Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
quote:S-Meds schreef op 23 mei 2016 @ 20:06:

[...]

dat vind ik ver gezocht en erg speculatief. En dan nog: als hij controleissues heeft moet hij naar een therapeut, niet naar een hoer. Of er iets scheef zit weet ik ook niet. Ik vind dat mannen die naar de hoeren gaan iets scheef hebben zitten maar ik weet niet of een psychiater dat ook zo zietOver die therapeut: daar heb je gelijk in natuurlijk. En dat is nu volgens mij ook het stukje wat er scheef zat en wat hij nu probeert op te lossen.
Het is zoals het is
Ik denk ook dat het risico op recidive heel hoog is. Veel alcoholisten vallen vaak terug voordat ze echt stoppen.

Of zijn wens om te stoppen en te veranderen oprecht is kun je bijna niet weten. Maar dat zou voor mij wel zijn waar het om draait. Of hij echt aan wil gaan wat er onder zijn gedrag zit. De toekomst gaat dat uitwijzen denk ik, maar dat kan best lang duren. Uiteindelijk zou ik dan verwachten dat hij niet meer naar de hoeren gaat, maar daarnaast ook vooral rustiger is, minder snel in de controle schiet, mondiger is en misschien zelfs gelukkiger. Dat zijn ook dingen Zeeland die je denk ik wel aan hem kunt zien. Of hij nog naar de hoeren gaat en hoeveel hij daar nog aan denkt zul je nooit zeker weten.
Het is zoals het is
Intussen Zeeland, kun jij nu proberen dit wat te verwerken en werken aan je eigen issues die door deze maalstroom mee naar boven zijn gekomen. Ik denk dat jij daar ook rustiger en gelukkiger van kunt worden en een nog betere waarnemer dan je al was. Of jullie daarna samen verder gaan of niet, samen ouders zijn zal er makkelijker door worden.
Het is zoals het is
Wat maakt het uit dat HIJ naar Rodersana is? Stop met HIJ en begin met JIJ! Ik zal het maar herhalen net zoals forummers hier, totdat de mantra in je hoofd is. We emmeren al pagina's lang over ZIJN motivatie, waarom HIJ het gedaan heeft en Zeeland die beschadigd is!

Ik ben ooit eens door de hoerenbuurt gelopen op weg naar het station, niets bijzonders vrouwen voor de ramen met tl gekleurd licht en een vent die ff wegkroop en heel snel bij die hoer haar kamer indook. ZO zal het met je man ook zijn gegaan, dus daar hoef je je weinig bij voor te stellen. Wat me stoort in het hele verhaal is dat Zeeland haar man ergens op een voetstuk heeft gezet. HIJ, HIJ, HIJ! Hou er mee op want het zet echt geen zoden aan de dijk.
Ik weet niet of jullie dit helpt maar ik begrijp dat jullie gekwestst zijn MAAR

Er was op televisie eens een onderzoek over het OERverschil tussen mannen en vrouwen. Het kwam hier op neer: vrouwen zoeken loyaliteit, een sterke partner van wie zij een kind kunnen krijgen en die haar en haar kind "beschermt". Een vrouw is vanuit het oerinstinct selectiever in de partnerkeuze. Een man daarentegen is "gebouwd" om snel en veel kinderen te verwekken. DAT oergevoel komt bij mannen vaak naar boven en de een kan zich beter beheersen dan de ander. Hoe moeilijk dat te begrijpen is (de "kloof") voor een man is sex iets anders dan liefde. Vat het dus beslist niet op als iets heel persoonlijks want de mannen in kwestie kunnen best van je houden.

Heel veel sterke!!!
Is de doelstelling/hulpvraag voor jou nog steeds, zoals in de OP staat, "een luisterend oor in de hulpverlening"?

Wat verwacht je ervan?
quote:dutch1 schreef op 23 mei 2016 @ 21:07:

Ik weet niet of jullie dit helpt maar ik begrijp dat jullie gekwestst zijn MAAR

Er was op televisie eens een onderzoek over het OERverschil tussen mannen en vrouwen. Het kwam hier op neer: vrouwen zoeken loyaliteit, een sterke partner van wie zij een kind kunnen krijgen en die haar en haar kind "beschermt". Een vrouw is vanuit het oerinstinct selectiever in de partnerkeuze. Een man daarentegen is "gebouwd" om snel en veel kinderen te verwekken. DAT oergevoel komt bij mannen vaak naar boven en de een kan zich beter beheersen dan de ander. Hoe moeilijk dat te begrijpen is (de "kloof") voor een man is sex iets anders dan liefde. Vat het dus beslist niet op als iets heel persoonlijks want de mannen in kwestie kunnen best van je houden.

Heel veel sterke!!!Tja in de oertijd deden we wel meer. Elkaar de hersens zomaar inslaan, op de grond schijten als we moesten... bovendien ken ik zat vrouwen waaronder ikzelf die ook dit aan mannen toegeschreven oergedrag vertonen. Als er geen consequenties waren deed ik t ook het liefst met elke leuke vent die ik tegenkwam hoor. Maar heb er bewust voor gekozen om een monogame relatie aan te gaan met alle rechten en plichten die daarbij horen. Vind het dus een beetje simpel om het vanuit een 'oerdrive' te verklaren. Bovendien als je die oerdrive denkt te bezitten en niet onder controle kan houden, blijf dan gewoon vrijgezel ofzo. Je HOEFT niet te trouwen he.
Heel veel succes bij therapie morgen Zeeland! Ik hoop dat het goed voelt en dat je er wat mee kunt. Goed dat je man ook bezig is met therapie en dat jij grenzen stelt aan hoeveel jij daarin kunt betekenen.
Het is zoals het is
quote:duistercontinent schreef op 23 mei 2016 @ 20:56:

Wat maakt het uit dat HIJ naar Rodersana is? Stop met HIJ en begin met JIJ! Ik zal het maar herhalen net zoals forummers hier, totdat de mantra in je hoofd is. We emmeren al pagina's lang over ZIJN motivatie, waarom HIJ het gedaan heeft en Zeeland die beschadigd is!

Ik ben ooit eens door de hoerenbuurt gelopen op weg naar het station, niets bijzonders vrouwen voor de ramen met tl gekleurd licht en een vent die ff wegkroop en heel snel bij die hoer haar kamer indook. ZO zal het met je man ook zijn gegaan, dus daar hoef je je weinig bij voor te stellen. Wat me stoort in het hele verhaal is dat Zeeland haar man ergens op een voetstuk heeft gezet. HIJ, HIJ, HIJ! Hou er mee op want het zet echt geen zoden aan de dijk.
quote:Youk79 schreef op 23 mei 2016 @ 22:32:

Heel veel succes bij therapie morgen Zeeland! Ik hoop dat het goed voelt en dat je er wat mee kunt. Goed dat je man ook bezig is met therapie en dat jij grenzen stelt aan hoeveel jij daarin kunt betekenen.

Dankjewel. Gebruna: Ik weet niet precies wat ik ervan mag verwachten maar ik kijk er naar uit dat er even iemand onvoorwaardelijk en onpartijdig naar mij wil luisteren. Ik laat verder even open hoe het loopt. Wil niet te hoge verwachtingen hebben.

Net weer een gesprekje vol pijnlijke miscommunicatie met hem gehad.

Erg lastig om v elkaar te horen wat er gezegd wordt, als je zo vol zit met je eigen angsten, boosheid en aannames. Wederzijds. Nu eerst maar slapen. Morgen hopelijk een betere dag.

Ik ben trouwens niet op zoek naar een 'knopje om hem te veranderen', en geloof wel dat msnnen en vrouwen als primitief oermens geprogrammeerd zijn met andere doelstellingen mss, (jagers/verzamelaars), maar dat ontslaat je niet v de afspraken die je met elkaar maakt.
Ging het over zijn sessie van vandaag ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O.a.
"maar dat ontslaat je niet v de afspraken die je met elkaar maakt."

Dus........?

Wat kun je daarmee, als hij zich al 16 jaar geleden van die afspraken heeft ontslagen?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Hij vond het 'ongezond' en niet helpend dat we zo open waren naar elkaar.

Ik ben het deels met hem eens.

Hij hoeft de inhoud v zijn persoonlijke sessies niet inhoudelijk met mij te delen, net zo min als ik dat doe.

Maar hij had het ook over de pijnlijke details die ik hem in de eerste weken vroeg (details over standjes, waar hij de auto parkeerde, of hij pinde vooraf etc. Ik heb hem toen overladen met vragen, MOEST het snappen.) Hij vond dit te pijnlijk (voor wie??) en niet helpend, dus zou hij geen antwoord meer geven op deze vragen, om mij ("ons") in bescherming te nemen.

Daar werd ik erg kwaad van, ik vind het betuttelend en arrogant als HIJ gaat bepalen welk info voor mij helpend zal zijn.
quote:misia schreef op 23 mei 2016 @ 23:28:

"maar dat ontslaat je niet v de afspraken die je met elkaar maakt."

Dus........?

Wat kun je daarmee, als hij zich al 16 jaar geleden van die afspraken heeft ontslagen?Niks. Daar kun je niks mee.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 mei 2016 @ 23:34:

Hij hoeft de inhoud v zijn persoonlijke sessies niet inhoudelijk met mij te delen, net zo min als ik dat doe.

Maar hij had het ook over de pijnlijke details die ik hem in de eerste weken vroeg (details over standjes, waar hij de auto parkeerde, of hij pinde vooraf etc. Ik heb hem toen overladen met vragen, MOEST het snappen.) Hij vond dit te pijnlijk (voor wie??) en niet helpend, dus zou hij geen antwoord meer geven op deze vragen, om mij ("ons") in bescherming te nemen.

Daar werd ik erg kwaad van, ik vind het betuttelend en arrogant als HIJ gaat bepalen welk info voor mij helpend zal zijn.

Hoe meer jij weet, hoe meer " triggers " en dingen waar je hem te pas en te onpas mee om zijn oren kunt slaan.

Als hij bijv. Gezegd zou hebben dat hij altijd blues luisterde voordat hij ging, mag hij van zijn leven nooit meer blues draaien omdat wanneer jij een gitaarsolo hoort je altijd getriggerd zult worden, om maar eens iets te verzinnen.

Je maakt door te veel details te vragen te veel wonden waar allemaal zout in kan.

Daar werd ik erg kwaad van, ik vind het betuttelend en arrogant als HIJ gaat bepalen welk info voor mij helpend zal zijn.nogal ja. maar was dit nu een miscommunicatie of heeft hij dit echt gezegd? dit gaat er natuurlijk om dat hij het moeilijk vindt dat hij verwijten naar het hoofd krijgt en zich moet verantwoorden voor zijn fouten. Het is wel heel oneerlijk dat hij dit niet eerlijk zegt maar het zo manipuleert dat jij de oorzaak bent en hij de verantwoordelijke, volwassen man (het is te moeilijk voor jou, het is niet "helpend" voor ons). Ik vind het tekenend
Lees die post van Duistercontinent nou nog eens door. Helemaal mee eens. Dit is niet de onemanshow van Zeelandman maar het gaat om JOU niet om hem en zijn therapie/proces.

Hij kan de boom in. Hij heeft nu nog één kans om open en eerlijk te zijn. Zijn kans om voor jullie samen te beslissen wat wel en niet gedeeld dient te worden heeft hij gegrepen, en daarom zijn jullie nu daar waar jullie nu zijn.

En al ben ik het heel erg eens met 'niet alle details helpen', het is aan jou om daarin grenzen aan te geven. Niet aan hem.

(Uiteraard is het uiteindelijk aan hem. Maar voorstellen om in het belang van jou nu dingen achter te houden ligt nogal gevoelig nietwaar?)

Dit zou ik hem verbaal zeer sterk duidelijk maken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Bgb; ALLES 'triggert' momenteel, dat komt niet door het weten v die details.

Als ik een lelijke vrouw zie, denk ik van:

"Ja, DIE heeft toch ook gewoon n vent thuiszitten die seks heeft met alléén haar..? Hoe doen DIE dat dan?"

Als ik een knappe vrouw zie, denk ik van:

"Zou ZIJ een vent hebben die trouw is? Mss is ze wel een hoertje, of doet ze aan webcamseks, zou ze zich machtig voelen in die rol? Of juist gebruikt?"

Als ik een man zie....Nouja, vul maar aan.

Bij kinderen vraag ik me af of ze wel v hun vader zijn.

Overal zie ik nu bedrog.
Ik denk ook dat je nu moet gaan kijken naar het " grotere plaatje " ipv je te blijven focussen op details. Als het goed is weet je nu zo'n beetje alles en helpt het je echt om te weten of die mevrouwen wel of geen parfum droegen, of hij zijn auto op vrij parkeren zette of in een garage ?
quote:Zeeland1970 schreef op 23 mei 2016 @ 23:35:

[...]

Niks. Daar kun je niks mee.

Dus dan zijn de afspraken -als ze gebroken worden- gewoon gebroken. Daar zitten dan geen consequenties aan vast?

Waarom dan afspraken maken?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Toch denk ik dat hij daar goede bedoelingen mee hebt wat jou betreft. Ik heb ergens halverwege het eerste topic al eens gezegd dat je man waarschijnlijk een beste, brave man en huisvader is.

Dat realiseer jij je waarschijnlijk ook, want dit topic gaat niet over jouw vertrek, maar juist hoe je verder kunt met elkaar ná zoiets.

Hij heeft de verkeerde manier gekozen om de boel zo af en toe te ontvluchten, maar ik denk echt niet dat er sprake is van een verslaving.

Het is op zich een elegant gebaar naar jou toe, dat hij jou -mogelijk voor jou pijnlijke- details wil besparen; ook al vraag je daarom en zeg je dat nodig te hebben.

Dat hij denkt dat het niet helpend is om dit allemaal aan jou te vertellen, betekent niet per definitie dat hij gaat bepalen wat voor jou helend is. Sterker nog, hij kent je langer dan vandaag en weet dat jij dat misschien op jouw zelf gaat betrekken en dat je je daar zéker niet beter door gaat voelen.

Als je verder wilt met elkaar, help je jezelf door het (hem) een kans te geven.

In dat opzicht geloof ik dat hij de bedoeling heeft "ons" ("onze" eventuele gezamenlijke toekomst) een kans te geven.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 mei 2016 @ 23:50:

Bgb; ALLES 'triggert' momenteel, dat komt niet door het weten v die details.

Als ik een lelijke vrouw zie, denk ik van:

"Ja, DIE heeft toch ook gewoon n vent thuiszitten die seks heeft met alléén haar..? Hoe doen DIE dat dan?"

Als ik een knappe vrouw zie, denk ik van:

"Zou ZIJ een vent hebben die trouw is? Mss is ze wel een hoertje, of doet ze aan webcamseks, zou ze zich machtig voelen in die rol? Of juist gebruikt?"

Als ik een man zie....Nouja, vul maar aan.

Bij kinderen vraag ik me af of ze wel v hun vader zijn.

Overal zie ik nu bedrog.

Dat snap ik ook wel.

Maar als uit alle details naar voren komt dat jullie nooit hollandse pot aten voordat hij ging kook jij van je leven geen macaroni en nasi meer. Als hij altijd een jeans droeg ...nou ja, dat soort dingen. Zorg gewoon dat niet alles " besmet " raakt.
en wees voorzichtig met de alcoholconsumptie. Je zegt zelf al op te letten, maar ik krijg de indruk dat je je emoties niet al te gemakkelijk en ongefilterd uit. Dan verdoof je ze liever en sneller. Pas hiermee een beetje op, emoties dienen geuit te worden, of ze kruipen waar ze niet gaan kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven