Verliefd op begeleider
vrijdag 6 augustus 2021 om 22:04
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje het forum, ik heb toch maar een profiel aangemaakt omdat ik advies nosig heb.
Op mijn groep werkt een begeleidster die ik erg leuk vind. Het is gewoon een hele lieve dame die haar werk met haar hart doet, en ze is erg mooi en single.
Ik verlang eigenlijk meer ik ben best verliefd op haar. Ik plaag haar vaak en ze lacht er vaak om. Ik weet het is een begeleidster maar wij mensen zijn toch gelijk? Beperkt of niet ? Zou ze verliefd op mij kunnen worden of is dat een droom?
Hoe zou ik het duidelijk kunnen maken?
Groetjes mij
Ik lees al een tijdje het forum, ik heb toch maar een profiel aangemaakt omdat ik advies nosig heb.
Op mijn groep werkt een begeleidster die ik erg leuk vind. Het is gewoon een hele lieve dame die haar werk met haar hart doet, en ze is erg mooi en single.
Ik verlang eigenlijk meer ik ben best verliefd op haar. Ik plaag haar vaak en ze lacht er vaak om. Ik weet het is een begeleidster maar wij mensen zijn toch gelijk? Beperkt of niet ? Zou ze verliefd op mij kunnen worden of is dat een droom?
Hoe zou ik het duidelijk kunnen maken?
Groetjes mij
vrijdag 6 augustus 2021 om 23:42
vrijdag 6 augustus 2021 om 23:46
Dat ligt eraan waar ze je begeleiding in geeft, als dat in de (geestelijke/ondersteunende/verpleeg) zorg is heb je een grote kans dat wat jij wil niet kan en mag.
Zet het dan uit je hoofd.
Maar... misschien is er sprake van een heel andere soort groep?
Zo ja, wat trekt je aan in haar? En wat denk je dat ze leuk vind aan jou?
Zet het dan uit je hoofd.
Maar... misschien is er sprake van een heel andere soort groep?
Zo ja, wat trekt je aan in haar? En wat denk je dat ze leuk vind aan jou?
vrijdag 6 augustus 2021 om 23:46
Mensen zijn gelijk maar haar beroep maakt jullie ongelijk. Zij is gebonden bij wet dat ze geen relatie met cliënten mag aangaan. Daar kan ze zelfs voor vervolgd worden. Dus het doet er niet toe wat zou kunnen zijn het mag niet en kan niet.
Mogelijk wel fijn voor jou om je gevoelens met iemand te bespreken. Heb je een mentor of vast aanspreekpunt? Als je het deelt zonder de verwachting dat zij reageert met iemand kan zij er ook rekening mee houden. Dan zijn bepaalde grapjes niet zo handig bijv. Dan doven je gevoelens na een tijd weer uit hopelijk.
Mogelijk wel fijn voor jou om je gevoelens met iemand te bespreken. Heb je een mentor of vast aanspreekpunt? Als je het deelt zonder de verwachting dat zij reageert met iemand kan zij er ook rekening mee houden. Dan zijn bepaalde grapjes niet zo handig bijv. Dan doven je gevoelens na een tijd weer uit hopelijk.
where ever you go, go with your heart
vrijdag 6 augustus 2021 om 23:48
vrijdag 6 augustus 2021 om 23:48
zaterdag 7 augustus 2021 om 00:16
Wat is hier nou weer flauw aan?
Het is gewoon de harde realiteit.
zaterdag 7 augustus 2021 om 05:27
zaterdag 7 augustus 2021 om 09:27
Maar wat is het voor groep, dat maakt nog al wat uit. Is de begeleidster van de surfgroep (hobbie) of betreft het hier begeleid wonen ofzo?
En alle mensen zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk.
Overigens ben ik het daar niet mee eens hoor, in de brute praktijk is het koningspaar echt wel meer waard dan de gewone burger. En de gewone burger weer meer dan een dakloze drugsgebruiker. Het zou niet moeten, maar het is wel zo.
Overigens ben ik het daar niet mee eens hoor, in de brute praktijk is het koningspaar echt wel meer waard dan de gewone burger. En de gewone burger weer meer dan een dakloze drugsgebruiker. Het zou niet moeten, maar het is wel zo.
Geloof niet alles wat je denkt.
zaterdag 7 augustus 2021 om 09:30
La-Gamine schreef: ↑07-08-2021 09:27Maar wat is het voor groep, dat maakt nog al wat uit. Is de begeleidster van de surfgroep (hobbie) of betreft het hier begeleid wonen ofzo?
Het is maar net hoe je waarde definieert.
In een reanimatiesetting is degene die kan reanimeren meer waard dan degene die dat niet kan, om maar wat te noemen. Of het nou de koning is of een dakloze.
zaterdag 7 augustus 2021 om 09:48
Ook waar inderdaad. Ik dacht meer aan: als er een ramp of dreiging is, worden ‘belangrijke’ mensen eerder gered en in veiligheid gebracht. Of als er nog maar 1 IC bed is, en 2 mensen, een prinses of gravin, of wordt het een simpele burger? Ik weet het antwoord wel hoor.
Geloof niet alles wat je denkt.
zondag 8 augustus 2021 om 06:55
zondag 8 augustus 2021 om 07:30
Dertig jaar geleden was ik ook verliefd op mijn begeleider, het mocht niet en kon niet (a. het mag volgens de wet niet, want dan zou hij zijn baan verliezen. b. hij was getrouwd)
Nu zijn we twintig jaar verder en hebben we alweer tien jaar een relatie.
Ik wist in het begin niet zeker of hij mij me indertijd ook leuk vond, maar bij mij was dat al vanaf dag één, dus kon geen overdracht zijn.
We plaagden elkaar ook vaak en mijn liefde voor hem werd alleen maar groter.
Niks mee gedaan.
Tot tien jaar geleden. Ik kwam hem tegen op FB en zag dat zijn status op vrijgezel stond en heb toen gelijk een bericht gestuurd. Hij vond me in die tijd dus ook al veel meer leuk dan dat mocht, maar heeft zich netje gedragen ondanks mijn uitdagingen.
Nu zijn we twintig jaar verder en hebben we alweer tien jaar een relatie.
Ik wist in het begin niet zeker of hij mij me indertijd ook leuk vond, maar bij mij was dat al vanaf dag één, dus kon geen overdracht zijn.
We plaagden elkaar ook vaak en mijn liefde voor hem werd alleen maar groter.
Niks mee gedaan.
Tot tien jaar geleden. Ik kwam hem tegen op FB en zag dat zijn status op vrijgezel stond en heb toen gelijk een bericht gestuurd. Hij vond me in die tijd dus ook al veel meer leuk dan dat mocht, maar heeft zich netje gedragen ondanks mijn uitdagingen.
zondag 8 augustus 2021 om 07:58
Ik vermoed dat u niet begeleid werd omdat u "beperkt" was.
docotrandus wijzigde dit bericht op 08-08-2021 08:16
Reden: verwijdern van citaat (quote)
Reden: verwijdern van citaat (quote)
87.54% gewijzigd
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
zondag 8 augustus 2021 om 11:08
Als je het haar duidelijk wilt maken, zou je denk ik kunnen beginnen met
"klopt dat jij niet met iemand uit de groep mag trouwen?" of zoiets.
En als ze zegt dat het klopt, of als ze wil weten waarom je het vraagt, kun je zeggen.
"Jammer, want ik vind jou leuk". Of zoiets.
Ik denk dat ze dan wel begrijpt dat je verliefd bent.
Of je zegt een keer "als jij niet mijn begeleidster was, zou ik (met jou willen trouwen / jou uit vragen / een liefdesbrief sturen / vragen of je al een vriendje hebt)".
"klopt dat jij niet met iemand uit de groep mag trouwen?" of zoiets.
En als ze zegt dat het klopt, of als ze wil weten waarom je het vraagt, kun je zeggen.
"Jammer, want ik vind jou leuk". Of zoiets.
Ik denk dat ze dan wel begrijpt dat je verliefd bent.
Of je zegt een keer "als jij niet mijn begeleidster was, zou ik (met jou willen trouwen / jou uit vragen / een liefdesbrief sturen / vragen of je al een vriendje hebt)".
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
zondag 8 augustus 2021 om 11:08
zondag 8 augustus 2021 om 11:22
Ik denk dat je vergeet het verschil te maken tussen een lichamelijke en een mentale beperking.abracadabra schreef: ↑08-08-2021 09:04Het is wel zo dat elk mens mens is maar iedereen zoekt toch een partner waar ie mee kan levelen. De kans dat een vrouw die niet beperkt is kiest voor een iemand die wel beperkt is is heel klein. Omdat je niet op hetzelfde niveau zit.