Uit praten
woensdag 1 mei 2019 om 14:59
Hallo iedereen.
Ik zou graag wat advies willen.
Mijn ex heeft contact met mij opgenomen na 4 jaar, ze heeft al lang een man en een kind. Wij hebben al jaren geen contact meer. Zie viel gelijk met de deur in huis. Ze zou graag een stukje rust willen dat wij twee het nog een keer uitpraten. Ik heb haar verteld dat ik hier voor haar wel open voor sta. Van mij hoeft het niet persee. Ik wil hier niet te veel uitwijden over onze relatie. Maar het was een erg heftige relatie van beide kanten. Er is veel gebeurd van beide kanten. haar ouders hebben haar op haar 11e op straat gezet. Haar vader heeft zelfmoord gepleegd. Ze heeft een miskraam van mij gekregen toen ze 18 was, ik was er toen niet voor haar dat geef ik eerlijk toe. Ik was ook een zak, ik vermoed ook dat ze ontrouw is geweest. Ik kan hier niet met mijn familie over praten want onze familie’s hebben vroeger elkaar bedreigd. Ik krijg geen liefdes signalen van haar kant. En ze is gewoon recht naar de punt ze wil het uitpraten en daarna nooit meer contact met mij. Op een openbare plek en haar vriendin gaat mee. En haar man weet ervan en steunt haar hierin. Als het gesprek plaats vind, weet ik niet wat ik moet verwachten of doen. Het gaat over onze vroegere relatie. Ik twijfel niet, maar ik vind het wel lastig. Ik zal uiteraard haar niet dwarsbomen in haar verwerkingsproces, hoe kan ik dit het beste aanpakken als het plaats vind.
Ik zou graag wat advies willen.
Mijn ex heeft contact met mij opgenomen na 4 jaar, ze heeft al lang een man en een kind. Wij hebben al jaren geen contact meer. Zie viel gelijk met de deur in huis. Ze zou graag een stukje rust willen dat wij twee het nog een keer uitpraten. Ik heb haar verteld dat ik hier voor haar wel open voor sta. Van mij hoeft het niet persee. Ik wil hier niet te veel uitwijden over onze relatie. Maar het was een erg heftige relatie van beide kanten. Er is veel gebeurd van beide kanten. haar ouders hebben haar op haar 11e op straat gezet. Haar vader heeft zelfmoord gepleegd. Ze heeft een miskraam van mij gekregen toen ze 18 was, ik was er toen niet voor haar dat geef ik eerlijk toe. Ik was ook een zak, ik vermoed ook dat ze ontrouw is geweest. Ik kan hier niet met mijn familie over praten want onze familie’s hebben vroeger elkaar bedreigd. Ik krijg geen liefdes signalen van haar kant. En ze is gewoon recht naar de punt ze wil het uitpraten en daarna nooit meer contact met mij. Op een openbare plek en haar vriendin gaat mee. En haar man weet ervan en steunt haar hierin. Als het gesprek plaats vind, weet ik niet wat ik moet verwachten of doen. Het gaat over onze vroegere relatie. Ik twijfel niet, maar ik vind het wel lastig. Ik zal uiteraard haar niet dwarsbomen in haar verwerkingsproces, hoe kan ik dit het beste aanpakken als het plaats vind.
woensdag 1 mei 2019 om 16:44
woensdag 1 mei 2019 om 17:12
woensdag 1 mei 2019 om 17:13
Niet om haar te verdedigen, maar ze is geen dramaqueen ik heb nooit meer wat van haar vernomen. Dit is gewoon tijdens onze relatie voor gevallen. Ik wil haar de kans geven om het goed te verwerken ze dekt zichzelf in dat er niks kan gebeuren en dat begrijp ik.
woensdag 1 mei 2019 om 17:26
boek lekker dicht laten dusSvenvanbreukel schreef: ↑01-05-2019 17:12Ja, ik heb haar 2 keer geslagen tot mijn spijt. En mijn familie zij regelmatig tegen haar dat ze thuis hoorde in de gaskamer etc. Er zijn hele erge dingen gebeurd.
woensdag 1 mei 2019 om 17:37
Zij neemt iemand mee omdat ze zich niet veilig voelt. Haar insteek zal beschuldigend zijn. Zij wil wat afsluiten, zij wil wat kwijt. Ik zou zelf nooit akkoord gaan als de andere partij niet eens 1 op 1 met me durft te praten in een openbare gelegenheid. Back-up in de buurt, prima. Maar met een derde erbij aan tafel zou ik voor bedanken.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
woensdag 1 mei 2019 om 17:45
Wellicht hebben vriendinnen of psycholoog bijv aangeraden om een afsluitend gesprek te hebben. Zo te lezen was haar jeugd niet makkelijk en de relatie met jou echt slecht. Ik kan me ook voorstellen dat het voor haar veiliger voelt om iemand erbij te hebben.
En gezien jouw gedrag en dat van je familie vind ik oprecht dat je haar een open gesprek verschuldigd bent als zij daarmee een stuk verwerking kan doen.
En gezien jouw gedrag en dat van je familie vind ik oprecht dat je haar een open gesprek verschuldigd bent als zij daarmee een stuk verwerking kan doen.
woensdag 1 mei 2019 om 17:52
nee hoor, dat is TO niet verschuldigdParallella schreef: ↑01-05-2019 17:45Wellicht hebben vriendinnen of psycholoog bijv aangeraden om een afsluitend gesprek te hebben. Zo te lezen was haar jeugd niet makkelijk en de relatie met jou echt slecht. Ik kan me ook voorstellen dat het voor haar veiliger voelt om iemand erbij te hebben.
woensdag 1 mei 2019 om 18:01
Ik heb als tiener een echt nare relatie gehad. Ik heb hem jaren later opgezocht. Het heeft mij veel geholpen. Ik was niet meer bang voor hem en heb kunnen vragen wat ik mij afvroeg. Mijn exvriendje van toen blijft een lul maar ik heb het toen kunnen afsluiten. Ik vind het knap dat je er voor open staat. Wees eerlijk en zeg sorry voor de dingen die jij hebt misdaan.
woensdag 1 mei 2019 om 18:02
Gezellig.Svenvanbreukel schreef: ↑01-05-2019 17:12Ja, ik heb haar 2 keer geslagen tot mijn spijt. En mijn familie zij regelmatig tegen haar dat ze thuis hoorde in de gaskamer etc. Er zijn hele erge dingen gebeurd.
Maar je bent haar niets verschuldigd, als je er geen zin in hebt gewoon niet doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
woensdag 1 mei 2019 om 18:07
Wie legt die regel op dan?
woensdag 1 mei 2019 om 18:12
Vind je? Kun je niet met de jaren wijzer worden en sorry zeggen voor toen?JollyRider schreef: ↑01-05-2019 18:02Gezellig.
Maar je bent haar niets verschuldigd, als je er geen zin in hebt gewoon niet doen
woensdag 1 mei 2019 om 19:03
nou dat is wel erg ja. Heb je er spijt van?Svenvanbreukel schreef: ↑01-05-2019 17:12Ja, ik heb haar 2 keer geslagen tot mijn spijt. En mijn familie zij regelmatig tegen haar dat ze thuis hoorde in de gaskamer etc. Er zijn hele erge dingen gebeurd.
woensdag 1 mei 2019 om 19:17
woensdag 1 mei 2019 om 19:24
Sympathiek dat je dit wilt doen.
Ik denk dat je ex waarschijnlijk haar kant van het verhaal wil belichten en jou vragen zal stellen. Ze wil waarschijnlijk gehoord worden. Misschien wil ze informatie. Misschien wil ze weten hoe jij nu tegen dingen aan kijkt.
Mijn advies: wees lief voor haar, luister goed, herhaal soms wat ze zegt, zodat ze weet dat je het goed gehoord hebt, beantwoord haar vragen en probeer haar met een goed gevoel te laten vertrekken.
Ik denk dat je ex waarschijnlijk haar kant van het verhaal wil belichten en jou vragen zal stellen. Ze wil waarschijnlijk gehoord worden. Misschien wil ze informatie. Misschien wil ze weten hoe jij nu tegen dingen aan kijkt.
Mijn advies: wees lief voor haar, luister goed, herhaal soms wat ze zegt, zodat ze weet dat je het goed gehoord hebt, beantwoord haar vragen en probeer haar met een goed gevoel te laten vertrekken.