Uitschelden in ruzies

03-05-2020 10:26 153 berichten
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.🙁
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
03-05-2020 13:56
Ene moment noemt hij zichzelf een idioot dat hij het verpest heeft maar een half uur later kan het ook allemaal mijn schuld zijn. Het wisselt nogal
je ziet dus idd niet....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
03-05-2020 14:02
je ziet dus idd niet....
Dat hij van alles probeert om weer binnen te komen? Bedoel je dat?
Ank81 schreef:
03-05-2020 14:06
Dat hij van alles probeert om weer binnen te komen? Bedoel je dat?
dat hij geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen daden, maar alleen met mooie woorden komt waardoor jij gaat twijfelen.
Dit is de man die zegt dat je zijn woorden niet serieus moet nemen, dat zegt hij letterlijk!
Zijn verantwoordelijkheid nemen, zou hij doen door hulp te zoeken om iets aan zijn agressie te doen, door even weg te lopen wanneer hij die woede op voelt komen, door er alles aan te doen, daden dus, geen woorden, om jou niet op deze manier te behandelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom heb je uberhaupt zo vaak ruzie met elkaar? Daar blijkt toch al uit dat de relatie niet goed is? Ik heb misschien 1 keer per jaar echt ruzie over iets.
rosanna08 schreef:
03-05-2020 14:09
dat hij geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen daden, maar alleen met mooie woorden komt waardoor jij gaat twijfelen.
Dit is de man die zegt dat je zijn woorden niet serieus moet nemen, dat zegt hij letterlijk!
Zijn verantwoordelijkheid nemen, zou hij doen door hulp te zoeken om iets aan zijn agressie te doen, door even weg te lopen wanneer hij die woede op voelt komen, door er alles aan te doen, daden dus, geen woorden, om jou niet op deze manier te behandelen
Klopt, heb je helemaal gelijk in. En weglopen heeft hij vaak wel gedaan maar vervolgens scheld hij me dan in berichten helemaal de huid vol en blijft ook nog 2 dagen weg drinkt veel teveel om daarna weer terug te komen en spijt te hebben, dus het is een gebed zonder eind..
Ank81 schreef:
03-05-2020 14:12
Klopt, heb je helemaal gelijk in. En weglopen heeft hij vaak wel gedaan maar vervolgens scheld hij me dan in berichten helemaal de huid vol en blijft ook nog 2 dagen weg drinkt veel teveel om daarna weer terug te komen en spijt te hebben, dus het is een gebed zonder eind..

Echt stop hiermee!

Over een tijd ga je jezelf echt voor je kop slaan dat je zoveel tijd hebt verspild aan deze sneuneus.
Babette2017 schreef:
03-05-2020 14:09
Waarom heb je uberhaupt zo vaak ruzie met elkaar? Daar blijkt toch al uit dat de relatie niet goed is? Ik heb misschien 1 keer per jaar echt ruzie over iets.
Dat gaat vaak over dingen als teveel drinken of gokken waar ik dus heel anders over denk als dat hij dat doet. Hij vind het fijn elke week dronken te worden ik doe liever andere dingen, hij vind online gokken geen probleem ik vind het zonde van het geld. dus ja zo zijn er meer dingen waarin we teveel verschillen. En als ik mijn mening geef is hij al snel op zijn tenen getrapt.
Abundance-of-Freedom schreef:
03-05-2020 14:15
Echt stop hiermee!

Over een tijd ga je jezelf echt voor je kop slaan dat je zoveel tijd hebt verspild aan deze sneuneus.
Dat denk ik ook.. even door de pijn heen dan kom ik er sterker uit
Dit verandert niet en ook professionele hulp is niet zaligmakend.

Pas twee jaar. Verbreek het contact em blijf sterk. Hier ga je heel ongelukkig van worden.
Peertjes schreef:
03-05-2020 14:19
Dit verandert niet en ook professionele hulp is niet zaligmakend.

Pas twee jaar. Verbreek het contact em blijf sterk. Hier ga je heel ongelukkig van worden.
Hij wilt ook geen hulp hij wilt zichzelf blijven.
Prima maar niet met mij dan
En anders kun je altijd nog terug.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ank81 schreef:
03-05-2020 13:12
Ja ben ik ook. Merkte alleen dat ik de lieve mailtjes en spijtbetuigingen niet zo goed kon weerstaan dus vandaar ook mijn topic, het is fijn van buitenstaanders te horen dat het echt niet goed te praten valt.
Maar ik hou vol en die pijn zal vanzelf slijten.
Die pijn slijt inderdaad. Enige wat jij hoeft te doen is volhouden en niet teruggaan.
Stuur hem een mail terug dat het voor jou klaar is nu, je geen contact meer wenst en houd je daaraan. Praat erover met familie en vrienden en verbreek alle lijntjes.
Als je stiekem een achterdeurtje openhoudt blijf je niet sterk en ga je terug.
Niet doen. Het is pas twee jaar, daar kom je echt wel overheen.
Peertjes schreef:
03-05-2020 14:22
Die pijn slijt inderdaad. Enige wat jij hoeft te doen is volhouden en niet teruggaan.
Stuur hem een mail terug dat het voor jou klaar is nu, je geen contact meer wenst en houd je daaraan. Praat erover met familie en vrienden en verbreek alle lijntjes.
Heb ik gedaan en heb ook gezorgd dat ik komende tijd genoeg te doen heb, hoop dat ik er snel overheen ben. Geen contact zal in ieder geval al de helft schelen.
Peertjes schreef:
03-05-2020 14:22
Heb ik gedaan en heb ook gezorgd dat ik komende tijd genoeg te doen heb, hoop dat ik er snel overheen ben. Geen contact zal in ieder geval al de helft schelen.
Ank81 schreef:
03-05-2020 14:25
Geen contact is inderdaad een vereiste om door te kunnen zetten.
Doorzetten. Deze man is niet gezond en dat gaat echt niet veranderen.
Ank81 schreef:
03-05-2020 14:16
Dat gaat vaak over dingen als teveel drinken of gokken waar ik dus heel anders over denk als dat hij dat doet. Hij vind het fijn elke week dronken te worden ik doe liever andere dingen, hij vind online gokken geen probleem ik vind het zonde van het geld. dus ja zo zijn er meer dingen waarin we teveel verschillen. En als ik mijn mening geef is hij al snel op zijn tenen getrapt.
Dus buiten het emotioneel mishandelen heeft hij ook nog eens een drank en gok probleem?
TO, je hebt een project en geen partner. Diep in je hart vind je hem niet goed genoeg en dat laat je merken door steeds kritisch te zijn op zijn levensstijl. Hij kan er niet goed mee gaan en gaat dan schelden. Schelden is niet erg respectvol maar stiekem een betere partner willen ook niet. Wanneer hij niet zo goed is zoals hij is, laat hem dan los. Jezelf kan je veranderen maar een ander niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ank81 schreef:
03-05-2020 13:58
Jaa inderdaad en hij weet ook precies de dingen te zeggen die mij het hardst raken, en ook dingen als zoveel als wij van elkaar houden krijg je nooit meer terug met iemand anders, je gaat er spijt van krijgen want dit keer wilde ik er echt alles aan doen..
Maar het is echt niet waar, hoor. Dit is een relatie met een heel grote donkere wolk erboven en dat gaat echt niet veranderen. En zelfs al zou hij zijn gedrag kunnen stoppen, wat ik niet echt geloof, dan nog blijft het echt altijd in je hoofd zitten dat hij je talloze keren heeft vernederd en uitgescholden.

Dat heb ik ook tegen mijn ex gezegd toen ik het uiteindelijk echt had uitgemaakt: het maakt niet uit of je kunt veranderen, want alles wat er al gebeurd is, zal altijd tussen ons in blijven staan.

En dat je niemand anders vindt is ook onzin.
Ik heb daarna een relatie gekregen die wel gezond en fijn was en een miljoen keer beter dan met hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
granny71 schreef:
03-05-2020 14:46
Dus buiten het emotioneel mishandelen heeft hij ook nog eens een drank en gok probleem?
Hij vind van niet ik denk daar anders over. Hij drinkt misschien 1x in de week maar dan is het ook gelijk zoveel dat je er de hele week op kunt teren zeg maar en hij gaat vaak drinken als we ruzie hebben dus dat is in mijn ogen een uitvlucht. online pokeren soms dagen achter elkaar, dan weer een week niet..
viva-amber schreef:
03-05-2020 14:49
TO, je hebt een project en geen partner. Diep in je hart vind je hem niet goed genoeg en dat laat je merken door steeds kritisch te zijn op zijn levensstijl. Hij kan er niet goed mee gaan en gaat dan schelden. Schelden is niet erg respectvol maar stiekem een betere partner willen ook niet. Wanneer hij niet zo goed is zoals hij is, laat hem dan los. Jezelf kan je veranderen maar een ander niet.
Dat is waar, ik wilde hem graag helpen omdat hij zelf ook niet meer zo wilde leven maar het veranderd niet, bepaalde dingen zitten erin en andere dingen zien we gewoon totaal verschillend. We passen niet bij elkaar.
Misschien kun je beter aan je smaak op het gebied van mannen gaan werken dan aan je relatie. Iemand helpen maakt een relatie altijd ongelijkwaardig zeker wanneer de ander niet geholpen wil worden.
Susan schreef:
03-05-2020 14:57

En dat je niemand anders vindt is ook onzin.
Ik heb daarna een relatie gekregen die wel gezond en fijn was en een miljoen keer beter dan met hem.
Fijn om te horen😊
granny71 schreef:
03-05-2020 14:46
1x per week je vol laten lopen was mijn studententijd nog vrij conservatief.
Ank81 schreef:
03-05-2020 14:21
Hij wilt ook geen hulp hij wilt zichzelf blijven.
Prima maar niet met mij dan
Dit.
Laat hem dan maar. Misschien is er ergens een meisje dat zich laat kwetsen door een scheldpartij en daarna helemaal verliefd word als ze al huilend nog wat appjes met scheldpartijen leest.
Gun een ander die hoofdpijn. Het leven is te kort.
Zot ie in de redderrol? Herken je dat? Codependent noemen ze dat ook wel. Sluit me aan bij de woorden van dat hij je projectje is. Gokken drank enz zijn legio mensen aan verslaafd. Die mensen hebben vaak een partner die alles regelt en er altijd voor ze is no matter what. Gedachtes al voor mij veranderd hij wel. Hij bedoeld het niet zo. Hij houd echt van me. Hij is echt heel lief enz zijn argumenten die je gevangen houden.
Ik wil een gezonde man die fatsoenlijk met zijn emoties omgaat is een keuze. Knoop doorhakken dus. Dag destructieve relatie hallo mooi leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven