Uitelkaar
zondag 8 januari 2012 om 22:30
Ik woon samen met mijn vriend in een koophuis
maar wij gaan uitelkaar we hebben samen 1 dochter hij blijft in het huis en ik wil op zoek naar een andere huis.
Omdat ik een Wajong uitkering heb en onder bewindvoering sta weet ik niet zo goed waar ik recht op heb als alleen staande moeder wie kan mij helpen?
maar wij gaan uitelkaar we hebben samen 1 dochter hij blijft in het huis en ik wil op zoek naar een andere huis.
Omdat ik een Wajong uitkering heb en onder bewindvoering sta weet ik niet zo goed waar ik recht op heb als alleen staande moeder wie kan mij helpen?
zondag 8 januari 2012 om 22:35
je zal je moeten inschrijven bij een woningbouwvereniging om in aanmerking te komen voor een huurwoning. Is het zijn huis of van jullie samen? Bij gezamelijk bezit zal je je vriend moeten uitkopen of het huis moet verkocht worden, ga er maar vanuit dat daar verlies op gedraaid wordt en wat bedoel je met dat je onder bewindvoering staat, zit je in de WSNP? Hoe kan het dan dat je nog in een koopwoning zit? Hadden jullie een samenlevingscontract?
zondag 8 januari 2012 om 22:35
zondag 8 januari 2012 om 22:47
quote:wifra98 schreef op 08 januari 2012 @ 22:35:
alleenstaande ouderkorting bij belasting, hogere zorg en huurtoeslag e.d. Vergeet niet de kinderbijslag op jouw naam te zetten. Ook is het handig om een en ander vast te leggen zoals alimentatie, ouderlijk gezag, en omgangsregeling bijv.
Sterkte!Kinderbijslag op haar naam? Ik lees nergens dat zij het kind meeneemt. Kind bij vader? Co-ouderschap?
alleenstaande ouderkorting bij belasting, hogere zorg en huurtoeslag e.d. Vergeet niet de kinderbijslag op jouw naam te zetten. Ook is het handig om een en ander vast te leggen zoals alimentatie, ouderlijk gezag, en omgangsregeling bijv.
Sterkte!Kinderbijslag op haar naam? Ik lees nergens dat zij het kind meeneemt. Kind bij vader? Co-ouderschap?
zondag 8 januari 2012 om 23:29
Onder bewind staan
Wat is onderbewindstelling?
Soms zijn mensen door hun lichamelijke of geestelijke toestand tijdelijk of blijvend niet in staat hun financiële belangen te behartigen. In zo'n geval kunnen iemands goederen onder bewind gesteld worden. Dit houdt in dat deze persoon niet meer zelf mag beslissen over zijn bezittingen en rechten. Denk hierbij aan het bezit van een huis en recht op loon of uitkering. Een bewindvoerder behartigt dan zijn financiële belangen, dit heet ook wel bewindvoering.
Ik zou alles even goed nalopen regelen, want lijkt me niet niks
Wat is onderbewindstelling?
Soms zijn mensen door hun lichamelijke of geestelijke toestand tijdelijk of blijvend niet in staat hun financiële belangen te behartigen. In zo'n geval kunnen iemands goederen onder bewind gesteld worden. Dit houdt in dat deze persoon niet meer zelf mag beslissen over zijn bezittingen en rechten. Denk hierbij aan het bezit van een huis en recht op loon of uitkering. Een bewindvoerder behartigt dan zijn financiële belangen, dit heet ook wel bewindvoering.
Ik zou alles even goed nalopen regelen, want lijkt me niet niks
maandag 9 januari 2012 om 11:35
Beste Jea9,
Je hebt een Wajong-uitkering en je gezinssituatie wijzigt.
Kom je als alleenstaande moeder met je Wajong-uitkering onder het sociaal minimum ?
Je hebt dan mogelijk recht op een toeslag op je Wajong-uitkering van UWV.
Actuele informatie over deze toeslag en andere mogelijkheden om je inkomen aan te vullen vind je op deze pagina.
Met vriendelijke groet,
René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Je hebt een Wajong-uitkering en je gezinssituatie wijzigt.
Kom je als alleenstaande moeder met je Wajong-uitkering onder het sociaal minimum ?
Je hebt dan mogelijk recht op een toeslag op je Wajong-uitkering van UWV.
Actuele informatie over deze toeslag en andere mogelijkheden om je inkomen aan te vullen vind je op deze pagina.
Met vriendelijke groet,
René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare