Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.

vrijdag 4 mei 2018 om 16:34
Als je dat zo graag wil horen: Prima.

vrijdag 4 mei 2018 om 16:35
Dan doe ik dat ook.Eslarealidad schreef: ↑03-05-2018 23:04Je kan alles tegen me zeggen, ik schrijf wat in me op komt terug.![]()

vrijdag 4 mei 2018 om 16:36
Dat wil ik best doen als jij je daar beter bij voelt.

vrijdag 4 mei 2018 om 16:58
Ik denk dat hij niet eens weet wat flirten isooitverlegen schreef: ↑04-05-2018 12:33Voor hem dus gewoon om iemand om zich heen te hebben, dat kan. Ik gok dat hij gewoon laagdrempelig is in contact en flirt uit gewoonte?

Ik weet niet wat het juist is, sociaal of sociaal vaardig is hij echt niet, geen prater, absoluut geen alpha type, aan de luie kant, weinig interesses,... De enige lijn die ik er wel in zie is dat hij altijd een beetje aan de leiband hangt en dat hij dat ook graag heeft tot op een zeker punt.

vrijdag 4 mei 2018 om 17:39
Hahaha er blijft niet veel van hem over wat maakt dat hij met het grootste gemak een relatie oppikt. Nu snap ik iets beter dat er mannen zijn die zichzelf voor de kop slaan dat niet te kunnen. Ja, er is ook een markt voor mannen die beter functioneren als ze onder de plak zitten maar dat kan het verschil niet maken toch?Josken schreef: ↑04-05-2018 16:58Ik denk dat hij niet eens weet wat flirten is![]()
Ik weet niet wat het juist is, sociaal of sociaal vaardig is hij echt niet, geen prater, absoluut geen alpha type, aan de luie kant, weinig interesses,... De enige lijn die ik er wel in zie is dat hij altijd een beetje aan de leiband hangt en dat hij dat ook graag heeft tot op een zeker punt.
vrijdag 4 mei 2018 om 17:57
Ik ben daar op korte tijd eigenlijk wel sterk in aan het veranderen, sinds het daten terug in mijn hoofd zit ben ik sneller aangetrokken tot spontanere types waarin ik nooit de minste interesse heb gehad, momenteel wel nog in het stadium waarin ik nog te veel praktische bezwaren zie, rationeel bekeken uiteraardooitverlegen schreef: ↑04-05-2018 12:33
Jij bent net als ik een bedachtzaam type en je zult hoogstwaarschijnlijk een date krijgen met iemand die ook zo is of juist net iets minder. Toch moet je niets uitsluiten want ik ben echt jaren daarvoor in een ONS achtige situatie beland waarvan ik nooit maar dan ook nooit had verwacht in terecht te komen.

Klopt inderdaad dat het bij vroegere dates kwaliteit boven kwantiteit was, op één na altijd een heel goede match, zoals ik hier al zei is de kans dat iemand mijn type is sowieso al heel groot bij wederzijdse interesse. Om op bovenstaande terug te komen, ik heb vroeger wel een eindje gechat met vrouwen van het enthousiaste spring-in-tveld type, van die kant was de interesse er dus wel maar ik heb met geen ervan willen daten, als ik nu terugdenk aan welke kansen ik daardoor laten liggen heb... Vooral één contact is mij bijgebleven, massa's chat-lol mee gehad en een uiterlijk om voor te smelten, 11 niveau's hoger op een schaal van 10, maar neen, Josken vond het toch zijn type niet echt

vrijdag 4 mei 2018 om 18:42
Het is ook voldoende reden om te relativeren, hier in dit topic is dat geen probleem maar er zijn er met alle respect genoeg die onterecht jaloers zijn op mensen en situaties als deze.ooitverlegen schreef: ↑04-05-2018 17:39Hahaha er blijft niet veel van hem over wat maakt dat hij met het grootste gemak een relatie oppikt. Nu snap ik iets beter dat er mannen zijn die zichzelf voor de kop slaan dat niet te kunnen. Ja, er is ook een markt voor mannen die beter functioneren als ze onder de plak zitten maar dat kan het verschil niet maken toch?
Ik vind het ook moeilijk om dat als rode draad te zien, ik zie er denk ik toch braver uit dan hem maar krijg niet die 'foute' aandacht van vrouwen.

zaterdag 5 mei 2018 om 09:24
Dat is ook zo, mensen zijn vaak het hardst tegen zichzelf.Eslarealidad schreef: ↑03-05-2018 23:38De beste relatie is ook wel met jezelf.
Las ik gisteren ergens.
Zijn tegenover anderen milder.
Beter is het om ook vriendelijk en vergevingsgezind tegen jezelf te zijn.
Dan is de basis beter van waaruit je de wereld tegemoet treed.
zaterdag 5 mei 2018 om 12:14
Dat is een hele goed basis om zo de wereld tegemoet te treden.
En zelf als er verliefdheid in het spel is om toch je eigenwaarde niet te verliezen. Mentaal in balans te blijven. Liefdesverdriet is dan een onderdeel er van. Het moet niet je hele wereld gaan beheersen. O.k tijdelijk dan.
Niet te lang want je houdt toch van jezelf.
Zoals je dan vaak hoort van ja! maar hij of zij deed mij zo een pijn!
In een relatie. Maakte het zomaar met mij uit, heeft mij bij het grofvuil gezet.
Nu denk ik, nee, ik deed mezelf zo een pijn door mijn gedachten over hem. Ik heb mezelf bij het grof vuil gezet door míjn gedachten er over. Ik moet in mijn eigen gebied blijven als iemand niet dezelfde kant oploopt met zijn neus.
Je kan nooit aan een dood paard gaan trekken. Ook niet als een ex jaren later zegt, wat heeft mij bezield om het uit te maken!
Dan ben je weer terug in emotie.
Er was op dat moment natuurlijk een reden, anders deed je dat niet.
Eigenwaarde kan tijdelijk weg zijn en ik ben er wel van overtuigd dat ook eigenwaarde in een mens zit alleen door (zware) ruis is die soms ver te zoeken.
Later komt dat weer terug door vooral te beseffen dat je op een doodlopende zijweg bezig was.
En is het een levensles om te beseffen dat je het niet meer te ver laat gaan voor jezelf.
Het besef dat een (ex) partner mij geen pijn kan doen.
Die pijn maak ik zelf aan.
Niemand anders kan mij pijn doen. 100% ikzelf alleen.
Vaak wordt dit niet begrepen, ook ik had dat niet door in het begin.
Nu ga ik daar meer vanuit, vooral mocht ik ooit weer verliefd zijn en het gaat anders dan verwacht.
Zelfinzicht.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

zaterdag 5 mei 2018 om 16:34
Precies, eigenwaarde sowieso. Maar inderdaad ook niet compleet meegesleurd worden, het gevoel hebben machteloos te staan.Eslarealidad schreef: ↑05-05-2018 12:14En zelf als er verliefdheid in het spel is om toch je eigenwaarde niet te verliezen. Mentaal in balans te blijven.
Meer controle hebben over je gevoelens, of toch in ieder geval over het effect die ze op je hebben..

zaterdag 5 mei 2018 om 17:01
Je bent in zulke situaties altijd zelf eindverantwoordelijk voor je gevoelens, en vooral voor hoe je daarmee omgaat.Eslarealidad schreef: ↑05-05-2018 12:14Zoals je dan vaak hoort van ja! maar hij of zij deed mij zo een pijn!
In een relatie. Maakte het zomaar met mij uit, heeft mij bij het grofvuil gezet.
Nu denk ik, nee, ik deed mezelf zo een pijn door mijn gedachten over hem. Ik heb mezelf bij het grof vuil gezet door míjn gedachten er over.
zaterdag 5 mei 2018 om 17:15
HE-LE-MAAL waar.
Ja, je moet met jezelf door het leven. Door elke deur met jezelf.
Soms lees je weleens hij/zij móet mij nog wat vragen beantwoorden. Dat hoort als het uigaat. Het is anders zo een slecht einde! Heb ik recht op!
Ook dat is niet zo.
Als de ander niet wil.
Je kunt 'ze' moeilijk gaan dwingen.
Je moet het zelf verwerken.
Hoe dan ook, blijf in je eigen wereld, dicht bij jezelf.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

zaterdag 5 mei 2018 om 17:26
Het is begrijpelijk dat iemand iets wil kunnen afsluiten, afronding voor de verwerking. Maar ook die verantwoordelijkheid moet je inderdaad niet bij een ander leggen. Er is genoeg wat je zelf kunt doen, onafhankelijk van de ander, om iets te kunnen afsluiten. Je kunt bijvoorbeeld een ballon oplaten die symbolisch je gevoelens bij zich draagt, of je gevoelens begraven op het strand.Eslarealidad schreef: ↑05-05-2018 17:15Soms lees je weleens hij/zij móet mij nog wat vragen beantwoorden. Dat hoort als het uigaat. Het is anders zo een slecht einde! Heb ik recht op!

zaterdag 5 mei 2018 om 19:45
Of je gaat naar het strand, en zoekt daar een mooie schelp uit. Dan pak je een handje zacht zand, en elke zandkorrel staat symbool voor elke keer dat de liefde pijn deed. Dat zand laat je langzaam in de schelp stromen. Dan zet je de schelp op het water en kijk je hoe de zee je gevoelens van pijn met zich meeneemt.