vergeving na vreemdgaan

09-12-2010 09:11 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er hier mensen die vreemd zijn gegaan en toch nog een kans hebben gekregen van hun partner

waarom vraag ik dit omdat ik zelf aantal maanden geleden vreemd ben gegaan.

mijn vriend heeft mij dit vergeven maar dan nog komt het soms naar boven bij hem ik kan hem snappen ik ben ook goed fout geweest.

we zijn nu weer samen maar soms denk ik wel aan die persoon waar ik mee vreemd ben gegaan maar niet van dat ik hem mis of zo.

maar ik kies voor mij relatie is dit goed

of moet ik een keuze maken.

ik hou van mijn vriend echt waar heel veel heb ook veel spijt maar weet nu niet wat ik moet doen.

ook heb ik nu een probleem dat ik laatste tijd ook weinig zin heb

in sex met mijn vriend weet nou niet hoe dit komt ik denk niet aan de persoon waar mee ik vreemd ben gegaan maar er is er gewoon niet of heel weinig.

merk ook dat het heel moeilijk is voor mijn vriend hij denkt

dat die verlangen er niet is zelf weet ik niet hoe dit komt

dat ik het weinig wil.

ik heb het gevoel dat hierdoor mijn relatie toch stuk gaat.

graag wil ik gewoon samen zijn met wie ik nu ben

maar merk toch dat mijn vriend er moeite mee heeft

ik heb hem ook eigenlijk heel weinig verteld over de ander persoon

denk ook dat dit hem breekt misschien moet ik dit wel doen.

ook zit ik met het gevoel dat ik liever heb dat hij ook iets met een ander doet zodat het mij ons weer goed zit.

hij doet nu zo erg zijn best om dit goed te laten komen tussen ons maar dit gedoe van vreemd gaan zit er gewoon tussen.

herkend iemand zich in dit verhaal en hoe ga jij er mee om graag reactie
quote:Poeni1 schreef op 09 december 2010 @ 10:09:

ik vraag om advies

Ik zal proberen wat advies te geven dan.

Besef dat jij al zijn vertrouwen in jou hebt vernield en dat hij nou onzeker is over jouw doen en laten nu en in de toekomst. Hij is nu enorm alert en elk signaal laat hem twijfelen. Heb daar wat meer begrip voor!
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Twee maanden lang willens en wetens een partner bedonderen? Nee, van mij zou zo iemand geen kans meer krijgen.
Jullie zijn al 6 jaar samen en jij wilt dat niet opgeven?

Jij hebt het al opgegeven door vreemd te gaan. En wel 2 maanden lang.

Daarmee heb je je hele relatie om zeep geholpen.

Je zegt dat je vriend je heeft vergeven. Dat geloof ik niet.

Niemand vergeeft iemand het vreemdgaan.

Vreemdgaan betekent in 99% van de gevallen: einde oefening.

Na het vreemdgaan wordt er altijd nog geprobeerd de relatie te redden, maar vaak lukt dat toch niet.

Wat je kunt doen? De relatie verbreken en leren van je fouten.

Je vriend heeft recht op een betrouwbare vriendin. Jij bent dat niet.
confiture

Nu hebben we de afgelopen maanden nog al wat financiele tegenvallers gehad, en we wonen hier ook nog niet zo lang (huis kost dus ook nog veel geld), maar ik wil m'n bezoek tóch graag verwennen. Ik sta erom bekend dat ik me nogal graag uitsloof voor m'n gasten qua hapjes.

is het gelukt of moest jij je poeni gebruiken om een feestje te geven
quote:bommi schreef op 09 december 2010 @ 10:25:

Niemand vergeeft iemand het vreemdgaan.

Vreemdgaan betekent in 99% van de gevallen: einde oefening.

Na het vreemdgaan wordt er altijd nog geprobeerd de relatie te redden, maar vaak lukt dat toch niet.

Echt niemand, goh, ik ken er anders wel een paar. En 99%? Waar baseer je dat op?

Volgens mij ligt de moeilijkheid bij vreemdgaan vooral in het aspect vertrouwen. Dat krijg je niet zomaar terug.

Vaak is er wel de wil om te vergeven maar struikelblok is ook dat het moeilijk te vergeten is.
Ik ken er inderdaad ook meerdere Guinevieve.
Ik vind vreemdgaan (een slippertje) iets anders dan een affaire. Je hebt dus gevoelens (gehad) voor je minnaar, zie je hem nu nog?
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat niemand een ander het vreemdgaan vergeeft. Proberen te vergeten en ermee leren leven misschien wel, maar vergeven, nee dat geloof ik niet.
quote:Poeni1 schreef op 09 december 2010 @ 10:13:

en erwet

Wel grappig dat jouw vriend dan exáct dezelfde schrijfstijl heeft als jij. Bijzonder hoor. Jullie móeten wel zielsverwanten zijn!

zo heb nu zelfde schijf stijl als jouw

Ik geloof niet dat jij begrijpt wat 'schrijfstijl' is als jij denkt dat het kopiëren van tekst betekent dat je mij nadoet
ik vind dit heel vervelend dat ik zo word aangevallen door sommige .

mijn vorige topic is niet door mij geplaatst.

ik snap het dat sommige mijn verhaal niet geloven

en het klopt dat het zo gegaan is

ik heb veel mee gemaakt afgelopen jaren in mijn leven.

ook mijn vader ben ik kwijt geraakt dat ik dan vreemd ben gegaan

is gewoon fout dat weet ik geloof me ik vraag gewoon om advies en geen aanval.

maar ik krijg hier zoveel commentaar van bepaalde mensen

dat sommige zeggen dat mijn vriend gelijk heeft om zo te reageren ben ik 100% mee eens

maar ik hoef hiervoor niet uitgescholden te worden.
Gezien de schrijfstijl van TO verbaast het me niet dat ze de betekenis van het woord 'schrijfstijl' niet kent.

Ik denk dat het niet het enige is dat ze niet begrijpt...
Maar wat wil je nu precies horen Poeni?

Je komt met allerlei verklaringen en redenen en excuses, maar wat wil je precies voor antwoord? Wij kunnen er niet voor zorgen dat het beter gaat. Zet je je wel helemaal in om het alle kans van slagen te geven? Dat maak ik namelijk niet echt op uit je OP.
Uitschelden?! Waar?
quote:bommi schreef op 09 december 2010 @ 10:47:

Gezien de schrijfstijl van TO verbaast het me niet dat ze de betekenis van het woord 'schrijfstijl' niet kent.

Ik denk dat het niet het enige is dat ze niet begrijpt...
Heb je nog contact met de jongen waar je een affaire mee hebt gehad?
quote:heleen1234 schreef op 09 december 2010 @ 10:40:

Ik vind vreemdgaan (een slippertje) iets anders dan een affaire. Je hebt dus gevoelens (gehad) voor je minnaar, zie je hem nu nog?nee zie hem niet meer een affaire kan ik het niet noemen ik zag hem maar 2 x en vaak gesproken alleen 2de x ging het fout en ik had daarna echt spijt ben ook weg gegaan veder ook niet meer gesproken
Hoe kwam het dan zover, kende je hem online?

Ik snap niet zo goed HOE je hiertoe komt, het is dus geen collega o.i.d.?
Ik ben bij vroegere vriendjes wel eens vreemgegaan en dat deed de relatie uiteraard weinig goeds. Vertrouwen was weg en het verwijt bleef (terecht) altijd in de lucht hangen. Relaties zijn niet eens daarop stukgelopen (ik maakte het vaak later alsnog uit), maar het creeerde ongelijkwaardigheid. Schuldgevoel, wantrouwen, afhankelijkheid. Inmiddels ben ik wel wijzer. Vreemdgaan doe ik echt nooit meer.
Huh? Eerst is het twee maanden, nu 'maar' 2 keer?
quote:bommi schreef op 09 december 2010 @ 10:41:

Ik ben er inderdaad van overtuigd dat niemand een ander het vreemdgaan vergeeft. Proberen te vergeten en ermee leren leven misschien wel, maar vergeven, nee dat geloof ik niet.Vergeven is het stoppen met hopen op een beter verleden.
quote:Poeni1 schreef op 09 december 2010 @ 10:51:

[...]

nee zie hem niet meer een affaire kan ik het niet noemen Om 9.18 uur kon je dat nog wel
quote:heleen1234 schreef op 09 december 2010 @ 10:54:

Hoe kwam het dan zover, kende je hem online?

Ik snap niet zo goed HOE je hiertoe komt, het is dus geen collega o.i.d.?

ik ben hem tegen gekomen op een feest ik ken hem al langer maar

niet goed het was meer een bekend gezicht.

maar die dag sprongen de vonken over ik vond hem echt leuk.

achter af nadat het gebeurt was had ik eigenlijk door dat ik hem helemaal niet leuk vond.

ik vraag mij zelf ook vaak af waarom heb ik toch die stap gedaan terwijl ik in een goed relatie zit.

ik snap mij zelf niet eigenlijk ik kan met allemaal excuses komen waarom ik het gedaan hem maar dan nog is het nooit goed geweest.
Het gaat er mij even om dat het dus géén platte sex was, je hebt hem nadat je de eerste keer gewipt hebt, gebeld? gemaild? gemsnd? en bewust nog een afspraak gemaakt.

Je hebt dus ook "geestelijk" overspel gepleegd, doormet hem misschien over je vriend te praten of dingen tegen hem te zeggen die je misschien niet tegen je vriend zegt.

Mis je iets in je relatie? Een intieme band? Ben je in die zes jaar misschien niet uit elkaar gegroeid en ben je nog samen omdat je van elkaar houdt en het "makkelijker" is dan alleen zijn?
Geen ervaring mee.

Maar als ik het zo lees, vind ik dat je er makkelijk over doet. Van: ik weet ook niet hoe het komt, waarom het is gebeurt, ik weet niet waarom ik geen zin heb in seks met mijn vriend.

Misschien moet je er eens wat langer bij stil gaan staan, en echt eerlijk tegen jezelf zijn. Misschien doe je dat niet omdat je je schaamt? Maar zonder dat je eerlijk erover bent, kom je ook niet verder.
Nou ja, hoe dan ook, je bent vreemdgegaan en je hebt nu spijt. Weet je wat het is met mensen die vreemdgaan? Die bedonderen naast hun partner ook zichzelf, want je zit dan blijkbaar in een relatie die het niet helemaal voor je is maar desondanks wil je in die illusie blijven geloven.

Neem de tijd om bij jezelf na te gaan wat je werkelijk wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven