Voel me ellendig...

06-10-2011 14:18 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het niet tegen man uit te spreken maar wat voel ik me ellendig en verdrietig.

Inmiddels zijn we al 5 jaar aan het knokken om uit de financiele zooi te komen en er komt geen eind aan. Man werkt zich een slag in de rondte en telkens komen er weer nieuwe, grote rekeningen aan. Ik werk voor zover het lukt, we zien elkaar bijna niet :(

Ik zie het even niet meer zitten. Telkens als we wat af kunnen betalen, komt er weer iets, waardoor we het weer op moeten nemen.

Zijn druk aan het zoeken naar woonruimte, maar op papier komen we alleen voor de duurdere woningen in aanmerking. Dat gaat hem dus niet worden. We hebben kleine kindjes en ik heb net genoeg om de boodschappen te doen, en dat is soms zelfs moeilijk :(

Vrienden van ons hebben het ook heel zwaar, maar hen lijkt alles aan te komen waaien. Ze krijgen eten, kleding enz van allerlei mensen. En verdienen per maand net zoveel als wij.

Dat komt omdat 1 van hen zwart werkt, zo krijgen ze een volledig maandloon extra. Ik gun het ze, ze hebben het ook zo hard nodig.

Maar het doet me zoveel pijn als ik hoor dat ze weer dozen vol kleding hebben gehad, toeslagen aanvragen en krijgen, en ik gewoon niet eens winterschoenen voor onze oudste kan kopen.. Mijn hart breekt op z'on moment. Ik ben zo verdrietig hierom en voel me zo ontzettend moedeloos. We hebben de afgelopen jaren zoveel meegemaakt qua ziekte van man en kinderen, opnames, operaties ed. Zo ontzettend ons best gedaan en nog steeds doen, en we hebben niet eens een kledingkast voor man en mij.

Ik weet niet wat ik hiermee wil, gewoon even mijn hart luchten, ik voel me vreselijk dat ik zo reageer op iets wat zij ook nodig hebben. Maar wij verdienen ook wat geluk..
@flowerbombje

Met drie kinderen? Ik vind dat toch niet zo heel veel precies?
quote:visje444 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:54:

Met drie kinderen? Ik vind dat toch niet zo heel veel precies?Hoeveel had je dan willen hebben? Met 2600 euro netto zou je het prima moeten kunnen redden. Ook met 3 kinderen.
quote:visje444 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:54:

@flowerbombje

Met drie kinderen? Ik vind dat toch niet zo heel veel precies?Ach kom op, in welke wereld leef jij dat ¤2600 weinig geld is zeg.
2600 euro netto is niet heel weinig, maar goedbetaalde banen hebben ze dan niet.

Voor een heel gezin vind ik het wel weinig.

Dit verdienen ze met z'n tweeën.

Dat is gematigd leven.
quote:flowerbombje schreef op 06 oktober 2011 @ 14:56:

[...]

Hoeveel had je dan willen hebben? Met 2600 euro netto zou je het prima moeten kunnen redden. Ook met 3 kinderen.Het gaat hier niet over hoeveel ik wil hebben maar ik begrijp wel dat het lastig is. Ik vind het nl. niet erg veel. Of het echt te weinig is, kan ik dan weer moeilijk inschatten...
Je huisvesting was op 1 augustus nog niet zo'n probleem, dat zat voorlopig wel goed. Hoe kan dit allemaal toch zo snel bij jullie veranderen?
Nope
quote:flowerbombje schreef op 06 oktober 2011 @ 14:49:

Elffs, wat verwacht je van dit topic?Een inzamelingsactie misschien?
quote:thuis70 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:57:

[...]

Ach kom op, in welke wereld leef jij dat ¤2600 weinig geld is zeg.In België
Waar komen die schulden vandaan (of heb ik daarover heen gelezen?)?
Hoe oud zijn je kinderen? En zit er een meisje tussen? Ik heb nog stapels kleren in maat 104 - 116. En ook nog wat schoenen voor de winter, maat 25, 26, 27.

Misschien kan je het gebruiken? Wil het wel gratis naar je toe sturen.
quote:hipslala schreef op 06 oktober 2011 @ 14:58:

2600 euro netto is niet heel weinig, maar goedbetaalde banen hebben ze dan niet.

Dat is gematigd leven.Je kan inderdaad niet baden in luxe. Maar met 2600 euro zou je in principe gewoon goed rond moeten kunnen komen, met 3 kinderen en al. Je moet alleen niet de hele wereld willen hebben.
ik heb 2 kids, ong 2300 euro nto.

vrij hoge hypotheek, betaal iedere maand nog 250 af aan een fout afgelopen aandelen avontuur.

rij in een groot slagschip van een auto, benzine. als ik krap kom te zitten gaat die eruit.

mijn kids lopen er leuk gekleed bij. we eten waar we zin in hebben, ik spaar een beetje. we gaan ieder jaar op vakantie.
wij slapen nooit.
Elffs ik denk dat het een kwestie is van toch nog eens heel erg goed kijken waar je geld naartoe gaat. Hier een vergelijkbaar en vergelijkbare vaste lasten, maar nooit het gevoel iets te kort te komen of echt krap te zitten. Het is wel altijd rekenen, maar dat vind ik niet erg.

Misschien heb je hier iets aan.

Inkomsten 2600,-

Vaste lasten 1950,-

(hypotheek, levensverzekering, g/w/l, telefoon, tv- en internetabonnement, verzekeringen, pensioenvoorziening, sparen voor onderhoud aan het huis)

Uitgaven van de overige 650,-

100,- sparen

50,- sparen voor de kinderen

300,- aan boodschappen (inclusief drogisterij enz.)

100,- cadeautjes, kleding man en ik, losse uitgaven

50,- uitstapje, etentje, maar net wat er die maand langskomt

50,- OV, onderhoud fietsen enz (ik heb geen rijbewijs of auto)

50,- waar het echt nodig is.

Alles voor de kinderen (schoolgeld, contributie van sportclubs, zwemles, kleding, schoenen enz) betaal ik uit de kinderbijslag.

Wij reken altijd, maar doordat ik toch elke maand 100,- euro weg kan zetten zijn we tot nu toe zelfs elk jaar op vakantie geweest, hebben naast de hypotheek geen schulden en we kopen gewoon nooit iets waar we (misschien) geen geld voor hebben.
En je hebt in elk geval wel werk gevonden, want dat was op 8 augustus ook nog niet het geval.

Je werkte parttime en onregelmatig. Maar hij is wel de kostwinner.

En moet hij nog steeds opgenomen worden? Want hoe gaat het nu met hem?

Kan je niets via de huisarts regelen? Want hier komen jullie natuurlijk nooit uit asl je man ook nog eens voor langere tijd hulp nodig heeft. Doet hij dat niet, dan krijgt hij op zeker problemen op zijn werk. Iemand die psychisch op z'n tandvlees loopt kan dit toch nooit volhouden? Jij hebt hier al grote moeite mee!

Schakel maatschappelijk werk in, etc...
Nope
De vraag is ook of kinderbijslag al gerekend is bij die 2600?
quote:hipslala schreef op 06 oktober 2011 @ 14:58:

Dat is gematigd leven.
mijn kids zitten op zwemles en peuterspeelzaal.

ik heb ook nog een motor.

de laatste maanden veel pech in huis gehad, cv ketel, wasmachine, toilet en vaatwasser.

op toilet na alles 2e hands via internet gekocht.
wij slapen nooit.
quote:elffs3 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:51:

Klopt gaia, dat zijn de strubbelingen waar we zo mee zitten oa door het financiele plaatje.quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 06 oktober 2011 @ 15:02:

Kan je niets via de huisarts regelen? Want hier komen jullie natuurlijk nooit uit asl je man ook nog eens voor langere tijd hulp nodig heeft. Doet hij dat niet, dan krijgt hij op zeker problemen op zijn werk. Iemand die psychisch op z'n tandvlees loopt kan dit toch nooit volhouden? Jij hebt hier al grote moeite mee!

Schakel maatschappelijk werk in, etc...

Eens.

Ik zie nu dat je twee topics opende over feit dat je wilde scheiden.

Als jullie zouden scheiden, zou hij acuut opgenomen worden en zou jij geen alimentatie ontvangen, zo schreef je. Blijven jullie bij elkaar vanwege het financiele plaatje? Ook dat lost niets op, de bom zal dan sowieso weer barsten. En kids lijden er ook onder.
Het was niet de bedoeling dat ik hier alles zou neerschrijven maar soit.

MAn heeft idd nog steeds psysische klachten. Heeft inmiddels hulp gezocht, kan helaas maar 1 keer per week. Ik werk nog steeds onregelmatig, dat gaat nu even niet anders. Inmiddels is er bij oudste zoon ook het een en ander gediagnosticeerd.

We leven bij de week, hij krijgt per week uitebtaald. Aangezien ik een 0 urencontract heb, is het voor mij ook moeilijk om genoeg binnen tehalen. Er zijn maanden geweest dat ik 2 a 300 euro binnenhaalde. Door de opnames van jongste zoon.

Dit gaat per december veranderen, dan breng ik ongeveer 700 pm binnen. Hoop ik. Man wilde verhuizen, omdat we in die stad opvang kunnen regelen (familie) waardoor ik ook meer kan gaan werken. De diesel kan eruit, en er kan een benzine komen omdat dan de reisafstand voor man verkleint.
quote:thuis70 schreef op 06 oktober 2011 @ 14:59:

[...]

Een inzamelingsactie misschien?Dit vind ik een erg nare opmerking. Ik heb hier al een pagina terug op gerageerd en ook bedankt dat ik mijn ei kwijt kon en mijn frustratie even kon ventileren.
hebben jullie schulden bij een bank?

is er een mogelijkheid die schulden onder 1 dak te plaatsen?
wij slapen nooit.
opmerking van thuis is niet uit de lucht gegrepen TO, ineens zijn er best veel topics van mensen die niet rond kunnen komen.
wij slapen nooit.
een kleine schuld bij de bank en de rest bij een financieringsmaatschappij. (woekerpolis, je kent het wel..)

Restschuld woning zat daar ook bij in.
quote:valentinamaria schreef op 06 oktober 2011 @ 15:29:

opmerking van thuis is niet uit de lucht gegrepen TO, ineens zijn er best veel topics van mensen die niet rond kunnen komen.Nou ja, dat is gewoon de keiharde realiteit en ben er bang voor dat er veel meer topics geopend gaan worden volgend jaar. En soms kun je daar flink van balen natuurlijk en wil je het kwijt.
Heb ik gezien Valentiamarina, maar daar gaat het mij niet om. Ik wilde mijn hart luchten en schaamde me te erg op dat irl te doen. Vandaar dat ik hieraan dacht.

Wij redden ons al 5 jaar op deze manier, dus dat doen we nu weer.

Toen ik dit opende zat ik er even helemaal doorheen en was verdrietig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven