visite,..en dan laten 'weten' dat ze naar huis moeten,...

07-12-2008 15:39 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt,..hoe moet ik mijn visite netjes laten weten dat we naar bed willen.. of dat ze op moet hoepelen. Mijn man is is daar tamelijk bot in,..en misschien is daar een onderwerp over geopend....maar hoe geef je die hint. Sommige zien dit niet,.. zelfs als ik aan het opruimen ben.
uhm, eens denken......

gewoon vriendelijk zeggen misschien?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gewoon zeggen: Goh, erg gezellig maar we willen/gaan ga zo naar bed toe. Is niet bot maar eerlijk. Heb mezelf geleerd om dat aan te geven. Echt het werkt. Mensen zijn soms net muren als het gaat om subtiele hints.
"ik ben ontzettend moe en wil graag zo naar bed gaan, ik vond het erg gezellig maar morgen is het weer vroeg dag"
Dan vraag je of je een matje moet pakken, dan kan de visite blijven slapen, of je zegt dat het morgen weer vroeg dag is, je kondigd aan met een kwartiertje naar bed te gaan, je ruimt de drankjes en hapjes op en doet het grote licht aan, of... Je zegt vriendelijk; hé ik vond het super gezellig dat jullie er waren maar we willen zo naar bed/ boodschappen doen/ nog wat tijd voor ons zelf, zouden jullie het erg vinden zo te gaan?
"Zeg, ik ga je d'r zo uit schoppen want ik moet weer vroeg werken morgen!" Die doet het meestal wel aardig bij vrienden.
''ik ga naar bed, sluiten jullie af als jullie gaan?''
"heej, vinden jullie het heel erg als we er zo een eind aan breien?"

Je hoeft vaak niet eens een excuus te hebben volgens mij. Als je het maar aardig voorstelt. Werkt prima bij mij.
Gewoon een paar keer gapen, opstaan en de spullen gaan opruimen.

Mijn vader is er trouwens heel goed in. Die staat gewoon op en zegt: "Was gezellig, tot de volgende keer en welterusten!" Vervolgens laat hij mijn moeder gewoon zitten hahahaha! Maar iedereen is er inmiddels aan gewend.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
sja, gewon zeggen toch?

als de hele club hier weer hangt kan ik rustig zeggen ' okee, opzouten mensen, moeders gaat naar bed, de herberg is dicht!'

of ik zet ook weleens het grote licht aan en dan gil ik 'laatste RONDE!'

of, werkt altijd bij amsterdamers, 'de hoogste tijd' van Dre opzetten. Al bij de eerste maten begint men zn glas naar de keuken te brengen.

subtiel is anders, maar we zijn niet zo van de etiquette.
Oh en een variant die ik ook wel eens gebruik: "Zullen we nog één drankje doen en dan lekker gaan slapen?". En dat ze dat slapen dan thuis doen lijkt me vrij logisch.
"Hé, maar zonder vervelend te willen zijn: we gaan jullie er zo uitzetten, want we willen zo naar bed."

Heb ik ook regelmatig gehoord en gebruikt en heb me daar zelf nog nooit vervelend bij gevoeld, noch dat ik er vervelende reacties van anderen op gekregen heb.
quote:courageux schreef op 07 december 2008 @ 15:45:

''ik ga naar bed, sluiten jullie af als jullie gaan?'' Een mooie traditie binnen mijn familie
is wel te hopen jah etosha *ziet iedereen een kussen en dekentje pakken en neerploffen in de huiskamer*
Mijn moeder kwam vroeger de kamer in met de wekker en die wond ze op en de visite snapte de hint en ging
quote:courageux schreef op 07 december 2008 @ 15:50:

is wel te hopen jah etosha *ziet iedereen een kussen en dekentje pakken en neerploffen in de huiskamer*

Ook niet erg hier, dan mogen ze na het ontbijt naar huis. Lekker boeiend

/ daar zijn die slaapzakken en matjes voor.

/ /had met de Sint ook 8 man die her en der in huis een slaapplekje hadden gevonden. Gezellig wel.
quote:qwertu schreef op 07 december 2008 @ 15:50:

"Hé, maar zonder vervelend te willen zijn: we gaan jullie er zo uitzetten, want we willen zo naar bed."

Heb ik ook regelmatig gehoord en gebruikt en heb me daar zelf nog nooit vervelend bij gevoeld, noch dat ik er vervelende reacties van anderen op gekregen heb.Hier ook regelmatig zelf gebruikt of te horen gekregen en idd is dat voor niemand vervelend. De een is nu eenmaal sneller moe dan de ander en dan mag dat gerust gezegd worden.
Oprotten nouhouhou!!!!! zoiets?
quote:sprankelend schreef op 07 december 2008 @ 15:50:

[...]

Een mooie traditie binnen mijn familie Doen jullie het licht uit, is de traditie in mijn familie....
"Als jullie het niet erg vinden ga ik jullie er zo uitgooien, want het wordt me een beetje te laat en ik ben heel moe". Met een grote glimlach en als toevoeging dat ook als ze het wel erg vinden ik ze er uit ga gooien
"Kom schat we gaan naar bed, de visite wil naar huis"
Zo jongens en als laatste mogen jullie nog even genieten van mijn te zetten bakkie opzout koffie.
quote:RosieRo schreef op 07 december 2008 @ 15:47:

of, werkt altijd bij amsterdamers, 'de hoogste tijd' van Dre opzetten. Al bij de eerste maten begint men zn glas naar de keuken te brengen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mensen het was gezellig, en nu weg wezen !
quote:Saskya1977 schreef op 07 december 2008 @ 15:39:

Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt,..hoe moet ik mijn visite netjes laten weten dat we naar bed willen.. of dat ze op moet hoepelen. Mijn man is is daar tamelijk bot in,..en misschien is daar een onderwerp over geopend....maar hoe geef je die hint. Sommige zien dit niet,.. zelfs als ik aan het opruimen ben.

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. "Zeg, ik vond het erg gezellig, maar ik ga zo m'n bed eens opzoeken." Werkt meestal wel. Voor de hardnekkigen met een plaat voor hun hoofd: "Ik ga zo m'n bed in, kunnen jullie zo vertrekken?" Heb het zelf ook wel eens gehoord en vond het absoluut niet storend of vervelend. Eerder prettig dat duidelijk werd aangegeven dat het feest voorbij was.

Wat ik wel vervelend vind, en dat is een soortgelijk iets, als vage kennissen rond een uur of 4 's middags aankomen en dan blijven plakken tot het etenstijd is. En ook geen teken geven dat ze er vandoor moeten ofzo. Nee, gewoon blijven plakken en er dan vanuit gaan dat ze zondermeer kunnen mee-eten. Ik zal wel een ouderwetse tuthola zijn, maar ik vind dat gewoon onbeschoft. Zeker voor mensen die je weinig ziet. Uiteindelijk eten ze dan uiteraard wel mee want ik wil dan ook weer niet zo onbeleefd zijn ze uit de deur te schoppen. Maar inwendig erger ik me kapot daaraan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven