Verliefd!

10-02-2008 20:00 733 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die verliefd is, en al leuke, en minder leuke dingen die erbij horen!!!
Ine, ik moest weer even denken maar ik weet het weer. ;) Wat leuk om te horen dat het allemaal goed gaat. En bellen, lang bellen kan heerlijk zijn inderdaad! Denk je wel aan je telefoonrekening? hahaha.

Het meteen van iemand houden, daar geloof ik ook niet in. Maar het kan wel eens gebeuren dat iemand meteen "iets bij je losmaakt". En misschien hebben anderen dat gevoel gewoon echt enzo. Zelf heb ik altijd het idee dat het een tijd duurt voordat ik een ander echt leer kennen en dan is het maar afwachten of je ervan gaat houden.

Ik wacht best al lang he hahaha, wat ben ik ontzettend geduldig. Maar goed. Hoe het ook loopt, ik heb er vertrouwen in dat het loopt zoals het moet lopen en dat ik daar dan ook wel een weg in weet te vinden. Of dat voor mij nu uitvalt zoals in mijn dagdromen of niet. Je kunt nu eenmaal niets forceren, en misschien dat ik daarom ook zo'n engelengeduld heb.

Ik vraag me af; zien jullie mijn objectieve realisme ook weer door de glimlach heen schijnen? Ik durf gewoon niet te hopen denk ik.
Hey sleepybeauty, dat objectieve realisme herken ik ook zo bij mezelf. Ik ga altijd uit van dat het niets wordt, verzin daar altijd allerlei redenen op, want dan kan het alleen maar meevallen. Maar aan de andere kant waarom moet het anderen overkomen dat ze ontzettend gek worden op iemand en dat het wederzijds is, waarom zou het niet op dit moment jou of mij kunnen overkomen. En toch blijf ik ook altijd voorzichtig,

Maar goed eerst maar eens mijn date afwachten... Ik vind hem echt de moeite waard. Maar vandaag heb ik geen berichtje van hem gehad en dan ga ik meteen denken 'zou die me nog steeds wel leuk vinden etc'. Telefoonnummers hebben we trouwens nog niet uitgewisseld. Ik wil hem ook nergens in opjagen, hij komt echt net uit een lange relatie en ik heb ook al via berichtenwisseling met anderen gelezen dat hij hier nog best mee zit en de tijd nodig heeft om alles te verwerken. Dus nog meer reden om heel voorzichtig te zijn met mijn gevoel en initiatieven naar hem toe. Tot nu toe neemt hij de meeste.

Welkom trouwens Ine, super dat het zo goed met jullie gaat en dat jullie ondanks de afstand zo fijn contact met elkaar hebben en zo gek op elkaar zijn.
Sleepybeauty: Aan de ene kant begrijp ik wel dat je jezelf wilt beschermen tegen een ongemakkelijke of moeilijke situatie in de toekomst. Als je nu aan je gevoelens toegeeft en die eventueel laat blijken, zou je daar in de toekomst weer mee geconfronteerd kunnen worden.

Aan de andere kant denk ik ook dat je het deels gebruikt als een excuus om jezelf te beschermen. Ik denk dat er in het verleden een paar mensen heel hard op jouw hart hebben getrapt en dat je daardoor moeite hebt om je open te stellen voor dit nieuwe gevoel. Maar het mag er zijn en jij mag er zijn! Het kán ook goed gaan. Je moet niet alleen van de negatieve scenario's uitgaan, laat in je hart ook ruimte voor hoop.

Iedere keer als jij iets positiefs voelt of als er iets goeds voorvalt of als je ook maar iets van hoop voelt, druk je dat weg.

Misschien heb ik het helemaal mis en in dat geval moet je me de bovenstaande ideeen maar niet kwalijk nemen. Het komt alleen zo op me over en ik denk dat het zonde is, omdat je op mij overkomt als een heel lief en verstandig iemand die een andere persoon heel veel te bieden zou hebben.

Ik wens je dan ook toe dat je heel veel geniet van alle gevoelens die je de komende tijd hebt. Fuck de realiteit, die blijft wel! En misschien wordt wat jij niet voor mogelijk hield zelfs waarheid!
aaaah Miss CC, wat lief dat je dat zegt. Over hoe ik op je overkom Echt heel erg lief.

Je hebt ook wel gelijk hoor, dat ik mezelf wel erg bescherm voor mijn gevoel.

Ik vecht er ook wel tegen hoor. Ik bedoel, hoe vaak heb ik al geroepen dat ik er "voor ga". Oke, relatief met een rustige planning, maar dat is steeds wel de bedoeling, maar ik krabbel steeds weer terug he!

Ik denk gewoon steeds dat ik van een mug een olifant maak (en dat in het positieve geval). Dus dat ik alles uitvergroot en daar meer gewicht aan hang dan het waard is.

heb je nog tips voor me dan? om het anders aan te pakken. Zolang ik niets laat merken zal hij waarschijnlijk ook niet veel laten merken. Onbewust geef ik dan de boodschap door van; geen interesse. Echt, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan voor mijn oppervlakkige; je weet maar nooit, het zou zo maar kunnen en ook net zo goed kunnen zijn van niet (toen hij vroeg of ik de week erna weer kwam). Zei hij dan daarom dat hij dat niet meer wist toen ik er later op terug kwam? Of was het verlies van interesse?? Maar waarom kwam hij dan later weer terug op het terugkomen daarop? pffff. Ik maak mezelf gek!

En dan daarbij, dat is nu een paar weken geleden, dan zal ie toch inmiddels zijn interesse wel zijn verloren? Hmmm.. dat klinkt ook weer zo debiel. Hellup! Wie weet het adres van een goeie psychiater? hahahahha.
Volgens mij is het niet te vermijden dat je, als je verliefd bent, dingen uitvergroot. Elke blik en elk woord van hem is dan toch boeiend?

Wanneer zie je hem weer? Ik begrijp dat jullie elkaar sowieso tegen blijven komen, zelfde vriendengroep ofzo? Ik kan me dan ergens ook wel voorstellen dat je dan extra terughoudend bent. Als je hem gaat vertellen dat je op een meer dan vriendschappelijke manier geïnteresseerd bent en het is niet wederzijds, ben je dan bang dat het daarna een ongemakkelijke situatie kan worden?
quote:sleepybeauty schreef op 01 april 2008 @ 23:07:

heb je nog tips voor me dan? om het anders aan te pakken. Zolang ik niets laat merken zal hij waarschijnlijk ook niet veel laten merken. Onbewust geef ik dan de boodschap door van; geen interesse. Je hebt geen tips van ons nodig, je beantwoordt je eigen vraag al
Meiden, ik ben er even een paar dagen tussenuit! Ik spreek jullie snel weer. Sleepy: komt allemaal goed, wees jezelf en Alice heeft gelijk, je beantwoord je eigen vraag! Ik probeer me zelf altijd aan een heel oud liedje te houden, zeker als ik even niet doe wat ik graag zou willen, en het refrein heeft een zin dat zegt:

Mensch, durf te leven!

Dat ga ik nu ook doen, naar mijn lief en genieten van het leven. En jij ook, hupsakee, go get your man! Tot snel!
Mja, ik zal inderdaad wel iets moeten laten merken he. Ik zal eens kijken of ik ergens in mijn kast stoute schoenen heb liggen.

Ik snap ook niet waarom ik zo moeilijk doe (jawel, dat snap ik wel. Ik ben verliefd. Normaal ben ik juist een flapuit). Maar ik ben inderdaad bang voor ongemakkelijke situaties, we moeten nog indirect samenwerken zeg maar. Terwijl dat ongemakkelijke echt wel mee zal vallen. Ik heb gewoon een gigantisch tekort aan lef de laatste tijd. Maar heeft iemand een beter excuus om het held op sokken gedrag van mij wat goed te praten dan?

Ik heb ook wel van die nummers waarvan het vooral om de teksten draait. En er zijn wel cd's die ik helemaal stuk moet draaien. In ieder geval is het spreekwoord; Niet geschoten is altijd mis een geweldige om boven mijn bed te hangen. Dat ga ik maar eens doen. En dan een snelle schietcursus erbij ofzo.
Hej meiden!

Jullie hebben weer flink geschreven in de tijd dat ik even heel nederland aan t doorkruizen was :-)

Heb 2 zeer productieve scriptie afspraak dagen achter de rug en vandaag weer aan t werk. Weer een enorm heftig dagje. Maarja, het hoort erbij.

Heb de afgelopen dagen geen contact met hem gehad. En kijk wel even hoe dat nu lopen gaat. Vestig maar niet al te veel hoop en laat komen wat komt.

Hoe is t met jullie?
hmmm en dan krijg ik een smsje waarin hij mij uitnodigt voor vanavond. Maar ik kan helaas niet, en eigenlijk vind ik dat wel jammer...
Hihi Roosje, nu weet je zeker dat ie de volgende keer ook nog wilt. ;)

Doe maar een beetje rustig aan. Het klinkt alsof je behoorlijk drukke dagen hebt gehad ja.

Vandaag was ik ook de hele dag aan het rennen en voorbereiden op de komende week. Ik heb een opdracht waar ik ook in het weekend aan moet werken om het op tijd af te krijgen, maar dat komt wel goed. Ik zal vast een paar uur ontspanning kunnen gebruiken op zaterdag, toevallig in de avond natuurlijk ;)

Miss CC, fijne paar dagen!!! Geniet ervan!
Hihi een paar ontspannende uren in de avond voor sleepy beauty :-) En we gaan er wat van maken deze week! Met onze opdrachten!

Ik ben net terug van cursus (gericht op intuitie een bron van inspiratie), heerlijk even lekker bezig zijn met mijzelf. Niet in de egoistische zin, maar meer werken aan wie ik ben en hoe ik in t leven sta. Ik was echt kapot voordat ik ging, ging met wat tegenzin, zat liever thuis (of ingaan op zijn uitnodiging) op de bank...maar ben wel gegaan, en het geeft me weer zoveel energie!

Miss CC geniet ervan!
quote:xxroosjexx schreef op 02 april 2008 @ 22:29:

Hihi een paar ontspannende uren in de avond voor sleepy beauty :-) En we gaan er wat van maken deze week! Met onze opdrachten!

Ik ben net terug van cursus (gericht op intuitie een bron van inspiratie), heerlijk even lekker bezig zijn met mijzelf. Niet in de egoistische zin, maar meer werken aan wie ik ben en hoe ik in t leven sta. Ik was echt kapot voordat ik ging, ging met wat tegenzin, zat liever thuis (of ingaan op zijn uitnodiging) op de bank...maar ben wel gegaan, en het geeft me weer zoveel energie!

Miss CC geniet ervan!

Jaaaa, helemaal goed! Lekker dat je nu zo energiek bent! En een goede stap om toch te zijn geweest toch.

Over die opdracht ben ik ook enthousiast, maar eh... wat is mijn opdracht eigenlijk?
Ik zit morgen in ieder geval gister en eergister te verwerken, hopen dat ik dan weer wat verder kom tov het punt dat ik vorige week even gestopt ben Omdat ik niet echt verder kwam....

En jaaaaa dit voelt zo goed, hihi...voel me dan echt gewoon energiek en gelukkig, sta achter de dingen die ik doe....en dat terwijl ik vanmiddag nog enorm in een vergadering heb moeten discussieren, er een client overleden is...etc etc...een dag die veel energie vergde maar nu toch weer op een goede manier eindigt...

En wat staat er voor jou (jullie) morgen op de planning?
Het is zo belangrijk om achter de dingen die je doet te staan! Het heeft een enorm effect op je gevoel, energielevel en humeur. Ik vind het ook helemaal leuk om te horen dat je je zo goed voelt. Ik zit hier haast plaatsvervangend blij te zijn. Ik hoop ook dat je snel weer wat verder komt. Het lijkt me wel vervelend om vast te lopen. En het is zo'n heerlijke afleiding om bezig te zijn als je verliefd bent he. Anders wordt het zo'n verveling, dat telefoonstaren.

Morgen ga ik wat werken (freelance), wat huishoudelijke karweitjes doen en met mijn kinderen keutelen. En op tijd naar bed, net als vandaag *rolt de trap op en gaat in bed liggen met een boek*. Ik werk in ieder geval vanuit huis, dus ik zal hier wel weer af en toe komen kijken.
Hihi plaatsvervangend blij zijn! Enne goedemorgen!

Ik heb heerlijk gedroomd vannacht, gezwommen met dolfijnen...tsja wat wil je nog meer

Ik ga even ontbijten, tijdschrift psychologie erbij en dan zo weer aan de slag.

Hij stuurde gister dat ie vanavond naar zn zus gaat, dan zie ik hem op zn vroegst pas weer volgende week. Maar, eigenlijk he, denk ik dat dat wel even goed is...om voor mij weer wat meer afstand te nemen (en in tussen kan hij de gebeurtenissen van desbetreffende donderdag een beetje vergeten )

Succes vandaag!
Wat een dag, ik ben zo druk dat ik amper nog kan nadenken.

Alles goed met iedereen???
Hey allemaal!

Sleepy: Nog één nachtje slapen... Kan me heel goed voorstellen dat het kriebelt. Heb je al een plan van aanpak opgesteld?

Ine: net als jij kom ik ook uit een ingewikkelde relatie en ik merk dat dat het voor mezelf ook niet makkelijker maakt. Sinds twee jaar dop ik mijn eigen boontjes (ook met af en toe de helpende hand van pa en ma, de schatten) en ik sta normaal gesproken behoorlijk sterk in mijn schoenen. Ook in mijn vorige lange relatie was ik degene die de kar trok (hij had een probleem met drank en drugs). Ik ben zo gelukkig en tevreden met mijn leven zoals het nu loopt, en dan is daar opeens iemand die dat overhoop haalt. Met alle leuke dingen die daarbij horen, maar het is ook doodeng om te merken dat er opeens iemand in je leven opduikt die je niet meer kwijt wilt, die je een afhankelijk gevoel geeft.

Wij hebben elkaar gisteren weer gezien en dat voelt dan zó goed. Dan weet ik zeker dat het goed is. Maar als ik hem dan een paar dagen niet gezien heb, word ik zó onrustig.

Ik denk dat wij al een stapje verder zijn dan verliefd. Ik geloof echt dat hij stapelgek op mij is en ik op hem, ik wil er zo graag zorgeloos van genieten, maar de twijfel vliegt me soms aan: is dit wel iemand waar ik gelukkig mee kan worden? Hij is zó anders. Hij heeft geen ex, geen kinderen, heeft op verschillende plaatsen in de wereld gestudeerd en gewerkt en heeft altijd alleen maar voor zichzelf hoeven zorgen. Ik heb een hele rits (sociale) verplichtingen en verantwoordelijkheden, kinderen, familie en vrienden wonen allemaal in de buurt, werk, studie, sport en een volle agenda. Hij leeft bij de dag, afspraken plannen doet hij niet aan. Laat alles op zich af komen. Daarbij komt ook nog dat hij zich eens

heeft laten ontvallen dat hij graag een kind zou willen, ooit. En dat is voor mij dus out of the question. Hij heeft gezegd dat dat voor hem niet het belangrijkste is, dat hij kiest voor de liefde, en dus voor mij. Ik weet het, ik moet dat ook van me af zetten, het is zijn keus, maarja, af en toe slaat die twijfel toe over alles. En momenteel slaap ik slecht en zit niet lekker in mijn vel door die vervelende medicijnkuur, dus ik heb opeens ook veel tijd om te piekeren...Aaaaa ik zou ook gewoon afleiding moeten hebben!! Ik ben nooit ziek en zit nooit stil en opeens ben ik noodgedwongen 'patiënt' en herstellende.

Sleepy: geniet alsjeblieft nog even van dat verliefde gevoel! En ik ben zó nieuwsgierig naar wat er morgenavond allemaal gaat gebeuren! Ik ben gewoon plaatsvervangend nerveus!

Wat zijn jullie plannen voor het weekend? Behalve natuurlijk swijmelend verliefd zitten zijn en je telefoon niet uit het oog verliezen

Fijn weekend allemaal!
zit hier een tijdje mee te lezen.. leuke verhalen. Hier helaas geen vlinders.

Dolce Vita hoe is het met jou?????
Hej meiden!

Alice...hihi leuk om te lezen hoe goed het met je gaat!!!! Geniet ervan, geniet van elkaar, geniet van de tijd samen en van t samen toekomst plannen maken!!!! Conclusie: geniet!

Gisteravond heb ik hem nog gesproken, hij belde, gewoon om even bij te kletsen en weer een keer af te spreken. Maar even afspreken gaat pas volgende week worden, ik pak zo de trein weer naar de andere kant van t land. Even bijkletsen was echt fijn, even de hectische afgelopen dagen doorgesproken, en hij vroeg gewoon door...En blijkbaar is hij ergens ook wel met mij bezig, heb vrij bewust geen contact gezocht...en hij zoekt toch ook contact.

Goed meiden ik ga mn tas inpakken en dan op naar de trein :-)

Fijn weekend allemaal!
Liefie, de pc van DV was gecrasht, dus daarom zal ze wel zo stil zijn denk ik :( Jammer he? Ik ben ook heel benieuwd hoe het met haar gaat.

Mijn plannen voor het weekend zijn; werken werken werken en wat huishouden. Standaard dingen en een keer lekker eruit! Genieten van het verliefde gevoel. Aan de andere kant heb ik het idee dat dat niet gaat lukken.

Roosje, je ziet hem op zijn vroegst pas vorige week? Je hebt nu inderdaad de mogelijkheid om die donderdag te vergeten, maar ik vind het niet erg als je me weer aan het lachen maakt met zo'n geniale bezopen actie hoor. Ga jij nog wat leuks doen dit weekend?

Alice, wanneer zie jij hem weer? Dit weekend nog? Fijn dat het zo goed voelt tussen jullie zeg! Wat je zegt over je eigen boontjes doppen, dat herken ik wel. Dat heb ik de afgelopen jaren eigenlijk ook gedaan en dat wordt een gewoonte waarbij je aanpassingen moet maken om een ander in je leven toe te laten. Maar dat mag best even duren. Ook al zijn jullie al iets verder, je zit nog steeds in de beginfase, niet dan?
Ohhh sleepy beauty wat heb ik eigenlijk nu even zin om uitgebreid op jouw vorige stukje te reageren....maar grrr over een half uurtje moet ik toch echt bij de bus staan

Wat er nu in me opkomt, zo het eerste na het lezen...ik heb wel het idee dat jij goed in je vel zit en weet waarmee je bezig bent. En dan doel ik helemaal niet zo zeer op t hele mannen-gebeuren. Maar meer over hoe je nu in het leven staat. Dat je energie aan het steken bent in de dingen die voor jou belangrijk zijn! Keep on going!

En antwoord op je vraag, ik heb een superleuk weekend voor de boeg. Ook voor mij speelt een redelijk deel van mijn sociale leventje aan de andere kant van het land af...en dit weekend ben ik dus weer daar. Vanavond schouwburgvoorstelling met mn moeder en broertje, morgen wijnproeverij (en mn moeder is daar ook bij ds ik zal me inhouden ) bij wijnmuseum, zondag naar een basisschoolvriendinnetje en dan weer naar huis. Misschien dat ik hem een smsje stuur in de trant van: Hej, ik kom zondag weer naar huis, en heb vast geen zin om te koken. Jij wel? Of anders iets laten bezorgen? x

Hij belt me morgen nog even, om bestelling voor wijn door te geven...

Haha en wellicht volgt daar wel weer een leuke actie op
Spannend inderdaad. Klinkt als een leuk weekend. Leuk dat je naar een wijnproeverij gaat. Niet te zat hoor! En is het niet verstandig als je dat smsje even stuurt als je nog compleet nuchter bent? Dan heb je wel wat verzonden, maar weet je in ieder geval nog wat en hoef je je niet te schamen.

Je mag ook later uitgebreid reageren hoor ;) Hoeft natuurlijk niet, maar inderdaad. Ik weet eigenlijk wel waar ik mee bezig ben én ik zit lekker in mijn vel. Dat energie stoppen in dingen die ik belangrijk vind blijf ik ook nog even doen hoor. Ik keep wel on going. ;) Tot na het weekend maar weer. Veel plezier.
Zo daar ben ik weer...ideaal een laptop In de trein om de tijd wat sneller voorbij te laten gaan en nu omdat ik bij mijn moeder dan gewoon achter mn eigen computer kan.

Maargoed, sleepy beauty, jullie zien elkaar weer vanavond?

Ben heel benieuwd en verwacht natuurlijk weer verslag

Hoe lang is het geleden dat je vorige relatie is uitgegaan? Kan wel begrijpen dat je daardoor iets bewuster/ onbezonnener/ .... in het leven staat, of een relatie in gaat. Zeker als je dan via via te horen krijgt dat hij niet echt op een relatie te wachten zit (goh, waar heb ik die woorden eerder gehoord?)....Je schrijft ook wel weer dat jullie op dezelfde manier tegen een aantal dingen kijken, en dat jullie ook gewoon ergens al besproken hebben hoe relaties kunnen lopen en hoe ze zouden moeten zijn.

Laat het lekker over je heen komen, geniet van de momenten die je nu samen hebt. Samen lachen, kletsen...etc.... Geniet er lekker van, die momenten pakt niemand je meer af! En zie maar lekker wat er komen gaat!

Hij belde me vanmorgen (wakker)...haha en ik bijna chaggie omdat ik dacht dat ik de wekker weer eens vergeten was uit te zetten. Maargoed, hij was t...ja maar jij slaapt nooit uit! (haha, tsja hij kent me toch wel eigenlijk).

Ik heb hem gister dat smsje nog gestuurd. En morgen als ik weer aan de andere kant van t land ben, zie ik hem weer. Eten we iig samen, of hij gaat koken of we iets laten bezorgen weet ik niet

Houden we t nog even spannend...

Weet je wat het gekke is...het klopt gewoon zo. Hij en ik...en nee ik wil het niet idealiseren, natuurlijk hebben we in het verleden momenten gehad waarvan ik dacht wat moet ik met hem. Maar veel vaker het gevoel van dit klopt. En nu ook, het contact, bij hem zijn, even zijn stem horen, elkaar gedag zeggen zoals we altijd deden, een zoen op mn wang, even de vraag hoe het echt met me gaat, ... en ik weet misschien moet ik niet te veel hopen, moet ik voor mezelf zorgen,...het kan ook weer een hele andere kant op gaan. Maar het is gewoon zo fijn...
Natuurlijk is dat heel fijn Roosje, en juist omdat het zo vertrouwt voelt is het nog fijner. Ik kan me er heel wat bij voorstellen.

Mijn vorige relatie is ruim een half jaar geleden uitgegaan. Ik heb daar geen moeite meer mee, maar heb er natuurlijk wel van geleerd. Daarna ben ik nog twee keer aan het expirimenteren geweest waarbij ik dacht dat ik heel verliefd was, maar wat me toch veel te veel benauwde. Maarja, dat doe je met rebound he!

Spannend dus voor jou, morgenavond. Nog één nachtje slapen.

Het lijkt me moeilijk om niet te hard te hopen. Je ex zei dat hij niet toe was aan een relatie he? Maar blijkbaar staat hij wel erg open voor contact met je, en dat is wel al heel positief. Dat moet ik nog maar afwachten met meneer zonder paard.

Ik wens je in ieder geval een fijn weekend toe!!! Iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven