Verliefd!

10-02-2008 20:00 733 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die verliefd is, en al leuke, en minder leuke dingen die erbij horen!!!
Hopeloos hier.

Ik ben wie ik ben, doe wat ik doe, en als ik weer in gesprek raak zal ik duidelijk maken wat ik denk. Klaar. Simpel.
Lieve dolcevita, gecondoleerd met het overlijden van je opa. Heel veel sterkte deze dagen, maar ook voor daarna gemis en herinneringen blijven...

Lieve sleepy beauty, jij mag ook zijn wie je bent! Doen wat je doet! En ga gewoon voor die gezellige avonden en zie maar wat ie wil...duidelijk zijn mag altijd toch!

Hij heeft hier gister gegeten. Was gezellig. Gewoon in t uurtje pauze dat ie van zn werk had. Morgen zie ik hem weer, maandag ook weer, dinsdag ook weer...(ook vanwege praktische zaken ) Ik weet dat hij vanavond gaat stappen, met vrienden. En dat ie daarvoor nog ergens met een wijntje naar toe gaat...hmm hoef ik natuurlijk helemaal niks achter te zoeken, maar toch Maar nu he (afgezien van die dronken actie toen) we zijn echt weer zo'n onderdeel van elkaars leven. En ik ben ook gewoon wie ik ben, en doe wat ik doe
Dolcevita, gecondoleerd!

Roosje, jij klinkt inderdaad heerlijk verliefd (op wat dan ook, het leven...die jongen.. maakt niet uit)! Die glimlach herken ik Ik heb al heel wat keren gezegd dat ik een binnenpretje had, terwijl het stiekem gewoon een kwestie van aan hem denken was...

Sleepybeauty, je klinkt sterk en zeker van jezelf... als je dat ook uitstraalt richting hem ben ik benieuwd hoe hij zal reageren. Gewoon niet met je laten sollen!

Ik heb afgelopen woensdag weer een date met hem gehad, het was nog leuker dan ik had durven hopen. Zo relaxt, samen gekookt, wat gedronken in de stad... ben ook blijven slapen (voor het eerst). Zo heerlijk om in zijn armen te liggen en niet weg te hoeven.... Slapen is trouwens wel echt gewoon slapen (en knuffelen enzo natuurlijk), verdere stappen wil ik niet nemen voordat we zeker weten dat we er samen voor willen gaan Op het moment kan het echter nog alle kanten uit, zowel voor hem als voor mij...
Gezellig, al die vlinders hier.

Hmm, sleepy, het borrelt dus nog steeds. Is er zondag nog iets gebeurd?

Dolce vita: gecondoleerd. Ook al weet je dat het 'beter is voor hem', dat maakt niet dat je hem minder mist. Sterkte.

Waarom kan het nu niks worden tussen jou en je ex?

Roosje: leuk dat je hem zo vaak kan zien! Heb jij dat ook dus, dat je precies wilt weten wat hij doet als hij gaat stappen? Vreselijk vind ik dat. Tijdje geleden ging hij stappen. De volgende dag vroeg ik of hij het gezellig had gehad. Hij vertelde me hoe het was, hoe gezellig hij het had met zijn vriende, dat hij had genoten van de muziek, dat hij met een vrouw gepraat had, wist zelfs haar naam, hij had met haar gedanst en ze wou telefoonnummers uitwisselen. Heeft hij niet gedaan, hij heeft haar verteld dat hij een vriendin heeft waar hij heel veel van houdt. Kortom: hij vertelde mij gewoon alles van een leuke avond. En damn, ik ben dan toch jaloers. Ik wil helemaal niet dat hij met een andere vrouw praat, lacht, danst. Maar oef, wat vind ik het erg dat ik zo'n belachelijk jaloers gevoel krijg van zoiets. Echt, vreselijk, zo iemand wil ik helemaal niet zijn!

Verder gaat het hier met de vlinders allemaal geweldig. We zien elkaar 2 á 3 keer per week. En het voelt zo goed. We hebben het zelfs al over de zomervakantie en wat we dan gaan doen en waarheen en hoe lang.

Het blijft soms lastig, wat ik hier wel vaker heb verzucht, hij is zó anders, gaat zó anders met dingen om, maar dat maakt het ook zó boeiend en spannend om elkaar te leren kennen. We willen alles van elkaar weten. Zeer vermoeiend Als we de nacht samen doorbrengen, slapen we amper. Vanwege bepaalde bezigheden, die ik hier niet verder toe zal lichten maar ook omdat er steeds weer iets te vertellen of te vragen valt. Lig je eindelijk bijna in slaap te vallen en is er opeens weer iets heel belangrijks te zeggen of te vragen en voordat je het weet begint het alweer licht te worden en hoor je de eerste vogeltjes alweer fluiten. Zucht...
Oooh wat gaat het allemaal goed bij jullie!!! Zó ontzettend leuk om te lezen.

Alice, hij is anders.. nou en? Dat kan elkaar in een aantal gevallen prima aanvullen hoor. Als je iemand wilt die helemaal zoals jij denkt, dan ga je maar een relatie met jezelf aan hoor! En zoals het klinkt hoef je helemaal niet jaloers te zijn. Hij kiest overduidelijk voor jou, en belangrijker, dat spreekt hij naar je uit.

Noora, bij jou klinkt het ook al zo leuk, goed zeg. Ik klink inderdaad sterk, en zolang ik niet in zijn aanwezigheid vertoef ben ik ook zeker en sterk. En moedig en dapper en wat er allemaal nodig is om op iemand af te stappen.. Jammer dat dat als sneeuw voor de zon verdwijnt op momenten dat ik die dingen nodig heb.

En Roosje.. wie weet he. Het lijkt nu alsof jullie wel weer bij elkaar komen he? Blijkbaar gaat hij heel graag met je om, is hij graag bij je. En jij bij hem.

Hebben jullie duidelijk op een rij waarom jullie toen uit elkaar gingen, met mogelijke oplossingen, of aanpassingen, veranderingen in situaties? Want waarom zou het dan niet werken. Over het algemeen vind ik dat een ex een ex is, maar als die exen dan zo goed met elkaar overweg kunnen en bij elkaar willen zijn. Op een leuke en ontspannen manier, dan vraag ik me af of die dingen daarvoor niet opgelost kunnen worden. Maar hij wil een tijd alleen zijn hè? Misschien is hij daar vanaf gestapt. ;)

Geen hand vol maar een land vol, en als dit niet de juiste is voor mij, voor nu... dan is er ergens echt wel een ander en dan loop ik die wel een keer tegen het lijf.

Edit; wat dingen weggehaald ivm privacy
hej meiden, ben ik ook weer...beetje moe alleen. Sinds zondag hem iedere dag weer gezien. Zo vertrouwd....klein voorbeeldje, ik had een beetje onvoorzichtig gedaan met de kaasschaaf, kreeg t voor elkaar om een stuk van mijn duimnagel te schaven...au au au...daarna kwam hij, dus ik vragen of hij dat stukje eraf wou halen, maar dat doet pijn. En dan is ie echt zo lieeeef, van meidje wat heb je nu weer gedaan? (ok, ik heb soms ietwat onhandige actie...dat hoort bij mij ) Stuk nagel zit er nog altijd aan maarja...

Ja hij heeft me blijkbaar graag om zich heen, vroeg net ook weer hoe laat ik morgen moet werken, anders konden we van te voren nog koffie drinken. Zegt dat als ik geen zin heb om naar huis te fietsen (wel hooguit 10min) ik ook daar mag blijven (noemt dan wel t logeerbed). En vanavond tijdens filmkijken, allebei 1 kant van de bank, voeten tegen elkaar...en dan voel ik me zo volledig op mijn gemak....

maar...ik ben een beetje moe, ga slapen nu...schrijf snel weer en reageer dan ook weer op jullie.
Roosje, gelukkig zit je nagel er nog aan hahaha, wat een gedoe zeg. Lompe acties is mijn ding, niet het jouwe ;)

Over lomp gesproken, denken jullie dat het mogelijk is om schijnverliefd te zijn? Dat de aandacht, de spanning zo hoog opspeelt dat je dit verwart, en je je hier op fixeert zodat je denkt dat het verliefd zijn is? Eigenlijk is het gewoon geilheid ofzo.

Ik wilde helemaal niet zoveel vertellen, vanwege mijn privacy (alsof iedereen mij kent en boeiend vindt zeg :S) en daarom wachtte ik tot nu. Maar ik vond het wel zo eerlijk om na jullie meeleven, meedenken en advies open te vertellen hoe het er nu dus voorstaat hier.

Ge-edit wegens privacy
Hoi dames!

Ik kom ook even weer om het hoekje kijken. Had even wat minder tijd. Hier is de romantiek op zijn hoogtepunt. We zijn ontzettend verliefd en gelukkig met elkaar en het zit helemaal goed. Het klopt zo ontzettend!

Sleepy: leuk dat je weer verliefd bent. Waarom zouden wij denken dat je een slet bent? Geniet er toch lekker van! Wees blij dat je hart open staat en dat je zulke dingen mag voelen. Gewoon er voor gaan dus. Niet allemaal analyseren, maar gewoon plezier maken en zien waar het schip strandt!

Ik lees alle andere verhalen binnenkort even terug en dan reageer ik weer. Wilde even een teken van leven geven!

Dag!
Hej meiden!

Sleepy, ik vind het alleen maar leuk om te lezen dit! Geniet er lekker van joh, hihi je bent echt geen slet hoor :-) Zo denk ik helemaal niet over je! Nu lekker mailcontact dus, ik ben heel benieuwd!

Miss Cupcake, geniet er lekker van! Gaat dus echt heel goed!!!! Super!

En hier, ehm...we hebben dagelijks contact. Hem zaterdag voor t laatst gezien. Hihi, en heb alweer zin om hem weer te zien. Verder same old, same old...vraag me af of en wanneer er ooit nog iets gaat gebeuren Maar ondertussen hebben we weer zon maand of 4 goed contact en eigenlijk is dat al iets dat ik niet meer verwacht had!
Hé, teken van leven inderdaad. Gezellig.

Roosje, dit was inderdaad niet wat je verwachtte he? Ik ben zo benieuwd hoe dat verder gaat met jullie. Het lijkt allemaal heel positief te zijn, maar de liefde is een vreemd iets hè.

MissCC. Dat klinkt inderdaad heel erg goed zeg! Heerlijk, geniet ervan!
Goedemorgen!

En Sleepy, hoe is t nu?

Het is weer woensdag, deze week ook alweer bijna voor de helft voorbij...en jaja deze dag begon zo goed, maar gaat nu al weer zo lekker Vanmorgen ruim voor de wekker wakker en zelfs ook opgestaan! Ontbijtje gemaakt, althans een poging...brood had gister open gelegen (en tsja, de enige die ik daar de schuld van kan geven ben ik zelf) dus zo zat ik met een paar oude boterhammen...wel koffie (ik-en-mijn-espresso-apparaat :-) ) ... maar helaas, na een paar slokken genieten wou mijn motoriek niet zo meewerken, en ja hoor ik stootte mn koffie om...(en tsja, ook daar ben ik de enige die ik de schuld kan geven)...o o o o, die motoriek van mij hihi het verbaasd me al niet eens meer als zoiets gebeurd.

Ik zie hem vanavond weer. Maar hihi...verwacht niet veel. Is het voor hem weer vanzelfsprekend dat ik nu weer zo in zn leven ben...hihi anders ga ik even afstand nemen

Maargoed, ik moet zo naar mn werk...loop eerst nog wel even langs de bakker (mn bijna-buren) voor brood.

Ben benieuwd hoe t met jullie is! Heerlijk he dit weer! Hihi, ik begin alweer te verkleuren, en dat gister tijdens een dag werken...ohhh het leven is zo slecht nog niet
He Roosje, hier gaat het allemaal goed. Klinkt inderdaad als een topochtend zeg. Hier geen koffie omgestoten gelukkig, maar wel het huis doorgestuitert.

Zoals jullie zien heb ik heel wat tekst weggehaald. Privacy hè.

Maar het gaat dus errug goed hier. Ik ben verliefd en het is wederzijds. Ik heb dat praktisch gezien gewoon gevraagd. Ik vond dat ik er achteraan moest als ik hem wil ipv altijd en eeuwig de afwachtende houding, en het resultaat is geweldig! Dat terwijl ik me al helemaal voor had bereid op een gigantisch blauwtje dat me de eerste maanden weer terug onder mijn steen deed kruipen. Eens kijken of dat zo blijft als we elkaar beter gaan leren kennen hahahha. We gaan elkaar zeker een keer zien, maar wanneer??? eerst maar wat mailen enzo. Ruuuustig aan he!

Ik kan me voorstellen dat je afstand wil nemen als hij je vanzelfsprekend vind. Misschien moet je de stoute schoenen aan trekken en een gesprek aangaan? Deze keer zonder wijn, is zomaar een tip hoor. Maar ik kan me ook voorstellen dat je bang bent kwijt te raken wat je nu hebt, maar weten waar je aan toe bent is ook wel lekker toch? Heel veel succes.

En de rest, hoe gaat het met de anderen? Miss CC , Alice, Noora, ehm.. met de i en o, Dolce?
Alice hier.

Alice is nog steeds madly in love en het is nog steeds madly wederzijds.

Ik zit weinig meer achter de computer, heb eindelijk weer wat meer energie.

Zo'n 6 weken geleden ben ik met spoed in het ziekenhuis opgenomen gevolgd door een zware medicijnkuur. Door de medicijnen sliep ik amper en zat ik niet echt lekker in mijn vel. Ik was gewoon een andere Alice (nogal emotioneel, nerveus, hartkloppingen en vooral moe moe moe). Sinds vorige week werk ik weer halve dagen en sinds deze week heb ik eindelijk het gevoel weer een beetje de ouwe Alice te zijn. Heb gelijk vandaag maar eens mijn badkamer en autootje gesopt en het gras gemaaid, heerlijk. Nu even pauze met een bakkie koffie.

Ik merk dus dat een gedeelte van de onzekerheid en emotionele reacties rondom verliefdheid waarschijnlijk ook daarmee te maken hadden. Combinatie van niet lekker in je vel zitten én een zee van tijd om te piekeren over nieuwe liefde in combinatie met gezondheid, tsjaaaa, dat werkt niet!

Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad. Zomaar een echte afspraak, zaterdagmiddag vertrokken, heb familie van hem ontmoet (zijn familie woont in frankrijk, amerika, afrika en één iemand dus hier in nederland). Dat was erg leuk, erg gastvrij. Gevolgd door een afrikaans feest. Tot diep in de nacht gedanst. Volgende dag weer naar huis, even bij mijn ouders langs geweest en hij heeft daar kennis gemaakt met één van mijn broers. Dusssss, waar maakte ik me een paar weken geleden toch in vredesnaam druk om?? Dit is gewoon goed, dit is gewoon een echte relatie waar ik enorm van geniet!

Sleepy, die verliefdheid van jou .... gaat het om dezelfde meneer is er een andere meneer in beeld??
Nieuwe meneer Alice hahaha, erg hè. *schaam*

k heb die andere gevoelens helemaal dood geanalyseerd, maar dat ging vooral om de spanning, geloof ik. Als ik tenminste bekijk hoe ik me nú voel!! Wereld van verschil!
Ga je schamen Sleepy

Dussss, nieuwe meneer wordt niet geanalyseerd??
Nope

Ik zal nog even kort herhalen (wat ik gewist heb hahaha).

Twee weekenden geleden héle leuke paar avonden gehad met nieuwe meneer. Achteraf herkende ik mijn gevoel als zijnde verliefd. :S k Sanp het ook niet meer.

*duikt in een hoekje en gaat zich al grinnikkend schamen*.
Hoi meiden,

Hier ben ik weer eens. Bedankt nog vooe jullie condoleances. De plechtigheid was erg mooi. En het gaat nu goed met mij. Het is beter zo. Volgens mij is mijn oma verliefd!! hahaha Ze vind veel steun bij de buurman. Zijn vrouw is ook overleden. En ze houden elkaar gezelschap. hahah 2 oudjes van 80. Ik ben gewoon blij dat ze steun heeft. Ze heeft het ook de hele tijd over hem hahaha

Tja bij mij. Mijn ex heeft vannacht hier geslapen.(Nou ja geslapen hihi) Onverwacht stond hij voor de deur. Hij zou eigelijk pas zaterdag komen. (controle of ik niet stiekem andere mannen in mijn bed heb, zei hij haha) En het was gewoon geweldig, vertrouwd( en heerlijk) , en eigelijk ook een beetje verdrietig. Het word nu gewoon niks tussen ons. Iemand vroeg de reden. We passen eigelijk helemaal niet bij elkaar. Lijken misschien teveel op elkaar. Alles in het extreme. Als wij nu gaan samenwonen hebben we binnen een maand slaande ruzie. Soms is liefde alleen niet genoeg. En we houden al 14 jaar van elkaar, dus ik kan dat wel zeggen. Eigelijk moeten we loslaten, maar dat hebben we ook al 80 keer geprobeerd. Opzich heb ik er nu wel vrede mee. (Hij zei nog Dolce als we 80 zijn zitten we samen in het bejaardetehuis haha.) Ooit zal het loslaten wel lukken denk ik.

Verder is er wel iemand verliefd op mij. En opzich vind ik hem wel leuk, maar heb niet dat wauw gevoel.Mijn omgeving zegt dat ik het een kans moet geven, en mij open moet stellen. Maar ik vind het gewoon moeilijk. Hij zei tegen mij dat toen hij mij voor het eerst zag opslag verliefd werd. Heel eerlijk ik krijg dus altijd jeuk van dit soort dingen haha Hebben meer mensen dit? Zeikwijf ben ik he. Hij is namelijk wel ontzettend lief, en echt gek op mij. Stomme liefde!!

Sleepy leuk dat je weer in love bent! En als jij een slet bent, dan ben ik een uberslet whahahaha Ik zoen echt altijd tijdens het stappen, en elke keer weer met een ander haha (neem ze nooit mee naar huis hoor ,dat dan weer niet) Maar gelukkig ga ik nooit naar dezelfde kroeg dat scheelt ook.

Noora , Miss cc, Alice , Roosje ik ben blij te lezen dat het zo lekker bij jullie gaat! Nu is het ook nog echt lente. Ik ben een klein beetje jaloers, op een positieve manier hoor, want gun het jullie allemaal, en ik ben gewoon een zeikerd hahahaha
quote:AliceInWonderland schreef op 07 april 2008 @ 12:34:

[...]

Ine, hoe lang kennen jullie elkaar?

Ik moet wennen aan het idee dat er opeens iemand in mijn leven lijkt te komen die wél een 'rots in de branding' voor mij zou kunnen zijn, terwijl ik jarenlang mijn eigen rots in de branding ben geweest. En tja, dat moet je dan opeens wel toe durven laten. En door ervaringen uit het verleden (en leeftijd waarschijnlijk) merk ik dat ik het verdomd moeilijk vind om er zomaar zorgeloos van te genieten, zonder al die twijfels. Ondanks liefde en verliefdheid en gigantisch goede gevoel...

Mijn ouders hebben hem al ontmoet en zijn gecharmeerd van hem. Mijn moeder begint zelfs lichtelijk te blozen als hij haar met zijn franse accent Mammá noemt Maarrrr ze heeft hem ook in het oor gefluisterd dat hij goed voor mij moet zorgen!

Bij ons is het net andersom trouwens qua leeftijd. Hij is vier jaar jonger dan ik, heeft geen kinderen en wel een kinderwens. Bij mij is dat out of the question, heb twee gezonde puberzoons, druk met studie en carriere en last but not least: ik ben gewoon te oud om nog eens aan een 'liefdesbaby' te beginnen. Maar het is wel iets wat me af en toe bezig houdt: het is nogal wat als iemand bereid is zijn kinderwens voor je aan de kant te zetten en alleen met mij gelukkig te willen worden. Krijg het er soms spaans benauwd van....

En wat ik al eerder noemde: hij is in alles zó anders dan ik. Zo compleet anders. We hebben soms moeite elkaar te begrijpen en hebben dan ook al af en toe flinke meningsverschillen gehad.

Maarrrr, nu nog even een swijmelmoment, daarvoor zijn we hier tenslotte.... Afgelopen weekend kwam hij onverwacht en midden in de nacht omdat hij me móest zien en met me wou praten. Hij is vervolgens bijna twee uur lang aan het woord geweest en heeft me de liefde verklaard zoals nog nooit iemand mij de liefde heeft verklaard, en dat allemaal met een franse tongval, af en toe naar woorden zoekend. Eigenlijk moet ik al die twijfels en dat gepieker uit mijn hoofd zetten. Dit is goed! Dit is gewoon liefde, niet meer en niet minder!

Alice, sorry voor de late reactie!! Heb een tijdje niet meegelezen.

Wij kennen elkaar nog maar kort, eigenlijk. Eind februari is de vonk overgeslagen. Daarna hebben we in maart weer gezien en dus begin april in NL. Dat was heerlijk! Toen ik hem zag wist ik het zeker: dit is em!! We hebben elkaar zoveel mogelijk gezien, hebben het heerlijk gehad samen en ik vond het vreselijk dat ik weer naar huis moest rijden. Sindsdien heb ik flink last van heimwee. Ik heb het hier in het buitenland lange tijd in mijn eentje gerooid, zonder problemen, en nu valt het me ineens zwaar, alles met alles.

Kennen jullie elkaar lang?

Hij belt me nu elke dag, zovaak hij kan. Zijn telefoonmaatschappij zal blij met hem zijn! Heel misschien komt hij volgend weekend deze kant op, maar hij moet nog het een en ander regelen. Anders rijd of vlieg ik toch maar weer naar NL..

Het kinderwens verhaal kan ik me voorstellen. In mijn geval hebben we beide kinderen, hij drie en ik eentje. Voor mij is het prima zo, ik heb een gezonde, leuke, mooie zoon en ik ben tevreden. Mijn lief is net 50 geworden en vindt het ook wel prima. Hij zou een, voor zijn gevoel, te oude vader worden.

Maar als, zoals bij jou, de ander nog helemaal geen kinderen heeft, is het een lastig issue. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, want ik had voordat ik mijn zoon kreeg, een duidelijke kinderwens.

Het is een keuze die hij alleen kan maken. Zoals je hem omschrijft is hij een persoon die geniet van zijn leven en vrijheid. Misschien is dit ook voor hem toch het juiste pad om in te slaan.

Ondanks ons leeftijdsverschil, lijken wij wel aardig op elkaar. We zijn wel verschillend, maar dat heeft ook veel te maken met waar ik vandaan kom. Ik ben de 'stuggere' Groningse en hij de 'vlotte' westerling.. Dat was leuk toen ik hem in 'zijn' omgeving tegenkwam. Het viel me op dat de mensen daar allemaal veel vlotter en gemoedelijker zijn dan in Groningen e.o. en ik herkende zijn vlotte manier van omgaan met mensen direct. Hij is zo opgegroeid, ik niet.

Maar we hebben veel raakvlakken, veel dingen die we allebei leuk vinden en we zijn allebei levensgenieters.

Ik kan me voorstellen dat jullie verschillen wel eens zorgen voor meningsverschillen! Maar dat hoeft helemaal niet vervelend te zijn. Het kan ook zorgen voor extra vuur!

Wat heerlijk romantisch dat hij zomaar midden in de nacht bij je thuis kwam! Zucht.. dat is toch liefde! Fijn hoor!! En daarom, geniet er van. Woont hij trouwens al lang in NL?
Hai Ine (en alle andere verliefden)

Ik ben ook niet meer zo vaak op het forum. Druk met de liefde hé

Wij kennen elkaar nu drie maand en hebben het geweldig samen. Het is nog steeds spannend en ik heb nog steeds last van vlinders. Lijkt me lastig dat jullie elkaar zo weinig kunnen zien. Als ik hem drie dagen niet zie, mis ik hem al enorm. We bellen en smsen niet veel. Hij woont nu twee jaar in nederland. Zijn nederlands is behoorlijk goed, maar ik ben er wel achter gekomen dat communicatie meer is dan het gesproken woord. Via de telefoon is het lastiger praten omdat je elkaar dan niet ziet en smsen lukt ook niet zo. Dat levert nog wel eens misverstanden op.

Ik ben al vrijd snel over kinderen begonnen. Hij is toch iets jonger dan ik en gaf aan dat hij wel altijd had gehoopt ooit vader te worden. Ik wou weten hoe belangrijk dat voor hem is. Ik voelde er niks voor om mijn hoofd op hol te laten brengen en dan misschien om die reden aan de kant gezet te worden. Maar hij heeft heel duidelijk gemaakt dat hij met mij verder wil.

Gek is dat hé, dat het opeens niet meer leuk is om 'alleen' te zijn. Ik had het ook prima naar mijn zin in mijn eentje. Heerlijk om languit in je uppie in bed te liggen en als het zo uitkomt tot drie uur 's nachts een goed boek lezen ofzo. En nu is het opeens niet meer zo lekker om daar alleen te liggen, ik mis iemand naast me: hem! En ik genoot er zo van dingen alleen te ondernemen. Nu wil ik het liefst alles wat ik doe met hem delen. Of ik lig opeens een hele avond tegen hem aan op de bank terwijl hij voetbal kijkt. En ik hou niet eens van voetbal!

Ach, het is gewoon heerlijk om verliefd te zijn (alhoewel ik daar in het begin wel anders over dacht haha)

Alice
Sleepybeauty: jij noemde (twee weken geleden alweer) schijnverliefdheid... ja dat bestaat volgens mij wel.. Ik heb er ook regelmatig last van: zo gauw de spanning van het 'veroveren' weg is zit ik met iemand te kijken waar ik merk dat ik er eigenlijk niet écht verliefd op ben. En dan ben je er niet altijd 1-2-3 vanaf. Een van de redenen dat ik nu zo rustig aan doe, wil het zeker weten.

Tof van je nieuwe liefde ook!

Miss Cupcake: klinkt super, had ook niet anders verwacht na je eerdere verhalen!

Alice klinkt ook al errug verliefd.... ook mooi dat het kennismaken met familie zo'n gevoel van bevestiging geeft, dan is het toch helemaal echt!

Ine, die afstand lijkt me supermoeilijk als je verliefd bent...!

Dolce, dat van die jeuk bij verliefde mannen ken ik... ik ren altijd heel hard weg als iemand verliefd op mij is (of alleen al verliefder dan ik op hem). Ik weet niet waar het aanligt maar ik kan er niet tegen. Ik moet zelf mijn best moeten doen om iemand te veroveren. Wat dat betreft zit ik nu dus helemaal goed.

Ook hier gaat het goed, hij vindt mij nog steeds met de keer dat we samen zijn leuker. Steeds minder twijfel. Bij mij is de twijfel momenteel misschien nog het meest vertegenwoordigd. Ik weet dat mijn ouders er niet blij mee gaan zijn, ik ben bang voor de reacties van vrienden, bang dat ik er ook nu weer achterkom toch niet zo heel erg verliefd te zijn (hoewel ik het deze keer toch redelijk zeker weet van wel). En nog iets: de angst om snel uitgepraat te raken. We kennen elkaar al heel lang en hebben er al heel wat diepgaande gesprekken opzitten door de jaren heen. Bij een helemaal nieuw iemand heb je nog zoveel te bepraten, maar wij hebben al een lange praatgeschiedenis met elkaar...

Misschien denk ik wel te veel na... ik weet het niet. Misschien moet ik er niet te lang bij stilstaan allemaal en er gewoon voor gaan. Lastig lastig...
quote:Noora80 schreef op 28 april 2008 @ 12:24:

Dolce, dat van die jeuk bij verliefde mannen ken ik... ik ren altijd heel hard weg als iemand verliefd op mij is (of alleen al verliefder dan ik op hem). Ik weet niet waar het aanligt maar ik kan er niet tegen. Ik moet zelf mijn best moeten doen om iemand te veroveren.

Oef, wat herken ik dat ook! Mijn lief riep al binnen drie weken dat hij zoveel van me hield, dat hij direct toen hij me zag wist dat ik de ware voor hem was, dat wij samen heel gelukkig zouden worden, enz enz. Hij had twee jaar geleden ivm zijn werk de keus om naar nederland te gaan óf naar brazilië. Hij wist zeker dat, zelfs áls hij voor brazilië had gekozen, wij elkaar vroeger of later toch tegengekomen waren, hoe dan ook, omdat wij voor elkaar bestemd zijn. Heel romantisch allemaal, maar de eerste weken werd ik daar ook heel nerveus van. Het was voor mij wel verliefdheid op het eerste gezicht, maar om daar direct een heel leven samen aan te verbinden, ging mij wat ver. Maar het is toch gebeurd, ik ben gezwicht, hij heeft mij veroverd en inmiddels durf ik ook hardop te zeggen dat ik van hem houd en heel lang heel gelukkig met hem wil zijn (altijd vind ik nog steeds een brug te ver). Maar hoe meer ik om hem ga geven, hoe meer plannen we maken voor de toekomst, hoe meer me dát soms weer nerveus maakt. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik niet meer zonder hem kan en wil en dat is ook weer heel nieuw voor mij.

Zucht, wat kunnen wij vrouwen toch analyseren en psychologiseren..... Nouja, misschien niet alle vrouwen, ik wel in elk geval.
Noora niet te druk maken wat praten betreft. Er valt nog genoeg te bespreken. En er hoeft niet altijd gesproken te worden. Ik ben juist blij als ik in de fase komt waar je gewoon lekker stil bij elkaar kunt zijn zonder dat het ongemakkelijk voelt. Ja en je omgeving. Ik ben bang dat ik ook altijd gevoelig ben voor wat mijn omgeving vind. Moeten we niet doen haha Als jullie gelukkig zijn dan zullen ze vast wel blij voor je zijn! Of ze moet er gewoon even aan wennen.

Ooh Alice daar zou ik echt niet tegen kunnen. Of misschien als de juiste man het tegen je zegt dat je het wel accepteerd. Leuk te horen dat het zo goed gaat.

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat heeft. Het gekke is dat toen ik deze jongen leerde kennen ik hem echt wel leuk vond. We hadden leuk staan praten. Daarna gemsn`t, en daarna een keer uit eten geweest. Maar toen begon hij dus zo te praten, en toen nam ik afstand. Uitgelegd dat het niet echt aan hem lag, en dat ik even wat dingen voor mezelf op een rij moest hebben. Was ook echt zo, want ik kwam net uit een relatie. Hij had alle begrip, en wilde mij de tijd geven, en dat heeft hij ook echt gedaan. Ik kreeg af en toe een sms. Nu had ik hem een tijd niet gesproken, en nog bovenstaande verliefdheid ertussen door. En nu smste hij vorige week weer. Hoe het ging, en of ik weer een keer wil afspreken.

Dus ja, misschien moet ik hem maar een kans geven, en niet gelijk wegrennen. Hij meent het echt met mij, en miss vind ik dat nou juist zo doodeng. Dus ik zie het allemaal wel hahah. Gewoon heel rustig aan doen. Wat een zeikwijf ben ik zeg.

Ik heb het contact met mijn ex trouwens weer verbroken. Alweer hahah, maar ik moet verder. Ik heb geen zin meer om in het verleden te blijven hangen. (zegt ze heel stoer)

Weten jullie wat het is. Deze relatie was altijd strijd. We hebben ontzettend veel meegmaakt. Leuke dingen, maar we hebben elkaar ook veel pijn gedaan.

De relatie met de vader van mijn kinderen is ook heftig geweest, en zo heb ik er nog wel meer. Ik ben gewoon bang voor een normale relatie whahaha
.
Hej meiden!

Hoe is het met jullie? De liefde? Nog leuke dingen gedaan afgelopen dagen?

Hier, heb even een wat minderleuke week gehad, maar deze week maakt weer een hoop goed :-)

Heb hem de afgelopen week weer dagelijks gezien. Nog steeds niet echte duidelijkheid. Maar het contact is zo fijn! zie hem vanmiddag/ vanavond weer. Afgelopen week veel samen geweest, maar vooral ook met anderen eromheen. Straks weer even gewoon met zn tweetjes. En hihi ik heb nu al zin!

Inmiddels is iedereen om ons heen (zijn vrienden, mijn vriendinnen, etc) er wel over uit dat we een beetje om elkaar heen lopen te draaien...maargoed, hihi misschien wordt t tijd...
Hier alles helemaal toppie! We gaan dit jaar samen op vakantie: vier weken lang naar afrika! Man man man, wat een avontuur voor Alice..... die vorig jaar nog twee weken in een tent op vlieland stond.... Jemigdepemig zeg, ik ben er gewoon hyper van! Vandaag hebben de plannen vaste vorm aangenomen.... In de vorm van een dikke vette terreinwagen, die we vandaag hebben gekocht om in juli mee naar afrika te rijden. Holy moses, wie had een half jaar geleden kunnen bedenken dat ik met een Franse Afrikaan in een terreinwagen naar Afrika zou rijden???? Ik had je voor gek verklaard als je me dit had voorspeld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven