Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
maandag 6 juli 2020 om 06:11

maandag 6 juli 2020 om 09:02
Bedankt! Heel erg leuke site om eens rond te snuffelen, al denk ik toch dat ik bij mijn keuze voor een korte jurk blijf.kindrebel schreef: ↑05-07-2020 23:15Ik heb ‘m bij Club L gevonden. Inmiddels niet meer verkrijgbaar.
https://clubllondon.com/
Niet het meest classy adres op het eerste gezicht, maar er staan mooie jurken tussen.
Edit: En thanks!
Hebben jij en anderen nog tips voor bruidsschoenen? Ik vind dat zó lastig! Ik zoek iets wat een beetje de show steelt maar wel comfortabel is (dus geen hoge hakken, lage hak of sleehak kan wel). En omdat ik een korte jurk heb moeten ze echt in het geheel passen.
maandag 6 juli 2020 om 09:12
Over de uitnodigingen vraag: die van ons zijn gemaakt door een vriendin. We hebben wat voorbeelden die we mooi vinden laten zien (en wat we er mooi aan vinden) en ze heeft echt de perfecte kaarten gemaakt!
Kindrebel, jouw jurk is echt fantastisch, ik wou dat ik dat kon dragen
Hopelijk wil je tegen die tijd een foto met ons delen
Qua schoenen: ik draag oude schoenen die ik al had en daarom al heel fijn zitten. Het zijn schoenen van Ecco, klinkt lelijk maar ze zijn echt heel leuk. Peeptoes, half wit en half nude, zien er totaal niet uit als Ecco’s
Edit: oh haha ze zijn helemaal niet van Ecco, maar van Geox. Is voor mij hetzelfde: praktisch, niet sexy (behalve die van mij dan)
Kindrebel, jouw jurk is echt fantastisch, ik wou dat ik dat kon dragen

Hopelijk wil je tegen die tijd een foto met ons delen

Qua schoenen: ik draag oude schoenen die ik al had en daarom al heel fijn zitten. Het zijn schoenen van Ecco, klinkt lelijk maar ze zijn echt heel leuk. Peeptoes, half wit en half nude, zien er totaal niet uit als Ecco’s

Edit: oh haha ze zijn helemaal niet van Ecco, maar van Geox. Is voor mij hetzelfde: praktisch, niet sexy (behalve die van mij dan)

maandag 6 juli 2020 om 13:49
Ik heb ze gepast in de bruidszaak en daarna mijn slag geslagen op marktplaatsDaveotion schreef: ↑06-07-2020 09:02Bedankt! Heel erg leuke site om eens rond te snuffelen, al denk ik toch dat ik bij mijn keuze voor een korte jurk blijf.
Hebben jij en anderen nog tips voor bruidsschoenen? Ik vind dat zó lastig! Ik zoek iets wat een beetje de show steelt maar wel comfortabel is (dus geen hoge hakken, lage hak of sleehak kan wel). En omdat ik een korte jurk heb moeten ze echt in het geheel passen.

woensdag 8 juli 2020 om 14:29
Zomerwarmte, ik moest vandaag aan je denken
.
Ik ben voor Elsa's colored shoes gegaan, model kourtney. Na de bruiloft laat ik ze donkergroen kleuren.
Het gastenboek is hier binnen. Erg mooi, maar wel klein, dus 2 personen per pagina minstens. Komt vast wel goed. Ik heb ons logo er alvast maar ingestempeld. Wij nemen de instax camera mee zodat iedereen een foto van zichzelf kan toevoegen en erin kan plakken. Enorm gelukje gehad bij amazon. 120 fotosheets voor 26 euro. Normaal betaal je 16.50 per 10! Na mijn bestelling werd de prijs direct aangepast, dus ik vermoed een foutje. Wel spannend of het goed aankomt en in orde is.
Ik moet binnenkort naar de coupeuse om mijn 2e jurk te laten fiksen. De cups voor de borsten maken dat het bovenstukje gaat trekken. Dus ik heb alles losgetornd, maar krijg het zelf niet mooi voor elkaar.

Ik ben voor Elsa's colored shoes gegaan, model kourtney. Na de bruiloft laat ik ze donkergroen kleuren.
Het gastenboek is hier binnen. Erg mooi, maar wel klein, dus 2 personen per pagina minstens. Komt vast wel goed. Ik heb ons logo er alvast maar ingestempeld. Wij nemen de instax camera mee zodat iedereen een foto van zichzelf kan toevoegen en erin kan plakken. Enorm gelukje gehad bij amazon. 120 fotosheets voor 26 euro. Normaal betaal je 16.50 per 10! Na mijn bestelling werd de prijs direct aangepast, dus ik vermoed een foutje. Wel spannend of het goed aankomt en in orde is.
Ik moet binnenkort naar de coupeuse om mijn 2e jurk te laten fiksen. De cups voor de borsten maken dat het bovenstukje gaat trekken. Dus ik heb alles losgetornd, maar krijg het zelf niet mooi voor elkaar.

woensdag 8 juli 2020 om 19:45
Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat, Zomerwarmte. Maar voel je niet verplicht om te reageren als je hoofd daar niet naar staat, hoor. We denken aan je.
Mooie schoenen, Kokoro en wat fijn, zo'n goeie deal bij Amazon. Ik hoop dat de coupeuse je jurk mooi in orde kan maken zodat hij ook lekker zit!
Wij hebben vandaag contact gehad met de locatie om te vragen naar hun visie op de bruiloft met anderhalve meter afstand. Zij geven aan dat ze al vijf keer de inspectie langs hebben gehad en dat ze zich dus strikt aan alle regels zullen houden, hoe vervelend ze dat zelf ook vinden. Dat betekent dat er niet van plaats gewisseld mag worden tijdens het diner, dat de sweet table waar iedereen van mag pakken niet mogelijk is en dat een borrel alleen kan als men blijft zitten op een vaste zitplaats. Daarnaast is het diner in onze gewenste ruimte niet mogelijk op afstand en zouden we moeten uitwijken, zodat mensen aan aparte tafeltjes kunnen. Ongezellig en zo'n 3000 euro extra kosten.
Bij mijn vriend dringt het nu ook door dat dit niet is hoe hij zijn bruiloft wil vieren. Hij was zo teleurgesteld. Hoogstwaarschijnlijk gaan we een heel jaar uitstellen. In september moeten we de knoop doorhakken, maar ik schat de kans erg klein dat we dit jaar nog gaan trouwen. Toch wel erg jammer ondanks dat ik er al rekening mee had gehouden
Mooie schoenen, Kokoro en wat fijn, zo'n goeie deal bij Amazon. Ik hoop dat de coupeuse je jurk mooi in orde kan maken zodat hij ook lekker zit!
Wij hebben vandaag contact gehad met de locatie om te vragen naar hun visie op de bruiloft met anderhalve meter afstand. Zij geven aan dat ze al vijf keer de inspectie langs hebben gehad en dat ze zich dus strikt aan alle regels zullen houden, hoe vervelend ze dat zelf ook vinden. Dat betekent dat er niet van plaats gewisseld mag worden tijdens het diner, dat de sweet table waar iedereen van mag pakken niet mogelijk is en dat een borrel alleen kan als men blijft zitten op een vaste zitplaats. Daarnaast is het diner in onze gewenste ruimte niet mogelijk op afstand en zouden we moeten uitwijken, zodat mensen aan aparte tafeltjes kunnen. Ongezellig en zo'n 3000 euro extra kosten.
Bij mijn vriend dringt het nu ook door dat dit niet is hoe hij zijn bruiloft wil vieren. Hij was zo teleurgesteld. Hoogstwaarschijnlijk gaan we een heel jaar uitstellen. In september moeten we de knoop doorhakken, maar ik schat de kans erg klein dat we dit jaar nog gaan trouwen. Toch wel erg jammer ondanks dat ik er al rekening mee had gehouden

woensdag 8 juli 2020 om 21:39
Hè, tijdens de borrel moet je op een vaste plek blijven zitten? Wat bijzonder. Ik was laatst bij een crematie en daar kon je vrijelijk rondlopen. Mensen knuffelden elkaar gewoon. Het personeel hield uiteraard wel afstand en de tafels en stoelen waren uit elkaar geplaatst, maar je werd als gast dus nergens aan gebonden.

woensdag 8 juli 2020 om 22:13
Ja stom hè, daar zijn ze blijkbaar echt op aangesproken. Zij worden verantwoordelijk geacht voor het gedrag van hun gasten. De boetes zijn hoog, dus ik snap dat de locatie geen risico wil nemen.Daveotion schreef: ↑08-07-2020 21:39Hè, tijdens de borrel moet je op een vaste plek blijven zitten? Wat bijzonder. Ik was laatst bij een crematie en daar kon je vrijelijk rondlopen. Mensen knuffelden elkaar gewoon. Het personeel hield uiteraard wel afstand en de tafels en stoelen waren uit elkaar geplaatst, maar je werd als gast dus nergens aan gebonden.
Ik weet niet of het aan de gemeente ligt (daar blijken grote verschillen in te zitten hoorde ik vandaag), maar van andere restauranteigenaren die we kennen hebben we gehoord dat ze nog helemaal geen controles hebben gehad of misschien één keer. Raar dat er geen vast beleid lijkt te zijn.

donderdag 9 juli 2020 om 09:09
Ja, dat moet dan wel aan gemeentebeleid liggen. Een andere verklaring heb ik er niet voor.Yugen schreef: ↑08-07-2020 22:13Ja stom hè, daar zijn ze blijkbaar echt op aangesproken. Zij worden verantwoordelijk geacht voor het gedrag van hun gasten. De boetes zijn hoog, dus ik snap dat de locatie geen risico wil nemen.
Ik weet niet of het aan de gemeente ligt (daar blijken grote verschillen in te zitten hoorde ik vandaag), maar van andere restauranteigenaren die we kennen hebben we gehoord dat ze nog helemaal geen controles hebben gehad of misschien één keer. Raar dat er geen vast beleid lijkt te zijn.
Voor zo'n horecazaak is dat toch ook niet te doen. Je kunt toch niet 24/7 politieagentje spelen...
Nou ja, erg vervelend voor jullie in elk geval. Ik kan me voorstellen dat het nu te erg gaat afwijken van wat je in gedachten had.
donderdag 9 juli 2020 om 09:15
Bij ons gaat de regel waarschijnlijk ook zijn dat iedereen moet zitten maar ik weet niet hoe streng ze zijn in mensen die van plek wisselen. Dit weekend gaan we naar de locatie om de opties door te spreken, ik vind het wel spannend!
Volgende week heb ik de bruiloft van een vriendin van me dus ben ook wel heel benieuwd om de sfeer daar te voelen. Misschien dat dat me meer rust geeft over september.
Raar trouwens dat je 3000 moet bijbetalen voor de andere ruimte. Is het dezelfde aanbieder? Dan zou je toch zeggen dat ze kosteloos moeten kunnen verplaatsen.
Ik ga er in ieder geval vanuit dat onze locatie een andere zaal voor het eten gaat aanbieden omdat onze zaal te klein is voor de afstand.
Volgende week heb ik de bruiloft van een vriendin van me dus ben ook wel heel benieuwd om de sfeer daar te voelen. Misschien dat dat me meer rust geeft over september.
Raar trouwens dat je 3000 moet bijbetalen voor de andere ruimte. Is het dezelfde aanbieder? Dan zou je toch zeggen dat ze kosteloos moeten kunnen verplaatsen.
Ik ga er in ieder geval vanuit dat onze locatie een andere zaal voor het eten gaat aanbieden omdat onze zaal te klein is voor de afstand.

donderdag 9 juli 2020 om 09:29
Je zou inderdaad verwachten dat ze op z'n minst een flinke korting aanbieden op die extra ruimte.
Wij doen alleen een receptie, maar ik moet zeggen dat ik me door Yugens verhaal nu zit af te vragen of dat straks ook gaat inhouden dat iedereen aan een vast tafeltje komt te zitten. Daar heeft onze contactpersoon niks over gezegd.
Ik zou dat overigens niet rampzalig vinden (we zijn maar met een klein groepje), maar wel een stuk minder gezellig. Binnenkort maar eens bellen...
Wij doen alleen een receptie, maar ik moet zeggen dat ik me door Yugens verhaal nu zit af te vragen of dat straks ook gaat inhouden dat iedereen aan een vast tafeltje komt te zitten. Daar heeft onze contactpersoon niks over gezegd.
Ik zou dat overigens niet rampzalig vinden (we zijn maar met een klein groepje), maar wel een stuk minder gezellig. Binnenkort maar eens bellen...

donderdag 9 juli 2020 om 09:31
Spannend ja, ik hoop dat er bij jullie locatie mogelijkheden zijn die toch nog een beetje binnen jullie plaatje passen!AnAppleADay schreef: ↑09-07-2020 09:15Bij ons gaat de regel waarschijnlijk ook zijn dat iedereen moet zitten maar ik weet niet hoe streng ze zijn in mensen die van plek wisselen. Dit weekend gaan we naar de locatie om de opties door te spreken, ik vind het wel spannend!
Die extra 3000 euro is omdat we de private dining ruimte hebben gereserveerd en het restaurant daarnaast nog een volledige bezetting andere dinergasten kan ontvangen. Als we naar de open restaurantruimte moeten uitwijken kunnen ze alleen onze gasten ontvangen en daarom moeten we bijbetalen zodat ze hun minimale dineromzet behalen. Begrijpelijk van hun kant, maar zoveel extra willen we niet uitgeven.
donderdag 9 juli 2020 om 09:44
Binnen moet iedereen inderdaad een vaste zitplek hebben. Buiten mag iedereen wel vrij rondlopen. Ik weet zo niet wat iedereens datum is, maar misschien geeft dat nog wat mogelijkheden?
Wij trouwen pas mei 2021, maar als dan dezelfde maatregelen er zijn, gaan we zoveel mogelijk buiten houden (met tenten)
Wij trouwen pas mei 2021, maar als dan dezelfde maatregelen er zijn, gaan we zoveel mogelijk buiten houden (met tenten)
donderdag 9 juli 2020 om 09:48
Wij hopen ook op buiten, maar je kan er niet op rekenen.Zanahoria schreef: ↑09-07-2020 09:44Binnen moet iedereen inderdaad een vaste zitplek hebben. Buiten mag iedereen wel vrij rondlopen. Ik weet zo niet wat iedereens datum is, maar misschien geeft dat nog wat mogelijkheden?
Ik ga ook zeker vragen naar mogelijkheden voor een tent.
@Yugen, met de huidige omstandigheden kunnen ze toch niet ineens veel minder mensen serveren als jij naar de gewone ruimte gaat?
Stel je voor: normaal 100 man gewoon en 20 in private dining.
Nu kan het nog maar 30 in gewoon en 8 private dining oid.
Als jij dan je 20 man naar de 30 ruimte verplaatst missen ze maar 10 couverts, niet een hele ruimte.

donderdag 9 juli 2020 om 10:29
Met een tent, eventueel een paar heaters voor als het te koud is, kun je inderdaad ook een hoop! Al zal dat voor ons, eind november, niet echt een optie zijnAnAppleADay schreef: ↑09-07-2020 09:48Wij hopen ook op buiten, maar je kan er niet op rekenen.
Ik ga ook zeker vragen naar mogelijkheden voor een tent.
@Yugen, met de huidige omstandigheden kunnen ze toch niet ineens veel minder mensen serveren als jij naar de gewone ruimte gaat?
Stel je voor: normaal 100 man gewoon en 20 in private dining.
Nu kan het nog maar 30 in gewoon en 8 private dining oid.
Als jij dan je 20 man naar de 30 ruimte verplaatst missen ze maar 10 couverts, niet een hele ruimte.

Ja, ik snap je gedachtegang Apple, maar in het restaurant zit er in de normale opstelling al veel ruimte tussen de tafels. Zo veel couverts scheelt het nu dus niet. Als het geld het enige probleem was, zouden we inderdaad nog wel wat kunnen onderhandelen denk ik. Maar nu is het één van de vele punten dus gaat uitstellen denk ik de enige acceptabele optie zijn. Lief dat je meedenkt in ieder geval hoor!
donderdag 9 juli 2020 om 10:32
Ah ja, als het niet veel couverts scheelt gaat het hard.
Vriend is wel heel erg anti-tent maar ik denk dat het best leuk kan worden. Heeft natuurlijk wel wat extra versiering nodig maar qua kosten zouden we het misschien kunnen delen met een ander huwelijk in hetzelfde weekend.
Alleen onze locatie is niet het type locatie dat van tenten houdt, ik denk dat heel erg tegen zijn. Maar misschien helpt het vooruitzicht op meer inkomstemogelijkheden wel...
Vriend is wel heel erg anti-tent maar ik denk dat het best leuk kan worden. Heeft natuurlijk wel wat extra versiering nodig maar qua kosten zouden we het misschien kunnen delen met een ander huwelijk in hetzelfde weekend.
Alleen onze locatie is niet het type locatie dat van tenten houdt, ik denk dat heel erg tegen zijn. Maar misschien helpt het vooruitzicht op meer inkomstemogelijkheden wel...

donderdag 9 juli 2020 om 10:44
Ja precies, zeker als je de zijkanten open hebt en je de prachtige wijngaarden van onze locatie ziet

Nu nog even vriend en de locatie overtuigen

donderdag 9 juli 2020 om 11:33
Oh bizar.
Het lijkt me geen gemeentebeleid want ik hoor het van veel mensen in verschillende gemeentes. Volgens mij is het landelijk beleid.

donderdag 9 juli 2020 om 12:12
Nou ja, zoals ik al zei, bij de crematie waar ik kortgeleden was, was deze regel ook niet van kracht. En dat was weer in een heel andere regio dan waar wij gaan trouwen.AnAppleADay schreef: ↑09-07-2020 11:33Oh bizar.
Het lijkt me geen gemeentebeleid want ik hoor het van veel mensen in verschillende gemeentes. Volgens mij is het landelijk beleid.

donderdag 9 juli 2020 om 12:37
Wat gezellig dat je even binnen komt vallen voor alleen deze mening over hoe ik mijn huwelijk heb gepland. Vooral ook fraai hoe je totaal hebt gemist dat ze een uitgebreid lunchdiner krijgen. Dankjewel en doeiMarvelousMrsMaisel schreef: ↑09-07-2020 11:28Dus dan laat je mensen helemaal naar een eiland vliegen (niet gezien om welke het gaat maar ik gok een ABC eiland) en dan geef je ze nog geeneens avondeten?
Dit viel mij ontzettend op. Wat karig.