Uitschelden in ruzies
zondag 3 mei 2020 om 10:26
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 12:41
Ook al je oud bent.rumforviva schreef: ↑03-05-2020 11:49Adhd of niet, me voor rotte vis uitmaken accepteer ik niet. Ook niet met excuses achteraf. Einde relatie. Zeker als je jong bent.
zondag 3 mei 2020 om 13:12
Ja ben ik ook. Merkte alleen dat ik de lieve mailtjes en spijtbetuigingen niet zo goed kon weerstaan dus vandaar ook mijn topic, het is fijn van buitenstaanders te horen dat het echt niet goed te praten valt.
Maar ik hou vol en die pijn zal vanzelf slijten.
zondag 3 mei 2020 om 13:13
Een soort van de geschiedenis herhaald zich laat ik maar zeggenLuci_Morgenster schreef: ↑03-05-2020 13:10Vraag me echt af wat voor een voorbeeld mensen hebben vanuit huis, hoezo is dat schelden en zulk gedrag niet gewoon meteen een flinke afknapper.
zondag 3 mei 2020 om 13:16
Inderdaad, niet vol te houden zo'n relatie
zondag 3 mei 2020 om 13:17
mailtjes gewoon niet meer lezen en ongeopend weggooien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 3 mei 2020 om 13:32
Kan dat? Geen idee eigenlijk.. maar zoals hij nu klinkt gaat hij het niet meer proberen want hij heeft zijn trots zegt hij. Ik hoop het want de dagen dat ik niks hoor zijn een stuk makkelijker.
zondag 3 mei 2020 om 13:34
Lieve Ank,
Ik heb jaren in een soortgelijk relatie gezeten. Heb echt vaak gedacht dat het aan mij lag. Dat ik minder moest zeuren. Liever moest zijn. Harder mijn best moest doen. Uiteindelijk na bijna 18 jaar de knoop door kunnen hakken... De mooie, lieve momenten deden me altijd weer twijfelen, want die waren er ook zeker!
Aan het einde van onze relatie liep ik bij een psycholoog en was ik lichamelijk en emotioneel een wrak. De psycholoog vroeg me wanneer ik besloten had dat ik geen respect verdiende. Want dat was wat ik hem liet weten door hem elke weer te vergeven. Dat was voor mij de eye-opener.
Iemand veranderen kun je niet. Dat kan alleen de persoon zelf. Jij moet besluiten of je met deze man en deze relatie (zoals het nu is) verder wilt, en anders moet je ermee stoppen! Het gaan ten koste van je eigen gezondheid en geluk als je in een relatie zoals deze blijft...
Veel sterkte!
Ik heb jaren in een soortgelijk relatie gezeten. Heb echt vaak gedacht dat het aan mij lag. Dat ik minder moest zeuren. Liever moest zijn. Harder mijn best moest doen. Uiteindelijk na bijna 18 jaar de knoop door kunnen hakken... De mooie, lieve momenten deden me altijd weer twijfelen, want die waren er ook zeker!
Aan het einde van onze relatie liep ik bij een psycholoog en was ik lichamelijk en emotioneel een wrak. De psycholoog vroeg me wanneer ik besloten had dat ik geen respect verdiende. Want dat was wat ik hem liet weten door hem elke weer te vergeven. Dat was voor mij de eye-opener.
Iemand veranderen kun je niet. Dat kan alleen de persoon zelf. Jij moet besluiten of je met deze man en deze relatie (zoals het nu is) verder wilt, en anders moet je ermee stoppen! Het gaan ten koste van je eigen gezondheid en geluk als je in een relatie zoals deze blijft...
Veel sterkte!
Realise the worth of something, before it's gone
zondag 3 mei 2020 om 13:41
Ja dit moet ook bij je mail kunnen. Ik weet niet waar jij je mailadres hebt, maar bij Gmail heb ik even gekeken en daar kan het sowieso en bij het programma outlook ook.
zondag 3 mei 2020 om 13:44
Dankjewel en wat knap van je dat je er na zo'n lange tijd toch uit durfde te stappenmanna_c schreef: ↑03-05-2020 13:34Lieve Ank,
Veel sterkte!
zondag 3 mei 2020 om 13:47
zondag 3 mei 2020 om 13:50
zie je ook dat hij het volledig bij jou neerlegt en geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen daden en woorden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 3 mei 2020 om 13:56
Het is ook gewoon heel vervelend als je diep in je hart echt niet meer wil en iemand gaat zo voor je door het stof kruipen, want dat prikkelt je op een heel nare manier, mijn idee is dat als iemand zo gaat smeken, je niet terugkomt omdat dat zo prettig en vleiend is dat diegene dat doet, maar omdat dat juist helemaal niet prettig is en het jou het gevoel geeft dat je hard en gevoelloos bent en je wil dat dat gevoel stopt, daarom geef je toe. Maar dat is niet om de juiste redenen, en je bent ook niet hard en gevoelloos als je niet toegeeft. Uiteindelijk is het gewoon pure manipulatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 3 mei 2020 om 13:56
Ene moment noemt hij zichzelf een idioot dat hij het verpest heeft maar een half uur later kan het ook allemaal mijn schuld zijn. Het wisselt nogal
zondag 3 mei 2020 om 13:57
Vervelend zeg...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 3 mei 2020 om 13:58
Jaa inderdaad en hij weet ook precies de dingen te zeggen die mij het hardst raken, en ook dingen als zoveel als wij van elkaar houden krijg je nooit meer terug met iemand anders, je gaat er spijt van krijgen want dit keer wilde ik er echt alles aan doen..Susan schreef: ↑03-05-2020 13:56Het is ook gewoon heel vervelend als je diep in je hart echt niet meer wil en iemand gaat zo voor je door het stof kruipen, want dat prikkelt je op een heel nare manier, mijn idee is dat als iemand zo gaat smeken, je niet terugkomt omdat dat zo prettig en vleiend is dat diegene dat doet, maar omdat dat juist helemaal niet prettig is en het jou het gevoel geeft dat je hard en gevoelloos bent en je wil dat dat gevoel stopt, daarom geef je toe. Maar dat is niet om de juiste redenen, en je bent ook niet hard en gevoelloos als je niet toegeeft. Uiteindelijk is het gewoon pure manipulatie.
zondag 3 mei 2020 om 14:01
Naast dat uitschelden en kleineren niet normaal is en je niet moet blijven in een relatie die je zo veel verdriet geeft. Valt het mij op dat jullie steeds ruzie hebben over verschillen in normen en waarden. Als de normen en waarden erg uit elkaar liggen, dan is het denk ik sowieso al lastig om samen een relatie te hebben, die opdracht lange termijn gaat werken. En als je dat wilt dan is daar veel respect, begrip en inlevingsvermogen van beide kanten voor nodig en dat mist er nu.
Dus stay strong en je zult zien dat het negeren van de lieve woorden uiteindelijk makkelijker wordt. Schakel hulp in van je omgeving en blokkeer hem.
Sterkte, je komt hier echt sterker uit. Laat hem je niet naar beneden halen. Uiteindelijk ga je hem nog geloven. Niemand mag zo’n macht over je hebben.
Dus stay strong en je zult zien dat het negeren van de lieve woorden uiteindelijk makkelijker wordt. Schakel hulp in van je omgeving en blokkeer hem.
Sterkte, je komt hier echt sterker uit. Laat hem je niet naar beneden halen. Uiteindelijk ga je hem nog geloven. Niemand mag zo’n macht over je hebben.