Vertrouwens issue?

23-01-2012 19:33 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie onafhankelijke en eerlijke mening willen weten over het volgende.

Ik ben nu zo'n 10 maanden samen met mijn vriend. We hebben het heerlijk samen, doen leuke dingen met elkaar, hebben allebei onze eigen dingen nog en zijn vooral ook heel erg gek op elkaar.

Mijn probleem is dat ik het ontzettend moeilijk vind om hem voor 100% te vertrouwen. Komt niet "zomaar uit de lucht vallen" denk ik. Ik weet dat hij in zijn vorige relaties niet altijd even eerlijk is geweest, had contact met andere meiden en zoende regelmatig met een ander. Ik ben in mijn vorige relaties ook een aantal keer vreemd gegaan, ging in mijn geval veel verder dan zoenen.

Ook al weet ik, dat wat ik heb gedaan eigenlijk "erger" is, vind ik het nog steeds zo lastig. Gister bijvoorbeeld, waren we in de kroeg met zijn oom. Zijn oom is een full-time vreemdganger, en mijn vriend en hij moeten daar altijd erg om lachen. Ik weet dat zij het erg goed met elkaar kunnen vinden, en ben ergens erg bang dat hij zich laat beinvloeden door zijn oom. Voor zover een volwassen man van 25 zich nog laat beinvloeden door een ander, maar goed. Mijn gedachten!

Dan is er ook nog zijn exvriendin, die nu *gelukkig!* voor de komende 3 jaar in het buitenland woont. Beetje jammer alleen dat ze v.d week voor een paar dagen terug naar NL komt. Kan ik opzich nog wel handelen, maar vind het minder leuk om in zijn smsjes te lezen: "Love i miss you! Wil je wel even voor mezelf hoor, als ik weer in NL ben. Even zonder Michelle!"

Uhhh.........

Ik weet niet wat ik moet doen.

Is mijn wantrouwen onterecht?

Moet ik mezelf er proberen overheen te zetten. (We maken allemaal wel eens een fout, hoeft niet te betekenen dat hij in onze relatie ook de fout in gaat..)

Pffffff
Heb je er al met hem over gepraat? Dat haal ik niet helemaal uit je topic. Misschien dat dat helpt.

Zo'n smsje zou ik ook niet blij van worden. Heb je het daarover ook met hem gehad of kan dat niet omdat hij niet weet dat jij het weet? Misschien dat openheid geven want vertrouwen krijgen begint bij vertrouwen geven. Want, iemand schreef het hier al, je zal als je wantrouwig bent altijd iets vinden waardoor je hem niet vertrouwt. Bespreek het dus, zonder dat je je al te kwetsbaar opstelt. Sterkte
Geef je een keer serieus advies. Is het ook weer niet goed. Vrouwen. Echt.
Ik snap je wantrouwen wel, gezien je vriends verleden en ook wel zijn huidige gedrag. Ik denk niet dat ie vreemdgaat, maar zulke smsjes van exen en rare gesprekken met oom wekken geen vertrouwen. Zelf ben je ook een aantal keren vreemdgegaan, zeg je. Je weet dus hoe 'makkelijk' het is. Je wantrouwen wordt dus gevoed van twee kanten.

Als je hieraan wilt werken, zul je het moeten bespreken! Hoe meer je deelt, hoe beter je van elkaars gedachten en gevoelens op de hoogte bent. En daardoor zal je vertrouwen hopelijk toenemen. Het was waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling dat jij die smsjes las, maar als jer er het fijne van wilt weten is er maar één manier: bespreek het met je vriend. Wees eerlijk tegen elkaar. En niet verwijtend/beschuldigend.

Zonder open communicatie gaat het niet lukken!

Daarnaast is 10 maanden nog niet zo heel lang. Als je een paar jaar een relatie hebt, heeft de tijd meestal vanzelf uitgewezen dat het vertrouwen terecht was.
Volgens mij smste ex het niet naar hem maar hij naar ex? ('love miss you' enz.)
quote:ster89 schreef op 23 januari 2012 @ 20:53:

Volgens mij smste ex het niet naar hem maar hij naar ex? ('love miss you' enz.)Volgens mij niet aangezien er staat: als ik weer in NL ben
Klopt, fout gelezen, excuus!
quote:michelle__89 schreef op 23 januari 2012 @ 20:42:

Sorry hoor.

Als ik om een eerlijke mening vraag, vind ik het fijn om die te krijgen. Daar zul je mij ook niet over horen! Maar dingen als dat wij allebei geen relatiemateriaal zijn en beter allebei een beetje rond kunnen gaan neuken, vind ik echt bullshit.

ik opende dit topic toch zeker niet om compleet afgezeken te worden? Gaan jullie altijd zo om met mensen die een probleem hebben?Ik krijg wel een 'zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten'' gevoel bij jouw OP.
quote:Beauke schreef op 23 januari 2012 @ 21:01:

[...]

Ik krijg wel een 'zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten'' gevoel bij jouw OP.

Juist!

En het feit dat hij niet eerlijk is geweest in zijn vorige relatie. Wie zegt dat hij dat nu wel is? Een leugenaar stopt vrijwel nooit met liegen.
quote:michelle__89 schreef op 23 januari 2012 @ 19:33:

. Kan ik opzich nog wel handelen, maar vind het minder leuk om in zijn smsjes te lezen: "Love i miss you! Wil je wel even voor mezelf hoor, als ik weer in NL ben. Even zonder Michelle!"

Dit schrijft zij aan hem en niet andersom, dus zegt meer over haar dan hem. Of heb je ook smsjes van hem gezien?

Denk dat je wantrouwen deels wordt gevoed door je eigen ervaringen, wel jammer.

Hebben jullie hier over gesproken?
En wat als je er eens naar vraagt..? Naar wat hij van zijn oom vindt. Naar wat hij van dat smsje van zijn ex vindt. En misschien nog verder: naar wat hij van zijn en van jouw 'vreemdgaan-verleden' vindt. En hoe hij daar nu over denkt.

Goh...misschien moet je eens met je vriend gaan praten (eng he?!). Heel veel succes in ieder geval!
Ik denk ook dat jij hem niet vertrouwt omdat je jezelf niet vertrouwt. Ik herken het eerlijk gezegd wel. Omdat ik mezelf niet vertrouw, doe ik dat ook bij mijn vriend. Terwijl dat ongegrond is.

Bij jullie is dat niet ongegrond. Ik denk eigenlijk dat jullie nooit echt volledig op elkaar kunnen vertrouwen, wat dit betreft.

Eigenlijk kun je het nooit zeker weten, nooit voor 100%. Ook al vertrouw je elkaar volledig, dan nooit kun je het zeker weten. Dus de basis van volledig vertrouwen zul jij nooit hebben, omdat dat gewoon niet kan, gezien jullie verleden.

Ik denk wel dat jullie hierover kunnen praten en misschien ook afspraken hierover kunnen maken. Ik denk dat jij je vriend best kunt vertellen dat je hem heel graag wilt vertrouwen, maar dat je er moeite mee hebt.

Het hangt er wel vanaf hoe hij zelf met vreemdgaan omgaat. Heeft hij er spijt van? Of denkt hij er heel makkelijk over?

Ik heb trouwens zelf altijd een fobie voor ex-en. Zeker wanneer één van de twee nog gevoelens heeft. Ik hoor teveel verhalen over vreemdgaan met ex-en. Sorry.
quote:boekenmeisje schreef op 23 januari 2012 @ 21:11:

[...]

Dit schrijft zij aan hem en niet andersom, dus zegt meer over haar dan hem. Of heb je ook smsjes van hem gezien?

Denk dat je wantrouwen deels wordt gevoed door je eigen ervaringen, wel jammer.

Hebben jullie hier over gesproken?Als ik zo'n smsje vind in mijn vriends mobiel, zou ik liever niet zien dat hij nog contact had. Vind het een dubieus taalgebruik. Love, i miss you? even voor mezelf? Beetje eng.
Het is toch wel z'n ex he????
quote:michelle__89 schreef op 23 januari 2012 @ 19:33:

Mijn probleem is dat ik het ontzettend moeilijk vind om hem voor 100% te vertrouwen. Komt niet "zomaar uit de lucht vallen" denk ik. Ik weet dat hij in zijn vorige relaties niet altijd even eerlijk is geweest, had contact met andere meiden en zoende regelmatig met een ander.

Ik ben in mijn vorige relaties ook een aantal keer vreemd gegaan, ging in mijn geval veel verder dan zoenen.

Dan is er ook nog zijn exvriendin, die nu *gelukkig!* voor de komende 3 jaar in het buitenland woont. Beetje jammer alleen dat ze v.d week voor een paar dagen terug naar NL komt. Kan ik op zich nog wel handelen, maar vind het minder leuk om in zijn smsjes te lezen: "Love i miss you! Wil je wel even voor mezelf hoor, als ik weer in NL ben. Even zonder Michelle!"

1) Hij heeft al een reputatie van een "scheve schaats" in zijn vorige relaties.

2) Jij bent veel te ver gegaan in je vorige relaties.

3) Hij mist zijn ex en love zijn ex. Jij hebt zijn berichtjes gelezen.

Conclusie: Vertrouwen is ver te zoeken. Niet relatie-waardig.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:huismuts schreef op 23 januari 2012 @ 21:13:

Ik denk ook dat jij hem niet vertrouwt omdat je jezelf niet vertrouwt. Ik herken het eerlijk gezegd wel. Omdat ik mezelf niet vertrouw, doe ik dat ook bij mijn vriend. Terwijl dat ongegrond is.

Ik herken het ook, maar dan andersom.

Mijn ex vertrouwde mij niet omdat hij ZELF intieme contacten onderhield met andere vrouwen, incl exen, stond op datingsites enzo. terwijl ik met niemand in het bijzonder contact onderhield. Sterker nog, hij werd jaloers als ik eens een platonisch[!] telefoontje/sms kreeg van een kennis.
Eens een dief... Vertrouw op je intuitie. Als je hem niet 100% vertrouwd, zal dat wel terecht zijn...
quote:Beauke schreef op 23 januari 2012 @ 21:01:

[...]

Ik krijg wel een 'zoals de waard is vertrouwd hij z'n gasten'' gevoel bij jouw OP.

Dit. TO, ik ga je niet afbranden, ik herken jou. Ben zelf ook wel eens zo. Ik ben zelf bedrogen geweest en heb zelf bedrogen, je weet dat het kan, je weet dat het te verbergen is en je weet hoeveel pijn het doet. Geen wonder dat je bij de eerstvolgende grote liefde die zich aandoet, je je zorgen maakt dat te verliezen. Zeker als hij zelf ook ontrouw geweest is in het verleden. Dat wakkert de shitstorm lekker aan.

Je kan 2 dingen doen:

- denken met je emoties: wat als? en daarnaar handelen

- denken met je 'hersens': ga uit van de feiten, en handel daarnaar: heb je gegronde redenen hem niet te vertrouwen, gebaseerd op feiten en informatie die je hebt verkregen in de tijd die je met hem samen bent (en dus niet het verleden)?

Heb je al eens met hem gepraat over je onzekerheid? Wat zijn de afspraken tussen jullie over contact met anderen en trouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven