Twijfel om te scheiden.

26-07-2018 11:24 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw eind 20 met 2 kinderen overweegt te gaan scheiden.
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:18
79.67% gewijzigd
M-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:52
0.00% gewijzigd
Je zegt dat werken niet kan. Maar hoe wil je dat dan doen als je gescheiden bent? Dan zul je toch ook moeten werken.
Of verwacht je dat jouw man/de overheid jou voor de rest van je leven gaat onderhouden?
Stap uit je slachtofferrol. Zoek een baan, de kinderen naar KDV op gastouder. Kan je man wel niet willen, maar dan moet hij maar een oplossing zoeken. Anderen mensen om je heen kan een positief effect op jouw hebben.

Ik lees erg veel "kan niet" "wil niet" "mag niet".

Waarom hecht je zoveel waarde aan wat je familie vindt? Zij zitten niet in deze relatie. Stel je je ook zo op richting man? Vind je altijd dat anderen weten wat goed voor jou is? Heb jezelf wel eens keuzes gemaakt, zonder goedkeuring van anderen?
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 11:51
31.72% gewijzigd
Jouw man moet misschien ook een andere baan zoeken zodat hij vaker thuis is.
Hatsjikideee...
Het lijkt wel of je denkt dat relatietherapie betekent dat hij verandert naar jouw wensen en dat ook volhoudt. En het gaat beter als hij verandert. Dit is niet reëel.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven, en samen voor jullie kinderen.

Misschien is het een optie om zelf in therapie te gaan om je zelfbeeld en relatiebeeld te hervinden.

Sterkte.
hoezo wil hij niet dat jij werkt?

Als je al zo lang twijfelt denk ik dat je gewoon de knoop moet doorhakken.

Zoek werk ( er is echt wel iets te vinden wat geschikt is), ook al wil jij niet dat je werkt (??), breng de kinderen naar de opvang, die jullie dan samen betalen en ga iets van je leven maken, ik weet zeker dat je op den duur gelukkiger bent dan nu.
Als je gaat scheiden zal je ook moeten werken. En je salaris gaat heus niet helemaal naar de kinderopvang als er maar 1 inkomen is. Dus zoek een baan.
En je man zal dan ook ander werk moeten zoeken want de kinderen zullen de helft van de tijd bij hem zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar waar ga je van leven als jullie scheiden?
Hatsjikideee...
Zalmsnipper schreef:
26-07-2018 11:46
Je bent aan het zwelgen. Wake up Cinderella and smell the coffee.
Dit dus! Wat een ach en wee allemaal.

Tuurlijk kan je werken. Als geld niet je drijfveer is (wat een luxe om dat te ervaren met een baan), dan is het wel contact met andere volwassen mensen. Even weg uit de luiers, middagslaapjes en geroddel op het schoolplein.

Vroeger, op mijn middelbare school, hing de boel vol met "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Heb je die nooit gezien?
Je mag niet werken van je man, schrijf je.....is hij je baas ofzo?

Tot slot: een zelfstandige vrouw is veeeeeeeeeeel leuker, uitdagender en sexier dan een afhankelijk type om als partner te hebben. Vind ik (man) dan tenminste
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Buuff00 schreef:
26-07-2018 11:39
Werken is geen optie.
Wat ik zou verdienen zou naar de opvang moeten. En qua prive omstandigheden gaat dat ook niet.
En hij zou dat ook niet willen.
wat een onzin
Nou ja, dan blijf je dus lekker in je huwelijk he?
Buuff00 schreef:
26-07-2018 11:34
Helaas. Gaat dat niet man is veel op reis en wonen niet in de buurt van ons familie. Dus dan zitten we met de kids.

Familie is vooral bang dat ik spijt krijg en er alleen voor kom te staan.
Praten ik doe al jaren niets anders dan praten hij heeft hulp gezocht voor zijn gedrag.
Was ook een tijd echt veranderd maar ik on dat niet geloven dat hij zo kon veranderen het was gewoon te overdreven.
En het bleek na zoveel maanden barste hij ook uit elkaar dat hij ook niet zo verder wilde.

Maar beide niet het lef het te eindigen denk ik, bang voor spijt
Er is toch opvang?

Waarom ben je niet gelukkig? Dat heeft meestal niet met je huwelijk maar met je eigen mindset te maken of andere omstandigheden die je kunt veranderen.
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:52
0.00% gewijzigd
Sta je ingeschreven bij de woningbouw? Heb je geld?
Hatsjikideee...
Of wil je dan in de bijstand? Die duurt ook niet eeuwig he? Rechtsom, linksom, je zal weer moeten gaan werken, of niet gaan scheiden.
ik geef mn bek ook maar een douw
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:53
99.77% gewijzigd
Medicatie waardoor je niet mag werken? Die bestaat niet.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
[quote=Buuff00 post_id=28803431 time=1532598932 user_id=373448]
Ik slik op dit moment bepaalde medicatie waar ik niet kan en mag werken.

Geloof me werken heb ik altijd al gewild maar als mijn x bedrag naar de opvang moet tja dan kan ik net zo goed thuis blijven en van de kids genieten.

Bedoeling was weer uiteindelijk te gaan werken maar vanwege gezondsheidsproblemen nu niet mogelijk.

Buuff00 donderdag 26 juli 2018 11:34

blondie-90 schreef: ↑26-07-2018 11:29
..

Helaas. Gaat dat niet man is veel op reis en wonen niet in de buurt van ons familie. Dus dan zitten we met de kids.

Familie is vooral bang dat ik spijt krijg en er alleen voor kom te staan.
Praten ik doe al jaren niets anders dan praten hij heeft hulp gezocht voor zijn gedrag.

Sorry maar wat is het nou?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 11:59
14.84% gewijzigd
Buuff00 schreef:
26-07-2018 11:55

Geloof me werken heb ik altijd al gewild maar als mijn x bedrag naar de opvang moet tja dan kan ik net zo goed thuis blijven en van de kids genieten.
Bedoeling was weer uiteindelijk te gaan werken maar vanwege gezondsheidsproblemen nu niet mogelijk.
En hij weet precies wat het probleem is?
Maar dan ben jij dus niet 'geschikt' voor een leven zonder je man.
Dan kun je beter investeren in je huwelijk weer op de rit krijgen.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 11:39
Werken is geen optie.
Wat ik zou verdienen zou naar de opvang moeten. En qua prive omstandigheden gaat dat ook niet.
En hij zou dat ook niet willen.

Of je gaat scheiden en moet je sowieso werken. Tsja.

Werken is geen optie, naar scheiden en dan werken is wel een optie? Wat is dat voor gekke draai?
Buuff00 schreef:

Ik vind dit zo'n kul argument. Kinderopvang betalen jullie samen, gaat naar beiden inkomens.

Je houdt altijd meer over dan niet werken. Daarnaast is het een investering in je eigen toekomst, relaties blijken nu eenmaal vaak niet voor eeuwig te zijn. Je had dan nu zelfstandig geweest en stappen kunnen zetten. Ook is werken vaak goed voor de eigenwaarde.

Is jouw huwelijk wel het probleem? Zit je zelf wel goed in je vel? Wat is het effect van de medicijnen op jouw gemoedstoestand?
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:53
0.00% gewijzigd
Ben ook wel benieuwd welke medicatie in de bijsluiter heeft dat je helemaal niet mag/kan werken.
Geen enkele baan.
Buuff00 schreef:

Huh?
Eerst was werken geen optie omdat er geen familie in de buurt woonde, toen niet omdat dan je salaris naar de opvang gaat en nu mag je opeens niet door medicatie? Wees eens duidelijk in plaats van eerst een beetje halfbakken smoesjes te verzinnen.

Maar je geniet niet van het thuis zitten, dus zul je iets anders moeten verzinnen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:02
5.68% gewijzigd
Buuff00 schreef:

Je spreekt jezelf tegen. Aan de ene kant zeg je gezondheid, maar aan de andere kant dat jouw x bedrag naar de opvang. Dat is GEEN reden om lekker thuis te blijven. Het manoeuvreert je in de positie waarin je nu zit.

Alhoewel ik vermoed dat:
- geen relevante werkervaring in de afgelopen x jaar
- eind 30
- jouw werkethos

een enkeltje alimentatie met aanvulling naar bijstandsniveau wordt.
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:54
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven