Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
zaterdag 2 januari 2010 om 22:00
Tja, ik vind die jurken passen ook niet persé zo'n moeder-dochter ding, maar voor de moeder van die vriendin was dat wel zo. Zij had ook ooit met haar moeder een jurk uitgezocht en nu ging haar enige dochter trouwen en dat was dan toch wel allemaal erg belangrijk en spannend en zo...
Zelf lijkt het me juist heel leuk om met vriendinnen te doen: eerst de meest protserige jurken passen en uitgelachen worden en daarna serieus.
Natuurlijk hoeft niet iedereen mee de paskamer in, je wordt volgens mij in principe aangekleed door zo'n winkelmeisje. De rest kan idd met kopje thee buiten het pashokje wachten.
Gewoon lekker gaan met de mensen waar jij je bij op je gemak voelt en waarvan jij het leuk vindt dat ze al een 'sneak-peak' hebben gehad...
Zelf lijkt het me juist heel leuk om met vriendinnen te doen: eerst de meest protserige jurken passen en uitgelachen worden en daarna serieus.
Natuurlijk hoeft niet iedereen mee de paskamer in, je wordt volgens mij in principe aangekleed door zo'n winkelmeisje. De rest kan idd met kopje thee buiten het pashokje wachten.
Gewoon lekker gaan met de mensen waar jij je bij op je gemak voelt en waarvan jij het leuk vindt dat ze al een 'sneak-peak' hebben gehad...
zaterdag 2 januari 2010 om 22:11
zaterdag 2 januari 2010 om 22:20
ik weet niet waar de traditie vandaan komt, maar hier blijft jurk een verassing voor a.s. man tot op de dag van trouwen.
En ik wil zijn pak ook niet zien, pas op de dag zelf. Gaat nog wel lastig worden om niks te verklappen voor hem. Ben voor a.s. man echt een open boek. Hij ziet alles aan mijn ogen.
Bij mij gaan moeder en zussen mee. Zussen zijn ceremoniemeester. Ik vind het wel een familieding om een jurk te gaan uitzoeken.
Wat doen jullie met; something old, something new, something borrowed, something blue??
En ik wil zijn pak ook niet zien, pas op de dag zelf. Gaat nog wel lastig worden om niks te verklappen voor hem. Ben voor a.s. man echt een open boek. Hij ziet alles aan mijn ogen.
Bij mij gaan moeder en zussen mee. Zussen zijn ceremoniemeester. Ik vind het wel een familieding om een jurk te gaan uitzoeken.
Wat doen jullie met; something old, something new, something borrowed, something blue??
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
zaterdag 2 januari 2010 om 22:29
Ik ken hem ook wel als iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws. Ben het niet echt van plan.
Ik ben overigens ook sterk tegen van die statieportretten, doe mij maar een kleine collectie mooie foto's en een bende feestfoto's.
Zijn er trouwens nog meer meiden die zelf hun kaart photoshoppen?
Ik ben overigens ook sterk tegen van die statieportretten, doe mij maar een kleine collectie mooie foto's en een bende feestfoto's.
zaterdag 2 januari 2010 om 22:32
Ik ga mijn jurk ook geheim houden. Ga alleen passen met m'n zus en misschien een vriendin. Vind het wel een leuke verrassing en stel dat het nou echt ongeluk brengt als hij hem van te voren ziet
Om nog even een onderwerpje aan te snijden dat al eerder besproken is. De huwelijksreis: Wij willen de dag na ons huwelijk ergens heen/iets doen, maar geen hele week weg o.i.d. en het budget is zoals logisch volgt op een trouwerij van 2000 euro. Iemand een idee?
Om nog even een onderwerpje aan te snijden dat al eerder besproken is. De huwelijksreis: Wij willen de dag na ons huwelijk ergens heen/iets doen, maar geen hele week weg o.i.d. en het budget is zoals logisch volgt op een trouwerij van 2000 euro. Iemand een idee?
zaterdag 2 januari 2010 om 22:33
quote:Tuut schreef op 02 januari 2010 @ 21:01:
@Kastanjez
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk (zo hoort het geloof ik )! Ik ben absoluut geen revaringsdeskundige, maar volgens mij kun je veel besparen als je een aantal 'standaard' dingen achterwege laat:
- trouwvervoer (persoonlijk zou ik net zo lief in ons 15 jr oude rammelbakje naar het gemeetehuis rijden)
- de uitnodigingen: in plaats van ze echt te laten drukken kun je zelf iets creëren en naar de copyshop gaan
- jurk & pak: je kunt ook hele mooie dingen krijgen voor <1000 euro, zie wat MdK heeft gegoogled
- onderhandelen met de feestlokatie over drankprijs
eh... wat wil je persé wel op je dag? dan kunnen wij misschien een beetje meedenken over hoe je dat in een goedkopere variant kan doen.
- Trouwvervoer: doen we niet aan
- uitnodigingen: ontwerp door mijn broer, mijn verhuiskaarten waren nog geen 100 euro, verwacht dat dat hiervoor ook moet kunnen.
- pak komt van schoonouders, jurk heb ik nog geen idee (zoals ik eerder al zei, als ik me erop focus kan ik best iets vinden van 200,-, maar de jurk waarvan ik het plaatje heb laten zien, gaat zeker meer kosten dus ik weet het nog niet. Wil eigenlijk niet boven de 750 uitkomen)
- feestlokatie: in de tuin bij mijn schoonouders, schoonpapa betaalt de tent (want stel dat het slecht weer wordt!!)
Wat dan nog over blijft:
- kerk (incl muziek versiering etc), hebben we voorlopig op 600 euro staan.
- barbecue (oid) voor zo'n 80 man, ná de kerkdienst (offerte van 3000 euro, incl drank voor 6 uur én personeel én meubilair)
- we twijfelen nog of we dan aansluitend nog wat extra mensen (familie die we toch niet helemaal willen missen, collega's waar we toch wel gek mee zijn etc) na 8 uur 's avonds uit zullen nodigen ofzo, maar rekenen voor de zekerheid op nog 1000 euro extra
- muzikant (die we al hebben uitgezocht) 500,-
Dan ben ik vast nog wat vergeten, maar nu zitten we dus al over de 7500 en dan ben ik de ringen nog vergeten...
@Kastanjez
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk (zo hoort het geloof ik )! Ik ben absoluut geen revaringsdeskundige, maar volgens mij kun je veel besparen als je een aantal 'standaard' dingen achterwege laat:
- trouwvervoer (persoonlijk zou ik net zo lief in ons 15 jr oude rammelbakje naar het gemeetehuis rijden)
- de uitnodigingen: in plaats van ze echt te laten drukken kun je zelf iets creëren en naar de copyshop gaan
- jurk & pak: je kunt ook hele mooie dingen krijgen voor <1000 euro, zie wat MdK heeft gegoogled
- onderhandelen met de feestlokatie over drankprijs
eh... wat wil je persé wel op je dag? dan kunnen wij misschien een beetje meedenken over hoe je dat in een goedkopere variant kan doen.
- Trouwvervoer: doen we niet aan
- uitnodigingen: ontwerp door mijn broer, mijn verhuiskaarten waren nog geen 100 euro, verwacht dat dat hiervoor ook moet kunnen.
- pak komt van schoonouders, jurk heb ik nog geen idee (zoals ik eerder al zei, als ik me erop focus kan ik best iets vinden van 200,-, maar de jurk waarvan ik het plaatje heb laten zien, gaat zeker meer kosten dus ik weet het nog niet. Wil eigenlijk niet boven de 750 uitkomen)
- feestlokatie: in de tuin bij mijn schoonouders, schoonpapa betaalt de tent (want stel dat het slecht weer wordt!!)
Wat dan nog over blijft:
- kerk (incl muziek versiering etc), hebben we voorlopig op 600 euro staan.
- barbecue (oid) voor zo'n 80 man, ná de kerkdienst (offerte van 3000 euro, incl drank voor 6 uur én personeel én meubilair)
- we twijfelen nog of we dan aansluitend nog wat extra mensen (familie die we toch niet helemaal willen missen, collega's waar we toch wel gek mee zijn etc) na 8 uur 's avonds uit zullen nodigen ofzo, maar rekenen voor de zekerheid op nog 1000 euro extra
- muzikant (die we al hebben uitgezocht) 500,-
Dan ben ik vast nog wat vergeten, maar nu zitten we dus al over de 7500 en dan ben ik de ringen nog vergeten...
zaterdag 2 januari 2010 om 22:33
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 januari 2010 @ 22:29:
Ik ken hem ook wel als iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws. Ben het niet echt van plan.
something old...check
something new...check
something borrowed...weetiknogniet
something blue...waarom in bruiloftsnaam blue???
statieportretten zijn wel leuk voor de gasten..
something old...check
something new...check
something borrowed...weetiknogniet
something blue...waarom in bruiloftsnaam blue???
statieportretten zijn wel leuk voor de gasten..
zaterdag 2 januari 2010 om 22:41
quote:Mevrouwdekees schreef op 02 januari 2010 @ 22:29:
Denk het wel, maar had volgens mij ook wel leuke enigszins budget kaarten gevonden, weet alleen niet meer waar.
Zelf photoshoppen vind ik wel persoonlijker eigenlijk, maar heb nog geen idee hoe we dat dan gaan doen.
Denk het wel, maar had volgens mij ook wel leuke enigszins budget kaarten gevonden, weet alleen niet meer waar.
Zelf photoshoppen vind ik wel persoonlijker eigenlijk, maar heb nog geen idee hoe we dat dan gaan doen.
zaterdag 2 januari 2010 om 22:42
Maar ik kom met jouw berekeningen op 5200,-- + de jurk. ik moet zeggen, jullie plannen lijken me heel reëel... Stel dat die jurk 500,-- kost, waar gaat de overige 1800,-- dan naartoe (fotograaf? gemeentehuis? ringen? huwelijksreis?). Het is wel duur hè, dat trouwen...
Ik zou wel nog een goede fotograaf nemen, hopelijk ken je iemand die dat voor weinig wilt doen. Ik heb helaas verder niet echt tips voor je, de anderen vast wel.
Ik zou wel nog een goede fotograaf nemen, hopelijk ken je iemand die dat voor weinig wilt doen. Ik heb helaas verder niet echt tips voor je, de anderen vast wel.
zaterdag 2 januari 2010 om 22:42
quote:Boom_87 schreef op 02 januari 2010 @ 22:32:
Ik ga mijn jurk ook geheim houden. Ga alleen passen met m'n zus en misschien een vriendin. Vind het wel een leuke verrassing en stel dat het nou echt ongeluk brengt als hij hem van te voren ziet
Om nog even een onderwerpje aan te snijden dat al eerder besproken is. De huwelijksreis: Wij willen de dag na ons huwelijk ergens heen/iets doen, maar geen hele week weg o.i.d. en het budget is zoals logisch volgt op een trouwerij van 2000 euro. Iemand een idee?fietsen naar de waddeneilanden? terschelling ofzo en daar kamperen?
Om nog even een onderwerpje aan te snijden dat al eerder besproken is. De huwelijksreis: Wij willen de dag na ons huwelijk ergens heen/iets doen, maar geen hele week weg o.i.d. en het budget is zoals logisch volgt op een trouwerij van 2000 euro. Iemand een idee?fietsen naar de waddeneilanden? terschelling ofzo en daar kamperen?
zaterdag 2 januari 2010 om 22:43
zaterdag 2 januari 2010 om 22:45
quote:Mevrouw75 schreef op 02 januari 2010 @ 22:42:
[...]
fietsen naar de waddeneilanden? terschelling ofzo en daar kamperen?Super grappig dat je het zo beschrijft. Zo zag onze eerste vakantie samen er uit zo'n 4,5 jaar geleden. Moet zeggen dat het wel voor herhaling vatbaar is. Alleen weinig van Terschelling gezien.
[...]
fietsen naar de waddeneilanden? terschelling ofzo en daar kamperen?Super grappig dat je het zo beschrijft. Zo zag onze eerste vakantie samen er uit zo'n 4,5 jaar geleden. Moet zeggen dat het wel voor herhaling vatbaar is. Alleen weinig van Terschelling gezien.