Van daten naar (lat)relatie?

12-07-2018 15:47 55 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-07-2018 22:48
Reden: TO heeft een waarschuwing gehad voor het verwijderen van de OPeningspostngspost
99.90% gewijzigd
Wat een hoop gezeur van hem zeg. Jij maakt je eigen keuzes, je hebt dat huis gekocht. Alsof dat ineens de zaken verandert. Jullie hebben allebei kinderen. Waarom kan een lat-relatie dan niet? Als hij geen energie wil stoppen in een oplossing vinden (er zijn hele volksstammen in dezelfde situatie bij wie het wel lukt), dan is ie gewoon niet zo into you.

Hij twijfelt maar wil nog wel even het bed in met je. Trek je conclusies, zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Na een paar dates al gedoe over samenwonen, leuk joh.

En waarom kan hij niet op een half uurtje van zijn werk gaan wonen?
.
anoniem_372808 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 21:33
99.77% gewijzigd
Je date zeurt.
Het is alleen een echte relatie als je samenwoont? Wat een bizarre gedachte.
Ja, wacht even. We kennen zijn kant van het verhaal toch niet?
Daarbij is hij misschien een zeur, maar hij gaat niet om de hete brei heen draaien.

Ik zou nog even genieten van een paar dates/seks hebben. En dan maar een einde aan maken. Want inderdaad, voordat de kids de deur uit zijn duurt nog wel even. En hij wil geen LAT. Nou, ja. Dan maar niet.
Ik zou hem bellen en duidelijk maken dat het voor jou voorlopig een lat relatie blijft en vragen of hij daar wel of niet mee kan leven.

Maar waarom zou je nog bij hem willen zijn? Hij is al zeer duidelijk geweest toch?
Oké, ik snap zijn bezwaren nu wel wat beter. Maar waarom zo afhankelijk opstellen? Hij heeft duidelijk gezegd dat LAT-relaties voor hem niet werken. Dat mag, en nu hij weet dat jij een huis hebt gekocht op een half uur afstand, is het voor hem duidelijk dat dit geen toekomst heeft. Vragen is dus niet nodig, ik zou hem gewoon mededelen dat het blijkbaar hier eindigt. En met hier bedoel ik niet in bed ;)

Het is altijd fijn als je zo'n gesprek F2F kunt/wilt voeren, maar dat is geen ongeschreven wet, hoor. Als het beter uitkomt om dat via de mail te doen (zeker na maar een paar dates), dan is dat helemaal niet laf. Heb ik ook vaak genoeg gedaan en is me ook vaan genoeg overkomen om het via de app/mail te lezen: sorry, maar dit gaat 'm niet worden. In de verkennende fase van het daten mag dat beslist.
.
anoniem_372808 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 21:33
99.64% gewijzigd
Wat zou er gebeuren wanneer jij zegt: nou dan niet ik ga ook weer met anderen daten?

Ik bedoel hij denkt alleen maar in problemen die hij bij de volgende vrouw ook tegen komt. Zijn kinderen blijven niet eeuwig thuis wonen. Wat is er nou zo moeilijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap niet zo goed waar je hem mee wil confronteren. Jullie hebben het hier toch gewoon over gehad?
Wat een kinderachtige maar vooral naïeve man. Hij snapt helemaal niet hoe complex een samengesteld gezin vaak is. Hij kan wel van alles vinden maar zowel hij als jij is/bent ouder en er zijn dus verantwoordelijkheden naar kinderen toe.
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 16:45
1.50% gewijzigd
Ik begrijp wel dat je hem leuk vindt, en daarom de boel af wil wachten. Maar hoe zie je dat voor je? Je wil geen gebroken hart, en daarom blijf je maar in de afwachtstand tot hij het wel weet. Hoelang geef je hem? Een maand? Een half jaar? En mag hij die tijd wel je bed in? Hoe voel je je nadien als hij dan toch zegt: weet je, dit wordt toch niks.

Heb hier gewoon een open gesprek over. Jij wil het rustig aandoen, en voorlopig latten. Hij wil dat niet. Jij kunt zijn kant niet op verhuizen, hij de jouwe niet. Hij wil geen latrelatie. Dan zijn de mogelijkheden uitgeput. Dit is geen match.
.
anoniem_372808 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 21:34
99.36% gewijzigd
Raare toestand hij vertrouwd je niet en wil je 24/7 om zich heen hebben iehhh
Als hij zulke onoverkomelijke bezwaren heeft, had hij beter na moeten denken voor hij met jou aan het daten sloeg.
Heb je een huis gekocht in de gemeente waar je nu woont of verder weg? In het eerste geval: was het soms de bedoeling geweest dat je binnen drie maanden bij hem in trok of zo?
anoniempje1977a schreef:
12-07-2018 16:10
Dank je wel voor jullie reacties.
Hij heeft reeds lat-relaties geprobeerd, maar hij zegt dat dit niet werkt voor hem. Hij wil een echte relatie waarbij je kan thuiskomen bij elkaar. Ik wil dit ook op lange termijn, maar ben daar realistisch in dat dit niet direct kan. Eerst een lat-relatie en dan zien hoe het verder evolueert lijkt me het beste.
Voor zijn werk, moet hij op max 20 minuten van zijn werk wonen aangezien hij een week per maand van wacht is.
Ik denk dat ik hem toch ga vragen of hij nu al zeker is dat het voor hem verder niets serieus kan worden, dan weet ik dat tenminste voor er nog verdere gevoelens komen. Ik zie hem wss pas volgende week terug (kinderen rest van de week bij mij) en zou dit toch liever F2F vragen aan hem, via berichten lijkt me niet ok, maar ondertussen ben ik me er wel in aan het opjagen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Mij lijkt jouw insteek heel gezond.
Zien en afwachten.

Een nieuwe relatie bied naast verliefde gevoelens en spanning vaak ook wat koudwatervrees. Heel normaal. Twee mensen met een eigen geschiedenis en een eigen bagage die tot elkaar willen vinden. Dit zal vast met vallen en opstaan gaan. Niets mis mee. Als de liefde groot genoeg blijkt zullen jullie deze situatie kunnen doorstaan, anders zullen zich beider wegen op enig moment weer splitsen, elk een eigen richting in.
Zo gaat dat met alle relaties die van start gaan.

En waar een wil is is een weg.
Edit: zijn kinderen partime zien is geen bezwaar.
Wat is dan de reden dat hij met een partner kennelijk wel zo snel mogelijk wil samenwonen?
En hoe zit het met jouw kinderen dan? Die moeten over 2 maanden ineens met een vreemde man samenwonen?
Ik zou met kinderen sowieso alleen maar latten. Die ga je toch die ellende niet inslepen?
Volgens mij is dit een verlangen wat veel mensen hebben, die langere tijd hebben samengewoond: elke dag graag samen zijn.
In de praktijk komt het er vaak op neer dat de vrouw zich aanpast aan het leven van de man. Heb je er met hem over gesproken hoe hij het voor zich ziet, is dat ook zijn wens, dat jij bij hem zou komen wonen, met jouw kinderen?
Jammer dat het praktische in dit soort prille relaties zo vaak de overhand heeft en dat iemand eigenlijk in het plaatje van de ander moet passen. Terwijl je het ook fijn zou kunnen hebben als je dat beeld van het ideaalplaatje los kan laten (in dit geval: hij). Jij kunt daar niet zoveel aan veranderen.
Jullie zitten in de beginfase van het daten en hij heeft al snel te kennen gegeven dat latten voor hem niet werkt.
Hij heeft dat recht, net zoals jij het recht hebt te willen latten.
Hier stopt het dus, tijdens de beginfase van het daten. Geen kind overboord.
Hem waarmee confronteren? Jullie hebben het er toch al over? Gewoon uitpraten en tot een besluit komen.
Zij zegt niet dat zij niet wil samenwonen. Hij wil zich 0 aanpassen. Hij zoekt iemand zonder kinderen die zo inschuift zonder morren in zijn huis en leven; geen enkel compromis en de rest is alleen leuk voor de neuk. Deze onmogelijk eisen had hij ook per mail of telefoon kunnen melden of op zijn profiel. Ik zoek een vrouw zonder inwonende kinderen die op termijn in mijn huis wil samenwonen want meer smaken zijn er niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij weet dat jij dit niet wil,daarom houd hij er aan vast.
Hij wil gewoon geen relatie met je.
Ik vind dat hij wat water bij de wijn moet doen en niet zo moet forceren, ik vind het wel forcerend als hij zegt dat het niks kan worden als jullie niet gaan samenwonen, dat is eigenlijk gewoon dreigen. En ik erger me wel een beetje aan zijn idee dat een lat-relatie geen echte relatie is, klikt nogal ouderwets.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:08
35.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven