Twijfel om te scheiden.

26-07-2018 11:24 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw eind 20 met 2 kinderen overweegt te gaan scheiden.
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:18
79.67% gewijzigd
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:12
50-50 is sowieso geen optie vanwege het feit dat hij zoveel reist. En hij zou dan liever willen dat ik in de buurt van mijn familie woon vanwege de nodige hulp.

En mijn ouders zouden nooit accepteren dat ik in stad blijf wonen waar ik niemand heb.
Kortom iedereen wilt wat
Dan zoekt hij een andere baan? Welke vent heeft in vredesnaam liever dat de familie van zijn vrouw gaat helpen met dr opvoeding dan hey zelf doen? En hen bent een volwassen vrouw, je hebt kinderen. Ga je eens druk maken om wat voor hen het beste in plaats van je druk te maken over wat je ouders wel of niet accepteren. Ze hebben je keuze maar te accepteren en zo niet is dat hun probleem.
Even een vraagje om een goed beeld te krijgen van je:
de medicatie die je slikt is waarschijnlijk voor je geestelijke gezondheid?
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:14
Wie zegt dat ik me handje ophou bij de overheid? Kom er niet eens voor in aanmerking gezien ik dien uitgekocht te worden als ik wegga.
Jolly zij ook man, familie of overheid.
Wanneer maak je eens je eigen keuzes? Ja man beslist voor je, je familie beslist voor je en kijk eens waar je je dat gebracht hebt.

Ja, je hebt 2 kinderen, mooi huis, kunt op vakantie enz. enz. Maar gelukkig zijn is toch veel belangrijker? Leer eerst een zelfstandig keuzes te maken.

Als je uit de relatie stapt neem je jezelf mee.
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:56
99.38% gewijzigd
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:56
0.00% gewijzigd
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:15
Heb ik ook gedaan toen ben ik in het weekend gaan werken en zou ik weer gaan studeren.
Maar vanwege gezondheidsredenen nu niet mogelijk
Dan ga je iets anders doen buiten deur om gelukkig te worden.

Dát is het probleem namelijk. Dat je niet weet waar jij gelukkig van wordt maar dat je je druk maakt if je man if familie het wel prima vinden.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:17
Ik doe niets anders. Maar als je verdomd zelf jong bent -
Wat is -als je verdomd zelf jong bent-?
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:57
0.00% gewijzigd
-
98.77% gewijzigd
-
0.00% gewijzigd
Als je pas 26 bent dan heb je nog wel mogelijkheden om een opleiding te volgen zodat je je zelfstandigheid vergroot.
Ware het niet dat je gezondheidsproblemen hebt. Zijn die over als je gescheiden bent?
Hatsjikideee...
-
0.00% gewijzigd
Mevrouw75 schreef:
26-07-2018 12:18
Dan ga je iets anders doen buiten deur om gelukkig te worden.

Dát is het probleem namelijk. Dat je niet weet waar jij gelukkig van wordt maar dat je je druk maakt if je man if familie het wel prima vinden.
Dit.

Want wat zou een scheiding concreet veranderen? Dat je kinderen hun vader veel minder zien? Het is immers niet of je na een scheiding minder met hem te maken hebt.

Je bent dan blijkbaar door medicatie nog steeds niet in staat te werken/studeren. En je dagen blijven dan hetzelfde, want die opvang heb je dan ook niet nodig.

En als je miraculeus na een scheiding het wel op kan pakken, waarom niet nu?
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:58
0.00% gewijzigd
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:20
Men lijkt het daardoor allemaal beter te weten!
En? Je bent volwassen, je hoeft niks met hun mening te doen. Je hebt nota bene zelf kinderen. Zet hen op 1 in plaats van je daar druk over te maken.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:20
Men lijkt het daardoor allemaal beter te weten!
Wanneer je je als een ezel gedraagt zul je bereden worden.

Met andere woorden; laat zien dat je prima voor jezelf kunt zorgen.
Hatsjikideee...
Maar wat wil je nou eigenlijk? Elke suggestie schrijf je af je met een of andere reden.
Je gaat het helemaal niet redden zoals ik het lees. Ik bedoel het goed: probeer eens een tijdje zelf in therapie te gaan?
ongelukkig zijn in een relatie is heel vaak ook ongelukkig met jezelf zijn. Sluit dat eens eerst uit.
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:23
Hij gaat niet van baan veranderen. Zijn werk is belangrijker dan zijn vrouw . Heeft hij toen zelf toegegeven dat hij meer bezig was met zijn werk dan met mij.
Alles wat ik zei de ene oor in ging en de ander uit
Dat het belangrijker is dan jij bent, dat is 1 ding. Maar is het ook belangrijker dan de kinderen? Want daar moet het over gaan. Jij zegt stellig weg te willen, en als je dan gaat: wat dan? Ziet hij ze af en toe een weekend?
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:24
Nee tuurlijk niet. Maar heb dan geen keus dan moeten werken maar kan dan ook hopelijk op familie rekenen. Waardoor ik ook aan mijn herstel kan werken
Aha! Dus nu zou opvang ook al heel goed voor je zijn zodat je aan je herstel kunt werken :idee:
Hatsjikideee...
-
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 12:58
0.00% gewijzigd
Buuff00 schreef:
26-07-2018 12:14
Wie zegt dat ik me handje ophou bij de overheid? Kom er niet eens voor in aanmerking gezien ik dien uitgekocht te worden als ik wegga.
:there:

Aan slachtofferschap valt ook een identiteit te ontlenen natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je bent dus 26, al jaren ongelukkig? Ben je überhaupt ooit gelukkig geweest in de relatie? Of vonden jouw ouders dit ene goede vent en ben je om die reden bij hem gebleven?

Hoe zie je jezelf over 10 jaar? Wil je dan nog in deze relatie zitten?

Heb je het idee dat je wat kunt met de psycholoog waar je nu bij zit? Wellicht past een andere therapie je beter?

De medicijnen, hebben die effect op je gemoedstoestand? Of voelde je je ook zo voordat je deze ging slikken.

Ik begrijp dat je uit een andere cultuur komt, waar respect naar ouders en man heel groot is. Ik snap dat het moeilijk om je daar tegen af te zetten. De kans is groot dat je dat echter meer oplevert dan maar naar ze blijven te luisteren.

Alleen jij kan de situatie veranderen, dus stap uit die slachtofferrol.
Wat verwacht jij eigenlijk van je familie?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je gaat wel erg in de slachtofferrol.

Je man bepaalt dat jij niet mag werken en als je dat wel doet, JIJ voor de kosten KDV op mag draaien. Want HIJ vindt het NIET nodig.

Zijn jullie twee individuen of één gezin? Ik ben behoorlijk voorstander van je eigen zelfstandigheid behouden, maar wat kids en welzijn van iedereen in het gezin betreft: wie het betaalt, maakt geen bal uit. Uiteindelijk moet toch alles betaald worden, wie dat doet maakt niet uit. En als jij met een baan je beter gaat voelen, wie is je man dan om je dat te ontzeggen? Of heeft een sleuteltje van een slot van de ketting waar je aan vast ligt?

Voor de kids is het ook goed, spelen met leeftijdsgenootjes!

Eind/midden twintig en dan zo vast en afhankelijk zijn. Ik zou er heel droevig van worden. En als ik je man was, me ervoor kapot schamen dat ik je de mogelijkheid tot zelfontplooiing niet bied (maar juist tegenhoud)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven