Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Eslarealidad schreef:
03-05-2018 01:59
Dag onbekende..., ik ben Esla, we hebben een date.
Dat weet jij niet hè ;-) ....bij deze, zullen we gaan schransen? Met wijn erbij, toetje na?
Wel naast me blijven zitten. :whip: :lol:

Wordt vervolgd!
Met sommige mannen wil je alles van de kaart bestellen, omdat de avond dan lekker lang duurt en met andere mannen wil je alleen en zo snel mogelijk een thuis-toetje eten. Nog nooit meegemaakt dat ik veel wijntjes nodig had om de avond door te komen. Ik heb altijd wel een leuke avond. Meer moet je eigenlijk ook niet verwachten.
Dina80 schreef:
03-05-2018 08:53
Wat vind jij het dan?
Niet meer zoeken is toch het gevolg van iets? Waarom denk je dat het een oorzaak is of kan zijn?
spell68 schreef:
03-05-2018 09:53
Ohhh, dat verklaart een hoop. Daarom gedraag ik me nog steeds als een kind! Dan weet ik dat dat iig niet aan mij ligt. Wat is het leven toch heerlijk! en niet in de laatste plaats, omdat het fantastisch weer wordt!
Kinderen spreken altijd de waarheid. De waarheid is niets anders dan gelijk hebben. Als je altijd gelijk hebt ben je best wel wijs.
Dina80 schreef:
03-05-2018 16:36
Oh, ik dacht dat je serieus op die manier dates had.
Als het voor de grap is heb ik niets gezegd, en zal ik me er niet mee bemoeien.
En anders ook niet, als je dat niet wil. Maar ik dacht dat mijn mening geven wel kon tegen jou, omdat we samen al veel gezellige berichten hebben uitgewisseld.
:-)
Daten met een niet-weter is het tegenovergestelde van de verbittergrap.
Dina80 schreef:
03-05-2018 16:42
Omdat je hersenen opnieuw zijn gerangschikt door het geschud van de achtbaan? ;)
Het was een mini-achtbaan. Ik ben nog zoals ik was.
safrat schreef:
03-05-2018 19:15
Niet meer zoeken is toch het gevolg van iets? Waarom denk je dat het een oorzaak is of kan zijn?
Omdat romantische momenten altijd momenten zijn gebleven, nooit uitgroeiden tot iets.
Dat heeft mij doen concluderen dat het voor mij niet geschikt, weggelegd of mogelijk is.
safrat schreef:
03-05-2018 19:26
Het was een mini-achtbaan. Ik ben nog zoals ik was.
Gelukkig maar! ;)
ooitverlegen schreef:
03-05-2018 17:29
Ik krijg de indruk dat je vertrouwen een beetje weg is omdat je bent gestopt...
Waarmee gestopt? Met zoeken?
Dat klinkt als iets met een duidelijk begin en een einde, zoiets als paaseieren zoeken.
Maar ik heb niet mijn leven aldoor zoekend doorgebracht, en er op een dag resoluut mee gestopt.
Ik sta er niet meer voor open, dat is het meer.
safrat schreef:
03-05-2018 19:21
Oh, dat had ik niet door.
Soms lopen in deze reeks serieus en grap een beetje teveel door elkaar, en kan ik het niet helemaal goed onderscheiden.
Wel prettig dat die ruimte hier is.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
03-05-2018 20:00
Waarmee gestopt? Met zoeken?
Dat klinkt als iets met een duidelijk begin en een einde, zoiets als paaseieren zoeken.
Maar ik heb niet mijn leven aldoor zoekend doorgebracht, en er op een dag resoluut mee gestopt.
Ik sta er niet meer voor open, dat is het meer.
Gestopt met erin te geloven en dat vind ik erger dan stoppen met zoeken.

Nou kan ik me dat voor een periode heel goed voorstellen maar denk je ook dat het niet terugkomt?
ooitverlegen schreef:
03-05-2018 20:15
Gestopt met erin te geloven en dat vind ik erger dan stoppen met zoeken.
Het blijft mijn beslissing en die zal je moeten respecteren, makker. :hug:
ooitverlegen schreef:
03-05-2018 20:15
Nou kan ik me dat voor een periode heel goed voorstellen maar denk je ook dat het niet terugkomt?
Geen idee, ik heb geen profetie tot mijn beschikking zoals jij. ;)
Maar ik denk het niet.
Dina80 schreef:
03-05-2018 20:17
Het blijft mijn beslissing en die zal je moeten respecteren, makker. :hug:
Je zult het misschien moeilijk geloven maar ik ben daar nu wel toe in staat. Van mijn in ieder geval wel een knuffel! :hug:
Dina80 schreef:
03-05-2018 20:19
Geen idee, ik heb geen profetie tot mijn beschikking zoals jij. ;)
Maar ik denk het niet.
De toekomst ligt zonder voorbestemming open...
ooitverlegen schreef:
03-05-2018 20:22
De toekomst ligt zonder voorbestemming open...
Dat weet je niet, misschien zijn sommige dingen wel voorbestemd.
Leek jouw profetie en bijbehorende ontmoeting niet ook voorbestemd te zijn?
De conclusie van de OP is voor mij dus niet meer relevant, maar voor jullie zeer zeker nog wel: Blijf geloven.
Dina80 schreef:
03-05-2018 20:23
Dat weet je niet, misschien zijn sommige dingen wel voorbestemd.
Leek jouw profetie en bijbehorende ontmoeting niet ook voorbestemd te zijn?
Klopt maar dan kun je het toch rustig open laten?

Ja, meer voorbestemd is nauwelijks denkbaar.
@Dina80: het komt als je er aan toe bent.

Jouw verliefdheden waren vaak hard en scheurend.

Maar liefde is niet hetzelfde als pijn. De volgende keer mag het veel koeler en aangenamer zijn. Wat jou toekomt is een rustige liefde, als een oneindig kabbelend beekje.
Dina80 schreef:
03-05-2018 16:36
Oh, ik dacht dat je serieus op die manier dates had.
Als het voor de grap is heb ik niets gezegd, en zal ik me er niet mee bemoeien.
En anders ook niet, als je dat niet wil. Maar ik dacht dat mijn mening geven wel kon tegen jou, omdat we samen al veel gezellige berichten hebben uitgewisseld.
:-)
Je kan alles tegen me zeggen, ik schrijf wat in me op komt terug. ;-D

Waren zeker gezellige berichten. :cheers:

Die man die niet weet dat hij date, die weet het niet. Het is niet uit te leggen. Ik las iets van safrat er over. Zo kun je het vergelijken. ;)

Wat ik prettig vind is om te daten met iemand waar ik mee gechat heb en dan afspreken...zien we elkaar ergens en dan aan 1 tafeltje naast elkaar gaan zitten. Ook op een terras. Het is minder confronterend en ik zeg dan niet steeds wat zeg je? Door muziek. Je kunt dan voor je kijken en weer opzij kijken, samen lachen. Wat drinken, eten, gezellig. En ik heb nooit commentaar gehad, het werd wel gewaardeerd júist. En natuurlijk nooit met een onbekende.
Dat is een grap. Zomaar pluk ik die niet ergens vandaan.
Alleen 1 date die dacht dat hij of ik zo beter kon friemelen. :nut:
Dat was dus niet de bedoeling. :hihi:
Zei ik ook gelijk.
Het ijs is voor mij dan sneller gebroken, zo naast elkaar.
Ieder heeft zo zijn leuke kanten. :proud:
eslarealidad wijzigde dit bericht op 04-05-2018 14:16
0.04% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
safrat schreef:
03-05-2018 19:21
Ja, dit bedoel ik, jij legt dat mooi uit. :idee:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
inkijk74 schreef:
03-05-2018 21:16
@Dina80: het komt als je er aan toe bent.

Jouw verliefdheden waren vaak hard en scheurend.

Maar liefde is niet hetzelfde als pijn. De volgende keer mag het veel koeler en aangenamer zijn. Wat jou toekomt is een rustige liefde, als een oneindig kabbelend beekje.
Ja, hier zit wel wat in.
Liefde zou geen pijn mogen zijn.
Ik heb dat ook 1 keer zo erg gevoeld.
Het mag van mij de helft minder zijn qua gevoel.
Een rustige liefde, dat klinkt mooi.
En de rest ook. :heart:
safrat schreef:
03-05-2018 19:11
Met sommige mannen wil je alles van de kaart bestellen, omdat de avond dan lekker lang duurt en met andere mannen wil je alleen en zo snel mogelijk een thuis-toetje eten. Nog nooit meegemaakt dat ik veel wijntjes nodig had om de avond door te komen. Ik heb altijd wel een leuke avond. Meer moet je eigenlijk ook niet verwachten.
Ik heb dat eigenlijk ook altijd wel, een leuke middag/avond.
Soms dan moet een date de trein nog halen. Auto thuisgelaten voor een wijntje. Vliegt voorbij, die aantal uren.
Ik neem ook niet veel wijn. Ik voel dat snel.
Het is gezellig en je bent op stap met een vriendelijke date.
Ik verwacht ook niet meer.
Wel gedaan. Ik verwachtte een klik.
Nu niet meer.
Als het wel zo is dan is dat wel fantastisch!
Ik kan het me dat niet eens meer voorstellen.
Járen geleden, die beruchte klik.
Daarom ben ik wel stukken minder gaan daten.
Dan kriebelt het weer. Het is leuk.
De beste relatie is ook wel met jezelf.
Las ik gisteren ergens.
Blijft me wel bij. :)
eslarealidad wijzigde dit bericht op 03-05-2018 23:44
Reden: t
0.05% gewijzigd
ooitverlegen schreef:
01-05-2018 21:20
Je bedoelt wat ze in huis had om dat te kunnen? Nu moet ik een beetje schipperen niet teveel in detail te gaan maar ik zou zeggen; Super sociaal vaardig, zelfbewust, goed gekleed én knap? Ze heeft gewoon de beste partner gezocht denk ik. Dat is heel anders dan waarover jij schrijft. Maar hoe kun je zeggen dat er geen sprake is van echte liefde? En wat bedoel je met voor jou science fiction? Ha nee, dat laatste is ook niet mijn cup of tea. Het bewijst wel dat alles mogelijk is.
Je ziet dat gewoon, dat ze enkel samen zijn omdat ze (denken dat ze) bij elkaar passen, heel onkieskeurig, liefde en romantiek boeit hen eigenlijk ook niet. Ze gaan geen 5j meer samen zijn maar dat is een andere discussie. Hij is trouwens absoluut niet sociaal of knap, heeft amper iets waarvan je denkt dat het aantrekkelijk is voor een vrouw en toch heb je het gevoel dat als hij naar de bakker gaat, hij terugkomt met 2 broden en een lief :bonk: Voor mij hoopgevend en frustrerend tegelijk, misschien onderschat ik zijn looks wel maar daar ben ik dan niet jaloers op.

SF omdat ik het niet zou kunnen, ondanks het rationeel denken moet er toch meer zijn dan enkel een goede match voor ik een stap verder zou willen gaan. Mensen kussen soms op een eerste date terwijl ze niet eens verder willen met elkaar, ik begrijp dat wel maar voor mij is het ondenkbaar om het zelf te doen.

De vrouw die je beschrijft, lijkt me logisch dat mannen in rijen stonden aan te schuiven :lol:
Als ik iemand aantrekkelijk vind, dan heb ik nog meer moeite met communiceren dan ik al heb. Ik werk wel inmiddels, heb een woning en ik zou het zonnig moeten inzien, maar dat is niet het geval. Maar afijn, wat zadel ik jullie hiermee op. Gegroet
Josken schreef:
04-05-2018 09:39
Je ziet dat gewoon, dat ze enkel samen zijn omdat ze (denken dat ze) bij elkaar passen, heel onkieskeurig, liefde en romantiek boeit hen eigenlijk ook niet. Ze gaan geen 5j meer samen zijn maar dat is een andere discussie. Hij is trouwens absoluut niet sociaal of knap, heeft amper iets waarvan je denkt dat het aantrekkelijk is voor een vrouw en toch heb je het gevoel dat als hij naar de bakker gaat, hij terugkomt met 2 broden en een lief :bonk: Voor mij hoopgevend en frustrerend tegelijk, misschien onderschat ik zijn looks wel maar daar ben ik dan niet jaloers op.

SF omdat ik het niet zou kunnen, ondanks het rationeel denken moet er toch meer zijn dan enkel een goede match voor ik een stap verder zou willen gaan. Mensen kussen soms op een eerste date terwijl ze niet eens verder willen met elkaar, ik begrijp dat wel maar voor mij is het ondenkbaar om het zelf te doen.

De vrouw die je beschrijft, lijkt me logisch dat mannen in rijen stonden aan te schuiven :lol:
Voor hem dus gewoon om iemand om zich heen te hebben, dat kan. Ik gok dat hij gewoon laagdrempelig is in contact en flirt uit gewoonte?

Ik ben het met je eens dat er meer moet zijn hoewel ik daar achteraf iets te moeilijk over dacht. Het is wel lastig om daarin je positie te kennen maar ik denk dat ik dat heb geleerd in de voorafgaande jaren. Dat waren dan vrouwen die ik benaderd heb die blauwtjes werden maar ook vrouwen die ik met uitgaan heb (aan)gesproken. Dat leverde bij elkaar toch een onbewust beeld van wat ik zocht.

Kussen op de eerste dates is het ook echt niet geworden en dat hoeft ook niet als dat niet bij je past. Jij bent net als ik een bedachtzaam type en je zult hoogstwaarschijnlijk een date krijgen met iemand die ook zo is of juist net iets minder. Toch moet je niets uitsluiten want ik ben echt jaren daarvoor in een ONS achtige situatie beland waarvan ik nooit maar dan ook nooit had verwacht in terecht te komen.

Aha, dat is dus duidelijk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven