vaak op vakantie

01-12-2017 13:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik gaan gemiddeld zo'n 4 keer per jaar op vakantie, 1 x 3 weken en de rest telkens een weekje.
nu krijg ik van verschillende kanten te horen: gaan jullie nu alweer weg en zo, zeker de loterij gewonnen of zo??
ik krijg hier een beetje nare smaak bij, want de reden om op vakantie is voor ons simpel: doordat mijn vriend een zwaar beroep heeft waarbij we elkaar niet zo vaak zien, gaan we inderdaad vaak weg ter ontspanning.
we kunnen het betalen, hebben geen kinderen die nog naar school moeten en we zeggen ook vaak tegen elkaar: we kunnen het geld toch niet meenemen als we dood gaan!
Ik weet wel dat ik me er niet zo druk over moet maken maar het steekt wel, al die nare opmerkingen.

hoe denken jullie hierover?
Alle reacties Link kopieren
Dat soort 'quasi grappige opmerkingen' zeggen niets over jou (of hetgeen waar de opemrking over gemaakt wordt), maar iets over degenen die het zeggen. Ik vind ze ook vervelend en interpreteer ze als afgunst; de glans voor een ander er een beetje proberen af te halen om jezelf beter te voelen. Geen leuke (karakter)eigenschap en het is nergens voor nodig om een ander (bewust) een negatief gevoel te geven over iets plezierigs. Mensen die een ander niks gunnen, kun je beter niet in leven hebben.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
fanta2017 schreef:
01-12-2017 13:23
-
Waarom steekt het je ???????
Als ze tegen mij zeggen /vragen "heb je de loterij gewonnen?, zeg ik JA

Als men tegen mij zegt; "ga je nu al weer op vakantie !! zeg ik lachend Ja Heerlijk.

Laat die mensen !! Ze zijn jaloers, hadden dat ook gewild.

Geniet van je leven haal er alles uit. Je bent er nog. Gezond en wel. en je kunt het doen GAAN.
Het kan zo maar over zijn...............................

Zonde van jouw energie, om je daar druk om te maken.

Mijn man en ik gaan zo vaak wij kunnen op vakantie. Wat een ander daar van denkt of vindt, moet hij/zij weten, is niet ons probleem.
Sterker nog Wij maken het ook niet "ons probleem""

Mijn advies:
Geniet van het leven. Stel dat jullie je baan verliezen en aan de geeuwhonger moeten, Ernstig ziek worden!, invalide geraken!. dan kunnen jullie misschien wel nooit meer op vakantie.

DUS Niet Boeiend wat een ander er van vindt of denkt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-12-2017 14:23
Reden: OP quote verwijderd
26.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
leclair schreef:
01-12-2017 14:02
Waarom steekt het je ???????
Als ze tegen mij zeggen /vragen "heb je de loterij gewonnen?, zeg ik JA

Als men tegen mij zegt; "ga je nu al weer op vakantie !! zeg ik lachend Ja Heerlijk.

Laat die mensen !! Ze zijn jaloers, hadden dat ook gewild.

Geniet van je leven haal er alles uit. Je bent er nog. Gezond en wel. en je kunt het doen GAAN.
Het kan zo maar over zijn...............................

Zonde van jouw energie, om je daar druk om te maken.

Mijn man en ik gaan zo vaak wij kunnen op vakantie. Wat een ander daar van denkt of vindt, moet hij/zij weten, is niet ons probleem.
Sterker nog Wij maken het ook niet "ons probleem""

Mijn advies:
Geniet van het leven. Stel dat jullie je baan verliezen en aan de geeuwhonger moeten, Ernstig ziek worden!, invalide geraken!. dan kunnen jullie misschien wel nooit meer op vakantie.

DUS Niet Boeiend wat een ander er van vindt of denkt.
Zeer eens, maar: mensen die vragen stellen in de trant van 'alweer', zijn niet per definitie jaloers en willen dat niet per definitie ook.
Ik vraag me vooral af hoe je aan zoveel vakantiedagen komt.

En is vragen of je de loterij gewonnen hebt een nare opmerking?
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
01-12-2017 14:05
Ik vraag me vooral af hoe je aan zoveel vakantiedagen komt.

En is vragen of je de loterij gewonnen hebt een nare opmerking?
+1
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft dat echt niet uit te leggen toch? Het is maar waar je prioriteit aan geeft en dat bepaal je zelf.
Wij gaan ook zeker vier keer per jaar op vakantie en we hebben wel kinderen. Meestal twee tot vier weken in de zomervakantie (meestal opgeknipt in twee keer, een keer wat langer een aan het eind van de vakantie nog een paar dagen naar een andere bestemming, zodat er ook als we al weg zijn geweest nog iets in het vooruitzicht is, haha), een keer in de meivakantie en dan nog in de voorjaars- of herfstvakantie. Mijn man en ik proberen ook elk jaar een weekje samen weg te gaan en het komt ook voor dat ik in mijn eentje of met een vriendin wegga. Tussendoor gaan we ook nog wel eens weekendjes weg. Wij zijn echt niet stinkend rijk, maar zoals ik al zei, het is maar waar je je prioriteiten legt. Wij zullen nooit een peperdure auto kopen bijvoorbeeld, maar altijd tweedehands en echt zo jong niet. Ook geven we geen kapitalen uit aan kleding. Wij spenderen liever aan etentjes, uitjes en dus vakanties. We werken er ook hard genoeg voor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
01-12-2017 14:05
Ik vraag me vooral af hoe je aan zoveel vakantiedagen komt.

En is vragen of je de loterij gewonnen hebt een nare opmerking?
Door overwerk?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
01-12-2017 13:55
Tegen mij zeggen ze vaak, wat ga jij weinig op vakantie. Dan zeg ik altijd: ja dat klopt. Geen geld voor!
Dit ja.
En een loterij winnen zit er ook al niet in :'(

Als ik zeg dat ik op vakantie ga zeggen mensen ook vaak van al weer? Volgens mij hebben ze daar helemaal geen verkeerde bedoelingen mee. Hooguit verbazing omdat ze zelf maar 1 keer per jaar gaan.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
01-12-2017 14:05
Ik vraag me vooral af hoe je aan zoveel vakantiedagen komt.

Vakantie en of atv dagen toegekend, ligt ook aan het CAO van haar werkgever.

OP mijn werk krijg ik 25 vakantie dagen, de dagen, die over zijn, mogen 5 jaar mee naar het jaar erop.
Ook heb ik 21 ATV dagen. Die moet ik wel opmaken.

Dus kan TO door "sparen" naar het jaar daar op en dan wel degelijk 4 x per jaar op vakantie.

21 dagen = 3 weken vak. achter elkaar.
Heeft ze nog genoeg atv over om 3x 1 week weg te gaan.
anoniem_121993 wijzigde dit bericht op 01-12-2017 14:25
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-12-2017 14:05
Zeer eens, maar: mensen die vragen stellen in de trant van 'alweer', zijn niet per definitie jaloers en willen dat niet per definitie ook.
Nee precies. Ligt ook vaak aan de tonatie ,hoe de vraag of opmerking geplaatst wordt. :)
leclair schreef:
01-12-2017 14:22
21 dagen = 3 weken vak. achter elkaar.

De meeste mensen die ik ken werken niet 7 dagen per week, dus waarschijnlijk heeft ze aan 15 (of minder) dagen al genoeg voor drie weken vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
01-12-2017 14:27
De meeste mensen die ik ken werken niet 7 dagen per week, dus waarschijnlijk heeft ze aan 15 (of minder) dagen al genoeg voor drie weken vakantie.
Trotter ik werk vol continue, als ik 3 weken vakantie neem, kost het mij maar 11 dagen :)

IK ben nu ook thuis, omdat ik mijn atv moet opmaken , Heeeeeeeeeeeeeerlijk hahahahah.

Hoef in dec. straks maar 9 hele dagen te werken. verdeeld over 4 weken. De rest zijn mijn atv dagen. :)
leclair schreef:
01-12-2017 14:22
Vakantie en of atv dagen toegekend, ligt ook aan het CAO van haar werkgever.

OP mijn werk krijg ik 25 vakantie dagen, de dagen, die over zijn, mogen 5 jaar mee naar het jaar erop.
Ook heb ik 21 ATV dagen. Die moet ik wel opmaken.

Dus kan TO door "sparen" naar het jaar daar op en dan wel degelijk 4 x per jaar op vakantie.

21 dagen = 3 weken vak. achter elkaar.
Heeft ze nog genoeg atv over om 3x 1 week weg te gaan.
Maar niet elk jaar. En dat doet de OP wel vermoeden.
Van mij mag ze hoor, ik vroeg het me gewoon af. Zou willen dat ik zoveel vrije dagen had!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
01-12-2017 14:17
Als ik zeg dat ik op vakantie ga zeggen mensen ook vaak van al weer? Volgens mij hebben ze daar helemaal geen verkeerde bedoelingen mee. Hooguit verbazing omdat ze zelf maar 1 keer per jaar gaan.
Dit + vervolgens vragen ze waarom ik zoveel meer verdien dan zij. Trek je er niks van aan.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
01-12-2017 14:35
Maar niet elk jaar. En dat doet de OP wel vermoeden.
Van mij mag ze hoor, ik vroeg het me gewoon af. Zou willen dat ik zoveel vrije dagen had!
Ik denk dat het ook aan het cao ligt, waar ze onder valt.
Zelf werk ik de ene week 5 dagen achterelkaar , de andere week weer 6 dagen.
Ik heb maar 1x in de 6 weken 1 week-end vrij. De rest van mijn vrije dagen liggen in de week zelf.
Na elke dienst heb ik ,naast mijn uit slaap dag, 2 dagen vrij.

In onze cao mogen wij de nog overgebleven snipperdagen 5 jaar lang mee nemen naar het jaar erop.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook nog zelfstandigen/freelancers ;-)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
01-12-2017 14:55
Er bestaan ook nog zelfstandigen/freelancers ;-)
precies! Man en ik gaan 2x drie weken en dan nog wel wat losse weekendjes waar bijv. maandag of vrijdag aan vast geplakt zit.Wij hebben een eigen zaak
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
01-12-2017 14:55
Er bestaan ook nog zelfstandigen/freelancers ;-)
Je hebt gelijk sorry niet aan gedacht. :sick:
Alle reacties Link kopieren
ik koop per jaar extra vakantie-uren (2 x mijn totale contract-uren) bij, dat scheelt en aangezien ik maar 28 uur per week werk (maandags vrij) is op vakantie gaan net iets makkelijker daardoor!
Alle reacties Link kopieren
"Nee we hebben zelf gewoon veel geld", klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind 4x per jaar niet zo raar (en in mijn omgeving ook redelijk normaal). Ik zit daar zo aan, wij gaan alle schoolvakanties weg muv soms de kerstvakantie. Een beetje met je uren schuiven in de vakantieweek en de weken ervoor iets meer werken, dan valt de hoeveelheid op te nemen uren wel mee (dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn).

Gewoon genieten!
Gewoon genieten!

Ik zou ook 'alweer!'kunnen roepen na zo'n mededeling, maar dan wel met een vette knipoog ;)

Stiekem ben dan dus ik gewoon 'gezond' jaloers en zou ik zelf ook wel vaker op vakantie willen!
Ik vind het zo triest als anderen een soort verklaring eisen voor hoe je je leven invult...
Ach, bij ons zeggen ze: ga je alweer naar de dierentuin? Ja, want we hebben jaarkaart.
en; ga je alweer naar de Efteling? Ja, want dat is voor ons echt pure ontspanning.

Krijgen we ook scheve gezichten op, maar is onze tijd en geld. Hun oordeel interesseert ons echt niet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven