vertrouwen vriendin

18-01-2011 01:53 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames

Ik schrijf nooit hier maar ik zit met een probleem.

Mijn vriendin wou me vanavond iets vertellen en ik moeste zweren op mijn dochterv dat ik niets verder vertelde .

Dit heb ik natuurlijk gedaan geheimen van vriendinnen moet je voor jezelf kunnen houden .

Maar wat ze me vertelde was dat mijn vriend haar heeft geprobeerd te versieren al verschillende malen .

Hij had zelf smsjes gestuurd voor een kop koffie .

Maar nu mag ik niets tegen hem zeggen van haar , ze zegt als je mijn vriendschap iets waard is doe je dat niet .

Ik heb ook gevraagd waarom ik dan niets mocht zeggen want wou dan de reden dan wel weten .

Want eerlijk gezegd kan ik hier niets mee .

Ze loopt er al een jaar mee en wou me dat vertellen het zat haar behoorlijk dwars , maar ik had liever op deze manier niets geweten .

Nu vraag ik wat moet ik doen dit voor me houden tegenover mijn vriend of mijn vriendin verliezen .

Wil graag jullie advies hierin

groeten tinkebelletjes
Een échte vriendin zadelt je om te beginnen al niet met deze gewetensnood op en laat je ook niet zweren op je dochter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk ook wel dat je gelijk hebt , als iemand dat overkwam wil die toch ook degene tot verantwoording roepen .

wat je schrijft zal ik ook tegen haar zeggen .

Ik had dan liever niets geweten .

Ik ben er kapot van .
Eens met BGB.

En hoezo mag je niks zeggen? Hij heeft toch iets fouts gedaan? Wat gebeurt er als je er iets van zegt? Heeft zij daar last van?

Vind dat ze heel onredelijk is geweest om je te laten zweren op t leven van je dochter. Getver!
Wat ik me afvraag is waarom zij, als het écht zo is gegaan als zij zegt, niet wil dat jouw vriend erachter komt dat zij dit aan jou heeft verteld. Op mij komt het dan al snel over dat er meer achter zit en zij misschien iets verdraait/achterhoudt.

Maarja, ik ken je vriendin niet...

Ik zou, in jouw plaats, eerst eens aan haar vragen wat haar probleem er mee is dat jij dit aan je vriend vraagt. Zij heeft toch niets met hem te maken in principe?

Als jullie vriendschap háár iets waard is zou ze jou dit met hem moeten laten bespreken, imho.
Belachelijk!! Hoe zie jij dit voor je? Het lijkt me onmogelijk dit niet aan je vriend te vertellen en doorgaan met hem alsof je van niks weet. Ik zou het niet kunnen, hooguit een dag of wat.

En wat BGB zegt, natuurlijk.

Misschien is het wel niet waar, heeft ze een geheime agenda.

Hopelijk ben je niet bijgelovig want anders moet je dat ook maar eens doorbreken. Zweren op je kinderen, idioot!! Geen vriendinnengedrag.
Allereerst zou ik denk ik over mijn relatie nadenken, wat wil je met een man die andere versiert, vriendin of niet.

Daarna zou ik tegen vriendin zeggen dat ik hem ga confronteren.

Vind het wel eerlijk van haar, kan me voorstellen dat ze met een probleem heeft rondgelopen.
Bedankt voor jullie adviezen

Ik heb haar ook gevraagd waar ze dan bang voor is als ik het vertel , hij is geen type die dan boos bij haar deur gaat staan.

ze vertelde ook nog dat haar dochter had gezien dat hij haar wou versieren ,later op bed (kan nun niet slapen ) dacht ik wat moet die dan gezien hebben dat een kind dat door

heeft.

Ik ga morgen ook nog met haar praten want jullie hebben gelijk hoor , dit mag ze van mij niet verwachten dat ik dit voor me kan houden .
quote:champoepel schreef op 18 januari 2011 @ 02:05:

Allereerst zou ik denk ik over mijn relatie nadenken, wat wil je met een man die andere versiert, vriendin of niet.

Daarna zou ik tegen vriendin zeggen dat ik hem ga confronteren.

Vind het wel eerlijk van haar, kan me voorstellen dat ze met een probleem heeft rondgelopen.Nu ga je er vanuit dat de vriendin eerlijk is, maar waarom doet ze er dan zo spastisch over? Als ik zoiets meemaakte zou ik tegen mijn vriendin zeggen dat ze hem ermee móést confronteren en ik zou de smsjes voor haar uitprinten!
Snap dat t lastig is om te gaan slapen. Heel veel succes, want ik vind t wel een gek verhaal :S
Ik geloof best dat ze wel eerlijk is , maar snap niet waarom ik nietsb mag zeggen .

Ik denk dat ik morgen nog maar weer met haar ga praten want had ook een vermoeden dat ze gedronken had .

Mischien dat ze morgen begrijpt dat ik iets moet zeggenn .

Ik ga nu proberen te slapen krijg morgen ook nog werklui in huis .

Ik lees morgen verder .

bedankt voor jullie adviezen
Ik vind je vriendin helemaal niet eerlijk klinken. Waarom zou jij geen verhaal mogen halen bij je vriend; weet hij iets anders van haar? Dat is dan het enige wat ik kan bedenken wat het voor mij een beetje geloofwaardig zou maken dat ze het op deze manier speelt; zij zet hem ( maar ....... jou eigenlijk ook ) een hak en zelf blijft ze buiten schot.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vraag me af waarom je er prat op gaat dat je vriendin de waarheid vertelt? Dat betekent dus automatisch dat je gelooft dat je vriend niet eerlijk is geweest terwijl je zijn kant van het verhaal niet eens kent omdat je vriendin niet wil dat je met hem praat.

Zo hoort het toch niet echt geloof ik....
Vind het een moeilijk dilemma.

De vriend van mijn vriendin heeft mij ook wel eens gevraagd mee naar zijn huis te gaan voor een wijntje.

Ik heb het afgewimpeld, ben er niet op in gegaan.

Heb het haar later wel verteld toen het even uit was, toen zei ze me had 't maar gezegd.

Toch moeilijk probleem want ik doe niets, maar hij kan me aankijken ... Bah.

Je voelt je als vriendin schuldig terwijl jij niets verkeerd doet.
Maar ze loopt er al een jaar mee, probeert hij haar ook al zolang te versieren'?

En wat heeft haar kindje gezien? Want dat is ook een vreemde twist in dit verhaal.

Goed dat je vriendin naar je toe is gekomen, maar fout hoe ze jou heeft laten zweren. Heb zelf het gevoel dat ze niet helemaal eerlijk is geweest....
Kopje koffie, glaasje wijn, het is droevig gesteld met de Nederlandse versierkunst.
Ik heb haar vanmorgen een berichtje gestuurd dat ik graag wil dat ze mij begrijpt dat ik hier niets mee kan .

En wat de reden is dat ik niets mag zeggen .

Ja geloof mijn vriendin dat het is gebeurd maar snap echt niet dat ik niets mag zeggen .

Ik weet dat mijn vriend een versierder is , dat staat eigenlijk hier ook buiten .

Ik had altijd wel een vermoeden dat hij zo is , maar kon nooit iets bewijzen .

Dacht altijd als ik bewijzen heb kan ik hem ermee confronteren .

Dan kan ik de knoop doorhakken ( ik weet zwak )

Ik laat jullie nog wel weten hoe het afloopt ik ga nu maar mijn dochter van bed afhalen en koffie zettenn voor de stoffeerders .
Als ze de waarheid spreekt, raakt dit jou veel meer dan haar! Hoe kan ze dan verwachten dat jij er niets mee doet? Is het het type dat denkt dat de wereld om haar draait?

Heb je de smsjes gelezen?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het is mij ook wel 'ns overkomen dat n vriend van 'n vriendin mij zoende. Ik kwam er vaak over de vloer bij hen als koppel en was vooral bang dat dat ongemakkelijk zou worden. Ik heb mijn mond gehouden en vriend van vriendin ook. Als boodschapper ben je meestal toch de lul. En als je er verder niets mee doet waarom dan stoken in 'n goede relatie?
Als ze jouw probleem niet snapt, misschien op deze manier proberen? Zeg dat je even je ei kwijt moet, en vertel dat je gehoord hebt dat jouw vriend achter een ander meisje aan zit, dat je niet weet hoe je daarmee om moet gaan of hoe je hem er op moet aanspreken, maar dat je er wel erg mee zit. Misschien dat ze dan inziet dat wat zij jou vertelt heeft niet alleen haar probleem is, maar vooral het jouwe.
Voortaan nooit meer vooraf beloven dat je iets geheim zult houden, als je niet weet wat het is.

En waarom stem je er eigenlijk mee in om te zweren op het leven van je dochter? Wat een bizarre en overdramatische manier om iets te moeten beloven.
Wat heeft je vriendin eigenlijk zélf gedaan richting je vriend toe? Ik kan me niet voorstellen versierd te worden door de vriend van een vriendin, maar als het zou gebeuren zou ik hem zelf toch wel even de waarheid zeggen. Of ik het daarna aan de vriendin in kwestie zou vertellen weet ik niet, maar ik zou er zeker geen jaar mee wachten, dat vind ik echt raar.

Wijze les: beloof nooit iets als je nog niet weet wat je beloofd...
Nee ik heb me lesje wel geleerd , ik zweer nooit meer op iets.

nienie 86

Nee dit kan ik niet doen want ze is niet dom he ze weet dat ik haar dan aan het testen ben .

En dat wil ik ook niet hoort niet zo in een vriendschap .

Ik snap best dat het haar dwars zit en dat ze twijfelde of ze mij het moest vertellen .

Maar zo gauw ik meer weet laat ik het jullie weten .

Ben allang blij dat jullie me begrijpen dat ik het niet verkeerd heb (in mijn denken )

Mischien verkeerd om te zweren op mijn dochter maar niet dat ze van me kan verwachten dat ik dit voor me kan houden en tegenover mijn vriend doen net of mijn neus bloed .

bedankt voor jullie advies
Doornenroosje

nee heb de smsjes niet gelezen is al een jaar geleden dat het moet zijn gebeurd .
Vriendin had je partner op dit gedrag moeten aanspreken, dat hij dit aan jou moest vertellen. Zou hij dit niet binnen een bepaalde termijn doen, had zij het in alle openheid moeten gooien, waar hij ook bij was.

Ze is geen vriendin van jou, want dan had ze hier geen jaar op gezeten en je al helemaal niet op je kind laten zweren.

Nu? Ik zou het hem doodleuk vertellen/vragen waar zij bij was. et ze beide maar voor het blok, want weet je wel of zij de waarheid heeft verteld?
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven