Vader haat mijn vriend..

23-12-2018 10:22 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, na veel gelezen te hebben wil ik zelf eens m'n verhaal kwijt en advies over het volgende:

Ik heb een klein jaar in 2014 iets met een man gehad die mij erg slecht behandelt heeft. Er is vanalles gebeurd, waardoor ik altijd rennend naar mijn ouders ging en bij hun mijn hart ging luchten. Mijn vader was toen al niet meer zo gesteld op hem maar oké, het was mijn keuze.

Na nog vele dingen die gebeurd zijn, heb ik er een punt achter gezet. Er is toen ook iets gebeurd wat mijn vader hem nooit zal vergeven, en vanaf die tijd kan m'n vader zijn bloed wel drinken.

Nu zijn we bijna 4 jaar verder, is hij altijd in mijn gedachten rond blijven spoken omdat ik erg veel van hem hield (hij ook van mij) en ik nog nooit zo'n klik met iemand heb gehad. Hij heeft aan zijn problemen gewerkt (het was vooral oorzaak drank) en is bij een psycholoog geweest. Hij zegt nu veranderd te zijn en hoopt dat ik hem de kans wil geven om dat te laten zien.

Ik wil dit wel maar...de reactie van mijn vader!! Ik ben erg bang dat mijn vader zo ontzettend boos en teleurgesteld gaat zijn! Ik weet dat ik zelf mijn keuzes moet maken, maar kan me ook voorstellen waarom dat mijn vader erop tegen is en hem echt niet mag. Er is natuurlijk ontzettend veel gebeurd..en de vraag is ook of ik dat achter me kan laten maar wanneer ik het ga proberen, heb ik natuurlijk al een hoop gezeik op m'n hals gehaald..en als blijkt dat hij niet veranderd is en ik toch niet verder wil dan is het voor niks geweest. De band met mijn vader is ontzettend sterk, en die wil ik echt niet op het spel zetten.
Wat moet ik doen???
Dank jullie voor de opmerkingen. Stiekem weet ik het zelf ook wel, maar ik zou zo graag willen dat het allemaal niet gebeurd was en goed was blijven gaan, dat ik ga romantiseren dat liefde alles overwint etc. Ben er ook wel klaar mee om alleen te zijn, dat zal ook wel meespelen..
Waar is je zelfrespect?
ik geef mn bek ook maar een douw
Je titel zegt Vader haat mijn vriend. Je bent dus toch weer met hem?
There is always something happening, and it's usually right now
Hij is niet veranderd (mensen veranderen namelijk nauwelijks) en iemand die gevoelig is voor een alcoholprobleem zal dat altijd blijven. Het is het niet waard om hiervoor je relatie met je vader op het spel te zetten toch? Het is echt niet waar dat als je deze man laat gaan er nooooooit meer een man komt voor wie je dit voelt. De kans is sowieso groot dat de passie die je voelde vooral zo heftig was door de aanwezigheid van drama. Dat kunnen wel meer mensen niet goed uit elkaar houden binnen de wirwar aan heftige gevoelens die dan allemaal samen komen.

Echt, laat hem gaan.

Dollop schreef:
23-12-2018 10:50
TO, ben je achterlijk of doe je alleen zo?

Doe normaal mens.
Blondie32 schreef:
23-12-2018 11:33
Dank jullie voor de opmerkingen. Stiekem weet ik het zelf ook wel, maar ik zou zo graag willen dat het allemaal niet gebeurd was en goed was blijven gaan, dat ik ga romantiseren dat liefde alles overwint etc. Ben er ook wel klaar mee om alleen te zijn, dat zal ook wel meespelen..
Nou, hou dan op met 'stiekem' weten! Erken gewoon dat het een heel slecht idee is. Hij is niet de enige man op aarde, hè?

Elke seconde die je aan hem besteedt, sta je niet open voor je eigen geluk en welzijn. Blokkeren die vent!
Tsja, je vader weet natuurlijk niet dat hij veranderd is.

Het hele forum staat vol met verhalen over narcistische vrouwenmishandelaars die, als hun vrouw ein-de-lijk is weggelopen, jammeren dat ze veranderd zijn.
De narcist speelt dit omdat hij niet kan accepteren dat iemand hem niet meer geweldig vindt - dat zou zijn zelfbeeld afbreken. En daarom kruipt hij door het stof en doet hij alles om te laten zien dat hij veranderd is.
Hij wil helemaal niet veranderen, want hij is Volmaakt. Hij wil alleen die vrouw terug omdat het vernederend voor hem is dat ze weg is.

Maar ja, die van jou zal wel écht veranderd zijn.
Waarom leg je je vader dat niet gewoon even uit? Dat zal hij vast wel begrijpen en dan is alles weer goed. En dan kun jij gaan trouwen met je veranderde, nieuwe man.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Ik haat ook mensen die mijn kinderen slopen.

Luister naar je vader!
Blondie32 schreef:
Maar het ging heel echt niet goed.
En liefde heeft ook een praktische kant want naast liefdesgevoelens moet een relatie in het dagelijkse leven werken. Het moet geen rollercoaster van steeds drama en tranen, naar af en toe goedmaakseks worden.
Niet langer single willen zijn en dan maar genoegen nemen met je ex is echt vragen om nog meer ellende. Niet aan beginnen!
SteunEndeToeverlaet schreef:
23-12-2018 11:53
Tsja, je vader weet natuurlijk niet dat hij veranderd is.

......

Maar ja, die van jou zal wel écht veranderd zijn.
Waarom leg je je vader dat niet gewoon even uit? Dat zal hij vast wel begrijpen en dan is alles weer goed. En dan kun jij gaan trouwen met je veranderde, nieuwe man.
:biggrin:
Moet lukken zo.
There is always something happening, and it's usually right now
Blondie32 schreef:
Niet te romantisch of positief denken maar gewoon nadenken. En als je niet alleen wilt zijn... Er lopen legio leuke mannen rond.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Je laat je dus liever als oud vuil behandelen dan dat je alleen bent?
Dan heb jij een ernstig probleem waar je hard hulp bij nodig hebt. Als je vrijwillig kiest voor ellende, dan is er iets compleet mis met je.
Ik geloof zelf ook niet dat mensen veranderen. De aard van het beestje verander je niet. Maar toch hoop ik het zo, hoe kan het anders dat sommige mensen ineens het licht hebben gezien en totaal anders zijn dan vroeger?? Of ineens gelovig worden en 180 graden gedraaid zijn? Is het echt zo dat mensen dan nooit veranderen?
Nee, nee en nog eens nee.

Jij verwart karakter met inzicht.
Inzicht kan veranderen. Je kunt als roker inzien dat blijven roken niet slim is. Je kunt als kapper inzien dat je knippen niet leuk vindt. Dat kan voor een omslag in het leven zorgen, maar verandert verder niets aan het karakter.

Jouw ´vriend´ zal inzien dat drank en vrouw terugkrijgen niet samengaan. Dus dat heeft hij veranderd. Als je straks terug bent is die verandering niet meer nodig.

Maar vertel eens; wat moet hij doen om jou te laten inzien dat je beter af bent zonder hem?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je bent verliefd op het droombeeld van deze persoon en niet op de persoon zelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is nooit helemaal uitgesloten dat iemand heel hard met zichzelf aan de slag gaat en verandert. Maar ik zou niet meteen uitgaan van een wonder. Jij bent verliefd op het idee van de ideale partner, en misschien heeft hij jou wel eens de indruk gegeven dat hij dat zou kunnen zijn. Helaas heeft hij zich van zijn slechtste kant laten zien en daarmee bewezen dat hij niet structureel het respect voor een ander kan opbrengen dat nodig is om een fijne, liefhebbende, constructieve partner te zijn.

Al is iemand 90% van de tijd heel lief, als hij die overige 10% gebruikt om je bang te maken, te vernederen, je erge dingen aan te doen en je algeheel te ondermijnen dat is dat al het lieve gedrag in de wereld niet waard. Doe jezelf een plezier en zet jezelf op de eerste plek. Single zijn is soms niet leuk, maar single zijn met respect voor jezelf is 1000x beter dan in een relatie zitten waarin jij zelf en jouw welzijn onderschikt zijn aan de wensen, grillen en wil van iemand die jouw liefde en trouw niet waard is.

Ik zou zeggen, even doorbijten. Wens hem het allerbeste voor zijn toekomstige relaties, maar gun jezelf een nieuwe start met iemand die nog niet over al jouw mogelijk denkbare grenzen is heen gegaan.
foechoer wijzigde dit bericht op 23-12-2018 14:27
0.12% gewijzigd
Blondie32 schreef:
23-12-2018 13:53
Ik geloof zelf ook niet dat mensen veranderen. De aard van het beestje verander je niet. Maar toch hoop ik het zo, hoe kan het anders dat sommige mensen ineens het licht hebben gezien en totaal anders zijn dan vroeger?? Of ineens gelovig worden en 180 graden gedraaid zijn? Is het echt zo dat mensen dan nooit veranderen?
Je klinkt niet hoopvol, maar wanhopig. Zou dit topic daar niet over moeten gaan, wat er op dat vlak bij je aan de hand is? Dat je deze man op 'moet' geven lijkt me inmiddels namelijk wel evident.
Joanjett schreef:
23-12-2018 10:47
Luister naar jouw vader.
Dit.
Blondie32 schreef:
23-12-2018 13:53
Aha. Je bent nog niet klaar met hem te redden. Je project is nog niet klaar.
Je denkt vast: "En wat nu als hij echt is veranderd in een droom prins, en hij er niet met mij maar met een ander vandoor gaat? Dan gaat zij er met mijn werk vandoor!"

Ik zal je zeggen, ik had ook zo'n dweil. Ik ben uiteindelijk verder gegaan en heb mijn droom prins gevonden. Hoefde ik niets aan te verbouwen!

Laat hem gaan. Hij verandert gewoon weer terug naar zijn slechte ik hoor.
Hij is naar een psycholoog geweest, maar is hij ook van zijn drankprobleem af?
En wat is er allemaal gebeurd dan?
Doreia* schreef:
23-12-2018 14:33
Aha. Je bent nog niet klaar met hem te redden. Je project is nog niet klaar.
Je denkt vast: "En wat nu als hij echt is veranderd in een droom prins, en hij er niet met mij maar met een ander vandoor gaat? Dan gaat zij er met mijn werk vandoor!"

Dat klopt, dat denk ik precies! Ik alle ellende gekregen, hij alles wat ik gezegd heb aangenomen en nu met zichzelf aan de slag gegaan, en drek een ander ermee vandoor!

Ik zal je zeggen, ik had ook zo'n dweil. Ik ben uiteindelijk verder gegaan en heb mijn droom prins gevonden. Hoefde ik niets aan te verbouwen!

Laat hem gaan. Hij verandert gewoon weer terug naar zijn slechte ik hoor.
Dat is de systematiek van huiselijk geweld.

Mijn dweil is na 12 jaar nog steeds niet veranderd hoor.
Je kunt hem rustig aan een ander geven, jij mag ook iemand vinden waar je niet eerst van alles aan moet doen voor hij in je beeld past.

Laat gaan.
Wis, blokkeer en verwijder hem.

En lees het boek als hij maar gelukkig is.
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 15:17
7.41% gewijzigd
waarom gaan vrouwen altijd terug naar een vriend die hen mishandeld??? waarom hou je van hem?? is het zo'n vader dat je wilt voor je kinderen?? alle dagen ruzie en mishandeling?? ik sta achter uw vader. denk eens aan de toekomst wat je wilt slikken van hem?? wil je zo oud worden???
....Dat klopt, dat denk ik precies! Ik alle ellende gekregen, hij alles wat ik gezegd heb aangenomen en nu met zichzelf aan de slag gegaan, en drek een ander ermee vandoor!....

Realiseer je dan dat dat niets met jouw werk te maken heeft.

Een vriend van ons heeft een ex die geen kinderen wilde, nu niet en nooit niet. Toen leerde ze iemand kennen waar ze als een blok voor viel en ja, die had dus al twee kinderen. En daar zijn er nog twee bijgekomen. Andere vriend, andere wensen, ander leven.

Dus ja, het kan best zijn dat jouw ex bij een andere vrouw zich wel kan gedragen. Gewoon, omdat zij jou niet is. Omdat jij je wel als voetveeg liet gebruiken en zij niet. Of omdat ze nog een tikje erger is dan hij. Of omdat hij naar de buitenwereld toe wel charmant kan overkomen en binnenshuis nog steeds een halvegare is, maar dat zie jij dan op facebook natuurlijk niet.

Jij en deze man zijn gewoon niet voor elkaar bestemd. Accepteer dat en ga verder met je leven. Die nieuwe prins komt pas in beeld als je daarvoor open staat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Blondie32 schreef:
Dat zal je ook wel blijven, aangezien je al jaren hebt verspild aan deze gast.
Die tijd had je ook voor andere mannen kunnen gebruiken.

En nee, dit gaat niet goed op lange termijn. Dus over een jaar ben je weer alleen en ben je nog steeds klaar met 'alleen zijn'. En je hebt er dan nog een boze vader bij als cadeau.

Iemand vroeg of je achterlijk was, en daar werd boos op gereageerd, maar je bent erg dom bezig en dat kan beter maar zoveel mogelijk tegen je gezegd worden. Je hebt maar 1 leven, en dat verspil je nu aan hem.
Dump die gast, zoek hulp voor jezelf en ga dan op zoek naar een beter exemplaar.

Je kunt het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven