Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Al een tijd hier niet geweest, excuus! Wel leuk om alle verhalen weer bij te lezen. Inmiddels zijn er ook weer een aantal getrouwden: van harte gefeliciteerd! Tof om te lezen dat jullie zo genoten hebben op jullie dag. Halcyon, wat een prachtige foto's en jullie zagen er beeldschoon uit.

Bij ons nog 35 dagen op de teller. Ik heb in de zomervakantie lekker veel kunnen regelen. Het menu gekozen, tafelschikking gemaakt, decoratie gekocht, toch een photobooth gehuurd, draaiboek in elkaar geknutseld. Eigenlijk zijn het nu alleen nog de laatste kleine dingen.

Enige nog wel een puntje: wij willen graag een openingsdans en hebben daarvoor een tijdje geleden ook een aantal danslessen genomen. Alleen hebben we sindsdien helemaal niet meer geoefend (stom, stom) en zijn we eigenlijk alles vergeten. Hoe doen/deden jullie de openingsdans?
@daneli, niet. Geen openinngsdans haha. Dus ook geen probleem mee. Haha nee wij hebben ook geen dansfeest dus was het bij ons ook geen ding waar we überhaupt over na hoefden te denken.
Vandaag nog precies drie weken!

Van de week pak van vriend gehaald. Met de fotograaf alles besproken. Jurk voor de laatste keer gepast.
Kom maar op!

Alleen nog het telefoontje van de ambtenaar afwachten om een afspraak te maken.

Hoe is het bij jullie?
Schiet op motorbloemetje!

Hier zijn de uitnodigingen vorige week de deur uit gegaan en krijgen we al heel veel reacties op, superleuk.
Donderdag wordt eindelijk mijn jurk afgespeld enzo en op maat gemaakt.
Pak is allemaal in orde.
:)

Nog 7 weken ongeveer.
daneli schreef:
19-08-2017 00:06
Al een tijd hier niet geweest, excuus! Wel leuk om alle verhalen weer bij te lezen. Inmiddels zijn er ook weer een aantal getrouwden: van harte gefeliciteerd! Tof om te lezen dat jullie zo genoten hebben op jullie dag. Halcyon, wat een prachtige foto's en jullie zagen er beeldschoon uit.

Bij ons nog 35 dagen op de teller. Ik heb in de zomervakantie lekker veel kunnen regelen. Het menu gekozen, tafelschikking gemaakt, decoratie gekocht, toch een photobooth gehuurd, draaiboek in elkaar geknutseld. Eigenlijk zijn het nu alleen nog de laatste kleine dingen.

Enige nog wel een puntje: wij willen graag een openingsdans en hebben daarvoor een tijdje geleden ook een aantal danslessen genomen. Alleen hebben we sindsdien helemaal niet meer geoefend (stom, stom) en zijn we eigenlijk alles vergeten. Hoe doen/deden jullie de openingsdans?

Schuifelnummer. Heel makkelijk en kan niet misgaan. Hebben gekozen voor een liedje wat italiaman mij op onze eerste date heeft laten horen.
Gaat hier ook opschieten. Nog ruime week....
Ik heb een torselet, zit vrij strak maar alles is mooi weggewerkt :)

Wat een prachtige foto's op de rotsen echt waanzinnig.

Openingsdans bij ons is ook gewoon schuifelen hahaha
Wij hadden van de week bedacht dat als we naar de locatie rijden, we onderweg even een paar foto's willen maken met de auto. Gister reed ik met een client mee, en reden we via een weggetje waarvan ik dacht, ja dit is het! Een smal weggetje met aan beide kanten bomen die helemaal naar elkaar toe zijn gegroeid waardoor het een soort van tunnel van bomen lijkt.
Zijn jullie zenuwachtig? Bij mij begint het nu wel te komen... o_o nog 2,5 week!
Wilde perzik, hier ook hoor! Geen stress want alles is geregeld, maar wel de zenuwen. Bij alles wat er gepland en afgesproken word denk ik: oh nog zoveel dagen is het dan. Ineens gaat het nog sneller dan dat het al ging!
Ik kijk er zoooo naar uit!
Hier komen de zenuwen ook op te komen. Vandaag precies 2 weken. Sterker nog bijna op de minuut af. Oef spannend!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Haha hier best wel stress ook... op werk alles in de laatste dagen aan het proppen (inwerken en tegelijktijd drukste tijd vh jaar) daarnaast alles voor onze wereldreis. Malariapillen, excursies boeken, int. rijbewijs, verzekeringen, laatste spullen kopen. Etc etc!

En voor de bruiloft ook veel eigenlijk: vintage koffer voor kaarten, cadeautjes ceremoniemeesters, paraplu's kopen?, welke sieraden, slip aan? Schoenen inlopen, lijst met foto's maken, draaiboek finetunen, gastenboek nog steeds bestellen, aantal versieringen, muzieklijst afmaken etc :-o :-)
Vandaag trouwt potjepindakaas toch? Een hele fijne dag!! Het zonnetje schijnt!
Over 2.5 week ga ik trouwen! :O

Ik dacht altijd dat het trouwen niet zoveel tijd in beslag zou nemen, dat ik het wel gewoon even zou gaan doen, maar wat heb ik me daar weer in vergist. We hebben nog geluk dat we niet op dag, maar op datum trouwen en dat de dag op zichzelf niet bezet is door andere bruiden. Maar ik doe dit eenmaal en nooit weer! Ik hoop maar dat het een topdag gaat worden!!
Het schiet voor de meesten van jullie al mooi op!
Wij hebben de datum bij de gemeente vastgezet en volgende week gaan we de locatie vastzetten.
Eind van de maand jurken passen.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Nog bijna 1 maand!

Afgelopen donderdag naar kleermaker geweest voor vermaken jurk.
Ik vind de jurk nog mooier nu die goed op maat gemaakt wordt! En dat ik heel wat kilo's kwijt ben, maakt hem ook mooier!

Wij zijn de versieringen aan het regelen, expres lang uitgesteld omdat we herfst als thema hebben en nu komen we overal wel dingen tegen. Dus kwestie van keuzes maken!
Nu het dichterbij komt merk ik dat diverse mensen zeggen: en je houd het weer zeker wel goed in de gaten? Eh nee, want ik kan er niks aan veranderen en onze locatie kan zowel binnen als buiten. Al staat alles buiten en gaat het vijf minuten van te voren ineens regenen, dan verplaatsen ze alles naar binnen. En zowel binnen als buiten is prachtig.

Ambtenaar heeft nog niet gebeld, dus ik belde net naar de gemeente om het er even naar te vragen. Ja mevrouw de ambtenaar neemt echt nog contact met u op hoor. Ja dat weet ik ook ergens wel, maar ik heb ook nog meer te doen dan met de ambtenaar af te spreken en ook nog dingen die ik moet plannen en afspreken... maar goed, we wachten dus heel netjes en rustig.

Dat zijn nu dus even kleine irritatiepuntjes. Ben ik de enige die zich aan bepaalde opmerkingen irriteren?

Oh en vriend heeft van het weekend zn vrijgezellenfeest gehad; heeft het onwijs leuk gehad!
motorbloemetje schreef:
04-09-2017 10:02
Nu het dichterbij komt merk ik dat diverse mensen zeggen: en je houd het weer zeker wel goed in de gaten? Eh nee, want ik kan er niks aan veranderen en onze locatie kan zowel binnen als buiten. Al staat alles buiten en gaat het vijf minuten van te voren ineens regenen, dan verplaatsen ze alles naar binnen. En zowel binnen als buiten is prachtig.

Ambtenaar heeft nog niet gebeld, dus ik belde net naar de gemeente om het er even naar te vragen. Ja mevrouw de ambtenaar neemt echt nog contact met u op hoor. Ja dat weet ik ook ergens wel, maar ik heb ook nog meer te doen dan met de ambtenaar af te spreken en ook nog dingen die ik moet plannen en afspreken... maar goed, we wachten dus heel netjes en rustig.

Dat zijn nu dus even kleine irritatiepuntjes. Ben ik de enige die zich aan bepaalde opmerkingen irriteren?

Oh en vriend heeft van het weekend zn vrijgezellenfeest gehad; heeft het onwijs leuk gehad!

Oh best laat dan, de ambtenaar vind ik hoor! Ja.. hier ook irritaties. Mensen die zichzelf uitnodigen... echt zo ongemakkelijk. Verder ben ik ook ontzettend moe, hormonaal en gewoon een beetje op. Vakantie gelukkig dichtbij maar wil ook niet volledig uitgeblust op de dag staan. Pff!
Wij hebben inmiddels onze bruiloft achter de rug.

Het was een prachtige en voor ons bijzondere bruiloft!
De zon kregen we kado waardoor onze dag stralend een heerlijk buiten genoten kon worden.
De locatie was heerlijk en zo perfect.
Op het gras, de appelbomen,het huis met veranda.
We hadden de tuin vintage stijl ingericht met oude stoeltjes en tafeltjes. Een mega picknicktafel van 5 meter, statafels, houten loungebank, picknick kleden in het gras.
En dit allemaal stijl gebracht met wit kanten kleedjes minstens 60 zacht pastel kleurige kussentjes. Wit kanten strikken in de bomen en linten en witte lampionnen die s'avonds als vuurvliegjes tussen de bomen oplichten.
We hadden muurtjes van hooibalen geplaatst met bloemen er ingestoken.

De ceremonie was persoonlijk en intiem, ongedwongen en zo lief.
Stoelen in het gras, de zon die scheen,zo knus.
De bruidstaart, thee en koffie gedronken uit lekker truttige oude kopjes en schoteltjes,
De limonade bar op een oud kastje met glazen tapkannen.
Wat een plaatje was het.

Ik had een geweldig team aan lieverds in de keuken die hapjes maakten om uit te delen, een buffet klaar maakten met allerlei broden en lekkers.
De bbq werd s'avonds aangestoken voor het concept " build your own burger" , en ook dat was in vintage stijl met een allegaartje aan oud bloemetjes serviesgoed.

De sfeer was zo fijn.
Ongedwongen, mensen liepen uiteindelijk op blote voeten en er was zoveel samenhorigheid.
We droegen het feest met zijn allen, vrienden en familie die spontaan achter de bbq kropen, poffertjes gingen bakken, hapjes mee uitdeelden.muziek gingen draaien.
Niets was statig.
We hadden een koortje die kwam zingen, zoo mooi.

Er was zoveel warmte om ons heen, ons gezelschap had mooie en bijzonder dingen voor ons bedacht, wat een verrassingen!
Zo lief allemaal.

S'avonds hebben we lekker verder in de relaxmodus gehangen, vuurtonnen werden aangestoken,gedanst , en het taart en toetjes buffet s'avonds was echt..wow.
Homemade lekker! En zo mooi om te zien al dat lekkers bij elkaar.

We hebben alleen maar genoten met zijn allen!
Zo vreselijk gezellig en de samenhorigheid was echt bijzonder mooi en lief.
We voelden ons echt gedragen.

Als ik de foto's terug kijk denk ik , wow..
Was dat mijn bruiloft? Leek wel zo uit pinterest geplukt of uit een film.
Iedereen straalde op de foto's

We hebben hard gewerkt voor onze low budget, diy bruiloft en het was enorm geslaagd!
We hadden ons geen mooiere, gezelligere en lieflijkere bruiloft kunnen wensen als deze, met het geluk een prachtige zonnige dag te treffen.
Alles viel precies op zijn plaats :heart:
@consuela, wat praat je mooi over je dag! Gefeliciteerd!
@ motorbloempje,
dat vind ik ook wel erg laat zeg!
Hier niet echt vreemde vragen. Ik bekijk het weer wel, we moeten vrijdag aangeven of we willen dat we buiten proosten met alle gasten of later binnen met de "dag"gasten.
Ze voorspellen nu veel regen maar goed ze zitten er zo vaak naast en tja idd wij kunnen er niks aan veranderen.

@ wildeperzik,
Ja de vermoeidheid begint hier ook toe te slaan. Lijsten gemaakt met dingen die ik nog moet doen. Veel praktische zaken aangezien er de avond voor de bruiloft de mannen hier slapen (aanstaande, 2 zwagers en neef van bijna 15) en ikzelf met de dames (2 zussen, nichtje van 10, tante en nog neefje van 7) slapen in een huisje op een vakantiepark.
Daar moeten we ook boodschappen voor doen enzo.

Bedenk me soms ook wel stiekem: yippie over 2 weken ben ik op huwelijksreis!!!

@ consuela,
Dat klinkt als een schitterende dag! Het is jullie gegund.

@allen,
Zoals ik al schreef zijn we de laatste dingen aan het voorbereiden. Vrijdag kunnen we bellen met de feestlocatie of we zondag (dat hopen we) of maandag kunnen komen versieren.
Ik had nog bloemen over van het bloemstuk (ik heb hele mooie nepbloemen) en ik ben van de week naar de kringloop geweest en heb van zulke kleine vaasjes gekocht. Met zwart-witte houtsnippers (zwart-wit zijn onze themakleuren) gevuld en daar de bloemen ingestoken.
Het ziet er zo leuk uit!

Luchtbed en slaapzakken voor de mannen hebben we geleend van vrienden van ons en die staan al klaar. Mijn woonkamer lijkt wel ontploft overal staat al wat maar wel vrij georganiseerd.

Zondag hebben we een telefonisch gesprek met de dj. Op papier gezet wat we nog willen bespreken, de laatste afspraken met fotograaf, taart maakster, chauffeur, haar en make-up enz zijn gemaakt.

Ik slaap wel slecht de laatste tijd. Het is over 2 dagen ook de verjaardag van mijn overleden echtgenoot. Kort na onze bruiloft is hij ziek geworden, hoewel het lang duurde voordat we door hadden hoe ernstig het was.
Nou ja ik denk nu gewoon extra veel aan hem en lig vaak wakker. Wakker van verdriet, van geluk, van angst. Wat als... wat als ons zoiets weer overkomt.
Sorry niet echt het meest vrolijke voor in dit topic maar wel iets wat bij mij meespeelt in mijn weg naar de bruiloft.

Vanavond staat op programma het schrijven van mijn speech en verder indragen trouwschoenen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@wilde perzik, oh hebben jullie dat echt gehad, mensen die zichzelf uitnodigen?
En ja idd, vermoeidheid. Ook een dingetje. Had werk (voor mijn doen) niet zo heel veel ingeland, maar helaas toch nog erg druk. Nog een week en een dag en dan gaat mijn mail uit! Ik zie er nu al naar uit haha.
Klinkt als een geslaagde dag, consuelabananahammok. Van harte gefeliciteerd!

Wij zullen één gast hebben die wij niet hebben uitgenodigd. Hij heeft zichzelf ook niet uitgenodigd. Hij is gevraagd om mee te gaan met een vrijgezelle vriendin die onlangs een hartaanval heeft overleefd. Ze voelt zich wat veiliger met iemand naast haar. Geen enkel probleem. Ze heeft het netjes gevraagd en wie ben ik om één persoon te weigeren?

Vandaag heb ik het bruidsboeket besteld en morgen mag ik voor de tweede keer mijn jurk passen. Ze heeft hem alleen korter gemaakt, want ze mocht hem niet uitnemen als in half maatje groter. We zullen zien hoe hij morgen staat. Mijn toekomstige man moet alleen nog shoppen voor een stropdas. En over een week komt de babs. Dat is dan precies een week voor we daadwerkelijk gaan trouwen. Dan daarna een proefmake-up en dan kruipen we steeds dichter naar de dag toe. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik knijp hem verschrikkelijk. Niet zo dat ik niet wil trouwen, graag zelfs, maar ik wil echt dat alles perfect is. Zo bang dat het zo'n dood feestje wordt....
@ibi, ik had vanmiddag je berichtje niet gezien, maar even een knuffel voor je! Lijkt mij logisch dat dit herinneringen oproept waardoor je gaat (over)denken.
motorbloemetje wijzigde dit bericht op 05-09-2017 10:00
3.09% gewijzigd
@motorbloemetje moet ibiopviva zijn denk ik :)

Wat jij hebt meegemaakt Ibi lijkt mij iedereens grootste angst.. niet meer dan logisch dat dat nu weer boven komt! En natuurlijk is er hier ruimte om dat te benoemen. Trouwen is niet alleen de happy of materiële dingen maar juist ook stil staan bij zulke momenten. Veel sterkte (en geluk)!
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Argg mijn zwakke plek (puisten in mijn gezicht bij stress) speelt weer op. Doet gewoon pijn want mijn huid is zo aan het trekken.
Dus ik heb morgen een gezichtsbehandeling geboekt bij de sauna en omdat we er dan toch zijn plakken we er een avondje sauna aan vast.
Even wat ontspannen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven