Uitschelden in ruzies
zondag 3 mei 2020 om 10:26
Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
Mijn vriend en ik zijn heel verschillend hij is een heel andere levensstijl gewend en heeft andere normen en waarden daardoor krijgen we weleens ruzie . Wij houden ontzettend veel van elkaar dat is het probleem niet. Maar al dan niet door zijn adhd is hij heel wisselvallig, snel op zijn tenen getrapt, aangevallen voelen. Als hij boos is scheld hij me uit met dingen als kk hoer, walgelijke vrouw, misselijk mens, oprotten nou etc
Ik word daar erg door gekwetst, hij bied altijd zijn excuses aan maar de volgende ruzie gebeurd het weer.
Zijn liefde is niet in proportie, ik ben de hele wereld en de mooiste en liefste vrouw maar is hij boos dan ben ik ook gelijk niets meer en vind ik dat hij me kleineerd met de dingen die hij zegt.
Wat is jullie mening hierover?
anoniem_63ce4eea9268e wijzigde dit bericht op 03-05-2020 10:33
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
2.26% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 11:42
Ik denk niet dat het normaal is maar twijfel er wel aan of ik het zelf veroorzaak, dat wordt mij steeds gezegd namelijk, jij doet te moeilijk jij accepteert mij niet en daarom maak je mij zo kwaad..quattro-stagioni schreef: ↑03-05-2020 11:39Alarmbellen!!!
Jij voelde je ellendig, maar hij zei dat het jouw schuld is?
En jij wil oud worden met deze gast? Hij gaat echt niet veranderen, hoor, integendeel. En straks als er (God verhoede!) kinderen zijn? Wat krijgen die als voorbeeld? "Schelden + grote bek = altijd gelijk hebben"?
En jij bent gemeen en hebt niet genoeg liefde voor hem? Lieve schat, iemand die jou voor kk-hoer uitmaakt verdient jouw liefde niet!
Zodra hij jou weer ingepalmd hebt en onder de duim heeft met zijn gedrag, is het weer: terug naar af.
Ben je bang om over te schieten of zo, dat je zo twijfelt? Of denk je dat dit eigenlijk normaal gedrag is en dat jij het zelf over je afroept?
zondag 3 mei 2020 om 11:43
zondag 3 mei 2020 om 11:48
Zover zijn we inmiddels al
zondag 3 mei 2020 om 11:50
Waarom herhaal je jezelf? 1, hooguit 2 keer uitleggen is voldoende. Als hij dezelfde vraag opnieuw stelt zeg je: dat heb ik gisteren al uitgelegd.Ank81 schreef: ↑03-05-2020 11:35Ik ben nu ook al een week aan het vertellen dat hij zijn kansen gehad heeft maar het ene moment krijg ik te horen dat hij het allemaal inziet maar als ik vervolgens voet bij stuk hou dan moet ik weer doodvallen, hou ik niet genoeg van hem en ben ik gemeen dat ik hem niet de kans geef te laten zien dat hij wilt veranderen.
Hij (jullie!) gaan echt niet veranderen. Je bent nu weg, houden zo.
zondag 3 mei 2020 om 11:51
zondag 3 mei 2020 om 11:52
Hoe goed is hij dan voor je geweest?
Door je je een rotgevoel te geven en je te laten twijfelen aan jezelf?
Door je bang en onzeker te maken?
Door je volledig afhankelijk te maken van hem en zijn grillen?
zondag 3 mei 2020 om 11:54
Lekker boeiend wat hij allemaal vind en zegt.
Hij is verleden tijd.
Jij gaat nu een beter leven tegemoet.
zondag 3 mei 2020 om 11:55
Dus die scheldwoorden zijn 'maar woorden', maar al die excuses en lieve woordjes moet je allemaal heel serieus nemen? Ik denk eerder dat dat maar woorden zijn, heel lege, inhoudsloze woorden, bedoeld om je te paaien en te pleasen als hij weer eens te ver is gegaan, en dat die scheldwoorden perfect zijn ware aard laten zien.
Ook nu hij weer eens te ver is gegaan legt hij het nog bij jou. Want jij houdt niet genoeg van hem.
Dat verschuilen achter zijn ADHD is echt laf gedrag. Hij misdraagt zich en wil er niet eens de verantwoordelijkheid voor nemen ook.
Zelfs al zou hij er niks aan kunnen doen (wat sowieso onzin is), dan nog hoef jij hier niet mee door te gaan. Dit is een relatie waar jij ook plezier van moet hebben, geen project of sociaal experiment.
Het is nu over? Houden zo.
En als hij schrijft dat je niet genoeg van hem houdt, niet meer tegenin gaan, maar zeggen: 'Inderdaad. Niet meer in elk geval. Bye bye.'
Ook nu hij weer eens te ver is gegaan legt hij het nog bij jou. Want jij houdt niet genoeg van hem.
Dat verschuilen achter zijn ADHD is echt laf gedrag. Hij misdraagt zich en wil er niet eens de verantwoordelijkheid voor nemen ook.
Zelfs al zou hij er niks aan kunnen doen (wat sowieso onzin is), dan nog hoef jij hier niet mee door te gaan. Dit is een relatie waar jij ook plezier van moet hebben, geen project of sociaal experiment.
Het is nu over? Houden zo.
En als hij schrijft dat je niet genoeg van hem houdt, niet meer tegenin gaan, maar zeggen: 'Inderdaad. Niet meer in elk geval. Bye bye.'
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 3 mei 2020 om 11:56
Ja dat zegt iemand die een ander fysiek mishandelt ook vaak.
Iedereen is nog altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar gedrag, het zou wel heel knap zijn als jij zoveel macht hebt dat hij zich zo gedraagt.
Dat mag je dus meteen uit je hoofd zetten, hij veroorzaakt dit echt helemaal zelf.
zondag 3 mei 2020 om 11:59
Stel hè, jij veroorzaakt dit inderdaad. Jij bent de reden dat hij zich als een hersenloze tokkie gedraagt. Dan is het toch ook duidelijk dat jullie niet bij elkaar moeten zijn? Dan zijn jullie zonder elkaar toch veel betere en gelukkigere mensen? Het is natuurlijk niet zo, begrijp me goed, je liefde stelselmatig uitschelden en kleineren is altijd je eigen keuze, maar al was het zo, dan nog is het enkel een argument om heel gauw uit elkaar te gaan. Sterkte.
zondag 3 mei 2020 om 12:00
Dankje wel allemaal, het doet me goed te lezen dat het niet aan mij ligt en het echt onacceptabel is.
Het is niet te geloven dat je er op een gegeven moment zo diep in zit dat je aan jezelf gaat twijfelen en hem constant goed gaat praten. En toch is het gebeurd..
Ik blijf bij hem weg het is genoeg geweest. Hoop dat hij me met rust gaat laten.
Het is niet te geloven dat je er op een gegeven moment zo diep in zit dat je aan jezelf gaat twijfelen en hem constant goed gaat praten. En toch is het gebeurd..
Ik blijf bij hem weg het is genoeg geweest. Hoop dat hij me met rust gaat laten.
zondag 3 mei 2020 om 12:02
Kwestie van blokkeren als hij dat niet doet.Ank81 schreef: ↑03-05-2020 12:00Dankje wel allemaal, het doet me goed te lezen dat het niet aan mij ligt en het echt onacceptabel is.
zondag 3 mei 2020 om 12:06
Ank81 schreef: ↑03-05-2020 12:00Dankje wel allemaal, het doet me goed te lezen dat het niet aan mij ligt en het echt onacceptabel is.
Blokkeer hem.
Zoek afleiding.
Licht je familie/vrienden in, praat met hun.
Zeg dat hij je geestelijk mishandeld en dat je niet terug wil gaan, maar het moeilijk hebt en hulp wil.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 12:12
Reden: Tikfoutje
Reden: Tikfoutje
0.08% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 12:09
Ja helemaal mee eens. Dit moet je niet willen voor jezelfrumforviva schreef: ↑03-05-2020 11:49Adhd of niet, me voor rotte vis uitmaken accepteer ik niet. Ook niet met excuses achteraf. Einde relatie. Zeker als je jong bent.
zondag 3 mei 2020 om 12:21
En niet meer bang zijn dat je dit veroorzaakt.
Ik heb ook zo'n relatie gehad en alles geprobeerd om het te veranderen, maar niets werkte behalve, uiteraard, uitmaken. Daarna een nieuwe relatie gekregen die wel gewoon fijn, normaal en gezond is. Het zit bij hem en het enige aandeel dat jij hebt is dat je hem de ruimte blijft geven om je dit aan te doen, simpelweg door níét weg te gaan. Dat is iets anders dan het veroorzaken. En daar komt nu dus ook een einde aan.
In eerste instantie zal hij aan je blijven trekken omdat hij van je gewend is dat je zwicht, maar op een gegeven moment zal hij waarschijnlijk wel snappen dat je het nu meent.
Ik heb ook zo'n relatie gehad en alles geprobeerd om het te veranderen, maar niets werkte behalve, uiteraard, uitmaken. Daarna een nieuwe relatie gekregen die wel gewoon fijn, normaal en gezond is. Het zit bij hem en het enige aandeel dat jij hebt is dat je hem de ruimte blijft geven om je dit aan te doen, simpelweg door níét weg te gaan. Dat is iets anders dan het veroorzaken. En daar komt nu dus ook een einde aan.
In eerste instantie zal hij aan je blijven trekken omdat hij van je gewend is dat je zwicht, maar op een gegeven moment zal hij waarschijnlijk wel snappen dat je het nu meent.
Don't waste your time on jealousy,
zondag 3 mei 2020 om 12:22
Dit lijkt net het verhaal van mij en mijn ex. Adhd als excuus gebruiken. Geen therapie of medicatie nemen. Ondertussen ging hij aan de lopende band vreemd, begint vervolgens een relatie met een van die meiden waarbij hij vervolgens ook weer continu vreemdgaat.
Het vervelende is met zulke mensen is dat ze vaak heel charmant overkomen. Ze weten vaak wat ze moeten zeggen om mensen voor zich te winnen.
Ik herken het verslavende gevoel. De hoge ups en de diepe downs. Het is een proces waar je je van hem los moet maken en ook hier je doorzettingsvermogen mee test. Alleen jij kan dit stopzetten.
Het vervelende is met zulke mensen is dat ze vaak heel charmant overkomen. Ze weten vaak wat ze moeten zeggen om mensen voor zich te winnen.
Ik herken het verslavende gevoel. De hoge ups en de diepe downs. Het is een proces waar je je van hem los moet maken en ook hier je doorzettingsvermogen mee test. Alleen jij kan dit stopzetten.
zondag 3 mei 2020 om 12:32
Uitschelden op die manier zou voor mij ook gelijk de laatste keer zijn, net als fysiek worden in ruzies. Termen als walgelijk, misselijk en oprotten nou gaan dan nog wel in het heetst van de strijd maar kk hoer... Echt, waar komt dat vandaan denk ik dan.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 03-05-2020 12:37
14.65% gewijzigd
zondag 3 mei 2020 om 12:36
Dit!quattro-stagioni schreef: ↑03-05-2020 11:40Oh, en ADHD is geen excuus voor zulk gedrag. Dit is geen ADHD, dit is asociaal, egoïstisch en gestoord gedrag.
Echt hoor TO, mijn man heeft ook ADHD en die scheld anderen echt nooit uit. Sterker nog, die is bijna niet kwaad te krijgen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 3 mei 2020 om 12:36
Dat klopt helemaal, hij kan heel goed praten, is erg sociaal iedereen vind het een leuke vent. Vreemdgaan verdenk ik hem dan weer niet van maar hij zoekt wel uitvluchten in bijvoorbeeld teveel drinken, wat dan weer mijn schuld is want als ik zo niet gedaan had....HeartAttack schreef: ↑03-05-2020 12:22Dit lijkt net het verhaal van mij en mijn ex. Adhd als excuus gebruiken. Geen therapie of medicatie nemen. Ondertussen ging hij aan de lopende band vreemd, begint vervolgens een relatie met een van die meiden waarbij hij vervolgens ook weer continu vreemdgaat.
zondag 3 mei 2020 om 12:38
Goed om te horen dankjewelAeonOfWinter schreef: ↑03-05-2020 12:36Dit!
Echt hoor TO, mijn man heeft ook ADHD en die scheld anderen echt nooit uit. Sterker nog, die is bijna niet kwaad te krijgen.
zondag 3 mei 2020 om 12:40
Verbreek het contact zodat je die gesprekken niet meer hoeft te hebben. Accepteer dat hij zijn eigen aandeel niet gaat inzien. Laat het los en move on. Jij bent hem niets verschuldigd.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 03-05-2020 12:54
3.36% gewijzigd