Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
Een collega zei vandaag dat hij me een typische eeuwige vrijgezel vond. Omdat hij me echt iemand vond die lekker haar eigen gang gaat.

Ik weet niet of ik dat nou als iets positiefs moet zien....
Dina80 schreef:
05-05-2018 17:16
Wil jij van mij een radler lemon biertje? :cheers:
Ik ben even de deur uit geweest.
Dankje, proost! :cheers: :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina80 schreef:
05-05-2018 17:26
Het is begrijpelijk dat iemand iets wil kunnen afsluiten, afronding voor de verwerking. Maar ook die verantwoordelijkheid moet je inderdaad niet bij een ander leggen. Er is genoeg wat je zelf kunt doen, onafhankelijk van de ander, om iets te kunnen afsluiten. Je kunt bijvoorbeeld een ballon oplaten die symbolisch je gevoelens bij zich draagt, of je gevoelens begraven op het strand.
Ja, dat zou je kunnen doen.
Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan, jij?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dina80 schreef:
05-05-2018 16:34
Precies, eigenwaarde sowieso. Maar inderdaad ook niet compleet meegesleurd worden, het gevoel hebben machteloos te staan.
Meer controle hebben over je gevoelens, of toch in ieder geval over het effect die ze op je hebben..
De controle, dat is ZÓ belangrijk.
Dina80 schreef:
05-05-2018 19:45
Of je gaat naar het strand, en zoekt daar een mooie schelp uit. Dan pak je een handje zacht zand, en elke zandkorrel staat symbool voor elke keer dat de liefde pijn deed. Dat zand laat je langzaam in de schelp stromen. Dan zet je de schelp op het water en kijk je hoe de zee je gevoelens van pijn met zich meeneemt.
Wat schrijf je dit mooi.
Al die pijn neemt de zee met een golf mee.
mick87 schreef:
05-05-2018 22:19
Een collega zei vandaag dat hij me een typische eeuwige vrijgezel vond. Omdat hij me echt iemand vond die lekker haar eigen gang gaat.

Ik weet niet of ik dat nou als iets positiefs moet zien....
Hoe stond zijn gezicht er dan bij?
Ik noem mezelf ook weleens de eeuwige vrijgezel.
Niet negatief bedoeld naar mezelf toe. :)
Josken schreef:
04-05-2018 18:42
Het is ook voldoende reden om te relativeren, hier in dit topic is dat geen probleem maar er zijn er met alle respect genoeg die onterecht jaloers zijn op mensen en situaties als deze.

Ik vind het ook moeilijk om dat als rode draad te zien, ik zie er denk ik toch braver uit dan hem maar krijg niet die 'foute' aandacht van vrouwen.
Ja vaak lijkt het gras bij de buren groener. Jij hebt met grote zekerheid een heel andere uitstraling en dan is het maar goed dat je niet aantrekt waar je niet op zit te wachten toch?
Josken schreef:
04-05-2018 17:57
Ik ben daar op korte tijd eigenlijk wel sterk in aan het veranderen, sinds het daten terug in mijn hoofd zit ben ik sneller aangetrokken tot spontanere types waarin ik nooit de minste interesse heb gehad, momenteel wel nog in het stadium waarin ik nog te veel praktische bezwaren zie, rationeel bekeken uiteraard :lol: Mijn bezinningsperiode (= te druk met iets anders en ik kan geen 2 zaken tegelijk aan) heeft misschien wel deugd gedaan.

Klopt inderdaad dat het bij vroegere dates kwaliteit boven kwantiteit was, op één na altijd een heel goede match, zoals ik hier al zei is de kans dat iemand mijn type is sowieso al heel groot bij wederzijdse interesse. Om op bovenstaande terug te komen, ik heb vroeger wel een eindje gechat met vrouwen van het enthousiaste spring-in-tveld type, van die kant was de interesse er dus wel maar ik heb met geen ervan willen daten, als ik nu terugdenk aan welke kansen ik daardoor laten liggen heb... Vooral één contact is mij bijgebleven, massa's chat-lol mee gehad en een uiterlijk om voor te smelten, 11 niveau's hoger op een schaal van 10, maar neen, Josken vond het toch zijn type niet echt :roll: :bonk:
Neemt je verlangen toe of verandert je voorkeur? Spring in het veld haha, nee dat was ook nooit mijn voorkeur maar ik heb imiddels gemerkt dat zulke vrouwen ook een heel andere kant kunnen hebben. Dat komt echter ook door de jaren en daarmee levenservaring.

Maar je hebt dus een 10+ laten lopen? Je verkoopt jezelf niet onder de prijs haha! Ik begin nu wel heel benieuwd te worden naar je toekomst. Blijf je wel posten hier?
Heb zelf al vele jaren niet meer ge-date en ben behoorlijk vervreemd geraakt van de liefde.
Niet dat ik verbitterd ben; het is steeds verder weggezakt.
Ben ook best wel een einzelganger.
Ga over een maand een singlereis doen en dit lijkt mij erg leuk.
Zie het echter niet echt als dating en wat dat betreft ligt de drempel een stuk lager.
En ik zie het toch ook weer als een positieve investering.
Wat dating betreft; in het verleden heb ik wel speeddatinng gedaan.
Dat was voor een keer best leuk en ondernemend, maar op den duur uiteindelijk teleurstellend.
Heb met Tinder eigenlijk niet zoveel en ook niet met veel andere datingsites etc.
Een vriendin van mij heeft haar vriend gevonden via okcupid (internationaal ook).
Dat vind ik erg mooi voor haar en het is ook best een bijzondere manier.
Hoi. Ik heb ook nog nooit een echte relatie gehad en nooit gedate. Werk sinds een paar jaar aan sociale angsten en verlegenheid. Het gaat al veel beter. Ben op zoek naar een lichte relatie. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar je dat moet vinden.

Dating sites zijn toch meer om echte relaties aan te gaan? Ik zoek meer iets waarin we soms met elkaar het pad kruisen, soms praten over het leven, soms wat gamen misschien. Meer een vriend, I guess. Gewoon, lekker los. Niet meteen een commitment. Want voor mij is het allemaal heel nieuw en ik ben me gewoon aan het her-oriënteren in het leven (33 maar voel me gelukkig nog 18).

Misschien via evenementen? Hmm. Ik voel me eigenlijk nooit eenzaam, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat ik wat mis. Vooral nu mijn oude vrienden allemaal relaties krijgen en zelfs kinderen.
Eslarealidad schreef:
05-05-2018 16:54
Dat neemt je aandacht wel in beslag.
We hebben nog samen gesport, en in een gezamenlijke douche heb je al 's de reflex om te vergelijken he ;)

Nouja, echt groot weet ik niet zeker, misschien is het totaal geen groeier he
Lystic schreef:
08-05-2018 11:28
Hoi. Ik heb ook nog nooit een echte relatie gehad en nooit gedate. Werk sinds een paar jaar aan sociale angsten en verlegenheid. Het gaat al veel beter. Ben op zoek naar een lichte relatie. Maar ik heb eigenlijk geen idee waar je dat moet vinden.

Dating sites zijn toch meer om echte relaties aan te gaan? Ik zoek meer iets waarin we soms met elkaar het pad kruisen, soms praten over het leven, soms wat gamen misschien. Meer een vriend, I guess. Gewoon, lekker los. Niet meteen een commitment. Want voor mij is het allemaal heel nieuw en ik ben me gewoon aan het her-oriënteren in het leven (33 maar voel me gelukkig nog 18).

Misschien via evenementen? Hmm. Ik voel me eigenlijk nooit eenzaam, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat ik wat mis. Vooral nu mijn oude vrienden allemaal relaties krijgen en zelfs kinderen.
Zelf heb ik ook niet zoveel met datingsites en ook niet echt met Tinder.
Ligt er allemaal te dik bovenop en laatstgenoemde is ook erg vluchtig.
Heb wel gedate in het verleden en ook aan speeddating gedaan.
De 1e keer was nog wel leuk en gezellig; de twee keren erna een grote afknapper en teleurstelling.
Heb eigenlijk wat angst en weerstand ook gekregen tegen daten.
Niet goed natuurlijk en ik ben er ook wat van vervreemd.
Net als überhaupt van relaties.
Voor mij is het al heel wat jaren geleden dat ik iets van een relatie heb gehad.
De 1e keer dat ik een relatie heb gehad, heeft nogal een impact op mij gehad op een mooie en bijzondere manier.
Eigenlijk beschouw ik het een beetje als 'kalverliefde'.
Maar nogmaals; het is wat mij behoorlijk weggezakt wat betreft relaties, dating etc.
Josken schreef:
09-05-2018 14:01
We hebben nog samen gesport, en in een gezamenlijke douche heb je al 's de reflex om te vergelijken he ;)

Nouja, echt groot weet ik niet zeker, misschien is het totaal geen groeier he
Of een kleine man?
Met een grote ... :biggrin:
Eslarealidad schreef:
09-05-2018 21:36
Of een kleine man?
Met een grote ... :biggrin:
Dat is alleen maar gezichtsbedrog

Meten is weten.
Lieve mensen in dit draadje: ik ga het vivaforum verlaten. Er is iets gebeurd wat mij enorm geraakt heeft in een ander draadje. Ik ben er erg door van slag. Mijn conclusie is dat het forum gewoon niet bij me past.
Heel erg bedankt allemaal voor de leuke, mooie en soms ook trieste momenten in dit mooie draadje. Een topic vol respect en wederzijds begrip.
Het ga jullie allemaal goed lieverds!
Ik las het, Francien. Het forum past wel bij jou en jij bij het forum. Misschien kom je nog terug.
Hallo Francieneke,

Wat spijt het mij dat je dit hier moet melden! Het was dus in een ander topic. Je kunt het niet daar laten en de lieve mensen hier houden?

Als het echt zo moet zijn :( wens ik je heel veel goeds en misschien tot ziens?
Lieve Francieneke,

Wat vind ik dat erg om te horen dat je weggaat.
Je hoort hier wel en lees je graag.
Het gaat natuurlijk niet om mij maar om jou.
Wat jij wil natuurlijk.
Doe wat je hart je ingeeft.
Ik wil niet dat je pijn hebt.
Wij zijn er voor jou schat! xxx
hoi Francieneke,

Wat ongelooflijk jammer dat je het forum gaat verlaten.
Kon je berichten altijd zeer waarderen.
Hopelijk ga je ooit nog weer terugkomen.
In ieder geval wil ik je erg veel sterkte wensen.
Heb ik iets gemist? Heb al een tijdje niet meer gelezen hier maar ik begrijp uit diverse recentelijke posts dat Francieneke vertrekt?
Dat zou ik oprecht jammer vinden. Ik herkende me altijd wel in bepaalde posts van haar.
Dan nog een ander onderwerp. Misschien zijn er mensen die nog kunnen herinneren dat ik een kinderwens had. Dat beschreef ik in mijn oude topic zo'n jaren geleden.

Dit gevoel ben ik altijd blijven houden en ik wil eigenlijk nog steeds graag een kind adopteren.

Dat is wat ik dus graag wil, maar is dit eerlijk voor het kind om zonder moeder op te groeien? En ben ik misschien al veel te oud voor dit? Ik ben al bijna 45 jaar.

Het gevoel speelde weer helemaal op en nadat ik dit las https://www.lindanieuws.nl/nieuws/carlo ... rote-wens/

werd de drang weer groot.

Het is dus niet onmogelijk om deze droom alsnog te verwezenlijken.
Maar is dit eerlijk voor dit kind?

Dat geen vrouw mij wil vind ik al vervelend genoeg maar geen kinderen kunnen krijgen door dit vind ik nog zwaarder om mee te leven.
Gelukkig heb je al een pop waar hij of zij mee kan spelen.
Wat vervelend voor je, justme_37.
Zelf heb ik dit gevoel ook wel enigszins; dat ik niet goed in de 'markt' lig.
Ben er echter steeds onverschilliger door geworden en vaar mijn eigen koers.
Ook niet altijd goed.
Heb echter geen zin om me voortdurend gekweld en verbitterd te voelen; daar heb je zo weinig aan.
Afgezien daarvan wil ik me ook niet egoïstisch gedragen en me zo veel mogelijk richten op mijn sociale contacten en personen die mij dierbaar zijn.
Met dating ben ik al vele jaren klaar.
Ga wel binnenkort een singlereis doen; hier heb ik best veel zin in (en dit zie ik ook niet echt als dating oid).
safrat schreef:
10-05-2018 21:47
Gelukkig heb je al een pop waar hij of zij mee kan spelen.

Dit moet vast sarcastisch bedoeld zijn? Die erotiek doll krijgt hij/zij sowieso nooit te zien.

Overigens hoop ik dat de doll mij van mijn impotentie problemen zal afhelpen zodat als ik de volgende keer een prostituee laat komen niet compleet voor lul sta.

Helaas is de dame die ik vorige keer liet komen niet meer beschikbaar omdat ze gaat verhuizen naar het buitenland.
JXL schreef:
10-05-2018 21:57
Wat vervelend voor je, justme_37.
Zelf heb ik dit gevoel ook wel enigszins; dat ik niet goed in de 'markt' lig.
Ben er echter steeds onverschilliger door geworden en vaar mijn eigen koers.
Ook niet altijd goed.
Heb echter geen zin om me voortdurend gekweld en verbitterd te voelen; daar heb je zo weinig aan.
Afgezien daarvan wil ik me ook niet egoïstisch gedragen en me zo veel mogelijk richten op mijn sociale contacten en personen die mij dierbaar zijn.
Met dating ben ik al vele jaren klaar.
Ga wel binnenkort een singlereis doen; hier heb ik best veel zin in (en dit zie ik ook niet echt als dating oid).
Ja, ik lig compleet niet in de markt, ik heb niet de looks of uitstraling dat kan ik vaststellen na 45 jaar single zijn. Dat onverschillige herken ik zeker, ik ben steeds meer in mijn eigen wereldje gaan leven en ik ben daadwerkelijk van plan om op zeer korte termijn een kind te adopteren. Dat geeft me weer een doel in het leven en levensvreugde. En natuurlijk wil ik het kind zo goed mogelijk opvoeden en een stabiele omgeving bieden.
Gelukkig heb jij nog sociale contacten, ikzelf heb er geen behoefte meer aan. Sociale contacten kunnen alleen mannelijk zijn in mijn geval en dat hoeft mij niet meer zo nodig daar kies ik zelf voor.
Ik ben nooit begonnen met daten maar ik ben er ook helemaal klaar mee.
Al is het wel fijn om de successen van anderen te lezen hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven