Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (2)

23-07-2017 11:00 3089 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
doit_ schreef:
24-07-2017 20:47
Bedankt voor je uitleg!
Had jij je collega toen ook verteld over je gevoelens?
Niet met woorden, maar we wisten van elkaar dat we elkaar leuk vonden. Alleen hij was getrouwd, bla bla bla. Ingewikkeld allemaal. :roll:
doit_ schreef:
24-07-2017 20:55
Waarom begint voor jou de onzekerheid pas echt als het wederzijds blijkt te zijn? Word je er niet juist zekerder van op het moment dat je merkt dat de ander ook verliefd op jou is?
Omdat ik dan opeens aan van alles moet 'voldoen' (goed kunnen zoenen, leuke dates verzinnen, etc.)
safrat schreef:
24-07-2017 19:48
Voor het niet willen ben je de ander zoveel verklaringen schuldig. Ik begin er niet meer aan.
De maatschappij is zo ingesteld op dat iedereen een relatie wil, dat veel mensen zich niet kunnen inleven als iemand het niet wil of op en andere manier wil.
JonasV91 schreef:
24-07-2017 22:08
Is er in jouw omgeving (fysiek) nergens iets waar je naartoe kan om in real life ook jezelf te kunnen zijn?
Of net niet in jouw omgeving.
Zoiets zal er wel zijn, maar dat zou zoiets zijn als dit topic, maar dan in real life. Het zal dan 1 plek zijn waar ik dan mezelf kan zijn, maar dan zou ik het nog steeds in mijn dagelijks leven niet kunnen zijn.
safrat schreef:
24-07-2017 20:40
De kans is best groot dat zij het al vermoeden, toch?
Jazeker.
JonasV91 schreef:
24-07-2017 22:09
De titel zelf zegt me niets maar we hebben hier wel een programma gehad waarbij er koppels werden samengesteld om onmiddellijk te trouwen.
Dat is eigenlijk ook wel geforceerd dus in zeker opzicht is dat ook iets wat 'manipuleren' kan omvatten.
Ja, in het programma waar ik op doel gingen mensen ook direct trouwen, nadat ze door wetenschappers bij elkaar waren gezocht.
Lampie1986 schreef:
24-07-2017 22:16
Dus mensen weten niet dat jij niet op mannen valt Dina?
Correct.
Dina80 schreef:
24-07-2017 19:54
Dat weet ik niet, of het dan anders zou zijn.
Misschien wel.
Nu kan ik feitelijk alleen bij jullie (in dit topic) mezelf zijn.
Dina80 schreef:
25-07-2017 07:07
Omdat ik dan opeens aan van alles moet 'voldoen' (goed kunnen zoenen, leuke dates verzinnen, etc.)
Dina80 schreef:
25-07-2017 07:18
Zoiets zal er wel zijn, maar dat zou zoiets zijn als dit topic, maar dan in real life. Het zal dan 1 plek zijn waar ik dan mezelf kan zijn, maar dan zou ik het nog steeds in mijn dagelijks leven niet kunnen zijn.
:hug:
Wordt die druk jou door jouw omgeving opgelegd, of leg jij dit jezelf op?
Wat is het ergste wat er kan gebeuren wanneer jij 'gewoon' jezelf gaat zijn en niet meer gaat proberen om aan allerlei (onuitgesproken?) eisen van anderen te voldoen?
Dina80 schreef:
24-07-2017 19:51
Kan best zijn dat ik daar ooit anders over denk hoor, ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik weet alleen wat ik nu voel en dat is dat.
Ah... Ik ben blij dit te lezen. Ik snap dat zoals je je nu voelt dat je er nooit meer zin in hebt, maar straks als de donkere wolken wegtrekken, ga je er hopelijk wel weer voor open staan. :-)
Natuurlijk moet alles eerst normaliseren om weer ruimte te voelen. Dat is heel normaal en ook mensen die uit een relatie komen nemen daar de tijd voor die ze nodig hebben (als het goed is).
Dina80 schreef:
Nee joh! Als iemand je echt leuk vind voldoe je sowieso aan die dingen. Al ga je op een berg stront zitten is het nog een leuke date omdat je samen bent.
Dina80 schreef:
25-07-2017 07:30
Correct.
Maar waarom niet?
Mensen die van je houden houden toch van je om wie jij bent als persoon?
Maakt dan niet uit met wie je thuis komt als jij maar gelukkig bent.
(Zeg ik altijd tegen mijn dochters)
Waarvan ik bij 1 het gevoel heb dat het erg belangrijk is dat ik dit zeg.

Zij heeft zich namelijk een paar keer per ongeluk versproken.
En kan misschien veranderen bij een kind van 12 ... Maar dat weet ik niet.

Hou toch van ze... van wie zij ook gaan houden.
Dina80 schreef:
Stel je die eisen aan jezelf door een stemmetje van binnen of worden er echt eisen gesteld? In een relatie moet je goed genoeg zijn uit jezelf zonder prestatie dwang. Dit klinkt daarom een beetje als geen goede match.
safrat schreef:
24-07-2017 19:48
Tonkje,

Het valt mij telkens weer op dat als je geen relatie wil je min of meer buitenspel staat. Men begrijpt het niet. Vanuit dat onbegrip kom ik zelf in allerlei misverstanden terecht. Ik kan zoveel voorbeelden noemen. Daar zit best wel wat oud zeer :'(
Ik dacht eerst ik schrijf alles op, maar dat is lastig.
Voor het niet willen ben je de ander zoveel verklaringen schuldig. Ik begin er niet meer aan.
Je bent niemand ook maar enige verklaring schuldig hoor! Als iemand ernaar vraagt, kun je een vaag antwoord geven of domweg zeggen 'gaat je geen bal aan'.

Ik houd me meestal aardig op de vlakte met iets als "ja, ik ben single en ik vind dat wel even goed zo." Dus niet zeggen dat je nooit een relatie wil, want ja, dan krijg je een hoop vragen. En de meeste mensen gaat dat geen bal aan. Maar mij wordt het eigenlijk maar weinig gevraagd, dus dat scheelt.

Verder loop ik er ook nauwelijks tegenaan dat iedereen een stel is en ik dan als enige niet. Je hebt tegenwoordig zoveel alleenstaanden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Lampie1986 schreef:
25-07-2017 12:38
Nee joh! Als iemand je echt leuk vind voldoe je sowieso aan die dingen. Al ga je op een berg stront zitten is het nog een leuke date omdat je samen bent.
Nou... bij daten ben je toch aan het onderzoeken of je iemand leuk vindt. En een saaie date kan dus best betekenen dat je de ander helemaal niet zo leuk vindt.
Het is echt niet zo dat als je samen bent alles maar goed en geweldig is.
safrat schreef:
25-07-2017 12:55
Nou... bij daten ben je toch aan het onderzoeken of je iemand leuk vindt. En een saaie date kan dus best betekenen dat je de ander helemaal niet zo leuk vindt.
Daar heb je gelijk in.
Maar als je verliefd bent wel.
Dina80 schreef:
25-07-2017 07:30
Correct.
Dat lijkt me helemaal niet fijn om in de kast te zitten. Of zijn er wel een paar mensen die het weten?

Niet dat je voortdurend moet gaan zeggen 'Ik ben Dina en ik ben lesbisch', maar er gewoon open over zijn als het ter sprake komt, is toch wel zo prettig. Dat je je niet steeds op de vlakte hoeft te houden oid.

Bijvoorbeeld:
Het gesprek gaat over tijdschriften, iedereen vertelt wat hij/zij zoal leest, maar jij vertelt vooral niet van je abonnement op de ZijaanZij.

Je bent in het weekend naar een erg lesbische film geweest, maar op de vraag wat je hebt gedaan het weekend, zeg je 'filmpje gepakt' en als iemand doorvraagt noem je maar een andere titel in de hoop dat er niet naar details doorgevraagd gaat worden... Of je noemt de titel wel en als iemand je dan scheef aankijkt zeg je "Ik was met iemand anders die deze film graag wou zien".
safrat schreef:
25-07-2017 12:55
Het is ook maar wat je definieert als saai.
Als je twee introverte personen samen plaatst zal je toch nooit dezelfde interactie bekomen als wanneer je twee extraverte personen samen plaatst?
Er is vermoedelijk wel al eens bekeken hoe de verschillende persoonlijkheden zich t.o.v. de ander gedragen vermoed ik?

Stel dat je dezelfde date kan simuleren tussen zal het bij de ene als saai ondervonden worden en bij de ander als een sprookje.
Het 'jammere' in de beginfase is net het feit dat er vele cruciale gegevens ontbreken zodat je er niet op kunt inspelen.
Als je in een relatie zit moet je rekening houden met elkaar.
Ok, dating dus geen relatie maar het zou volgens mij wel interessant zijn mocht je bepaalde gegevens hebben zodat je erop kan inspelen?

Ik ga er waarschijnlijk wel heel diep op in, again. :nut:
JonasV91 schreef:
25-07-2017 13:35
Het is ook maar wat je definieert als saai.
Als je twee introverte personen samen plaatst zal je toch nooit dezelfde interactie bekomen als wanneer je twee extraverte personen samen plaatst?
Er is vermoedelijk wel al eens bekeken hoe de verschillende persoonlijkheden zich t.o.v. de ander gedragen vermoed ik?

Stel dat je dezelfde date kan simuleren tussen zal het bij de ene als saai ondervonden worden en bij de ander als een sprookje.
Het 'jammere' in de beginfase is net het feit dat er vele cruciale gegevens ontbreken zodat je er niet op kunt inspelen.
Als je in een relatie zit moet je rekening houden met elkaar.
Ok, dating dus geen relatie maar het zou volgens mij wel interessant zijn mocht je bepaalde gegevens hebben zodat je erop kan inspelen?

Ik ga er waarschijnlijk wel heel diep op in, again. :nut:
Saai is een voorbeeld. Er kan van alles misgaan bij een date.
Een date is geen relatie. Je bent aan het onderzoeken of je een relatie wil.
Trouwens ook als je verliefd bent is dat geen garantie.
safrat schreef:
25-07-2017 14:14
Saai is een voorbeeld. Er kan van alles misgaan bij een date.
Een date is geen relatie. Je bent aan het onderzoeken of je een relatie wil.
Trouwens ook als je verliefd bent is dat geen garantie.
M'n punt op zich is inderdaad dat er van alles kan misgaan waardoor de kansen automatisch gelimiteerd worden.

Het ding is dat je in de beginfase onhandige zaken uitvoert (of toch kan uitvoeren) en dan vind ik het jammer mocht zo'n onhandige actie ertoe leiden/lijden dat er niets uit voorkomt.

Een heel stom voorbeeld maar iemand heeft bijvoorbeeld een pinda-allergie. Om de één of andere reden kom je bij hem/haar met een zake pinda's. Als dat gegeven niet bekend is, dan is dat een niet te voorkomen 'fout' uit onwetendheid. Maar het kan wel voldoende zijn om af te knappen. In dat opzicht zijn er volgens mij vele zaken die ertoe leiden dat er iets niet verdergezet wordt ondanks het feit dat er later wel rekening mee gehouden kan worden.
Of de communicatie, iemand die heel vaak berichten stuurt of berichten wil krijgen.

Maar misschien zijn compromissen zo vroeg niet aan de orde.
Hoe vaak verloopt alles echt vanzelf 'zoals het moet'?
@Jonas: Ik weet niet zeker of je het al eens hebt geschreven maar is het al eens tot een Internet date gekomen?
Ik denk dat men meer kijkt naar de eigenschappen. Bij jouw pindavoorbeeld is het geven van pinda's vast geen probleem omdat je nou eenmaal niet kunt verwachten dat de ander dat weet, maar stel dat je op de tweede date weer pinda's krijgt... Dat soort dingen zijn toch geen kwestie van een compromis sluiten?
Ik denk dat zoiets van latere orde is en dat het vrijwel ongemerkt gaat.
Ik heb weleens een date gecanceld omdat mijn date pizza wilde bestellen terwijl hij voor mij zou koken. Dat vond ik een afknapper.
Ik weet niet hoe snel men afknapt. Ik las hier dat 1 op de 20 internetdates succesvol zijn. Als je elkaar al kent is de kans natuurlijk veel groter dat je een tijdje aan elkaar blijft hangen.
Het lijkt wel een beetje op eieren lopen wat betreft dat afknappen. Ik kan me voorstellen dat Jonas daar behoorlijk over gaat piekeren. Ergens heb ik toch zo'n idee dat juist door de lagere drempel voor het hebben van dates er wel sneller wordt besloten tot next. Helemaal niet dat ik erop tegen ben iemand te vinden die echt goed bij je past maar het leidt wel tot het hebben van veel dates en het werkt toch niet op die manier als je iemand spontaan ontmoet?
JonasV91 schreef:
25-07-2017 14:42
Hoe vaak verloopt alles echt vanzelf 'zoals het moet'?
Nooit.

Heel simpel.
tonkje schreef:
25-07-2017 15:50
Nooit.

Heel simpel.
Als ik de verhalen herinner op dit forum over hoe ze hun partner hebben ontmoet lijkt het bij "de ware" toch een beetje "vanzelf" te gaan. Maar goed, in een ander topic staan dan weer alle dating rampen bij elkaar. Toch moet ik zelf bekennen dat wat uiteindelijk lukte veel gemakkelijker ging dan ik me ooit had kunnen voorstellen dus er is hoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven