Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Zanahoria schreef:
28-09-2018 23:04
Ja ik ken de bruidshoek Feline! Ik zit er wel over te denken om daarheen te gaan, ook al is het totáál niet in de buurt.
Of toch koonigs? Toevallig (of niet zo toevallig) staat dit artikel onder het topic:
https://www.viva.nl/werk-en-leven/knett ... nederland/

Klinkt ook wel heel gaaf, al is deurne nog verder weg dan leiden...
Deurne is inderdaad wel echt ver weg... Denk dat ik toch liever wat dichterbij ga. Ook goede verhalen gehoord over Weddings Rotterdam. Hoeveel mensen willen jullie meenemen? Ik in ieder geval moeder, schoonmoeder, beste vriendin en getuige en vervolgens twijfel ik... Tweede getuige of de random vriendin die altijd mega eerlijk is maar ook rete supportive... Wil de 2e getuige zich niet gepasseerd laten voelen. Maar passeer ik ook andere zeer goede vriendinnen als ik iemand meeneem die in dezelfde categorie valt? Ik denk dat ik het zelf veel moeilijker maak dan hoe zij ernaar zullen kijken. Allemaal mee vind ik geen optie want stel dat ik trouw in klein gezelschap, heeft iedereen de jurk al gezien.
Huh, mijn hele bericht over je jurk is weg Pinda-kaas!

Nouja.. Is ie al terecht? Leuke jurk! 250e is ook erg goed te doen.

Zal jullie bruiloft een thema hebben?
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 11:51
77.04% gewijzigd
Pinda-Kaas schreef:
28-09-2018 19:35
Feline ik vind die lijsten ook vreselijk haha..ze zijn ook meestal gebaseerd op de traditionele amerikaanse bruiloft met rehearsel diners en 800 bruidsmeisjes en de vreemdste details waarvan ik echt denk, waarom zou je daar nou geld aan uitgeven op je bruiloft ;)

Maar ik kan me voorstellen als iemand van zichzelf niet zo'n organiser is, dat het echt heeeeerlijk is dat je gewoon een checklist hebt zodat je niks vergeet.

Maar het kan ook het effect hebben dat je ineens allemaal dingen 'wilt' omdat ze op die lijst staan. terwijl je die zonder lijst waarschijnlijk helemaal niet had bedacht of belangrijk gevonden
Rehearseldinners, my god.. Ik denk dan echt; wat doe je iedereen áán?! Waarom moeten mensen zich dagenlang bezig houden met jouw bruiloft?

Bij grote delen van die lijsten dacht ik; Schrap! Jurken voor bruidsmeisjes? Uhm, ja 1 kleine voor nichtje als bloemenmeisje is ruim voldoende. En misschien kan ik nog aan schoonmoeder vragen hem te maken ook.

Waar ik zelf nog niet over nagedacht had was of ik een signature colour wil. Ik ben zelf dol op de combi indigo/creme/goud, maar vinden jullie dat dat kan als de bruid zelf qua accesoires alles witgoud/zilverkleurig heeft?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft haar jurk bij weddings gevonden
het is een leuke zaak hoor, ze doen echt de say yes to the dress ervaring.
elke paskamers heeft een soort eigen zitkamer ervoor, je krijg koffie en lekkers en als je een jurk koopt champagne
ze heeft er een mooie jurk gevonden, aangedragen door een van de consulenten
voor mij persoonlijk was het allemaal een beetje teveel poespas maar als je de full experience wil is het wel echt leuk!

de jurk is nog niet terecht..verkoper heeft nu een onderzoek aangevraagd. PostNL is natuurlijk gewoon verschrikkelijk...ik ben benieuwd hoe het verder gaat ermee :(

ik denk niet dat wij met een thema of een kleurcode gaan werken. mijn vriend heeft gisteren wel te kennen gegeven dat hij iets interactiefs wil zodat de gasten met elkaar bezig moeten zijn. Een soort speeddate-constructie en dat ze dan puzzels moeten oplossen geloof ik. Of een speurtocht-achtig iets. Dus dat gaat hij nu lekker uitwerken haha! We houden allebei wel van spelletjes, dus dit gaan we verder uitwerken

Mijn vriend komt niet uit Nederland, en wil graag in zijn land van herkomst trouwen in de zomer, aan zee. Wat ik een fijn idee vind, maar we kunnen niet iedereen naar Scandinavie halen. En ik wilde graag wel iets met meer mensen, in de herfst. Dus we denken er nu over om de boel in tweeën te hakken: de trouwceremonie in klein comite daar (allebei onze gezinnen en dichtste vrienden) en dan hier in Nederland een bruiloftsfeest in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en gisteren kwam Het Aanzoek ter sprake omdat hij niet zo goed wist of dat het nu de bedoeling was dat hij dat heel snel ging doen. Hij voelde een beetje druk volgens mij, dus hij vroeg me wat nu de volgende stap zou zijn..
dus ik antwoordde dat ik een presentatie wilde geven over de belangrijkste aspecten van de bruiloft en welke keuzes we daarin moesten maken

het was een beetje een grapje, omdat ik zijn vraag niet goed begreep,maar jullie snappen hoe dat gaat....ik ga nu superromantisch een presentatie voorbereiden over onze toekomstige bruiloft hahahaha
Pinda-Kaas schreef:
30-09-2018 17:08
Ohja, en gisteren kwam Het Aanzoek ter sprake omdat hij niet zo goed wist of dat het nu de bedoeling was dat hij dat heel snel ging doen. Hij voelde een beetje druk volgens mij, dus hij vroeg me wat nu de volgende stap zou zijn..
dus ik antwoordde dat ik een presentatie wilde geven over de belangrijkste aspecten van de bruiloft en welke keuzes we daarin moesten maken

het was een beetje een grapje, omdat ik zijn vraag niet goed begreep,maar jullie snappen hoe dat gaat....ik ga nu superromantisch een presentatie voorbereiden over onze toekomstige bruiloft hahahaha
Ahh gossie haha! Nouja, dat aanzoek mag toch ook wel snel? Als jullie al zo concreet aan het plannen zijn :) . Het voelt heerlijk, als het officieel is. Ik vind mijn ring wel echt de kérs op de taart die nog moet komen. Helemaal verliefd op. Niet vanwege de waarde maar omdat hij de stijl zo goed heeft uitgekozen. Iets wat we allebei prachtig vinden, niet te groot maar ook niet klein
Pinda-Kaas schreef:
30-09-2018 17:05
Mijn vriendin heeft haar jurk bij weddings gevonden
het i.......ezinnen en dichtste vrienden) en dan hier in Nederland een bruiloftsfeest in de avond.
Ik schrok wel een beetje van de prijzen bij Weddings! Wat dat betreft ga ik liever eerst naar de bruidshoek.
Wat onwijs grappig, een soort escape wedding :D :D ! Houdt je gasten lekker bezig.

Trouwen in Scandinavië als sneeuwbruidje :flirting: prachtig! Is het duur daar? Wij willen dus ook in het "buitenland". Moeilijk he, hoe het te regelen en te bedenken hoe je het vorm gaat geven.. Wij zijn vandaag voor het eerst echt gaan zitten samen en zijn best een eind gekomen. We hebben een thema en een kleur!
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 22:39
49.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor thema en kleurcode hebben jullie gekozen feline?

mijn vriend kan nogal zenuwappig raken als er dingen moeten gebeuren. we moeten nu vliegtickets naar zijn familie boeken voor de kerst..daar zijn we wéken mee bezig omdat hij elke keer in paniek raakt als ik erover begin haha. Soms erg frustrerend, maar goed een ring kopen en een aanzoek doen op korte termijn... dat zit er dus niet in :biggrin: dat hij zoals gisteren een gesprek begint over de bruiloft en hoe hij het wil..dat is al enorm.

het gaat om Zweden en het is niet moeilijk of duur om daar te trouwen. Je gaat max 4 maanden vooraf in ondertrouw, en je moet een verklaring inleveren bij de belastingdienst. Geen extra gedoe omdat ik Nederlandse ben in ieder geval. Het trouwen zelf kost 50 euro geloof ik, waar wij het willen, en als je op een andere plek dan het stadhuis wil trouwen betaal je de reiskosten van de ambtenaar. Huwelijk in NL registeren is vervolgens gratis.
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:43
99.38% gewijzigd
Ik kom me ook maar even hier melden. Afgelopen zomervakantie heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Ik zag het al van mijlenver aankomen, want hij is een beetje een open boek, maar ik vond het toch wel heel schattig.
Om practische overwegingen gaat het waarschijnlijk 2020 worden. We willen totaal verschillende dingen: ik wil het liefst een kleine intieme ceremonie ergens in een historisch gebouw in Nederland, vriend wil een groots en meeslepend feest van meerdere dagen in het buitenland (zijn thuisland).
We hebben nu al een paar compromisen gesloten:
We doen het in zijn land en we doen het als het daar zomer is, dus waarschijnlijk Januari of Februari, dus dan wordt het 2020 om het nog op tijd te kunnen regelen. En het worden 2 dagen feest, omdat iedereen van heinde en ver moet komen.

Ik hou zelf wel van zoiets als de vriend van pindakaas: ik stelde voor dat we de tweede dag iets doen met spelletjes, speurtochten etc. Maar daar was mijn vriend totaal niet van onder de indruk.
Ik denk dat mijn vriend een beetje een bridezilla gaat worden, dus gisteren heb ik maar gezegd dat hij de bruiloft mag regelen en dat ik wel input geef als hij dat vraagt, maar dat wil hij nu toch ook weer niet.
Anyway, tot zo ver onze beslissingen qua trouwen. Vorige week kwam er nog een leuke verrassing bij dat ik ietwat onverwachts zwanger blijk te zijn, dus heel misschien krijg ik toch nog mijn wens van een kleinschallige snelle bruiloft op een gemeentekantoortje ergens :flirting:
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:43
99.61% gewijzigd
Zo, weer even een up. Dit topic zal wel gaan lopen naarmate 2020 dichterbij komt :) .
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:43
59.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa goed ge-upt!
Wij zijn bezig met sparen. Hebben nu 4000 euro gespaard. Mijn broer heeft 5000 ontvangen van mijn ouders voor de bruiloft ( o_o ) dus al met al hebben we al een aardig bedrag. En we hebben nog anderhalf jaar om te sparen, dus komt helemaal goed :)
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat me nu toch gebeurde..
ik loop nietsvermoedend in de buurtsuper (tevens post NL punt) met een potje appelmoes naar de kassa en ik zie daar achter de balie een hele grote roze doos staan, met in zwarte markeerstift mijn huisnummer erop
die ik vraag zo een beetje aarzelend, of dat pakje misschien voor mij is

en ja hoor, de verloren gewaande en door post NL manco verklaarde jurk is op wonderbaarlijke wijze gewoon afgeleverd!!!

inmiddels had ik m al aan vriend laten zien op een plaatje, dus aangezien hij al weet hoe ie eruit ziet hangt ie nu te pronken in de slaapkamer :flirting:
Wat geweldig pindakaas! Wat een kadootje zeg. Klinkt dus alsof je heel tevreden bent ook! Zijn er al concretere plannen?
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:43
52.19% gewijzigd
Pindakaas, wat toevallig! En wat fijn dat de jurk terecht is!

Hier begint het nu wat echtere vormen aan te nemen. Ik heb de perfecte locatie gevonden vlakbij waar mijn vriend zijn familie is opgegroeid (ok, vriend moet nog even overtuigd worden, want die wil graag alle opties open houden, maar ik weet al dat dit m gaat worden).
Het is een van de mooiste plekken op aarde, heel ver en afgelegen (echt afgelegen, de dichtsbijzijnde stad is 60 km verderop, er gaat geen verharde weg naartoe en er is geen mobiel bereik), heb ik een oud koloniaal landgoed gevonden. Met twee hoofdgebouwen waar we het feest zouden kunnen houden en verspreid over het grote landgoed liggen er in het bos cabins. En je kunt het hele landgoed huren voor 1 of 2 nachten. We zouden dan voor zo'n 50 personen al slaapplekken hebben op het terrein. Voor de overige mensen kunnen we slaapplekken en vervoer regelen bij een hotel 15 km verderop. Ik zie het al helemaal voor me, zo romantisch!
Qua catering gaan we denk ik een lekker simpel landelijk buffet doen, met een groot varken aan het spit enzo. Ik heb er al helemaal zin in. En dan de volgende dag een relaxte brunch/lunch BBQ op een afgelegen strandje aan het bergmeer vlakbij. Hopelijk met wat spelletjes, speurtochten etc.

Hier wat fotootjes voor het idee:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ziet er werkelijk prachtig uit! Hoe is de temperatuur daar? En in welk jaargetijde wil je trouwen?

Lijkt me leuk om tzt een tabel te gaan maken met data :) !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:44
71.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow tiramisuusje, dat ziet er echt prachtig uit!
Wij trouwen gewoon in Nederland Feline, dus ik kan helaas niet echt met je meedenken.
Zelf zou ik nooit in het buitenland trouwen, ik denk dat er dan best veel mensen niet komen die je er wel bij zou willen hebben en je zadelt gasten met enorme kosten op.

Wij (of vooral ik) zitten er zelf aan te denken om het uit te stellen naar 2021. We zijn nog relatief kort bij elkaar en mijn familie vindt het echt een slecht plan om binnen 2 a 3 jaar te trouwen. Helaas trek ik mij veel aan van wat familie vindt....
Hmm.. 2 a 3 jaar is snel, maar als het goed zit, zit het goed. Hoe lang zouden jullie samen zijn als je in 2020 trouwt? Wat maakt precies dat je familie het vroeg vindt? Twijfelen zij aan jullie geschiktheid voor elkaar?
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:44
55.42% gewijzigd
Wij gaan eindelijk komende zaterdag weer eens zitten voor onze planning :) . Heb er zin in.
Hoe is het met de rest hier :) ?
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:44
49.60% gewijzigd
Weer eens een up voor de eventueel nieuw gevraagde bruiden to be ^^!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria, wij zijn nu 1 jaar bij elkaar..dus als wij in 2020 trouwen (en dan in de zomer) dan zijn we op dat moment iets meer dan 2,5 bij elkaar. Als het goed zit, zit het goed. Hou oud zijn jij en je vriend? Wat zijn de bezwaren van jouw familie?

Overhet aantal gasten bij een bruiloft over de grens: wij doen het trouwen in het buitenland ook juist een beetje zodát er niet zo veel mensen bij zijn..en in NL doen we dan nog een feest in de herfst, maar dat wordt niet echt bruilofterig hebben we bedacht. Dus het werkelijke trouwen zal we met een gezelschap van ongeveer 25 mensen zijn waarvan de helft mee uit NL moet komen.

Ik denk dat ik voor de Nederlandse gasten het verblijf wil gaan betalen voor een paar dagen. 2 of 3 nachten of zoiets. Een ticket kost als je op tijd boekt max 150 euro pp incl ruimbagage. Mijn vrienden die ik mee zou nemen geven aan dat er wel voor over te hebben ;)

jammer dat die feestlocatie niet kon feline, maar dat klinkt inderdaad niet leuk als je een flink feest wil savonds dat je om 22 uur moet stoppen

verder hier er nu niet zo veel mee bezig, we gaan wel met kerst die kant uit dus ik ga eens kijken of ik m dan zo ver krijg een locatie te gaan bekijken ;) ik denk het eigenlijk niet haha.

heb nu wel weer zin om lekker te pinteresten dus dat ga ik even doen
Alle reacties Link kopieren
Ah dan zijn jullie ongeveer net zo lang bij elkaar als wij pindakaas. Ik ben 28 en hij is 40. Ze vinden dat leeftijdsverschil in ieder geval helemaal niet erg :)
Ze vinden ons nog te verliefd en vinden het een stabielere basis als je bijvoorbeeld na 3 jaar ook nog van elkaar houdt.
Ik twijfel nog steeds erg over de datum etc, maargoed, het is gelukkig niet alsof dat nu besloten moet worden, we hebben nog even!

25 is wel een mooi kleine clubje en dan heb je wel de allerbelangrijkste mensen bij elkaar in het buitenland. Scheelt dat het niet een superdure bestemming is qua ticket :)

Gastenlijst vind ik zelf het allermoeilijkste. Ik heb zelf veel contact met neven en nichten en die zou ik er dan ook wel bij willen hebben. Vriend wil voor het evenwicht dan ook de neven en nichten van zijn kant. Dat snap ik wel, maar dan komen er dus serieus mensen op de bruiloft die ik nog nooit heb gezien, nooit weer zal zien en niet eens weten hoe ik heet. Lastig!
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:44
99.89% gewijzigd
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:44
99.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven