Twijfel om te scheiden.
donderdag 26 juli 2018 om 11:24
Vrouw eind 20 met 2 kinderen overweegt te gaan scheiden.
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:18
79.67% gewijzigd
donderdag 26 juli 2018 om 12:02
Als je uit een bepaald cultuur komt hou je rekening met je ouders. Die willen immers het beste voor je.
Maar mijn ouders zien enkel de ideale man. Woon in een groot huis, gaan meerdere malen per jaar op vakantie, kinderen lopen er goed bij.
Kortom mag niet klagen
Ik denk dat alle ouder vooral willen dat hun kind gelukkig is, ongeacht cultuur. In Nederland is het heel normaal om eigen keuzes te maken, ook keuzes waar je je ouders mogelijk verdriet mee doet.
-
Maar mijn ouders zien enkel de ideale man. Woon in een groot huis, gaan meerdere malen per jaar op vakantie, kinderen lopen er goed bij.
Kortom mag niet klagen
Ik denk dat alle ouder vooral willen dat hun kind gelukkig is, ongeacht cultuur. In Nederland is het heel normaal om eigen keuzes te maken, ook keuzes waar je je ouders mogelijk verdriet mee doet.
-
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:03
1.46% gewijzigd
donderdag 26 juli 2018 om 12:02
Wanneer je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg, TO. Je zult jezelf moeten veranderen voordat je leven verandert. Je man is niet het probleem waar je mee worstelt, je bent zelf het probleem.
Wanneer je gaat scheiden verandert je leven wel maar jij niet. Het zal zwaar worden en de manier waarop je schrijft komt op mij niet over als van een evenwichtige positieve vrouw die alleen maar van haar man af moet om gelukkig te worden.
Wanneer je gaat scheiden verandert je leven wel maar jij niet. Het zal zwaar worden en de manier waarop je schrijft komt op mij niet over als van een evenwichtige positieve vrouw die alleen maar van haar man af moet om gelukkig te worden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
donderdag 26 juli 2018 om 12:04
Als ik zo bekijk gaat ook zo goed als mijn hele salaris naar de kinderopvang. Maar werken is veel meer dan alleen dat salaris...
Ik ben echt een veel leukere partner en moeder omdat ik ook wat voor mezelf heb en me ergens nuttig kan maken.
donderdag 26 juli 2018 om 12:08
Ok, je twijfelt dus helemaal niet.
Waarom pas dan aan de slag? Dat kan ook nu hoor.
donderdag 26 juli 2018 om 12:09
donderdag 26 juli 2018 om 12:09
donderdag 26 juli 2018 om 12:10
Dan is je man dus een lul met een bord voor zijn kop. Hele vreemde redenatie. Kan je ook omdraaien: hij kiest ervoor zijn vrouw thuis te willen houden, mag hij opdraaien om haar gelukkig te houden. Ook raar want in een relatie doe je dat gewoon samen. Net als de kinderen verzorgen, het huishouden etc. of dat nu is dat de een werkt om de schoonmaakspullen en kleding te betalen en de ander poetst en de kinderen de kleding aantrekt, of dat je het anders verdeeld. Plus als je uit elkaar gaat zal hij ook geld uit moeten geven aan de opvang. Daar onkomt hij dus toch niet aan, kan je het beter eerst nog proberen als laatste redmiddel voor een relatie.
donderdag 26 juli 2018 om 12:13
Heb je ooit weleens hard tegen hard tegen je man gezegd dat hij dat wel leuk kan vinden, maar dat zijn vrouw daar doodongelukkig van wordt? En dat het voor het gezin, en dus ook voor hem en zijn kinderen, toch écht beter is als zijn vrouw wat buiten de deur doet?Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 12:10Even nog een x helder.
Ik heb altijd willen werken nadat de kids er waren. Gezien man veel op reis leek het hem niet verstandig en hij goed genoeg verdiende.
En als ik dat wel wilde ik maar voor de kosten moest opdraaien, maar hij liever had dat ik mijn tijd aan hun besteed.
Uiteindelijk ben ik toch een tijdje gaan werken in het weekend en dat was een verademing.
Nu kan ik niet werken vanwege gezondheidsredenen.
als ik ga scheiden zal ik weer in de stad wonen waar me ouders en familie woont waar ik dus ook beroep op hun kan doen dan zal ik noodgedwongen werken.
donderdag 26 juli 2018 om 12:13
En wanneer gaan de kinderen hun vader dan zien?Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 12:10Even nog een x helder.
Ik heb altijd willen werken nadat de kids er waren. Gezien man veel op reis leek het hem niet verstandig en hij goed genoeg verdiende.
En als ik dat wel wilde ik maar voor de kosten moest opdraaien, maar hij liever had dat ik mijn tijd aan hun besteed.
Uiteindelijk ben ik toch een tijdje gaan werken in het weekend en dat was een verademing.
Nu kan ik niet werken vanwege gezondheidsredenen.
als ik ga scheiden zal ik weer in de stad wonen waar me ouders en familie woont waar ik dus ook beroep op hun kan doen dan zal ik noodgedwongen werken.
donderdag 26 juli 2018 om 12:15
Ik denk dat jij hard aan de slag moet met laten weten wat jij wil.Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 12:1250-50 is sowieso geen optie vanwege het feit dat hij zoveel reist. En hij zou dan liever willen dat ik in de buurt van mijn familie woon vanwege de nodige hulp.
En mijn ouders zouden nooit accepteren dat ik in stad blijf wonen waar ik niemand heb.
Kortom iedereen wilt wat
Niet pas als je gescheiden bent maar nu.