010 om 21:29
qua fotografie hou ik van de spontaniteit en aktie, dus shoot wat op het juiste moment tijdens het feest ofzo. Ook verdoorgeshopte foto's kunnen leuk worden, zodat het bijna niet meer te zien is dat de foto op een bruiloft gemaakt is, zoiets. Foto's die laten zien dat de familie 'geëmotioneerd' is tijdens de ceremonie krijg ik de kriebels van, net als statieportretten met verschillende clubjes. Wel leuk vind ik foto's die laten zien dat er misschien per ongeluk iets fout is gegaan, want dat gebeurd weleens. Dat het opeens met bakken uit de hemel gaat regenen en iedereen als een gek naar binnen moet rennen (maar ja daar heb je als fotograaf weinig invloed op). een fotograaf die dat soort momenten dus ook leuk vind en dat vastlegt.
zaterdag 2 januari 2010 om 21:34
zaterdag 2 januari 2010 om 21:36
In ieder geval mijn zusje en een vriendin denk ik. Mijn moeder wil ook graag mee heeft ze gezegd (tegen de tijd dat het ooit aan de orde komt), maar dat weet ik nog niet. Overigens heeft Donny zowel met oud en nieuw als op nieuwjaarsdag ten overstaan van zijn familie te kennen gegeven dat er in 2010 veel gaat gebeuren voor ons. Op het gebied van trouwen. Ik zeg: Kom maar met dat aanzoek!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:38
zou eigenlijk vlak voor de kerst jurken gaan passen, maar heb dat nog even uitgesteld want had mijn aandacht even ergens anders voor nodig, maar heb toen een vriendin met een stunnigkledingstijl en 1 van mijn broertjes meegevraagd voor de mannelijke kijk op de zaak. Ook hij vindt het niet vervelend om te shoppen dus dat leek me een goed idee.
Gaat iemand met haar as? Mijn moeder heeft het toen wel gedaan nl. Nu wil mijn vriend absoluut niet, dus dat is geen dilemma, als hij mijn jurk niet van te voren wil zien, nou ja dan niet.
Gaat iemand met haar as? Mijn moeder heeft het toen wel gedaan nl. Nu wil mijn vriend absoluut niet, dus dat is geen dilemma, als hij mijn jurk niet van te voren wil zien, nou ja dan niet.
zaterdag 2 januari 2010 om 21:39
Hallo dames,
Gefeliciteerd met jullie verloving!!!
Ook ik ben verloofd, al een jaar..
Dit jaar gaat het ervan komen, we gaan trouwen!!!
Ik wil graag een beetje anononiem blijven dus maak hier niet de datum bekend maar aan het eind vd zomer zeg maar
we gaan trouwen in Utrecht.
zijn er meer mensen die in utrecht gaan trouwen?
ik ben al 1 middag jurken wezen passen...
ik wilde voor een hele simpele met mouwtjes gaan maar mogelijk wordt het toch een met hele dunne bandjes of een band in de nek(kom even niet op de naam).. over 2 weken ga ik nog een keer bij idoido in a´dam jurken passen... ben benieuwd
Ik wil graag een beetje anononiem blijven dus maak hier niet de datum bekend maar aan het eind vd zomer zeg maar
ik wilde voor een hele simpele met mouwtjes gaan maar mogelijk wordt het toch een met hele dunne bandjes of een band in de nek(kom even niet op de naam).. over 2 weken ga ik nog een keer bij idoido in a´dam jurken passen... ben benieuwd
zaterdag 2 januari 2010 om 21:40
Ik ben ondertussen even met vent darten ( ) aan het kijken hoor, dus ben er vaker niet dan wel.
Kastanjez, volgens mij heb ik wel eens een begrotinkje van ons neergezet, wil wel weer zoeken, maar als jij de jouwe geeft dan kan ik makkelijker tips geven.
Offbeat bride is trouwens echt leuk inderdaad!
Kastanjez, volgens mij heb ik wel eens een begrotinkje van ons neergezet, wil wel weer zoeken, maar als jij de jouwe geeft dan kan ik makkelijker tips geven.
Offbeat bride is trouwens echt leuk inderdaad!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:46
Ik was afgelopen jaar de getuige van één van mijn beste vriendinnen en had er min of meer op gerekend dat ik mee mocht jurken passen. Leek me zo leuk om mee te maken! Maar de moeder van de bruid vond het echt een moeder-dochter moment en ze wilde dit graag samen doen, dus ik ben niet mee geweest. Wel jammer, maar natuurlijk moet de bruid het vooral zo doen zoals ze wilt. In elk geval zou ik dus zeggen: getuigen/ceremoniemeester - tenminste, als dat vrouwen zijn. Persoonlijk zou ik niet zo snel mannelijk vrienden/broer meenemen, maar dat is met name omdat ik bang ben dat ze er snel genoeg van hebben. En omdat je toch in al die jurken gehezen moet worden, waardoor je dus eerst in je ondergoed (vaak zonder bh, ivm lijfje in jurk) daar staat en daar zou ik ook niet iedereen bij hoeven hebben. En ik vind het ook wel leuk, zo'n vrouwenuitstapje.
zaterdag 2 januari 2010 om 21:50
quote:ilske79 schreef op 02 januari 2010 @ 21:39:
Hallo dames,
ik ga niet IN utrecht trouwen(was eerst wel de bedoeling) maar wel in de buurt van utrecht heb laatst wel in utrecht jurken staan kijken...
En ja, as gaat de jurk zien voordat ik m koop!!
Hallo dames,
ik ga niet IN utrecht trouwen(was eerst wel de bedoeling) maar wel in de buurt van utrecht heb laatst wel in utrecht jurken staan kijken...
En ja, as gaat de jurk zien voordat ik m koop!!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:52
wat betreft de foto's; ik wil wel een aantal statieportretten.
- met mijn familie
- met zijn familie
- met onze getuigen
- met mijn vriendinnen
- met alle aanwezigen tijdens de ceremonie
- met alle aanwezigen tijdens het feest
Dit is dus al een uitgedacht hoofdstuk.
Ik ben er al wel achter dat trouwen net zoiets als het schrijven van een boek.
Je begint met de inleiding; het aanzoek
En dan volgen de hoofdstukken vanzelf; het kiezen van een datum, een lokatie, het uitzoeken van een jurk/pak, uitnodigingen, ringen, Elk onderdeel past wel in een hoofdstuk
En uiteraard wordt het sluitende hoofdstuk de trouwerij zelf, met als epiloog het fotoboek.
Groetjes MDF
- met mijn familie
- met zijn familie
- met onze getuigen
- met mijn vriendinnen
- met alle aanwezigen tijdens de ceremonie
- met alle aanwezigen tijdens het feest
Dit is dus al een uitgedacht hoofdstuk.
Ik ben er al wel achter dat trouwen net zoiets als het schrijven van een boek.
Je begint met de inleiding; het aanzoek
En dan volgen de hoofdstukken vanzelf; het kiezen van een datum, een lokatie, het uitzoeken van een jurk/pak, uitnodigingen, ringen, Elk onderdeel past wel in een hoofdstuk
En uiteraard wordt het sluitende hoofdstuk de trouwerij zelf, met als epiloog het fotoboek.
Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zaterdag 2 januari 2010 om 21:52
Grappig, ik wilde juist een man mee om het iets minder zo'n vrouwentutding te maken.
Maar ze krijgen toch vaak wat te drinken en te kletsen enzo?
Waarom is jurkenpassen zo'n specifiek moeder-dochter ding eigenlijk? Van wat ik begrepen heb iig.
Snap dat niet helemaal. Maar goed, ik ga ook nooit met mijn moeder winkelen, dus ken dat gevoel ook helemaal niet.
Maar ze krijgen toch vaak wat te drinken en te kletsen enzo?
Waarom is jurkenpassen zo'n specifiek moeder-dochter ding eigenlijk? Van wat ik begrepen heb iig.
Snap dat niet helemaal. Maar goed, ik ga ook nooit met mijn moeder winkelen, dus ken dat gevoel ook helemaal niet.