Uitschelden in ruzies

03-05-2020 10:26 153 berichten
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.🙁
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening is dat je hier beter mee kunt stoppen. Iemand die niet op een volwassen manier ruzie kan maken is mijn tijd niet waard. Uitschelden? Is ie wel helemaal lekker?
Maar goed, dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Als het altijd weer opnieuw gebeurt, stellen zijn excuses geen reet voor.
Dat zegt hij alleen maar om je te sussen, zijn gedrag verandert niet.
Uitmaken dus, gaat niet goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Nou even denken hoor, moeilijk, moeilijk.
Honey, you should see me in a crown
Mijn mening is dat ik dit gedrag onacceptabel vind.
Wat is jouw mening?
Zo iemand zou bij mij geen tweede kans krijgen om kk hoer tegen me te zeggen.

Dat is eens en nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Euh.... wat zou ik doen. Lastige 🤨
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je er zelf van?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Desalniette_ schreef:
03-05-2020 10:35
Mijn mening is dat ik dit gedrag onacceptabel vind.
Wat is jouw mening?
Ik vind dat zelf ook, hij zegt het zijn maar woorden en ik meen ze niet.
Maar het kwetst mij heel erg, vooral dat bah walgelijke vrouw komt heel kleinerend op mij over.
hannaa45 schreef:
03-05-2020 10:34
Als het altijd weer opnieuw gebeurt, stellen zijn excuses geen reet voor.
Dat zegt hij alleen maar om je te sussen, zijn gedrag verandert niet.
Uitmaken dus, gaat niet goed komen.

Ja dit, ik zou hem zeggen: je excuses stellen niks voor als je het steeds weer doet, laat het zien in je daden.

Woorden/beloftes zijn betekenisloos als je er niks mee doet.

Veranderd er niks, dan dumpen.
Doordat jij zijn gescheld steeds maar accepteert, verandert er dus niks. Wat stelt een excuus nou voor als hij het blijft doen? Persoonlijk vind ik schelden een no-go. Ontzettend respectloos, kinderachtig, blijkbaar geen controle over wat hij eruit floept (of het boeit hem echt niet).
Ik zou snel wegwezen, na de eerste keer uitgescholden te zijn al trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Handig, adhd gebruiken als excuus om je als een enorme klootzak te gedragen en er nog mee weg komen ook.
Ank81 schreef:
03-05-2020 10:39
Ik vind dat zelf ook, hij zegt het zijn maar woorden en ik meen ze niet.
Maar het kwetst mij heel erg, vooral dat bah walgelijke vrouw komt heel kleinerend op mij over.
Uit zijn woorden blijkt een gebrek aan respect.

Jij wordt er ongelukkig van en het wordt niet beter. Stel jezelf de vraag of je ongelukkig wil blijven met hem, of liever een relatie in de toekomst met iemand waarbij je je wel gewaardeerd en veilig voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ank81 schreef:
03-05-2020 10:39
Ik vind dat zelf ook, hij zegt het zijn maar woorden en ik meen ze niet.
Maar het kwetst mij heel erg, vooral dat bah walgelijke vrouw komt heel kleinerend op mij over.
Als je iets niet meent, moet je het niet zeggen!

Ik geloof er niks van dat hij het -op dat moment- niet meent. Waarom heeft hij dan de behoefte om dat te zeggen?

Ik zou er niet mee kunnen samen zijn. Ik zou hem in de tijden dat hij niet scheld, niet serieus kunnen nemen. Als hij zegt: mooie vrouw. Zijn dat dan “ook maar woorden”
Ank81 schreef:
03-05-2020 10:39
Ik vind dat zelf ook, hij zegt het zijn maar woorden en ik meen ze niet.
Maar het kwetst mij heel erg, vooral dat bah walgelijke vrouw komt heel kleinerend op mij over.
Ik vind het bijzonder dat hij met een 'walgelijke vrouw' wil samenwonen. Wat zegt dat over hem?
Ik vind het ook bijzonder dat jij je herhaaldelijk laat kwetsen/kleineren door degene waarmee je blijft samenwonen, wat zegt dat over jou?

Meen jij woorden net zoals hij ze meent?
Je bent de liefste en de mooiste van de hele wereld. En dan krijg je deze behandeling?

Je weet best dat hij uit z'n nek lult.

Dit is geen liefde, jij behoort je geliefd te voelen bij je geliefde. Geborgen, veilig, op je gemak. Mee eens?
Alle reacties Link kopieren
Of je accepteert dit als een onderdeel van zijn aandoening, dat hij niet anders kan. Dat hij zo omgaat met zijn onvermogen. En dan moet jij het je niet zo aantrekken.

Of je accepteert dit gedrag niet, en vindt dat hij moet veranderen. Wanneer hij dit niet wil of kan, dan is er maar 1 oplossing mogelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ken verschillende mensen met adhd, die nooit schelden.
Hij is gewoon een eersteklas eikel dat hij de zg. Liefde van leven regelmatig verrot scheld. Na de 1e keer had ik hem al de deur gewezen. Die verandert niet meer hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geen beste manier van ruzie maken! Hij zal hierin stappen moeten gaan zetten.
Er wordt hierboven gezegd dat het makkelijk is om alles op zijn ADHD af te schuiven. Klopt, maar emoties werken dan wel wat anders. Dat is iets om rekening mee te houden. Wél zou je wat mij betreft een aantal ‘harde grenzen’ aan kunnen geven qua welke woorden hij gebruikt. Dat je je emoties te heftig uit kan, maar werk er iig aan dit te verbeteren! (Zolang het verbaal is natuurlijk, fysiek is wat mij betreft ook een harde grens).
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw mening? Het is jouw vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Abundance-of-Freedom schreef:
03-05-2020 10:47
Je bent de liefste en de mooiste van de hele wereld. En dan krijg je deze behandeling?

Je weet best dat hij uit z'n nek lult.

Dit is geen liefde, jij behoort je geliefd te voelen bij je geliefde. Geborgen, veilig, op je gemak. Mee eens?
Eens!
Verschrikkelijk! Waarom praat je zijn gedrag goed?

Ik zou dat soort wisselvalligheid niet trekken. Ik moet mij veilig en vrij voelen. Weten dat er weer een moment gaat komen waarop ik (door de man die van iedereen in de wereld het beste met mij voor zou moeten) weer met de grond gelijk gemaakt ga worden, past daar niet bij.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:52
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik date geen kleuters. Dat is mijn mening.
granny71 schreef:
03-05-2020 10:43
Handig, adhd gebruiken als excuus om je als een enorme klootzak te gedragen en er nog mee weg komen ook.

Misschien heeft hij ook Tourette?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
03-05-2020 10:43
Handig, adhd gebruiken als excuus om je als een enorme klootzak te gedragen en er nog mee weg komen ook.
Dit. Je ziet het steeds vaker. Als je maar een labeltje hebt, dan mag alles zogenaamd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven