Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Ik kan me best voorstellen dat je er over 2.5 maand wellicht ook weer anders in staat Zomer. Voor nu eerst toewerken naar het afscheid en dag voor dag kijken hoe het voelt :hug:.
Alle reacties Link kopieren
Zomerwarmte, ik denk aan je vandaag. Hopelijk hebben jullie een mooi afscheid.
Ik sluit me aan bij Apple. Een mooi en waardig afscheid gewenst en een hele dikke knuffel :hug:.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik ben nieuw in dit topic, wat heftig zeg Zomerwarmte, ik kan me voorstellen dat het heel vreemd voelt om dan ineens aan je bruiloft te denken. Maar voor nu draait alles om familie. Heel veel sterkte!

Mag ik jullie wat vragen op het gebied van trouwen? Heeft een van jullie weleens te maken gehad met onenigheid over de wens van trouwen? Bijv. dat familie of vrienden het er niet mee eens zijn?
Ook ik denk aan je, zomerwarmte. Nogmaals heel veel sterkte. :rose:

Welkom, MirreS! Hoe bedoel je dat precies? Niet eens met de wens om te trouwen zelf, of hebben ze ook al problemen met de partnerkeuze?

Ik ga weer wat actiever meeschrijven hier. Mijn problemen op werk zijn min of meer opgelost en ik voel me weer een stuk beter. Uiteindelijk heeft het goed uitgepakt en krijg ik meer verantwoordelijkheid. Maar wat een gedoe allemaal, ik kan totaal niet tegen conflicten dus dit waren heftige weken.
Hoi Mirres, welkom. Nee, wij zijn al 8 jaar samen en mocht iemand er wel wat van vinden, zouden ze bij mij de deksel op hun neus krijgen. Mijn leven, mijn relatie, mijn keuze. Speelt dit bij jou?
Yugen schreef:
02-07-2020 15:33
Ik ga weer wat actiever meeschrijven hier. Mijn problemen op werk zijn min of meer opgelost en ik voel me weer een stuk beter. Uiteindelijk heeft het goed uitgepakt en krijg ik meer verantwoordelijkheid. Maar wat een gedoe allemaal, ik kan totaal niet tegen conflicten dus dit waren heftige weken.
Wat fijn Yugen :rose:! Conflict is altijd k*t, maar goed dat er wat moois van gekomen is. Hoe staat het ervoor bij jou? Wanneer is de bruiloft ook alweer? Wat zijn de plannen?
Kokoro schreef:
02-07-2020 15:44
Wat fijn Yugen :rose:! Conflict is altijd k*t, maar goed dat er wat moois van gekomen is. Hoe staat het ervoor bij jou? Wanneer is de bruiloft ook alweer? Wat zijn de plannen?
De bruiloft is eind november, maar we zijn er nog niet over uit wat we willen doen. Beide zien we een bruiloft op anderhalve meter afstand nog steeds niet zitten, omdat we dan te veel concessies moeten doen qua planning en sfeer.
Ik wil het liefst de bruiloft alvast een jaar uitstellen, omdat ik met deze onzekerheid nauwelijks kan genieten van de voorpret. Mijn vriend wil juist afwachten en heeft de hoop dat ze tegen die tijd de anderhalve meter zullen versoepelen voor kleine, besloten feestjes of iets dergelijks. We hebben nu afgesproken in september de knoop door te hakken, maar daarmee weten we natuurlijk nog niks. Straks lopen de besmettingen in het najaar misschien weer wat op en worden de regels weer strenger. Ik vind het maar lastig allemaal.
Is het trouwens allemaal goed gekomen met jouw ticket-stress, Kokoro? Heeft iedereen nu een heen- en terugreis die een beetje werkt met jullie trouwdatum?
Ik zal ook eens een update geven. Waarschuwing.. Hij is lang. TLDR: Er wordt veel geregeld en alles lijkt weer back on track te zijn.


Al onze gasten zijn inmiddels omgeboekt en gelukkig kan iedereen op tijd zijn voor ons huwelijk. We timmeren inmiddels hard an de weg.

Voor de beeldvorming, zo ziet onze dag eruit:
09.00u Elkaar voor het eerst zien
10.00u Ceremonie gemeentehuis 10 mensen max
10.45u Alle gasten verzamelen voor gemeentehuis, proosten met bubbels
11.00u Naar restaurant lopen met stoet (60 mensen uit NL)
11.10u Aankomst restaurant
11.30u Lunch, speeches
13.30u Pauze in de dag, wij maken foto's, relaxen, avondeten
17.45u Verzamelen strandlocatie
18.00u Ceremonie ondergaande zon
18.30u Receptie/borrel (60 +25 gasten)
20.00u Feest
23.00u Einde, tijdstip i.v.m. corona maatregelen

We wachten op de offerte van het lunchrestaurant. Ik hoop echt enorm dat dit een beetje gunstig uitvalt. Ik wil zó graag die locatie.

Verder hebben we besloten de avondceremonie en het feest niet langer los op het strand te doen omdat er nog steeds geen vergunningen kunnen worden aangevraagd. Ook vergt het strand veel moeite omdat je te maken hebt met meerdere leveranciers (meubels, geluidsinstallatie, DJ, WC, bar om te huren, personeel etc.). Zodoende zijn we nu bezig met offertes aanvragen bij strandtenten.

Ik had mijn zinnen gezet op een mooi restaurant met enorm open terras op een heuvel aan het strand, maar zij vragen 17 dollar(!) per persoon, per uur voor een open bar binnenlands. De snacks waren ook niet te betalen, dus niet te doen met 85 mensen voor 5u. We zouden uitkomen op +/-€9000.

Een tweede offerte bij een andere plek vroeg 7 dollar p.p.p.u. en is daardoor een goede andere optie. Helaas betreft het hier wel een bovenlokatie, waardoor we niet tipsy met de voetjes in het zand en het water kunnen. Ook is er geen mogelijkheid tot een ruime dansvloer. Het restaurant wat daaronder zit echter, is perfect. Grote open ruimte, direct aan het strand, doeken en lampjes boven het terras, een houten loopdeel dat als aisle kan dienen. Dat wordt dus de volgende plek waar we een offerte aan gaan vragen.

Verder ben ik bezig 60 houten stokjes te maken met belletjes en cremekleurige/groene linten eraan. Ik heb onze namen en de datum erop geschreven in het groen, met een rood hartje. Die zijn voor de gasten om mee te wapperen als wij het gemeentehuis uitkomen. Dit heb ik liever dan rijst in mijn gezicht :facepalm:.

De ringen zijn inmiddels ook opgehaald en passen perfect. Bij de HEMA heb ik in de sale voor 25 euro een mooi wit setje gescoord dat zal dienen als bruidslingerie, en ik ben momenteel bezig mijn 2e bruidsjurk te vermaken en er pushupcups in te naaien. Mijn boeket neppioenen ligt klaar en ik heb een jurkje gekocht bij de HM voor ons bruidsmeisje. Verder heeft vriend zonnebrillen besteld met ons logo en de datum erop.

Als we de locaties vastgelegd hebben zullen we er nog een digitale uitnodiging uitgooien met de precieze tijden, locaties en instructies (zoals zelf avondeten fiksen tijdens de pauze). We zullen ook onze gasten nog moeten informeren over de lokale verzekering die je verplicht moet afsluiten van 15 dollar per dag en de verplichte coronatest vooraf of achteraf (+24u quarantaine) :'( . Schoonmoeder heeft ons gezegd nog even te wachten, omdat er een dikke kans is dat het eiland dit niet hard kan maken en er weer mee stopt. De 1.5m regel hanteren ze daar trouwens amper.

Pfoeh, ok, ik heb een enorme lap tekst geschreven, maar nog 1 dingetje dan. Wij hebben namelijk van mijn vriendinnen ons huwelijkscadeau al gekregen. Vriend en ik hielden geen budget over voor een videograaf omdat dat belachelijk duur is op het eiland. Ik zat daar echt mee in mijn maag maar kon niet anders dan het naast me neerleggen. Nou kreeg ik vorige week een kaartje dat de lieverds hebben gefikst (en betaald) dat er gefilmd gaat worden en een mooie montage van de dag gemaakt wordt :love:. Echt zó lief.

Zoals jullie lezen gaat het hier nu ineens rap. Op het eiland is het schijnbaar heel normaal om in 2 maanden een huwelijk in elkaar te flansen. Ik hoop vooral dat vriend en ik niks vergeten in Nederland. Dus ik ben naarstig bezig met het maken van allerlei paklijsten.

Ik ben heel benieuw hoe het er verder met iedereen voorstaat.
Yugen schreef:
02-07-2020 15:56
We hebben nu afgesproken in september de knoop door te hakken, maar daarmee weten we natuurlijk nog niks. Straks lopen de besmettingen in het najaar misschien weer wat op en worden de regels weer strenger. Ik vind het maar lastig allemaal.
Ah ja ik kan me helemaal voorstellen dat je het dan liever verschuift. Ik vind het gebrek aan voorpret ook wel een heel ding. In principe stuur je echte uitnodigingen voor een bruiloft pas kort van tevoren, dus je kunt altijd nog t.z.t. een change the date doen.
Aww Kokoro, wat een prachtig cadeau van je vriendinnen! Jullie hebben ook al een hoop kleine dingen geregeld lees ik, superleuk die stokjes en zonnebrillen. Ik duim voor een redelijke offerte van het restaurant dat jullie graag willen reserveren!

Inderdaad, een change the date kan altijd nog. Misschien heeft onze locatie nog wel mooie ideeën wat betreft die anderhalve meter, maar in de ruimte die we nu hebben gekozen kan genoeg afstand houden helaas echt niet :|
Binnenkort ga ik alle leveranciers eens mailen om te peilen hoe zij erin staan en hoe zij omgaan met last-minute verplaatsingen. Dan moeten we op basis daarvan maar een plan maken.

Het plan is tot nu toe in elk geval als volgt, voor wie het leuk vindt om te lezen:
10.30u haar en make-up
12.00u start fotografen, eentje bij vriend en eentje bij mij (we slapen in een hotelsuite met 2 aparte ruimtes)
13.00u first look en korte fotoshoot, relax-tijd met ons tweeën
14.00u ontvangst gasten (wij komen evt. later aan)
14.30u ceremonie met eigen speeches
15.15u toost en borrel
16.45u groepsfoto's, akoestisch live optreden
17.30u avondvullend diner, speeches tussendoor
21.30u sweet table
23.00u einde
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik sowieso niet echt voorpret had voor de hele corona uitbrak dus dat 'ik mis de voorpret' wat ik meer lees heb ik niet zoveel mee.
Ik vind een bruiloft plannen vooral veel gedoe en dat vond ik al voor corona ;-)
AnAppleADay schreef:
02-07-2020 18:09
Ik moet zeggen dat ik sowieso niet echt voorpret had voor de hele corona uitbrak dus dat 'ik mis de voorpret' wat ik meer lees heb ik niet zoveel mee.
Ik vind een bruiloft plannen vooral veel gedoe en dat vond ik al voor corona ;-)
Hahaha, dat kan natuurlijk ook!
Ik vind het altijd heerlijk om dingen te plannen en organiseren, van evenement tot verre reis. Van die voorpret geniet ik bijna even veel als van de gebeurtenis zelf :-D
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
02-07-2020 18:29
Hahaha, dat kan natuurlijk ook!
Ik vind het altijd heerlijk om dingen te plannen en organiseren, van evenement tot verre reis. Van die voorpret geniet ik bijna even veel als van de gebeurtenis zelf :-D
Bij reizen heb ik dat ook zeker wel!
Maar die bruiloft, pfff ik was er ook toen al echt helemaal klaar mee.

En toen moest bijna alles opnieuw :proud:
Klinkt als een prachtige dag Yugen, heel intiem. Wisselen jullie tijdens het diner ook nog van plek om iedereen te spreken?

Ik bedoel met voorpret meer dat ik me er heel erg op verheug. Het geregel heb ik ook het liefst zsm achter de rug. Het is meer dat ik direct na de verloving in zo'n diep dal zat dat voor echte blijdschap weinig ruimte was. Daarna duurde het nog meer dan 1-1.5 jaar en konden we nog niks en nu, nu het echt dichterbij komt, kan ik me er niet op verheugen zonder een stemmetje dat steeds zegt "wat als.....".
AnAppleADay schreef:
02-07-2020 18:30
En toen moest bijna alles opnieuw :proud:
Pfoeh ja, eigenlijk heb je gewoon 2 huwelijken gepland!
Kokoro schreef:
02-07-2020 21:55
Klinkt als een prachtige dag Yugen, heel intiem. Wisselen jullie tijdens het diner ook nog van plek om iedereen te spreken?
We zijn inderdaad van plan om halverwege een paar mensen te laten wisselen. Samen met de borrel en de koffie met digestief na het diner moet het lukken om iedereen uitgebreid te spreken :)
Alle reacties Link kopieren
Yugen schreef:
02-07-2020 15:33
Ook ik denk aan je, zomerwarmte. Nogmaals heel veel sterkte. :rose:

Welkom, MirreS! Hoe bedoel je dat precies? Niet eens met de wens om te trouwen zelf, of hebben ze ook al problemen met de partnerkeuze?

Ik ga weer wat actiever meeschrijven hier. Mijn problemen op werk zijn min of meer opgelost en ik voel me weer een stuk beter. Uiteindelijk heeft het goed uitgepakt en krijg ik meer verantwoordelijkheid. Maar wat een gedoe allemaal, ik kan totaal niet tegen conflicten dus dit waren heftige weken.
Nee het gaat om problemen met de partnerkeuze! Dus ik vroeg mij af of meer mensen hiermee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
MirreS schreef:
03-07-2020 11:27
Nee het gaat om problemen met de partnerkeuze! Dus ik vroeg mij af of meer mensen hiermee te maken hebben.
Nee nooit meegemaakt.
Maar staat dat niet los van het huwelijk? Ik neem aan dat je al enige tijd samen bent voordat je gaat trouwen.
MirreS schreef:
03-07-2020 11:27
Nee het gaat om problemen met de partnerkeuze! Dus ik vroeg mij af of meer mensen hiermee te maken hebben.
Dat lijkt me heel moeilijk. Kunnen ze ook uitleggen waarom ze het er niet mee eens zijn (en begrijp je hun bezwaren)? En wat Apple zegt inderdaad, dit zal dan al langere tijd een probleem zijn denk ik?

Zelf heb ik hier gelukkig niet mee te maken. Verschillende naasten vinden het wel onzin dat ik ga trouwen, maar dat is natuurlijk veel makkelijker naast je neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier slaat de twijfel ineens toe. Uitnodigingen nog niet verstuurd omdat ik alles nog zo onzeker vindt. 8 oktober is de datum. Alleen weet niet of ik het zie zitten om met 30 man 1,5 meter uit elkaar te zitten tijdens het eten en de ceromonie. Maar ik wil eigenlijk ook niet uitstellen. Wil mijn jurk gewoon aan enz en trouwen. Ik zit in dubio....

Waar hebben jullie je trouwuitnodiging van? Ik heb nog niet echt een geweldig gevonden.
Ik heb de uitnodiging zelf ontworpen, ben ooit opgeleid als grafisch ontwerper, handig. :)

Verder een jurk-update: mijn 55 euro jurk ga ik waarschijnlijk niet laten aanpassen.
Ik heb erg getwijfeld over of de jurk niet te strak zat. Mijn coupeuse vindt dat ie prachtig zit. Vandaag heb ik ‘m zonder mijn twijfels te melden voor m’n moeder aangetrokken en zij vond ‘m ook perfect.
Een goede onderrok en een broekje dat m’n bibs lift, blijkt wonderen te doen. Nu nog tieten. :biggrin:

Sluier ben ik ook uit. Ik ga voor een birdcage, lekker vintage.
Afbeelding

Met zo’n soort jurk dus:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wauw kindrebel, echt zó mooi! Mag ik vragen op welke site je je jurk besteld hebt? (Je mag ook in een pb antwoorden als je dat fijner vindt.)
Ik heb ‘m bij Club L gevonden. Inmiddels niet meer verkrijgbaar.

https://clubllondon.com/

Niet het meest classy adres op het eerste gezicht, maar er staan mooie jurken tussen.

Edit: En thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven