Uit praten

01-05-2019 14:59 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.

Ik zou graag wat advies willen.
Mijn ex heeft contact met mij opgenomen na 4 jaar, ze heeft al lang een man en een kind. Wij hebben al jaren geen contact meer. Zie viel gelijk met de deur in huis. Ze zou graag een stukje rust willen dat wij twee het nog een keer uitpraten. Ik heb haar verteld dat ik hier voor haar wel open voor sta. Van mij hoeft het niet persee. Ik wil hier niet te veel uitwijden over onze relatie. Maar het was een erg heftige relatie van beide kanten. Er is veel gebeurd van beide kanten. haar ouders hebben haar op haar 11e op straat gezet. Haar vader heeft zelfmoord gepleegd. Ze heeft een miskraam van mij gekregen toen ze 18 was, ik was er toen niet voor haar dat geef ik eerlijk toe. Ik was ook een zak, ik vermoed ook dat ze ontrouw is geweest. Ik kan hier niet met mijn familie over praten want onze familie’s hebben vroeger elkaar bedreigd. Ik krijg geen liefdes signalen van haar kant. En ze is gewoon recht naar de punt ze wil het uitpraten en daarna nooit meer contact met mij. Op een openbare plek en haar vriendin gaat mee. En haar man weet ervan en steunt haar hierin. Als het gesprek plaats vind, weet ik niet wat ik moet verwachten of doen. Het gaat over onze vroegere relatie. Ik twijfel niet, maar ik vind het wel lastig. Ik zal uiteraard haar niet dwarsbomen in haar verwerkingsproces, hoe kan ik dit het beste aanpakken als het plaats vind.
Hoe kun je wat precies het beste aanpakken? Je kunt daar toch gewoon gaan zitten en kijken met welke vragen zij komt? Wat vind je precies lastig?
Ik vind helemaal niet dat je een gesprek hoeft aan te gaan.
Zij heeft nu toch een eigen leven met man en kind???

Waarom een gesprek?
Dat is toch vreemd, jullie hebben ieder nu toch je eigen leven?

Mits er kinderen van jullie beide in het spel zijn dan is het een ander verhaal.
zij heeft dus nog last van de relatie???
is er geslagen ??
Wat een dramaqueen zeg. Ik zou niet gaan.
Gaan als jij je er goed bij voelt. Als het niet gaat zoals je wil, of je tegen gaat staan tijdens het gesprek kan je het altijd beëindigen en weggaan....
Ik vind het wel netjes dat je er voor openstaat....
chrys schreef:
01-05-2019 16:52
zij heeft dus nog last van de relatie???
is er geslagen ??
Ja, ik heb haar 2 keer geslagen tot mijn spijt. En mijn familie zij regelmatig tegen haar dat ze thuis hoorde in de gaskamer etc. Er zijn hele erge dingen gebeurd.
beetjegek schreef:
01-05-2019 16:57
Wat een dramaqueen zeg. Ik zou niet gaan.
Niet om haar te verdedigen, maar ze is geen dramaqueen ik heb nooit meer wat van haar vernomen. Dit is gewoon tijdens onze relatie voor gevallen. Ik wil haar de kans geven om het goed te verwerken ze dekt zichzelf in dat er niks kan gebeuren en dat begrijp ik.
pas je een beetje op met je herkenbaarheid? en die van haar?
Svenvanbreukel schreef:
01-05-2019 17:12
Ja, ik heb haar 2 keer geslagen tot mijn spijt. En mijn familie zij regelmatig tegen haar dat ze thuis hoorde in de gaskamer etc. Er zijn hele erge dingen gebeurd.
boek lekker dicht laten dus
lilalinda schreef:
01-05-2019 17:26
boek lekker dicht laten dus
....met een dik slot erop!
Laat elkaar met rust! Dit gaat alleen maar tot ellende leiden.
There is always something happening, and it's usually right now
Zij neemt iemand mee omdat ze zich niet veilig voelt. Haar insteek zal beschuldigend zijn. Zij wil wat afsluiten, zij wil wat kwijt. Ik zou zelf nooit akkoord gaan als de andere partij niet eens 1 op 1 met me durft te praten in een openbare gelegenheid. Back-up in de buurt, prima. Maar met een derde erbij aan tafel zou ik voor bedanken.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Waarom na 4 jaar weer alles oprakelen? Als jullie nu de intentie hadden om samen iets op te bouwen dan zeg ik ja doen. Maar zij heeft al een nieuw leven opgebouwd na jou met een andere man en een kind..
Wellicht hebben vriendinnen of psycholoog bijv aangeraden om een afsluitend gesprek te hebben. Zo te lezen was haar jeugd niet makkelijk en de relatie met jou echt slecht. Ik kan me ook voorstellen dat het voor haar veiliger voelt om iemand erbij te hebben.
En gezien jouw gedrag en dat van je familie vind ik oprecht dat je haar een open gesprek verschuldigd bent als zij daarmee een stuk verwerking kan doen.
Parallella schreef:
01-05-2019 17:45
Wellicht hebben vriendinnen of psycholoog bijv aangeraden om een afsluitend gesprek te hebben. Zo te lezen was haar jeugd niet makkelijk en de relatie met jou echt slecht. Ik kan me ook voorstellen dat het voor haar veiliger voelt om iemand erbij te hebben.
En gezien jouw gedrag en dat van je familie vind ik oprecht dat je haar een open gesprek verschuldigd bent als zij daarmee een stuk verwerking kan doen.
nee hoor, dat is TO niet verschuldigd
lilalinda schreef:
01-05-2019 17:52
nee hoor, dat is TO niet verschuldigd
Daarover verschillen we dan van mening.
Ik heb als tiener een echt nare relatie gehad. Ik heb hem jaren later opgezocht. Het heeft mij veel geholpen. Ik was niet meer bang voor hem en heb kunnen vragen wat ik mij afvroeg. Mijn exvriendje van toen blijft een lul maar ik heb het toen kunnen afsluiten. Ik vind het knap dat je er voor open staat. Wees eerlijk en zeg sorry voor de dingen die jij hebt misdaan.
Svenvanbreukel schreef:
Gezellig.

Maar je bent haar niets verschuldigd, als je er geen zin in hebt gewoon niet doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Parallella schreef:
01-05-2019 18:01
Daarover verschillen we dan van mening.
Wie legt die regel op dan?
JollyRider schreef:
01-05-2019 18:02
Gezellig.

Maar je bent haar niets verschuldigd, als je er geen zin in hebt gewoon niet doen
Vind je? Kun je niet met de jaren wijzer worden en sorry zeggen voor toen?
lilalinda schreef:
01-05-2019 18:07
Wie legt die regel op dan?
Hoezo, regel? Volgens mij staat er duidelijk “ dat IK oprecht vind dat hij het verschuldigd is”. En niet meer dan dat. Waarom zo’ n reactie?
Svenvanbreukel schreef:
nou dat is wel erg ja. Heb je er spijt van?
Je zegt dat je er voor open staat. Klaar toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
SjakS schreef:
01-05-2019 18:12
Vind je? Kun je niet met de jaren wijzer worden en sorry zeggen voor toen?
Kan, maar hij is haar dat niet verschuldigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sympathiek dat je dit wilt doen.
Ik denk dat je ex waarschijnlijk haar kant van het verhaal wil belichten en jou vragen zal stellen. Ze wil waarschijnlijk gehoord worden. Misschien wil ze informatie. Misschien wil ze weten hoe jij nu tegen dingen aan kijkt.
Mijn advies: wees lief voor haar, luister goed, herhaal soms wat ze zegt, zodat ze weet dat je het goed gehoord hebt, beantwoord haar vragen en probeer haar met een goed gevoel te laten vertrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven