Verdrietig

02-06-2019 14:22 85 berichten
Vandaag ben ik jarig en ik heb nog niets van mijn moeder gehoord. Een tijdje geleden hebben we vreselijk ruzie gehad en onlangs is er voorzichtig voor het eerst weer een paar keer contact geweest wat redelijk ging. Ik had niet verwacht dat ze met bloemen en cadeau's voor de deur zou staan maar een belletje hoopte ik toch wel op. Ik weet, de dag is nog niet voorbij maar m'n gevoel zegt me dat dat belletje waar ik zo op hoopte niet meer gaat komen.
LhasaApso2008 schreef:
15-06-2019 14:48
Mijn moeder heeft aangegeven dat ze niets meer met mij te maken wil hebben. Ik voldoe niet aan haar beeld van een goede dochter. Dat heeft ze niet met zoveel woorden gezegd maar na een lang (vooral eenzijdig) gesprek met een waslijst aan verwijten en beschuldigingen kan ik niet anders concluderen.
Ow, ik liep achter. Wat zeg je dan tegen je moeder? Heb je iets gezegd op dit? Kap je het af?
Ik lees vooral wat zij vind en wil en niet meer wil. Maar zeg jij niet gewoon, zoek het uit ma, je roept debiele dingen, ik heb hier echt geen zin meer in? Ik heb zelf helemaal geen zin in contac, dus doei?
Ik zeg meestal weinig, dat heeft totaal geen nut bij haar. Heb uiteindelijk de verbinding verbroken.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
15-06-2019 17:04
Is het slecht als ik zeg dat, naast de pijn en het verdriet wat ik voel, ik mij toch ook een klein beetje bevrijd voel? Ik heb altijd zo op eieren moeten lopen, elk woord op een goudschaaltje moeten wegen.
Nee dat is niet slecht! Steeds op je tenen blijven lopen, houd je niet vol. Jouw moeder is duidelijk geweest in wat zij wil. Nu is het aan jou om te bedenken wat jij wil. Maar laat het eerst even rusten en besluit over een tijdje of en hoe je dit verder wilt aanpakken of afsluiten.

:hug:
LhasaApso2008 schreef:
15-06-2019 17:53
Ik zeg meestal weinig, dat heeft totaal geen nut bij haar. Heb uiteindelijk de verbinding verbroken.
Misschien toch maar doen.. mocht je ooit weer contact hebben. Al doet ze net alsof ze niet luistert.. ze hoort het wel en jij hebt het gezegd.
Wat naar voor je... ik hoop dat je genoeg lieve mensen om je heen hebt die alles een beetje verzachten . Sterkte 🌷
Serieus, en dat moet een moeder zijn...!?? :wtf:

:hug: :hug:
Even een kleine update. Omdat het toch mijn moeder is ben ik de afgelopen periode voorzichtig ingegaan op diverse toenaderingspogingen van haar kant. Helaas, een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen maar deze ezel wel, ik heb wederom situatie te rooskleurig ingeschat en te makkelijk gedacht dat het weer goed zou komen.

Het zal nu niet meer goedkomen omdat er simpelweg niet op te boksen valt tegen iemand die alleen in haar eigen waarheid gelooft. Er zijn in het verleden diverse dingen gezegd en gebeurd maar wanneer ik het hierover heb dan ben ik de leugenaar die alles verzint en het frustrerende is, ik krijg het er maar niet bij haar in dat ze er echt helemaal naast zit. Soms denk ik wel eens dat ze misschien dementerende is, omdat ze zich dingen heel anders herinnert dan dat ze zijn.
Wat sneu voor je. :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Heh wat naar zeg! Het houdt op een gegeven moment op hoor. Lijkt me een hele lastige situatie. Sterkte
Ik drukte te snel op plaatsen, nog even een kleine aanvulling. Naast het zich anders herinneren zegt ze soms ook echt hele rare dingen zoals bijv. niet luisteren is hetzelfde als liegen en is ze ontzettend kwaad geworden op mij om een cadeau wat ik van iemand had gekregen. Reden van de boosheid: ze heeft van mij nog nooit een cadeau gehad (vindt ze). En nog iets, ik mag niets vinden van de scheiding van mijn ouders, want ik heb zelf ook een relatie gehad met een gescheiden man.

Ik snap het gewoon niet.
:hug: geef jezelf de liefde die je verdient, en twijfel niet aan jezelf, ze wil je gewoon kwetsen, niet over haar woorden piekeren maar laat ze los.
Nog een verzoekje aan jullie, willen jullie mij niet quoten zodat ik indien nodig stukjes weg kan halen. Mijn moeder struint vaak rond op internet en mocht ze hier terechtkomen dan krijg ik dat weer.
Ah joh, wat ontzettend rot dit :hug:
Lieverd, je hebt je best gedaan. Probeer nu alsjeblieft jezelf ervan te overtuigen dat jij niks aan haar rotte karakter en haar kloterige opmerkingen kan doen, daar is inderdaad met geen mogelijkheid tegenop te knokken. Je verdient het ook zeker niet (hè gatver, ik vind dit écht heel kut voor je!).
There is always something happening, and it's usually right now
Dank je wel Grobbekuiken, voor je lieve berichtje.
Vandaag kwam ik er in een gesprek met een kennis achter dat ik behoorlijk zwart wordt gemaakt in ons dorp. Ik ben er verder niet op ingegaan, anders doe ik precies hetzelfde, heb alleen geantwoord, elk verhaal heeft twee kanten.
Jeetje, wat vervelend voor je. Heb je wel kennissen en vrienden in het dorp die "jouw kant" van het verhaal kennen en geloven?
Nee, ik praat er met niemand over. Enerzijds omdat ik me er voor schaam en anderzijds zou het toch voelen als zwartmaken en dat wil ik niet. Bovendien maakt mijn moeder het zichzelf al moeilijk genoeg.
Kennis vertelde wel dat ze het maar raar vond dat mijn moeder mij zo zwartmaakt.
Ze zei nog dat ik het mij maar niet aan moest trekken dus ik denk dat ze wel weet hoe de vork in de steel zit.
Kun je niet ergens anders je leven opbouwen zonder haar? Zo blijft ze altijd je leven beïnvloeden en kun je eigenlijk niet helen.
LhasaApso2008 schreef:
03-08-2019 18:23
Nee, ik praat er met niemand over. Enerzijds omdat ik me er voor schaam en anderzijds zou het toch voelen als zwartmaken en dat wil ik niet. Bovendien maakt mijn moeder het zichzelf al moeilijk genoeg.
Kennis vertelde wel dat ze het maar raar vond dat mijn moeder mij zo zwartmaakt.
Misschien moet je het toch maar met mensen gaan delen, want op deze manier word je alleen maar eenzamer. :hug:
Ik ben verder niet eenzaam hoor, heb genoeg vrienden en kennissen. Ik roer alleen het onderwerp moeder niet aan bij ze.

Verhuizen is geen optie, we zijn net verhuisd en ik heb m'n werk hier.
Ik heb jullie advies nodig want ik weet het nu echt ff niet meer. Mijn moeder zegt nu zelf mijn vader op te gaan zoeken. Mijn vader wel echter niets meer met haar te maken hebben. Hij is zwaar hartpatiënt en kan verbaal absoluut niet tegen haar op. Ik ben nu als de dood dat een confrontatie hele nare gevolgen voor hem kan hebben. Moet ik hem waarschuwen met als gevolg dat hij zich vreselijk druk gaat maken hierom ( hij is ook een ontzettende binnenvetter, net als ik) of kan ik beter niets zeggen en hopen dat het een loos dreigement was?
Zeg tegen haar dat je haar zat bent en dat ze jullie met rust laat.
Draai het eens om, je laat je steeds door haar uitkafferen en nu is het klaar, zeg duidelijk, val me niet meer lastig en neem geen contact meer met ons op.
Dat is tegen dovemansoren gezegd, ze moet en zal mijn vader te spreken krijgen.
Licht hem zeker in en zeg dat je je zorgen maakt om haar geestelijke welzijn en dat hij haar beter kan blokkeren, zeg gewoon dat je je zorgen maakt om de stress die hij er niet bij kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven