Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

woensdag 30 september 2020 om 11:34
Wat fijn dat het toch mag, die 30. Wij hebben dat ook gehoord van onze locatie, maar ik ben toch weer verward door wat nu op NOS staat.
En wij trouwen een stuk later dan jullie, dus weten nog niet wat we zullen gaan doen.
Succes met het inlopen! Ik zal blijven duimen voor een zonnetje volgende week!
En wij trouwen een stuk later dan jullie, dus weten nog niet wat we zullen gaan doen.
Succes met het inlopen! Ik zal blijven duimen voor een zonnetje volgende week!

woensdag 30 september 2020 om 11:59
Ik begrijp het ook niet meer. Net zie ik dit op NOS:
Dertig mensen welkom bij huwelijk binnen, maar niet op feest
Bij huwelijksvoltrekkingen binnen mogen toch dertig mensen aanwezig zijn. Als de ceremonie buiten is dan zijn veertig aanwezigen toegestaan. Het kabinet heeft de mogelijkheden daarvoor verruimd. In de strengere maatregelen die maandag bekend werden gemaakt, stond nog dat er maximaal vier mensen welkom waren. Dat leidde tot veel onrust bij aanstaande echtparen en huwelijkslocaties, daarom heeft het kabinet de regels weer aangepast.
Voor een huwelijksfeest of receptie bij een eet- en drinkgelegenheid blijven dezelfde normen gelden als voor de horeca: gezelschappen mogen daar niet groter zijn dan vier personen of één huishouden.
Bedoelen ze dan met 'gezelschappen' een groep mensen die aan één tafel zit? Dan vind ik het logisch. Maar dan moeten ze dat wel zo opschrijven...
Dertig mensen welkom bij huwelijk binnen, maar niet op feest
Bij huwelijksvoltrekkingen binnen mogen toch dertig mensen aanwezig zijn. Als de ceremonie buiten is dan zijn veertig aanwezigen toegestaan. Het kabinet heeft de mogelijkheden daarvoor verruimd. In de strengere maatregelen die maandag bekend werden gemaakt, stond nog dat er maximaal vier mensen welkom waren. Dat leidde tot veel onrust bij aanstaande echtparen en huwelijkslocaties, daarom heeft het kabinet de regels weer aangepast.
Voor een huwelijksfeest of receptie bij een eet- en drinkgelegenheid blijven dezelfde normen gelden als voor de horeca: gezelschappen mogen daar niet groter zijn dan vier personen of één huishouden.
Bedoelen ze dan met 'gezelschappen' een groep mensen die aan één tafel zit? Dan vind ik het logisch. Maar dan moeten ze dat wel zo opschrijven...

woensdag 30 september 2020 om 12:07
Ja ik dacht zelf, misschien zit het verschil in: trouwen bij trouwlocatie, of:
Dus: in de horeca mag je geen groep van 30, voor je huwelijk wel?
Alleen komt het op mij over alsof je 30 mensen mag uitnodigen voor het ja-woord, en verder niet - maar onze locatie zegt wat anders, en die van Baby dus ook.
?
Dus: in de horeca mag je geen groep van 30, voor je huwelijk wel?
Alleen komt het op mij over alsof je 30 mensen mag uitnodigen voor het ja-woord, en verder niet - maar onze locatie zegt wat anders, en die van Baby dus ook.
woensdag 30 september 2020 om 12:34

woensdag 30 september 2020 om 13:29
Wat ellendig baby, denk je dat het ergste geweest is en dan begint het weer.. zo erg voor al die ondernemers in de trouwbranche maar zeker ook voor jou. Weet hoe je je voelt, ik voelde hetzelfde en eerlijk gezegd begin ik me af te vragen of mijn uitgestelde bruiloft in april wel nog door kan gaan zo..
woensdag 30 september 2020 om 14:13
Rijksoverheid heeft de pagina geüpdatet. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... bruiloften
Maar blijf deze tekst tegenstrijdig vinden:
Voor de receptie of feestelijkheden na afloop van de huwelijksvoltrekking bij een eet- en drinkgelegenheid gelden de gewone regels voor de horeca: er kan niet gereserveerd worden voor gezelschappen van meer dan 4 personen of 1 huishouden. En er geldt het maximum van 30 binnen en 40 buiten.
Ik denk nog steeds dat ze bedoelen, niet met meer dan 4 personen aan 1 tafel. Maar heel internet barst weer los dat het allemaal niet door mag gaan enz blablabla....
Maar blijf deze tekst tegenstrijdig vinden:
Voor de receptie of feestelijkheden na afloop van de huwelijksvoltrekking bij een eet- en drinkgelegenheid gelden de gewone regels voor de horeca: er kan niet gereserveerd worden voor gezelschappen van meer dan 4 personen of 1 huishouden. En er geldt het maximum van 30 binnen en 40 buiten.
Ik denk nog steeds dat ze bedoelen, niet met meer dan 4 personen aan 1 tafel. Maar heel internet barst weer los dat het allemaal niet door mag gaan enz blablabla....

woensdag 30 september 2020 om 14:32
Ja, sluit ik me bij aan. Die van ons heeft net laten weten dat ze volgens het principe doen dat Apple beschrijft. Op papier allemaal losse reserveringen, in groepjes van 4, totaal 30. Gemeente is daarmee akkoord.AnAppleADay schreef: ↑30-09-2020 14:17Gewoon uitgaan van je locatie, die zullen het wel grondig uitzoeken
vrijdag 2 oktober 2020 om 15:27
vrijdag 2 oktober 2020 om 15:30

vrijdag 2 oktober 2020 om 16:07
De bedoeling was oa lippenstift, reserve kniekousen, wattenstaafjes, parfum, pleisters en nog meer.
Op de ochtend zelf parfum vergeten op te doen en ook niet meegenomen (gelukkig moesten ze 1,5 meter afstand houden

Het enige wat ik mee had was mijn lippenstift en reserve kniekousen. Lippenstift 1x opnieuw opgedaan. En ik had sneakers meegenomen die ik tussentijds 2x aan heb gedaan, bij de lunch en tijdens de bruidsborrel (op het eind) tot aan diner. Helaas zijn mijn pumps niet mooi meer

vrijdag 2 oktober 2020 om 16:10
AnAppleADay schreef: ↑02-10-2020 15:30Haha Ik kan je vertellen: na de dag is je visie op ‘de jurk’ ineens heel anders.
Van een soort magisch ding waar geen vouwtje in mocht komen is het nu een duur kledingstuk met veel vlekken geworden
En veel lelijker dan hij nu is zal hij niet worden![]()

Ik ga ook maar eens rondkijken naar een stomerij en daarna kan die hopelijk gerepareerd worden..