vaak op vakantie

01-12-2017 13:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik gaan gemiddeld zo'n 4 keer per jaar op vakantie, 1 x 3 weken en de rest telkens een weekje.
nu krijg ik van verschillende kanten te horen: gaan jullie nu alweer weg en zo, zeker de loterij gewonnen of zo??
ik krijg hier een beetje nare smaak bij, want de reden om op vakantie is voor ons simpel: doordat mijn vriend een zwaar beroep heeft waarbij we elkaar niet zo vaak zien, gaan we inderdaad vaak weg ter ontspanning.
we kunnen het betalen, hebben geen kinderen die nog naar school moeten en we zeggen ook vaak tegen elkaar: we kunnen het geld toch niet meenemen als we dood gaan!
Ik weet wel dat ik me er niet zo druk over moet maken maar het steekt wel, al die nare opmerkingen.

hoe denken jullie hierover?
Als ik geen kinderen en twee inkomens zou hebben zou ik ook meer op vakantie gaan. Ik heb 164 uur vakantie en 203 uur atv per jaar, dus zou een week of negen weg kunnen.
Mijn kinderloze collega's kopen vaak nog verlof bij en zijn ook om de haverklap weg. Niets geks aan.
Tjonge wat is small talk een mijnenveld geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook veel. Maar dat komt omdat ik zelf een huismus ben die niet zo nodig elk jaar op vakantie hoeft.
Als jullie je er nou lekker bij voelen om dat wel vaak te doen, waarom niet?
hondenmens wijzigde dit bericht op 01-12-2017 17:00
0.00% gewijzigd
Het valt me op dat veel mensen zonder nadenken bepaalde keuzes maken.
Ga je bewust met je geld om en heb je een modaal salaris dan kun je veel meer dan je denkt met je geld.
Ik heb veel mensen om me heen met een wat armere achtergrond en het valt me op dat als je op het ene vlak met wat minder genoegen neemt, je op andere vlakken kunt kiezen voor luxe.
Maar dat lijkt ingewikkeld voor mensen die en en en willen.
Dit nav een stel in onze omgeving die het materieel heel goed heeft, maar niet wil scheiden omdat ze veel dingen niet kunnen missen.
Terwijl ik denk: Verkoop die boot en dat vakantiehuisje, neem een tweedehands auto dan ben je er al. Allebei in een flat en stop met die ellende.
Alsof je ze veroordeeld tot de rest van hun leven met een winkelkarretje door de straat wandelen en uit de vuilnisbak eten.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
01-12-2017 16:54
Tjonge wat is small talk een mijnenveld geworden.
Helemaal eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ik wou dat ik jouw probleem had... tjonge... veel sterkte hoor
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Maar je gaat nu dus alweer op vakantie? Dat is wel echt heel vaak hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook vaak op vakantie. Ik geef mijn geld uit aan lekker eten en vakanties:) ik heb geen tablet/dure kleding/ luxe auto/ dure make up. Het is maar net waar je voor kiest toch. Zo heb ik het weleens benoemd naar een vriendin die er ook wat van vond.... zij spendeert haar geld aan elk jaar een nieuwe hobby. Moet ze ook zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
01-12-2017 13:29
Dus de vraag of je de loterij hebt gewonnen vind je een nare opmerking? Dan ga je nog een zwaar leven tegemoet, vrees ik.
Ik zou zo'n opmerking ook rustig kunnen maken, helemaal geen nare bijbedoeling verder.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
01-12-2017 16:54
Tjonge wat is small talk een mijnenveld geworden.
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Dat het jaloezie is en dat als mensen nare opmerkingen maken, zij zelf naar/kortzichtig/dom zijn. Lekker met mensen omgaan die het jou gunnen, en bij de andere mensen die je toch nog de moeite waard vindt een harde grens trekken. Dat hun opmerkingen naar op je overkomen en dat je graag zou zien dat ze het jou gunnen. Of keihard terugkaatsen. 'Ja, wij zitten op Corsica héérlijk te profiteren van ons eigen verdiende geld, jij ook fijn weekend!'
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Waar je je maar druk om maakt. Jezus.

Wij gaan ook zo vaak op vakantie, als ook veel weekendjes weg. Ik heb me er nog nooit druk over gemaakt 'wat anderen daar wellicht van vinden'.
dwynwen schreef:
01-12-2017 18:03
Waar je je maar druk om maakt. Jezus.

Wij gaan ook zo vaak op vakantie, als ook veel weekendjes weg. Ik heb me er nog nooit druk over gemaakt 'wat anderen daar wellicht van vinden'.
Ik ook niet hoor. Waarom zou je.
Alle reacties Link kopieren
leclair schreef:
01-12-2017 14:22
Vakantie en of atv dagen toegekend, ligt ook aan het CAO van haar werkgever.

OP mijn werk krijg ik 25 vakantie dagen, de dagen, die over zijn, mogen 5 jaar mee naar het jaar erop.
Ook heb ik 21 ATV dagen. Die moet ik wel opmaken.

Dus kan TO door "sparen" naar het jaar daar op en dan wel degelijk 4 x per jaar op vakantie.

21 dagen = 3 weken vak. achter elkaar.
Heeft ze nog genoeg atv over om 3x 1 week weg te gaan.
Nee, drie weken vakantie zijn vijftien vakantiedagen. Dus 21 atv dagen is al ruim vier weken.
Klaar mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven