Verliefd!
zondag 29 juni 2008 om 23:37
Mag ik hier ook mijn ' verliefdheidsprobleem ' neerleggen? Ik begin sinds kort gevoelens te krijgen voor een jongen waarmee ik maar een paar keer contact heb gehad. Het is de broer van mijn broers vriendin en kon hem al langer maar sinds mijn scheiding heb ik een paar keer een serieus gesprek met hem gevoerd en ik zie meer in hem dan gewoon iemand waarmee je leuk kan praten. Het is zo verwarrend omdat ik nog met mijn ex in mijn hoofd en hart rondloop en omdat ik zijn gevoelens niet kan peilen (van die jongen, niet van mijn ex). Afgelopen vrijdag hebben we ook weer leuk gepraat en we denken over zoveel dingen hetzelfde en hij kwam speciaal bij mij zitten en vroeg op een gegeven moment of ik weer aan het daten was en of ik nog van mijn ex had gehoord en en en... Allemaal dingen die ik als signalen oppik maar misschien helemaal niet zo moet opvatten. Ik voel me net weer een puber (ben bijna 26). Ik weet dat hij erg verlegen is wat de dames betreft maar ik durf zelf ook niet de eerste stap te zetten omdat ik niet weet hoe ik dat moet aanpakken maar inmiddels loop ik wel met vlinders in mijn buik rond die eruit willen. Het is 9 jaar geleden dat ik me voor het laatst zo voelde dus dit is zo overweldigend. Over 2 weken zie ik hem waarschijnlijk weer en ik wil dan een knoop doorhakken maar ik ben zo bang voor een afwijzing! Hij heeft wel gezegd dat hij me een lieve en leuke meid vindt en dat mijn ex gek is dat hij mij heeft laten lopen maar mag ik dat als meer opvatten? Wie heeft goede raad voor me want ik slaap er zelfs slecht van.
Pffff....verliefdheid is heerlijk maar alleen als het beantwoord wordt. Anders is het gekmakend.
Pffff....verliefdheid is heerlijk maar alleen als het beantwoord wordt. Anders is het gekmakend.
zondag 29 juni 2008 om 23:56
Heb je nog andere mogelijkheden van communicatie met hem behalve die ontmoetingen Fel? Dan kun je een beetje meer "vissen" en elkaar beter leren kennen. Voor mij geldt dat ik via internet bijvoorbeeld veel meer durf.
Na de wedstrijd van Spanje net ook. Hij had een krabbel achtergelaten op mn hyves over de spaanse overwinning (die ik vanmiddag al zo ongeveer uitgeroepen had). Dus na 5x heen en weer krabbelen hebben we elkaar maar buenas noches en gute nacht gewenst en succes met studeren. (hebben allebei tentamen deze week)
Na de wedstrijd van Spanje net ook. Hij had een krabbel achtergelaten op mn hyves over de spaanse overwinning (die ik vanmiddag al zo ongeveer uitgeroepen had). Dus na 5x heen en weer krabbelen hebben we elkaar maar buenas noches en gute nacht gewenst en succes met studeren. (hebben allebei tentamen deze week)
maandag 30 juni 2008 om 00:46
Als ik hem over twee weken zie trek ik echt de stoute schoenen aan. Als ik tegenover hem sta durf ik best veel tegen hem te zeggen. Dan kan ik ook de juiste blikken erbij
trekken Misschien moet ik ook maar eens een balletje opgooien bij zijn zusje. Zij maakte gisteren trouwens een toespeling adhv een opmerking van mij in de trant van "dan moet je ***** vriendin maar worden".
Ik heb tenslotte toch niets te verliezen en hij is wel zo discreet om het niet aan iedereen te gaan vertellen, mocht hij me afwijzen. Duim dus maar voor me dat ik hem idd over twee weken zie. En in de tussentijd zijn alle tips welkom. Ik blijf dit topic volgen.
trekken Misschien moet ik ook maar eens een balletje opgooien bij zijn zusje. Zij maakte gisteren trouwens een toespeling adhv een opmerking van mij in de trant van "dan moet je ***** vriendin maar worden".
Ik heb tenslotte toch niets te verliezen en hij is wel zo discreet om het niet aan iedereen te gaan vertellen, mocht hij me afwijzen. Duim dus maar voor me dat ik hem idd over twee weken zie. En in de tussentijd zijn alle tips welkom. Ik blijf dit topic volgen.
maandag 30 juni 2008 om 10:24
maandag 30 juni 2008 om 12:09
Ik praat ook alleen over mijn ex als hij ernaar vraagt. Hij kent mijn ex ook en vraagt daarom af en toe hoe het gaat met de scheiding enzo.
Vanochtend had ik een bijna-dapper moment. Ik wilde hem sms-en met de mededeling dat hij al het hele weekend in mijn hoofd rondspookt maar uiteindelijk durfde ik niet. Ik heb altijd zo'n grote mond tegen mannen (op een leuke manier) maar als ik echt iets voor iemand voel klap ik dicht. Ik raak altijd makkelijk met mannen in gesprek maar als het serieus wordt ga ik ontzettend twijfelen aan mezelf. Nou heb ik me daar 9 jaar niet druk over hoeven maken omdat ik een leuke man had maar het lijkt wel alsof ik het flirten weer opnieuw moet uitvinden. Zo vermoeiend!
Vanochtend had ik een bijna-dapper moment. Ik wilde hem sms-en met de mededeling dat hij al het hele weekend in mijn hoofd rondspookt maar uiteindelijk durfde ik niet. Ik heb altijd zo'n grote mond tegen mannen (op een leuke manier) maar als ik echt iets voor iemand voel klap ik dicht. Ik raak altijd makkelijk met mannen in gesprek maar als het serieus wordt ga ik ontzettend twijfelen aan mezelf. Nou heb ik me daar 9 jaar niet druk over hoeven maken omdat ik een leuke man had maar het lijkt wel alsof ik het flirten weer opnieuw moet uitvinden. Zo vermoeiend!
maandag 30 juni 2008 om 14:47
Mijn tip; bellen ipv smsen. Als je dan contact wil opnemen, vraag dan of hij wat met je gaat drinken ergens, of een hapje gaan eten samen.
Ik ben zelf vaak in de smstruc gevallen en blijf altijd hopeloos vertwijfeld achter, onzeker, terwijl de sms misschien niet eens is gelezen, die ander ook niet weet wat te schrijven etc etc. En..een sms kan heel onduidelijk overkomen.
Zelf ben ik aan het proberen om alles een beetje los te laten. Ik ben verliefd en heb geprobeert dat te "verbergen"/ van me af te zetten door contact met anderen maar dat wilde maar niet lukken. Nu laat ik het van hém afhangen, ik zag hem namelijk vorige week 2 avonden. Hij vertelde dat hij altijd lang over een sms terug doet, hij wist 25 keer wat hij had ingetikt omdat het toch niet helemaal was wat, of zoals hij het wilde zeggen.
Hij zegt dat ik niet uit zijn hoofd ging (same here), en nu geef ik hem de mogelijkheid om dat te laten merken. Ondertussen doe ik mijn eigen ding, maar ik raakte téveel gefocusd. Ik zal dus niet erg actief over mijn eigen ding meer meeschrijven hier, of ik moet echt iets bijzonders te melden hebben. Wel wens ik jullie allemaal heel veel succes met jullie veroveringen
Ik ben zelf vaak in de smstruc gevallen en blijf altijd hopeloos vertwijfeld achter, onzeker, terwijl de sms misschien niet eens is gelezen, die ander ook niet weet wat te schrijven etc etc. En..een sms kan heel onduidelijk overkomen.
Zelf ben ik aan het proberen om alles een beetje los te laten. Ik ben verliefd en heb geprobeert dat te "verbergen"/ van me af te zetten door contact met anderen maar dat wilde maar niet lukken. Nu laat ik het van hém afhangen, ik zag hem namelijk vorige week 2 avonden. Hij vertelde dat hij altijd lang over een sms terug doet, hij wist 25 keer wat hij had ingetikt omdat het toch niet helemaal was wat, of zoals hij het wilde zeggen.
Hij zegt dat ik niet uit zijn hoofd ging (same here), en nu geef ik hem de mogelijkheid om dat te laten merken. Ondertussen doe ik mijn eigen ding, maar ik raakte téveel gefocusd. Ik zal dus niet erg actief over mijn eigen ding meer meeschrijven hier, of ik moet echt iets bijzonders te melden hebben. Wel wens ik jullie allemaal heel veel succes met jullie veroveringen
maandag 30 juni 2008 om 20:40
Hier weer een nieuwe krabbel op mn hyves hoe het met leren gaat (heb morgen tentamen). Heb een heel verhaal teruggekrabbeld (wat klinkt dat eigenlijk raar!) met als subtiele vraag tussendoor of hij ook msn heeft (ben namelijk nog niet geaccepteerd en weet niet of dat mail adres dat ik heb toegevoegd wel zn msn adres is... hehehe.
Ah well... we zien wel wat hij antwoord..
Hmmmmz zie net dat hij mn 1 na laatste berichtje weggehaald heeft. Terwijl daar eigenlijk alleen maar mn frustraties over het leren in stonden. Weird... de rest staat er nog wel...
Ah well... we zien wel wat hij antwoord..
Hmmmmz zie net dat hij mn 1 na laatste berichtje weggehaald heeft. Terwijl daar eigenlijk alleen maar mn frustraties over het leren in stonden. Weird... de rest staat er nog wel...
woensdag 2 juli 2008 om 22:15
Nou, vandaag toch maar dapper geweest en mijn gevoelens voor hem kenbaar gemaakt. Hij reageerde heel lief. Vindt me een supervriendin maar niet meer dan dat. Hij hoopte wel dat dat onze vriendschap niet in de weg zou staan en eerlijk gezegd ben ik blij dat ik mijn hart bij hem gelucht en dat hij er zo op gereageerd heeft, ook al was dat niet helemaal wat ik hoopte. Het heeft mijn zelfvertrouwen iig geen knauw gegeven (waar ik wel bang voor was). Blijkbaar doet een afwijzing minder pijn als het op een lieve manier wordt gegeven. We gaan gewoon verder waar we gebleven waren: gezellig met elkaar omgaan
woensdag 2 juli 2008 om 22:29
Wat jammer Fel. Maar goed dat hij toch zo lief reageerde. En soms kunnen mannen hele goede vrienden zijn. Mijn beste vriend is begonnen als date maar nu zijn we beste vrienden die elkaar alles vertellen en heeft hij al een paar jaar een relatie.
Ik en H krabbelen wat heen en weer op Hyves maar nog geen MSN. Morgen zie ik hem weer gok ik.. en zaterdag dat sporttoernooi! Mn zusje wilde ook komen kijken en nu hoor ik net dat mn moeder ook wil komen... hmmm.. weet nog niet wat ik daarvan moet denken..
Ik en H krabbelen wat heen en weer op Hyves maar nog geen MSN. Morgen zie ik hem weer gok ik.. en zaterdag dat sporttoernooi! Mn zusje wilde ook komen kijken en nu hoor ik net dat mn moeder ook wil komen... hmmm.. weet nog niet wat ik daarvan moet denken..
woensdag 2 juli 2008 om 22:43
Fel,
wat dapper dat je het gezegd hebt en wat fijn dat hij zo lief reageerde. Wel jammer hè, maar nou weet je tenminste waar je aan toe bent. En wie weet kan er toch nog iets groeien tussen jullie.
Ik ben zo benieuwd hoe het met Miss Cupcake gaat, ik lees al een tijdje mee en ze heeft al zo lang niets meer van zich laten horen...
wat dapper dat je het gezegd hebt en wat fijn dat hij zo lief reageerde. Wel jammer hè, maar nou weet je tenminste waar je aan toe bent. En wie weet kan er toch nog iets groeien tussen jullie.
Ik ben zo benieuwd hoe het met Miss Cupcake gaat, ik lees al een tijdje mee en ze heeft al zo lang niets meer van zich laten horen...
woensdag 2 juli 2008 om 22:52
Idd wel jammer maar het voelt ook wel goed eigenlijk. Ik kan dat moeilijk uitleggen maar ik ben niet echt teleurgesteld. Eerder gerustgesteld. Zal wel zijn manier van de boodschap brengen zijn. Ik ga er gewoon vanuit dat het niks wordt tussen ons, dan kan ik ook relaxed met hem om blijven gaan. Hij is een schat, zo'n jongen die je elke vrouw gunt maar jezelf nog het meest, haha.
woensdag 2 juli 2008 om 23:05
En wat ik ook nog even kwijt wil: bij je allereerste verliefdheid ben je zo heerlijk onbevangen maar het lijkt wel naarmate je ouder wordt en vaker teleurgesteld raakt in de liefde, je steeds meer op je hoede bent. Dat is eigenlijk zo ontzettend jammer want er is niets zo heerlijk als lekker, 'zorgeloos' verliefd zijn.
Zijn er meer met die gedachte?
Zijn er meer met die gedachte?
woensdag 2 juli 2008 om 23:08
Ja, dat heb ik ook heel erg Fel. Bij mij gaat het tegenwoordig allesbehalve vanzelf in de liefde. Ik merk ook dat ik alleen nog maar voor het allerbeste wil gaan, en niet zomaar meer ga scharrelen. Vind ook ONS's nergens meer op slaan, terwijl ik daar een paar jaar geleden toch anders tegenaan keek.
woensdag 2 juli 2008 om 23:13
Ik heb nooit iets gezien in ONS's maar ik ben eigenlijk ook best wel onervaren in de liefde. Ik leerde mijn ex kennen toen ik 16 was en ben met hem volwassen geworden. Hij was mijn eerste en tot nu toe ook mijn enige. Ik ben vrij kritisch wat mannen betreft want ik wil geen wegwerp-vriendin van iemand zijn. Als ik voor iemand ga, ga ik met hart en ziel. Maar ik ben bang dat alle leuke mannen van mijn leeftijd al bezet zijn en dan blijven de players en sulletjes over. En de echte lieverds willen niet, haha.
donderdag 3 juli 2008 om 16:10
Hallo allemaal!
Wil toch even ergens mijn vreugdekreet kwijt, dus dan maar hier: Ik ben ook verliefd! Ik wil het nog niet helemaal toegeven aan mezelf en het is allemaal erg pril, maar oh, oh, oh, wat is hij leuk!
Ik voel me weer 16, en zit de hele dag maar naar mijn telefoon te staren tot er weer een sms-je van hem in beeld verschijnt!
Ik geniet maar lekker van dit gevoel, en zorg dat de onzekerheid niet teveel de kop opsteekt.
Ik heb hier eerlijk gezegd nog niet veel gelezen, maar moest even ergens jubelen, haha!
Wil toch even ergens mijn vreugdekreet kwijt, dus dan maar hier: Ik ben ook verliefd! Ik wil het nog niet helemaal toegeven aan mezelf en het is allemaal erg pril, maar oh, oh, oh, wat is hij leuk!
Ik voel me weer 16, en zit de hele dag maar naar mijn telefoon te staren tot er weer een sms-je van hem in beeld verschijnt!
Ik geniet maar lekker van dit gevoel, en zorg dat de onzekerheid niet teveel de kop opsteekt.
Ik heb hier eerlijk gezegd nog niet veel gelezen, maar moest even ergens jubelen, haha!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
donderdag 3 juli 2008 om 16:12
quote:Fel schreef op 02 juli 2008 @ 23:05:
En wat ik ook nog even kwijt wil: bij je allereerste verliefdheid ben je zo heerlijk onbevangen maar het lijkt wel naarmate je ouder wordt en vaker teleurgesteld raakt in de liefde, je steeds meer op je hoede bent. Dat is eigenlijk zo ontzettend jammer want er is niets zo heerlijk als lekker, 'zorgeloos' verliefd zijn.
Zijn er meer met die gedachte?Ja Fel, dat vind ik ook! Je bent toch terughoudender, en houdt ergens ook rekening met de consequenties, en je wilt je toch net niet helemaal geven...
Zijn er meer met die gedachte?Ja Fel, dat vind ik ook! Je bent toch terughoudender, en houdt ergens ook rekening met de consequenties, en je wilt je toch net niet helemaal geven...
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
donderdag 3 juli 2008 om 16:39
Pffff.... Ik wou dat ik het niet was, zou het feit dat hij in Engeland woont een stuk makkelijker maken! 3.5 maanden in Engeland gezeten en beiden ons voorgehouden er het leukste van te maken zolang ik er was... Nu zit ik thuis in NL en wil ik niets liever dan terug. Maar in Oktober ga ik naar de verjaardag van mijn hostmoeder daar en zal ik hem ongetwijfelt even zien! En hij komt in Februari naar NL, dus hopen dat het misschien toch wat word...
donderdag 3 juli 2008 om 19:47
@Boebele: volgens mij heeft Miss Cupcake een keer gezegd niet meer te komen posten.
Ik herken dat wel, als het eenmaal goed gaat is er minder behoefte om te posten en ben je er voorzichtiger mee omdat je je in de openbaarheid hebt begeven (bij de meesten die hier posten is er nog geen officiele relatie dus weten niet veel mensen er van --> weinig kans op herkenning).
Leuk dat er zoveel nieuwe 'gezichten' en verhalen zijn, ik lees nog steeds mee natuurlijk.
Zelf las ik wel nog in de Viva dat ik hartstikke hip ben met mijn jonge vriend maar dat wist ik natuurlijk al, haha.
Ik herken dat wel, als het eenmaal goed gaat is er minder behoefte om te posten en ben je er voorzichtiger mee omdat je je in de openbaarheid hebt begeven (bij de meesten die hier posten is er nog geen officiele relatie dus weten niet veel mensen er van --> weinig kans op herkenning).
Leuk dat er zoveel nieuwe 'gezichten' en verhalen zijn, ik lees nog steeds mee natuurlijk.
Zelf las ik wel nog in de Viva dat ik hartstikke hip ben met mijn jonge vriend maar dat wist ik natuurlijk al, haha.