Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Natuurlijk is het geilheid. Niet gezien en gehoord worden is niets meer dan rechtvaardiging achteraf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Zeeland, dit is precies waar ik op doel met mijn voorbeelden. Jij gaat door zijn bedrog anders kijken naar de wereld en zult hem moeten vertrouwen. En dat doe je niet. (Is mijn gevoel).

Overigens vind ik het te makkelijk van Zeeman om dit weer bij jou te droppen. Wat heb je aan die mededeling, nog meer ellende? Nu weet je dus dat in de "buitenwereld" hij constant seksueel geprikkeld wordt. Jottem wat een feest die wetenschap.
Ja, zou gaat dat met mannen. Ik vind het echt raar dat hij dit met jou deelt. Hij had het prima voor zichzelf kunnen houden. voor jou
Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar is het zo abnormaal om soms eens te fantaseren over een knap/aantrekkelijk persoon die je tegenkomt? Dat het een trigger vormt tot hoerenbezoek is natuurlijk niet oké, maar de gevoelens op zich lijken me ergens wel menselijk/normaal? Het grote nadeel is nu dat bij jullie nu alles open moet worden gegooid en besproken wordt, terwijl ik denk dat sommige dingen in een relatie gewoon beter 'geheim' kunnen blijven, niet alles hoeft gedeeld te worden.

Misschien te persoonlijk, maar hoe gaat het met de intimiteit tussen jullie twee? Niet om de boel goed te praten, maar een flinke tijd geen seks en dit warme weer helpen natuurlijk ook niet echt mee. Zeeland ik denk dat het echt aan jou is of je hiermee kan dealen. Nee dealen is niet het juiste woord, of je hier gelukkig van wordt, jezelf voor de rest van je leven misschien wel continue tekort voelen schieten.
quote:zimi schreef op 23 juli 2016 @ 15:13:

Ik dacht dat het gevoel niet gezien of gehoord te worden zijn trigger was, maar door dit voorbeeld is het eigenlijk geilheid?

Ja, zich niet gehoord voelen, zich benadeeld of tekort gedaan voelen, geilheid, frustratie, verveling, er waren meerdere 'triggers'

Quote Timetraveler : " Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar is het zo abnormaal om soms eens te fantaseren over een knap/aantrekkelijk persoon die je tegenkomt? Dat het een trigger vormt tot hoerenbezoek is natuurlijk niet oké, maar de gevoelens op zich lijken me ergens wel menselijk/normaal? Het grote nadeel is nu dat bij jullie nu alles open moet worden gegooid en besproken wordt, terwijl ik denk dat sommige dingen in een relatie gewoon beter 'geheim' kunnen blijven, niet alles hoeft gedeeld te worden.

Misschien te persoonlijk, maar hoe gaat het met de intimiteit tussen jullie twee? Niet om de boel goed te praten, maar een flinke tijd geen seks en dit warme weer helpen natuurlijk ook niet echt mee. (...) "

Klopt wel, wat je schrijft. In een normale situatie is dat helemaal niet abnormaal. (Zeker met die zon, broeierige hitte, relatief veel bloot om je heen, etc.) Voor een seksverslaafde is het wèl iets om alert op te zijn. Zoals een normaal mens ook best een pilsje kan drinken, of twee, maar het voor een alcoholist 'gevaarlijk' kan zijn. Zoiets, denk ik.

Over hoeveel er gedeeld moet worden of open gegooid, dat weet ik ook niet. Ik ben altijd wel vóór openheid. Ben zelf eerder wát te open, dat ik de neiging heb om teveel te delen ipv dat ik te mysterieus zou zijn. Maar mss is dat ook niet 'goed'. Pfff. Ingewikkeld. Wil daar ook niet teveel mee bezig zijn, om meer vóór me te gaan houden ofzo.

Weet wel dat deze 'info' pijnlijk was. Maar of dat dan ook wil zeggen dt het dan 'dus' niet goed is om het net me te delen. .? Tegelijkertijd wil ik hem zelf ook begrijpen, dus dan zou het juist goed zijn als hij juist dit soort dingen wèl met me deelt. Ik weet het niet.
Ik begrijp dat zijn monoloog heftige gevoelens bij jou oproept. Maar als buitenstaander met de nodige ervaring op het gebied van seksverslaving kan ik je vertellen dat 1. Dit wat hij beschrijft absoluut duidt op een seks verslaving 2. Door dit op deze manier met je te delen hij een hele sprong voorwaarts in herstel heeft gezet.

Je bent al maanden aan het onderzoeken en analyseren en aan het proberen om zelf te groeien en ontwikkelen. Deze biecht van je man biedt een hele belangrijke ( zo niet de belangrijkste tot nu toe) kans om echt een stap verder te komen.

Waarom je man al die jaren telkens weer naar de hoeren ging staat in de monoloog duidelijk beschreven. En dat hij dat gedrag wil stoppen ook. Wat hij daarvoor ( onder andere) moet doen heeft hij in deze situatie toegepast.

Ik begrijp dat de wetenschap dat je man voortdurend allerlei seksuele prikkels krijgt door andere vrouwen dan jij, dat jouw onzeker maakt. Maar probeer dat eens te onderzoeken. Het is namelijk NIET nodig om daar onzeker van te worden. En het is te leren om daar niet onzeker over te zijn.

Dat een man seksueel opgewonden raakt van een andere vrouw betekend namelijk NIET dat hij jou minder of niet aantrekkelijk vind. Jij maakt er een concurentiestrijd van. Dat is het niet. Ja, hij zou het ook met die andere vrouw willen doen. Maar dat zegt helemaal niets over wat hij vind van jou.

Hij verlangt niet naar slank, strak, blond enzovoort. Hij verlangt naar seks. Zijn behoefte is niet die andere vrouw, maar ontlading.

Probeer het te zien voor wat het is. Dan doet het een heel stuk minder pijn.
[quote]Zeeland1970 schreef op 23 juli 2016 @ 15:07:

Hij zei:

"Ik moet eerlijk zijn. Maar ik zie allemaal prikkels om me heen. Ik heb afgesproken in therapie, dat ik daarin eerlijk moet zijn naar mezelf..[/quote]

En wat ben jij; zijn alter ego ? Is hij zijn dagboek kwijt?

Wat een flauwekul, dit. En dan ook nog gaan bespreken of het die-en-die was en of hij zus-en-zo ook lekker vond.

Het restje wat er nog was weten jullie stuk te praten ipv te lijmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plak na zo'n rondje centrum een stuk ducktape op zijn mond en zet hem met zijn gat in een bak met ijsklonten.
Wow, Bia, wat jij schrijft staat echt precies haaks op de posting van Miss Anna.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juli 2016 @ 17:13:

Plak na zo'n rondje centrum een stuk ducktape op zijn mond en zet hem met zijn gat in een bak met ijsklonten.Zie je echt niets is het delen van zijn gevoelens met zijn vrouw?
quote:Eleonora-1 schreef op 23 juli 2016 @ 17:20:

[...]

Zie je echt niets is het delen van zijn gevoelens met zijn vrouw?Niet op deze manier en niet in deze fase.
De ene verslaving zal best hetzelfde werken als de andere, maar déze verslaving heeft zoveel impact op TO's eigenwaarde etc. dat je het - vind ik - niet gelijk kunt stellen met " ik ga liever niet bij die balie staan want als ik al die krasloten zie, dan.... "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juli 2016 @ 17:21:

[...]

Niet op deze manier en niet in deze fase.

En ik zou het precies omdraaien haha

In een normale relatie in normale omstandigheden is het niet nodig en veelal ongewenst om te vertellen van wie je allemaal seksueel opgewonden raakt op straat.

Maar bij deze man zijn deze gedachtes wat minder onschuldig als gewoon gedachtes. Ze vormen een risico. Dit risico verklein je door er eerlijk over te zijn, door ze te erkennen ipv weg te drukken. Daarbij krijgt to een realistischer beeld van wat er in haar man omgaat.
quote:miss_anna schreef op 23 juli 2016 @ 17:27:

[...]

En ik zou het precies omdraaien haha

In een normale relatie in normale omstandigheden is het niet nodig en veelal ongewenst om te vertellen van wie je allemaal seksueel opgewonden raakt op straat.

Maar bij deze man zijn deze gedachtes wat minder onschuldig als gewoon gedachtes. Ze vormen een risico. Dit risico verklein je door er eerlijk over te zijn, door ze te erkennen ipv weg te drukken. Daarbij krijgt to een realistischer beeld van wat er in haar man omgaat.En precies daarom lijkt het me vooral voor TO zooo zwaar om hier op deze wijze mee verder te gaan. Vertelt hij niks/selectief/weinig, dan gaat TO twijfelen en zelf dingen invullen. Vertelt hij wel dit soort dingen, dan voelt TO zich onzeker en tekort schieten. Het maakt dat ik me afvraag of echt elke relatie altijd te redden is, vooral na zoiets, of dat de krassen soms gewoon echt te diep zijn ingesleten om er nog met een gezond gevoel van zelfvertrouwen en eigenwaarde mee verder te gaan.
Jaren geleden heb ik een collega gehad met een seksverslaving. Dat wisten wij uiteraard niet maar we gingen een weekend weg met alleen collega's, soort van teambuilding. De vrouw van betreffende collega moest en zou per se mee terwijl het een werk uitje was. Ik vond die vrouw erg nerveus, jonge leuke vrouw maar ze hield hem steeds in de gaten, ik dacht dat er iets met haar aan de hand was.

De collega is later op staande voet ontslagen wegens ongewenste intimiteiten en toen bleek dat hij het bij meerdere geprobeerd heeft. Het gedrag van die vrouw werd toen verklaarbaar en ik vond dat met terugwerkende kracht zo ontzettend sneu voor die vrouw. Die gejaagde blik en controledwang. Uit jouw verhaal zie ik niet direct dat jouw man grenzen over zou gaan bij andere vrouwen en ze ongewenst zou betasten maar het effect kan hetzelfde zijn als hij laat merken steeds maar opgewonden te worden van vrouwelijk schoon om hem heen. Doe het jezelf niet aan als je controledwang en onrust gaat voelen, stop er dan alsjeblieft mee want dat is echt verschrikkelijk.
quote:miss_anna schreef op 23 juli 2016 @ 17:04:

Ik begrijp dat zijn monoloog heftige gevoelens bij jou oproept. Maar als buitenstaander met de nodige ervaring op het gebied van seksverslaving kan ik je vertellen dat 1. Dit wat hij beschrijft absoluut duidt op een seks verslaving 2. Door dit op deze manier met je te delen hij een hele sprong voorwaarts in herstel heeft gezet.

Je bent al maanden aan het onderzoeken en analyseren en aan het proberen om zelf te groeien en ontwikkelen. Deze biecht van je man biedt een hele belangrijke ( zo niet de belangrijkste tot nu toe) kans om echt een stap verder te komen.

Waarom je man al die jaren telkens weer naar de hoeren ging staat in de monoloog duidelijk beschreven. En dat hij dat gedrag wil stoppen ook. Wat hij daarvoor ( onder andere) moet doen heeft hij in deze situatie toegepast.

Ik begrijp dat de wetenschap dat je man voortdurend allerlei seksuele prikkels krijgt door andere vrouwen dan jij, dat jouw onzeker maakt. Maar probeer dat eens te onderzoeken. Het is namelijk NIET nodig om daar onzeker van te worden. En het is te leren om daar niet onzeker over te zijn.

Dat een man seksueel opgewonden raakt van een andere vrouw betekend namelijk NIET dat hij jou minder of niet aantrekkelijk vind. Jij maakt er een concurentiestrijd van. Dat is het niet. Ja, hij zou het ook met die andere vrouw willen doen. Maar dat zegt helemaal niets over wat hij vind van jou.

Hij verlangt niet naar slank, strak, blond enzovoort. Hij verlangt naar seks. Zijn behoefte is niet die andere vrouw, maar ontlading.

Bedankt voor je post, miss_anna.

Ik denk dat het de spijker op zijn kop is. Dat het klopt, dat hij hier door dit uit te spreken goed mee bezig is. En dat dat weliswaar pijnlijk is mss voor mij, maar wel de enige manier om uiteindelijk het vertrouwen te herstellen.

Dat vraagt ook ongelooflijk veel van mij.

Aan mijzelf om tussentijds te blijven bewaken of dit is wat ik nog kan/wil 'handelen'.
Dat laatste lieve Zeeland.

Echt, dat laatste.

Dat is waar het om gaat.
Je hebt nu weer een beter beeld van wat het dan is wat je zou moeten gaan handelen. Het antwoord of je dat wil / kan komt daarmee ook dichterbij.
quote:miss_anna schreef op 23 juli 2016 @ 17:04:

Ik zie het precies zo!!

Je beschrijft het heel mooi en helder Zeeland. Als ik het lees begrijp en voel ik je pijn, maar ik zie het ook als een stap voorwaarts.

Gekke is dat er eigenlijk drie dingen zijn: herstel van je man, van jou en van jullie samen. Voor het herstel van je man was dit super goed. Voor het herstel van jullie samen was dit lastig maar wel erg van belang. Voor jouw eigen herstel is dit pijnlijk en misschien zelfs niet zo nodig. Als je niet met hem verder wilt zou ik dit soort gesprekken zeker stoppen want puur voor jou is het moeilijk. Maar als je verder wil is het nodig, zowel voor hem als voor jullie.

Ter relativering: mijn man kan er absoluut niet tegen als ik zeg een anderen man lekker te vinden, een acteur ofzo. Dat doe ik dus ook niet. Zelf vind ik het niet erg en ik vraag hem wel eens zijn mening over vrouwen. Soms zijn dat vrouwen die heel anders zijn dan ik ben. Vind ik prima. Ik ga er daarbij trouwens wel vanuit dat het bij kijken blijft
Het is zoals het is
En de rest wat miss Anna schrijft, daar ben ik het ook mee eens!

Zeeland: ondanks dat het goed is voor je man om dit te delen, mag jij het nog wel vervelend vinden. En dat mag jij ook weer delen. Dat is van belang voor jouw heling en daar moet hij mee dealen.

En wat je ook doet, ga niet concurreren met die meiden. Jij bent goed zoals jij bent! Van top tot teen! Ik denk dat je man dat weet, maar dat jij daaraan twijfelt.

Het is zoals het is
quote:BWitched schreef op 22 juli 2016 @ 22:49:

[...]

Goed zo. Blij om je horen dat het gewoon goed gaat. We zijn net lang niet altijd eens maar vaak ook wel en ik lees je hier graag.De grap van te lang op VF hangen is dat je zelfs mensen gaat waarderen waar je het nooit mee eens bent.
quote:Geronimo2 schreef op 23 juli 2016 @ 21:09:

[...]

De grap van te lang op VF hangen is dat je zelfs mensen gaat waarderen waar je het nooit mee eens bent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 juli 2016 @ 17:21:

[...]

Niet op deze manier en niet in deze fase.helemaal eens. dit moet hij met zijn therapeut bespreken. hij zegt ik word geil van andere vrouwen en ik weet nu dat ik er geen direct gehoor aan moet geven. wat een inzicht na 15 jaar huwelijk
quote:BWitched schreef op 23 juli 2016 @ 15:58:

Ja, zou gaat dat met mannen. Ik vind het echt raar dat hij dit met jou deelt. Hij had het prima voor zichzelf kunnen houden. voor jouWaarom raar, eerlijk/openheid en transparantie is toch juist belangrijk? Tuurlijk doet het zeer, maar uiteindelijk is het alleen maar goed.
quote:pluisje26 schreef op 23 juli 2016 @ 22:51:

[...]

Waarom raar, eerlijk/openheid en transparantie is toch juist belangrijk? Tuurlijk doet het zeer, maar uiteindelijk is het alleen maar goed.

Welnee, hij moet fijn open zijn naar zichzelf en zijn peut, maar hij hoeft niet elke scheet met zijn vrouw te delen die daar last van heeft. Zij is niet zijn biechtmoeder, niet zijn peut, niet zijn reddingsvest.

Eerst kon die man zijn broek niet dichthouden en nu zijn waffel niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven