Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

dinsdag 17 maart 2020 om 10:43
Ik ga in 2021 maar het gebrek aan voorpret herken ik wel. Ik zou morgen naar Ierland gaan onder andere om locaties te bekijken voor onze elopement, dat gaat nu niet.Bloesem25 schreef: ↑17-03-2020 09:58Hoi allemaal!
Ik heb al een paar pagina's teruggezocht, maar kon niet vinden of het al besproken was. Gaan jullie er vanuit in 2020 te trouwen en laten jullie je plannen gewoon ongewijzigd?
Onze bruiloft staat half september, maar ik begin 'm toch wel te knijpen. Ook omdat in onze omgeving er inmiddels 2 bruiloften gecancelled zijn (1 volgende week, 1 in juni).
Er zijn natuurlijk wel ergere dingen, maar ook financieel bekijken we wel of we nu moeten trouwen. En eerlijk is eerlijk, ik voel 0 voorpret meer. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
We overwegen wel om er dan maar twee weekendtrips van te maken.
dinsdag 17 maart 2020 om 10:49
Bloesem25 schreef: ↑17-03-2020 09:58Hoi allemaal!
Ik heb al een paar pagina's teruggezocht, maar kon niet vinden of het al besproken was. Gaan jullie er vanuit in 2020 te trouwen en laten jullie je plannen gewoon ongewijzigd?
Onze bruiloft staat half september, maar ik begin 'm toch wel te knijpen. Ook omdat in onze omgeving er inmiddels 2 bruiloften gecancelled zijn (1 volgende week, 1 in juni).
Er zijn natuurlijk wel ergere dingen, maar ook financieel bekijken we wel of we nu moeten trouwen. En eerlijk is eerlijk, ik voel 0 voorpret meer. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Voor juni al verplaatst?
Mijn bruiloft is hopelijk in mei maar ik ga hem zeker nog niet verplaatsen. Lijkt me nu een beetje voorbarig.
Voorpret is wel minder maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, je doet er toch niks aan. Het enige is dat ik de gravering van de ringen nog even on hold zet.
Voordelen als ik het wel moet verplaatsen: mensen hebben nog geen vakantie gepland en bovendien heb je een mooi verhaal.
Ik ga er wel vanuit dat ik hem voor het najaar dan alsnog kan houden, dus voor september zou ik me echt nog geen zorgen maken als ik jou was.
Als in September nog alles gesloten is dan is er namelijk geen horeca meer over.
dinsdag 17 maart 2020 om 11:00
Ja, slim, wachten met de ringen graveren! Daar had ik nog niet eens aan gedachtAnAppleADay schreef: ↑17-03-2020 10:49Voor juni al verplaatst?
Mijn bruiloft is hopelijk in mei maar ik ga hem zeker nog niet verplaatsen. Lijkt me nu een beetje voorbarig.
Voorpret is wel minder maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, je doet er toch niks aan. Het enige is dat ik de gravering van de ringen nog even on hold zet.
Voordelen als ik het wel moet verplaatsen: mensen hebben nog geen vakantie gepland en bovendien heb je een mooi verhaal.
Ik ga er wel vanuit dat ik hem voor het najaar dan alsnog kan houden, dus voor september zou ik me echt nog geen zorgen maken als ik jou was.
Als in September nog alles gesloten is dan is er namelijk geen horeca meer over.

Nou in alle eerlijkheid...ik vraag me af hoeveel horeca er nog over is over een week of 6, en hoeveel aangescherpte maatregelen er nog gaan volgen. Las vandaag dit stuk: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5e060bb/, dus we gaan dit nog wel even voelen.
Als ik het goed begrijp is er, tot er een vaccinatie is, wel echt reden tot zorg met name richting ouderen, zieken en oa longpatienten. Mijn moeder is alledrie, dus vind het echt een lastige afweging... Plus financieel, het budget voor de bruiloft zou zomaar eens op kunnen gaan aan levensonderhoud de komende maanden...
Ik hoop in ieder geval dat alles gewoon door kan gaan, ook voor jullie! De kaarten komen vandaag binnen, dus denk dat ik ze toch maar uitstuur in het kader van hoop houden

dinsdag 17 maart 2020 om 11:22
@Pinda-Kaas & @AnAppleADay
Precies hetzelfde hier, we zijn allebei vrij emotioneel omdat we er gewoon zo'n zin in hadden, en een groot deel van die positieve vibes valt nu sowieso weg. Wij kijken nu ook naar lente als plan B.
Plus het kinder-aspect speelt ook een grote rol hier. Een vriendin van mijn zit al 2 jaar in een medisch vruchtbaarheidstraject, en dat staat nu ook officieel on hold. Daar probeer ik maar mee te spiegelen, ter reflectie... maar anderzijds, stel we stellen de bruiloft 8 maanden uit, gaan we er dan wel al voor nu? Erg lastig.
Precies hetzelfde hier, we zijn allebei vrij emotioneel omdat we er gewoon zo'n zin in hadden, en een groot deel van die positieve vibes valt nu sowieso weg. Wij kijken nu ook naar lente als plan B.
Plus het kinder-aspect speelt ook een grote rol hier. Een vriendin van mijn zit al 2 jaar in een medisch vruchtbaarheidstraject, en dat staat nu ook officieel on hold. Daar probeer ik maar mee te spiegelen, ter reflectie... maar anderzijds, stel we stellen de bruiloft 8 maanden uit, gaan we er dan wel al voor nu? Erg lastig.

dinsdag 17 maart 2020 om 13:19
dinsdag 17 maart 2020 om 14:56
Eens hoor, hier hetzelfde. Maar een uitgeklede versie van de dag zou ik ook heel jammer vinden. We blijven duimen dat iedereen gezond blijft, we werk houden en de leveranciers nog overeind blijvenAnAppleADay schreef: ↑17-03-2020 11:24Ja ik wil eigenlijk niet zwanger trouwen dus dan zou ik het wel on hold zetten. Daarom vind ik een half jaar best oke, maar een jaar eigenlijk niet.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:02
Ik trouw half september op een tropisch eiland. Bijna iedereen heeft de tickets al. Uitstellen kan dus niet eens. Ik maakte me nog geen zorgen, maar na een paar rake opmerkingen van vriend en moeder wel. Ik zit nu een potje chagrijnig te wezen.
Wij hebben nog niets hoeven aanbetalen. Ik houd wel een slag om de arm door reserveringen te maken zónder aanbetaling.
Wij hebben nog niets hoeven aanbetalen. Ik houd wel een slag om de arm door reserveringen te maken zónder aanbetaling.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 17-03-2020 15:04
10.74% gewijzigd

dinsdag 17 maart 2020 om 15:04
Hey, wat leuk om te lezen want dat is bij ons eigenlijk ook de bedoeling. Ik hoop dat de theorieën over groepsimmuniteit kloppen dat we straks niet weer met de ellende zitten.AnAppleADay schreef: ↑17-03-2020 11:15Ik zou het wel heel jammer vinden om te verplaatsen naar volgend jaar. Wij willen graag aan kinderen beginnen na de bruiloft en daar wil ik niet weer een jaar mee wachten. Maar ik ga er vanuit dat we na de zomer sowieso wel weer 'mogen'

dinsdag 17 maart 2020 om 15:06
Wij ook

Leuk als we straks met zn allen kunnen doorschuiven naar een zwanger worden topic haha.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:17
Dat zou gezellig zijn.
Hier speelt nu wel de overweging om ook naar Schotland en Noord-Ierland te kijken voor locaties. We zijn, rationeel bekeken, wel moeilijk aan het doen om het moeilijk doen, want bij ons zijn er geen gasten dus alles wat daarmee te maken heeft valt voor ons weg.
Maar we willen wel een wettelijk huwelijk gelijk en niet alleen ceremonieel, een bepaalde datum, een jurk die volledig aangepast moet worden waarbij nog onduidelijk is of dat gaat en welk plan b, vriend heeft ook nog wel een paar wensen wat betreft zijn pak, en dan de kleine onhandigheid dat wij allebei vanaf april een aantal grote veranderingen qua werk doormaken en waarschijnlijk ook extra studie erbij komt kijken.
Afijn, je moet er wat voor over hebben al krijg ik van sommigen wel een punthoofd. Leuk dat jij het allemaal binnen drie maanden had geregeld, maar jouw bruiloft was alles wat ik vooral absoluut niet wil. Dus ja, dat wordt meer van te voren plannen en regelen, ga een ander vervelen.

Hier speelt nu wel de overweging om ook naar Schotland en Noord-Ierland te kijken voor locaties. We zijn, rationeel bekeken, wel moeilijk aan het doen om het moeilijk doen, want bij ons zijn er geen gasten dus alles wat daarmee te maken heeft valt voor ons weg.
Maar we willen wel een wettelijk huwelijk gelijk en niet alleen ceremonieel, een bepaalde datum, een jurk die volledig aangepast moet worden waarbij nog onduidelijk is of dat gaat en welk plan b, vriend heeft ook nog wel een paar wensen wat betreft zijn pak, en dan de kleine onhandigheid dat wij allebei vanaf april een aantal grote veranderingen qua werk doormaken en waarschijnlijk ook extra studie erbij komt kijken.
Afijn, je moet er wat voor over hebben al krijg ik van sommigen wel een punthoofd. Leuk dat jij het allemaal binnen drie maanden had geregeld, maar jouw bruiloft was alles wat ik vooral absoluut niet wil. Dus ja, dat wordt meer van te voren plannen en regelen, ga een ander vervelen.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:29
Ik heb toevallig vorige maand een bruiloftverzekering afgesloten. De kosten door het faillissement van een locatie zijn daarmee gedekt.AnAppleADay schreef: ↑17-03-2020 15:02Qua eigen financiën zitten wij gelukkig in een makkelijke positie.
En onze grootste leverancier (locatie) is van een bekende groep dus dat maakt het ook iets veiliger.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:33
Ik sla over. Maar ik kan me straks eindelijk officieel stiefmoeder noemen en alle drammende je-bent-pas-een stiefmoeder-als-je-bent-getrouwd-viva-dames m'n bibs laten kussen.

dinsdag 17 maart 2020 om 15:42