Voelt zo onwerkelijk

12-04-2010 07:58 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond belde ik mijn moeder om te vragen hoe het met mijn vader was. Hij was eind vorig jaar in het ziekenhuis terecht gekomen, ernstig verzwakt, onduidelijk waardoor. Deels wel duidelijk, want oud. Na drie weken mocht hij zonder enige diagnose weer naar huis.

De laatste weken kom ik er wanneer ik maar kan, zeker dagelijks, soms meerdere keren per dag. Ook voor mijn moeder, want ook op leeftijd. Hij wilde pertinent niet meer naar het ziekenhuis. Mijn moeder, een stukje thuiszorg en ik verzorgden hem. Pijnlijk om te zien, enkel een bottig lichaam, zijn pijn , zijn lijden, zijn uitputting, het feit dat hij wist dat dit het begin van het einde was. Oud, op.

Ik had eigenlijk moeten werken gisteren, maar het toeval wilde hat anders. Anders had ik mijn moeder misschien pas vanochtend weer gesproken.

Om 19.00h belde ik, er was een arts, een verpleegkundige, 2 dames... Ik zei: Mam, ik kom er aan.

Ach, zei ze, meisje, je hebt ook je rust nodig.

Ik ben naar de auto gerend (doe ik nooit, hoeveel haast ik ook heb), voorgevoel?

Daar aangekomen, had de arts met hem gesproken, hij had zoveel pijn, was zo ontzettend moe.

De arts heeft hem een kalmeringsmiddel gegeven, zodat hij iig een goed nachtrust had. Met dien verstande dat er een mogelijkheid was, dat hij misschien vanochtend niet meer wakker zou worden. Dat was zowel bij hem, mijn moeder en mij bekend.

Hij kreeg zijn spuitje (en het deed hem zo'n pijn).

Met 5 tot 20 minuutjes zou hij in slaap vallen zei de arts.

Wij bleven erbij.

Na 10 minuten sliep hij, onrustig, rochelend, kreunend.

Na ruim een uur is hij overleden.

Ik voelde geen pols, zag geen ademhaling. Er kwamen nog wat bewegingen en geluiden, ik schrok daar toch van, maar hij was overleden.

Ik was erbij.

Ik heb alle telefoontjes gepleegd, de arts is gekomen voor schouwing, de uitvaartmaatschappij zorgde voor het vervoer.

Ik heb geholpen hem op de brancard te tillen.

Mijn moeder was zo geschrokken (verkeerd woord, kan er even niet opkomen)

door hoe snel hij bleek werd, dat ik alles geregeld heb in de kamer waar hij lag. Zijn kleding, zijn sieraden, zijn haar...

Ik vond het zo vreselijk.

Ik moet gewoon even mijn ei kwijt, weet verder niet wat ik wil met dit topic.

Ga over ruim een uur naar mijn moeder, de uitvaart regelen.

Heb 2 uur geslapen, ben moe en emotioneel.

Het voelt zo onwerkelijk.
Known to cause insanity in laboratory mice
Het ging zo snel
Wat erg voor jullie. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte.
Ik heb geen motto.
Och meisje, wat verdrietig voor jullie...

Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie mooie herinneringen aan je vader hebben...
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte voor jou en je moeder lieve Lys. Wat moet dit ontzettend moeilijk zijn.

Een dikke
Heel veel sterkte, Lys. je was er toch nog op tijd, maar dat maakt de pijn van het verlies niet minder.
Only dead fish go with the flow
Lieve Lys,

Gecondoleerd. Heel veel sterkte vandaag, en de komende tijd. Ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt.

Ik heb mijn vader ook verloren. Dit ging ook heel snel en helaas was ik niet op tijd. Koester de mooie herinneringen. Pas goed op jezelf en je moeder.

Sterkte
Dank jullie voor jullie lieve berichten en medeleven.

Ik was ook blij dat ik erbij was, dat ik bij de laatste ademteug naast 'm zat, dat ik hem over zijn voorhoofd kon strelen terwijl hij insliep.

Tranen rollen over mijn wangen.
Lieve lieve lieve Lys, gecondoleerd. Wat erg meis. En zeker wat onwerkelijk en snel. Kan me voorstellen dat het nog niet is binnengedrongen wat er allemaal gebeurd is. Heel veel sterkte zo, dikke dikke en veel sterkte voor je moeder ook.

Liefs XXX.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lieve lys

gecondoleerd en heelveel sterkte de komende tijd. Op deze manier afscheid moeten nemen is nooit fijn, strakjes denk je weer aan de mooie dingen die je had met je vader en dan kun je weer glimlachen

een hele dikke knuffel voor nu
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik vond het zo erg. Ik heb nog nooit iemand zien sterven.
Heel veel sterkte Lys.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gecondoleerd en veel sterkte
Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Sterkte
Lieve meiden, ik weet dat dit het beste voor hem was. Hij heeft nu geen pijn meer, geen onrust.

Voor mijn moeder zorg ik goed, die moet sterk blijven.

Ik voel me gewoon een beetje in shock.
Gecondoleerd Lys.

Mijn vader is 8 weken geleden overleden.

Ik weet hoe onwerkelijk het is.

Sterkte meid!
Wat verdrietig voor jullie! Heel veel sterkte. 'Fijn' dat je erbij was en dat je zelf veel hebt kunnen regelen. Dat zal je later een goed gevoel geven om op terug te kijken. Een hele dikke knuffel voor jou en je moeder.
Oh, ik merk dat het toch wel heel fijn is, dat ik hier mijn verhaal kon doen. Mijn hoofd zit zo vol, zoveel emoties, er moeten dingen geregeld worden, mijn moeder -mijn allerliefste mamsje- steunen.
Essie, New Woman ook jullie gecondoleerd.

Ik weet zeker dat ik er op terug ga kijken met een goed gevoel. maar het is gewoon zo bizar.

Ik was van 12 tot 3 al bij hen geweest, 4 uur later was de situatie al zo verslechterd.

In de middag hebben we nog samen wat gedronken, met veel moeite hem wat rechtop in bed gekregen. Voor ons (letterlijk) zwaar, voor hem zo pijnlijk. Na 2 minuten was hij al zo moe...
quote:Lys schreef op 12 april 2010 @ 08:15:

Ik vond het zo erg. Ik heb nog nooit iemand zien sterven.

Dat, en het feit dat het je vader is, en dat het ondanks alles toch onverwacht kwam, maakt dat het zo onwerkelijk is.

Wat een verdrietig nieuws.

Gecondoleerd met het verlies van je vader en veel sterkte!

Gecondoleerd, mijn hart huilt met je mee.
Lieve Lys

Wat erg voor jou en je moeder.

Jullie gaan je lieve vadertje missen.

Maar...denk je niet dat het voor hem als een bevrijding is,geen pijn meer.

Misschien kun je daar straks wat troost uit putten.

sterkte !
Lieve meiden, bedankt voor de lieve steun. Doet me echt goed!

Ik kon vannacht nauwelijks slapen, mijn netvlies was 'vol' zeg maar.

Ik ga zo naar mijn moeder, men komt om kwart voor tien.

Mijn hoofd zegt: brrr.... rust....gruwel...vrede...boos...verdrietig...echt?...oh wat vreselijk...het is goed...

bedankt voor jullie luisterend oor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven