Twijfel om te scheiden.
donderdag 26 juli 2018 om 11:24
Vrouw eind 20 met 2 kinderen overweegt te gaan scheiden.
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
Ze geeft aan niet gelukkig te zijn, haar man werkt veel en is vaak van huis, relatietherapie heeft slechts tijdelijk geholpen.
Door medicijngebruik is ze snel geprikkeld
Werkt zelf niet en de familie is het niet eens met haar besluit
anoniem_373448 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 13:18
79.67% gewijzigd
donderdag 26 juli 2018 om 11:29
Je kan toch weer werk gaan zoeken en onafhankelijk worden van je man? Tuurlijk, voor de kids is het niet leuk en zullen ze minder kunnen doen/krijgen dan nu. Maar van een ongelukkige moeder worden zij ook niet gelukkig.
Het is jouw keuze, niet die van je familie. Als zij er niet achter staan, heb je vast nog wel vrienden waarbij je steun kan zoeken. Misschien verandert de situatie ook wel als je de stap gezet hebt en je familie inziet dat jij er nu deels alleen voor staat.
Ga nog eens met je man praten, wellicht kunnen jullie er samen wel uit komen.
Het is jouw keuze, niet die van je familie. Als zij er niet achter staan, heb je vast nog wel vrienden waarbij je steun kan zoeken. Misschien verandert de situatie ook wel als je de stap gezet hebt en je familie inziet dat jij er nu deels alleen voor staat.
Ga nog eens met je man praten, wellicht kunnen jullie er samen wel uit komen.
donderdag 26 juli 2018 om 11:32
donderdag 26 juli 2018 om 11:33
Yolo bedoel je? Imo kun je je dat niet veroorloven. Ga eerst met je man rond de tafel over de taakverdeling en zoek een baan. Het kan best dat met een eigen leven buitenshuis dat onvervulde gevoel een stuk minder wordt en de noodzaak te scheiden niet meer aanwezig is.
En mocht je alsnog scheiden heb je tenminste een betere uitgangspositie.
En mocht je alsnog scheiden heb je tenminste een betere uitgangspositie.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 11:34
12.13% gewijzigd
donderdag 26 juli 2018 om 11:33
Kan je kijken voor werk? Niet alleen is dat handig als je inderdaad gaat scheiden, maar wellicht knapt je relatie er ook van op? De taken worden dan wat meer verdeeld, je leefwereld wordt wat breder, je hebt elkaar iets meer te vertellen enzovoorts. Het is geen wondermiddel maar je kan het proberen.
donderdag 26 juli 2018 om 11:36
Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 11:34Helaas. Gaat dat niet man is veel op reis en wonen niet in de buurt van ons familie. Dus dan zitten we met de kids.
Familie is vooral bang dat ik spijt krijg en er alleen voor kom te staan.
Praten ik doe al jaren niets anders dan praten hij heeft hulp gezocht voor zijn gedrag.
Was ook een tijd echt veranderd maar ik on dat niet geloven dat hij zo kon veranderen het was gewoon te overdreven.
En het bleek na zoveel maanden barste hij ook uit elkaar dat hij ook niet zo verder wilde.
Maar beide niet het lef het te eindigen denk ik, bang voor spijt
Kinderopvang. Speciaal bedacht voor werkende ouders.
Maar dat weet je heus zelf ook wel.
donderdag 26 juli 2018 om 11:38
Als je twijfelt om te scheiden, zit er sowieso iets niet goed. Als hij al in therapie geweest is, gaat dat dus ook niet werken.Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 11:34Helaas. Gaat dat niet man is veel op reis en wonen niet in de buurt van ons familie. Dus dan zitten we met de kids.
Familie is vooral bang dat ik spijt krijg en er alleen voor kom te staan.
Praten ik doe al jaren niets anders dan praten hij heeft hulp gezocht voor zijn gedrag.
Was ook een tijd echt veranderd maar ik on dat niet geloven dat hij zo kon veranderen het was gewoon te overdreven.
En het bleek na zoveel maanden barste hij ook uit elkaar dat hij ook niet zo verder wilde.
Maar beide niet het lef het te eindigen denk ik, bang voor spijt
Denk toch dat je zelf aan het werk moet om zo een stabiele basis te hebben. De beslissing moet je toch zelf maken, dat kunnen wij hier niet voor je doen.
donderdag 26 juli 2018 om 11:42
Nou, dat zit je ook. Als jij niet kan werken en jullie niet meer willen investeren in relatie therapie, houdt het een beetje op. Natuurlijk is alles mogelijk, maar zo te lezen hang je nogal in het negatieve.
'Dit kan niet, dat werkt niet'. Misschien moet je het eens anders bekijken om te zien wat er wel mogelijk is. Van deze situatie wordt iedereen thuis ongelukkig.
'Dit kan niet, dat werkt niet'. Misschien moet je het eens anders bekijken om te zien wat er wel mogelijk is. Van deze situatie wordt iedereen thuis ongelukkig.
donderdag 26 juli 2018 om 11:44
Werken is je enige optie. Je hebt gelijk, je zit vast. Je bent namelijk zwaar afhankelijk van een man en een relatie die (blijkbaar) niet meer werkt.Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 11:39Werken is geen optie.
Wat ik zou verdienen zou naar de opvang moeten. En qua prive omstandigheden gaat dat ook niet.
En hij zou dat ook niet willen.
Relatie hebben we geprobeerd toen ging het redelijk goed maar had ik gewoon niet het vertrouwen dat hij echt kon veranderen.
Hij is nu dus idd weer de oude en we gaan niet meer naar relatietherapie.
Maar heb het idee wel hier vast te zitten
Kom uit je zelfmedelijden modus en kijk met open ogen naar de situatie en wat JIJ kan doen om de situatie te verbeteren.
donderdag 26 juli 2018 om 11:44
Hoe ga je dat dan doen als je gaat scheiden? Leven van de alimentatie en toeslagen?Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 11:39Werken is geen optie.
Wat ik zou verdienen zou naar de opvang moeten. En qua prive omstandigheden gaat dat ook niet.
Relatie hebben we geprobeerd toen ging het redelijk goed maar had ik gewoon niet het vertrouwen dat hij echt kon veranderen.
En dat hij dat niet wilt, tja....
Je zit idd vast maar dat is dan ook op de blaren zitten vind ik.
Als je denkt dat jullie spijt krijgen dan moet er ergens toch nog een opening/oplossing te vinden zijn?
Hatsjikideee...
donderdag 26 juli 2018 om 11:45
Koop het boek "Liefdesbang" van Hannah Cuppen en zoek een baan.
Het eerste geeft je veel inzicht en verdieping (en dat voor 16,99 bij bol.com) en het tweede zorgt ervoor dat je zelfstandiger wordt en je wereld verbreed wordt. En dan zit je meteen meer op 'volwassenen-level' met je man
Als jij dat niet kan, hoe kan je man je dan duidelijkheid geven of aanvoelen wat je mist?
Zonder je man te kennen; ga er maar vanuit dat het voor hem voelt als mul zand nu want door zijn vingers glijdt en hij heeft geen idee wat er tegen te doen. Machteloos voelen.
Het eerste geeft je veel inzicht en verdieping (en dat voor 16,99 bij bol.com) en het tweede zorgt ervoor dat je zelfstandiger wordt en je wereld verbreed wordt. En dan zit je meteen meer op 'volwassenen-level' met je man
Gaan jullie wel helemaal naar de basis? Wat is het waarom je niet gelukkig bent? Kan je dat duidelijk omschrijven voor jezelf? En dan bedoel ik duidelijker dan 'een gevoel....'Maar ik ben gewoon niet gelukkig, leefde de laatste jaar langs elkaar heen. Waardoor we verder van elkaar afstonden, man had niet door dat ik zo niet gelukkig was. Ondanks het vele praten maar het was net of hij niet luisterde.
Uiteindelijk heb ik toen aangegeven niet meer gelukkig te zijn en zo niet verder te willen. Man was geschrokken en begon zijn best te doen.
Maar nu naar zoveel maanden is het zoals voorheen ik ben geprikkelt kan niets hebben.
Als jij dat niet kan, hoe kan je man je dan duidelijkheid geven of aanvoelen wat je mist?
Zonder je man te kennen; ga er maar vanuit dat het voor hem voelt als mul zand nu want door zijn vingers glijdt en hij heeft geen idee wat er tegen te doen. Machteloos voelen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Werken is altijd een optie. Bovendien zal de vader van je kinderen alimentatie moeten betalen.Buuff00 schreef: ↑26-07-2018 11:39Werken is geen optie.
Je kunt een ander niet veranderen, je kunt alleen jouw eigen verwachtingen aanpassen.
Tja als je gaat scheiden zul je toch aan het werk moeten en je kinderen naar de opvang. Dat jou inkomen naar de kinderopvang is natuurlijk onzin, dat voelt zo maar is niet zo. Er wordt gekeken naar jullie totale inkomen. Daarnaast kan werken mogelijk voor jou ook een positief effect hebben op de situatie.
Hoe zie je scheiden voor je? Zet alles wat bij een scheiding komt kijken eens op papier voor jezelf. Maak een plan en voer dit uit. Als jullie al eea geprobeerd hebben is het misschien gewoon tijd om de knoop eens door te hakken. Bespreek dit eens samen.
Hoe zie je scheiden voor je? Zet alles wat bij een scheiding komt kijken eens op papier voor jezelf. Maak een plan en voer dit uit. Als jullie al eea geprobeerd hebben is het misschien gewoon tijd om de knoop eens door te hakken. Bespreek dit eens samen.
donderdag 26 juli 2018 om 11:46
donderdag 26 juli 2018 om 11:47