Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
23-04-2018 19:33
Houd ons op de hoogte he? Ach, een vriendschap is ook leuk toch? Al moet het dan niet zo zijn dat hij meer wil....dat loopt niet goed af. Ik ben (voor mij) mooie vriendschappen kwijtgeraakt omdat de man meer wilde. En dan was ik heel verdrietig omdat we het als vrienden zo gezellig hadden gehad.
Je moet wel allebei op een lijn zitten.
Ja inderdaad, zo ben ik ook een leuke man kwijtgeraakt.
Ik zag hem net als jij ook als vriend.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
23-04-2018 17:57
Teleurstelling. Date morgen gaat niet door. Hij appte dat hij niet kan, omdat hij was vergeten dat hij naar een bijeenkomst moet uit zijn bedrijfstak. Hij is ondernemer en het was echt belangrijk voor hem om te gaan. Hij stuurde screenshot van de herinnering van de uitnodiging mee. Hij zette er bij: "zo weet je dat ik dit niet verzin. " Hij zei het heel jammer te vinden en wil graag een andere keer afspreken.

Wat denken jullie daarvan? Ik neem aan dat het echt waar is.

teleurgesteld ben ik wel.
Ik sta er dan anders in, want ik geloof het niet zo. Als hij een herinnering heeft gehad, dat wil zeggen dat hij die afspraak dus in zijn agenda heeft gezet. Blijkbaar is hij dus iemand die afspraken via een agenda onthoudt. Het is voor mij dan zeer aannemelijk (maar dat is dus een aanname) dat hij in zijn agenda heeft gekeken toen hij die afspraak met jou gemaakt heeft. Ik vind het dan vreemd dat hij die eerdere afspraak over het hoofd heeft gezien.

Uiteindelijk kan hij die afspraak ook een half uur van tevoren hebben ingepland met een herinneringsmelding die kort erop volgt.

Maar goed, je weet het inderdaad niet, maar ik zou zoiets nooit vergeten al ik echt heel graag met iemand af wilde spreken. En volgens mij is iedereen wel zo dat als ze echt graag iets willen, ze er moeite voor willen doen. Zo niet dan ben je een optie en geen prioriteit. Maar het is aan een ieder om te bepalen of ze daar mee kunnen leven.
Het was een herinnering van een uitnodiging en niet van een afspraak. Er is dan toch geen sprake van een agenda. Dan denk ik eerder aan een herinnering per mail.
Alle reacties Link kopieren
Het was inderdaad een herinnering per mail. Ik heb nu eem andere dag met h afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
23-04-2018 13:20
Dat is inderdaad wel een goede vergelijking Josken! Deed je het ook onbewust, was het iets waarvan je achteraf duidelijk zag hoe dat bij jou werkte? Ik wilde namelijk helemaal geen man die me slecht behandelde, maar achteraf realiseerde ik me wel dat ik de tekenen dat iemand weleens slecht voor me zou kunnen worden wel registreerde. Ik deed er alleen niets mee. Ik registreerde het vluchtig en duwde het weg...

Je kunt inderdaad veel beter proberen uit te vinden hoe iemand is. Uiterlijk zegt echt niet zoveel. Ik krijg nog altijd "mannen" in mijn mailbox van de site Match4me (ik ben mijn wachtwoord kwijt en ik laat het maar zo) en dan kan ik een deel van de profielen lezen. Daar zitten opscheppers bij hoor. Ook de eisen die er aan vrouwen worden gesteld zijn soms bizar. Wat denkt zo'n kerel wel niet, dat hij zo begeerlijk is dat hij zulke eisen mag stellen? Sommige vrouwen zullen zich vast ook zo profileren.
De wat bescheidener types lijken me veel aardiger.
Ooit stond ik ook op datingsites. Ik schreef dan: Ik ben gewoon een mens, met goede en slechte eigenschappen. Niks bijzonders.

Daar kwamen niet veel reacties op! :-D
Echt onbewust was dat niet, het was puur vanuit het idee dat een knappere vrouw toch geen interesse zou hebben. Wat ook vreemd is want toen ik nog uitging was die interesse er wel van meisjes die er stukken beter uitzagen dan mij. Misschien dat het eerder onbewust uit onzekerheid was, want nu ga ik opnieuw nog grotendeels richting uiterlijk minder aantrekkelijke vrouwen maar dan wel bewust uit een vorm van onzekerheid :bonk: Nochtans heb ik daar net heel weinig succes mee, vrouwen waar ik mee chatte en/of date vond ik er te goed uitzien voor mij hoe raar dat ook klinkt, ik vraag me dan af of dat bij hen ook vanuit een soort onzekerheid komt? :bonk: Ik denk misschien te veel na :)
Alle reacties Link kopieren
Josken schreef:
24-04-2018 10:47
Echt onbewust was dat niet, het was puur vanuit het idee dat een knappere vrouw toch geen interesse zou hebben. Wat ook vreemd is want toen ik nog uitging was die interesse er wel van meisjes die er stukken beter uitzagen dan mij. Misschien dat het eerder onbewust uit onzekerheid was, want nu ga ik opnieuw nog grotendeels richting uiterlijk minder aantrekkelijke vrouwen maar dan wel bewust uit een vorm van onzekerheid :bonk: Nochtans heb ik daar net heel weinig succes mee, vrouwen waar ik mee chatte en/of date vond ik er te goed uitzien voor mij hoe raar dat ook klinkt, ik vraag me dan af of dat bij hen ook vanuit een soort onzekerheid komt? :bonk: Ik denk misschien te veel na :)
Dan kun je maar beter zelfverzekerd overkomen. ;)
Wat heeft het dan voor zin?
Wat/wie ben jij zonder die onzekere gedachten?
Antwoord is.....? :biggrin:
Ik heb ook door de jaren heen ( ben al belegen) verschillende soorten mannen gehad waarvan bij sommige anderen dan zeiden huh???? Als ze ons zagen.
Voor mij was hij de mooiste!
En werd ook steeds mooier naarmate mijn verliefdheid erger werd.
Ik heb ook een knappe man gehad en opeens was de verliefdheid weg. Deed me niks meer. Zo kan het ook met alle respect.
Het is allemaal zo betrekkelijk.
Ik kan een uiterlijk aantrekkelijk vinden waar een ander niet op valt. Dat zijn kenmerken die ik dan interessant vind. Ik zal niet zeggen welke. Omdat ík dat mooi en grappig vind.
Stel je voor zeg, we vallen allemaal op dezelfde.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Heey francieneke,

Je registreerde het dan wel, schrijf je.
Dat is juist zo een goed teken, zo een alarmbel. :sun:
Niet meer negeren hoor! Komt dat omdat je dan verliefd aan het worden was?
Al ga je dood van binnen, kap het voortaan gelijk af. :cheer2:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Josken schreef:
24-04-2018 10:47
Echt onbewust was dat niet, het was puur vanuit het idee dat een knappere vrouw toch geen interesse zou hebben. Wat ook vreemd is want toen ik nog uitging was die interesse er wel van meisjes die er stukken beter uitzagen dan mij. Misschien dat het eerder onbewust uit onzekerheid was, want nu ga ik opnieuw nog grotendeels richting uiterlijk minder aantrekkelijke vrouwen maar dan wel bewust uit een vorm van onzekerheid :bonk: Nochtans heb ik daar net heel weinig succes mee, vrouwen waar ik mee chatte en/of date vond ik er te goed uitzien voor mij hoe raar dat ook klinkt, ik vraag me dan af of dat bij hen ook vanuit een soort onzekerheid komt? :bonk: Ik denk misschien te veel na :)
Die knappe vrouwen vonden jou gewoon leuk. Dat kan toch ook?
Iemand moet toch aantrekking voelen.
Om meer te kunnen gaan doen in een relatie. :flirting:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
24-04-2018 11:49
Dan kun je maar beter zelfverzekerd overkomen. ;)
Wat heeft het dan voor zin?
Wat/wie ben jij zonder die onzekere gedachten?
Antwoord is.....? :biggrin:
Ik heb ook door de jaren heen ( ben al belegen) verschillende soorten mannen gehad waarvan bij sommige anderen dan zeiden huh???? Als ze ons zagen.
Voor mij was hij de mooiste!
En werd ook steeds mooier naarmate mijn verliefdheid erger werd.
Ik heb ook een knappe man gehad en opeens was de verliefdheid weg. Deed me niks meer. Zo kan het ook met alle respect.
Het is allemaal zo betrekkelijk.
Ik kan een uiterlijk aantrekkelijk vinden waar een ander niet op valt. Dat zijn kenmerken die ik dan interessant vind. Ik zal niet zeggen welke. Omdat ík dat mooi en grappig vind.
Stel je voor zeg, we vallen allemaal op dezelfde.
Maar eigenlijk ben ik wel zelfzeker, in die zin dat ik 'ondanks...' perfect tevreden ben met wie ik ben, ik zou niks willen veranderen, ook niet dat stuk onzekerheid want dat maakt mij net zo lief en schattig :lol: :facepalm: Ik ben eigenlijk zelfzeker in mijn onzekerheid, denk ik :)

Ik herken trouwens goed wat je zegt, ik vind dikwijls iemand mooi die dat voor de meesten dan toch helemaal niet is, en voel ik mij niet meteen aangetrokken ben ik er zeker van dat dat wel zal komen. De enige waar ik verliefd op ben geweest was allesbehalve knap en dat is nog vrij zacht uitgedrukt, alles samen heb ik haar een paar uur gekend/gezien maar dat was blijkbaar ook genoeg :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Josken schreef:
24-04-2018 13:43
Maar eigenlijk ben ik wel zelfzeker, in die zin dat ik 'ondanks...' perfect tevreden ben met wie ik ben, ik zou niks willen veranderen, ook niet dat stuk onzekerheid want dat maakt mij net zo lief en schattig :lol: :facepalm: Ik ben eigenlijk zelfzeker in mijn onzekerheid, denk ik :)

Ik herken trouwens goed wat je zegt, ik vind dikwijls iemand mooi die dat voor de meesten dan toch helemaal niet is, en voel ik mij niet meteen aangetrokken ben ik er zeker van dat dat wel zal komen. De enige waar ik verliefd op ben geweest was allesbehalve knap en dat is nog vrij zacht uitgedrukt, alles samen heb ik haar een paar uur gekend/gezien maar dat was blijkbaar ook genoeg :flirting:
Aaaha jij bent zelfverzekerd van jouw onzekerheid!
Dat is zeker schattig! :biggrin:

Liefde is onvoorspelbaar.
Je weet nóóit op wie je verliefd wordt.
Je kunt het ook niet sturen.
Je hebt er geen controle over.
Jezelf verliezen in de liefde.
Je kunt er 2 kanten mee op.
Een goede of een verkeerde. :nut:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
24-04-2018 11:56
Heey francieneke,

Je registreerde het dan wel, schrijf je.
Dat is juist zo een goed teken, zo een alarmbel. :sun:
Niet meer negeren hoor! Komt dat omdat je dan verliefd aan het worden was?
Al ga je dood van binnen, kap het voortaan gelijk af. :cheer2:


Gelukkig ben ik daar toch wel beter in geworden. Misschien ben ik inmiddels te argwanend, ik weet het niet. Ik ben al zo lang niet meer verliefd geweest. De afgelopen pakweg 15 jaar heb ik wel mannen erg leuk of aantrekkelijk gevonden, maar verliefd....neueu, dat was het niet echt.
Geen bonkend hart, dat had ik niet meer. Maar is dat nodig.....ik weet het echt niet.
De man op wie ik het meest verliefd ben geweest heeft me ook het slechtst behandeld. Na hem ben ik nog wel een paar keer verliefd geweest, maar na mijn laatste "echte" ex in 2000-2002 niet meer.
Misschien houden mijn ervaringen me tegen om dat gevoel helemaal te laten gaan, ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
24-04-2018 20:11
Gelukkig ben ik daar toch wel beter in geworden. Misschien ben ik inmiddels te argwanend, ik weet het niet. Ik ben al zo lang niet meer verliefd geweest. De afgelopen pakweg 15 jaar heb ik wel mannen erg leuk of aantrekkelijk gevonden, maar verliefd....neueu, dat was het niet echt.
Geen bonkend hart, dat had ik niet meer. Maar is dat nodig.....ik weet het echt niet.
De man op wie ik het meest verliefd ben geweest heeft me ook het slechtst behandeld. Na hem ben ik nog wel een paar keer verliefd geweest, maar na mijn laatste "echte" ex in 2000-2002 niet meer.
Misschien houden mijn ervaringen me tegen om dat gevoel helemaal te laten gaan, ik weet het niet.
Ik ook jaren niet meer.
Een beetje verliefd is wel nodig voor mij.
Niet te erg want dat verlies ik mezelf. Of zou ik daar ook van geleerd hebben. ;)
Mag het wel hopen zeg!
Ik sta er wel open voor denk ik hahaha, ik moet er zelf om lachen.
Misschien hoeft het voor jouw niet omdat je jongere kinderen hebt. Had ik toen ook niet zo.
Ook geen behoefte toen. Veels te gezellig zonder. :lol:
Lekker met mijn kind op vakantie enzo. :heart:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
24-04-2018 19:55
Liefde is onvoorspelbaar.
Je weet nóóit op wie je verliefd wordt.
Je kunt het ook niet sturen.
Je hebt er geen controle over.
Natuurlijk heb je er wel controle over, zolang je het maar op tijd aan ziet komen.
Dan kan je het ondervangen, of daar in ieder geval een behoorlijk poging tot doen.
Het is geen plicht om achter elk gevoel aan te hollen, of alles maar te laten gebeuren zonder toch minstens te proberen om weerstand te bieden.
Iemand hoeft in de liefde toch geen willoos schaap te zijn?
Het een sluit het ander niet uit.
Alle reacties Link kopieren
justme_37 schreef:
Natuurlijk is het een positieve ervaring maar het is ook niet zo dat er opeens een wereld voor mij open gaat. Het neemt niet weg dat ik het bijzonder fijn en aangenaam vond.
Supergoed gedaan. Natuurlijk is niet alles opgelost, maar je hebt wel weer mooie stappen gezet.

Hulde!
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
25-04-2018 19:50
Natuurlijk heb je er wel controle over, zolang je het maar op tijd aan ziet komen.
Dan kan je het ondervangen, of daar in ieder geval een behoorlijk poging tot doen.
Het is geen plicht om achter elk gevoel aan te hollen, of alles maar te laten gebeuren zonder toch minstens te proberen om weerstand te bieden.
Iemand hoeft in de liefde toch geen willoos schaap te zijn?
Toen ik zo erg verliefd op mijn ex was geworden en de relatie steeds slechter werd had ik meer controle willen hebben.
Ik was mezelf compleet kwijt. Raar eigenlijk wel. Ik dacht dat dát niet in mij zat.
Dat wil ik nooit meer zo ervaren.
Zoals jij het zegt; dat je het op tijd aan ziet komen, het ondervangen of een behoorlijke poging tot doen is zó een goede tip. :muziek:
Als je er te diep inzit dan klim je er moeilijker uit.
Voorkomen is beter dan genezen.
Dat is toch zo waar.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
inkijk74 schreef:
25-04-2018 23:03
justme_37 schreef:

Supergoed gedaan. Natuurlijk is niet alles opgelost, maar je hebt wel weer mooie stappen gezet.

Hulde!
Hoe gaat het met jouw relatie?
biobitch1984 schreef:
23-04-2018 03:08
Nou ik blijf gewoon trouw hoor aan jullie. Ik heb een relatie met dit forum.. Daar kan geen chick tussenkomen lol.
:high5:
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
26-04-2018 07:22
Hoe gaat het met jouw relatie?
Mijn relatie ging toch weer uit. Na drie maanden. We zijn nog wel goede vrienden maar geen benefits. Ik vind het nu een stuk minder erg om vrijgezel te zijn. Alsof er een bepaalde schande vanaf is. De schande van het vrijgezel zijn.

Maar toch: ik wil de relatie wel weer opstarten, maar zij blijkbaar niet. Het is beter om niet te hopen, maar onbewust wil ik het weer aanknopen. Dat maakt mij een beetje afhankelijk en niet vrij. Die neiging zit heel sterk in mij. Proberen vast te houden, aan iets wat waarschijnlijk al weg is.
Severus_Snape schreef:
19-04-2018 21:37
Heb er maar een wijntje bijgepast maar denk niet dat dat vanavond heel goed uitpakt.
:hug:
Er komt een dag dat je sterk genoeg bent om hem af te weren, blijf daarin geloven.
inkijk74 schreef:
26-04-2018 19:26
Mijn relatie ging toch weer uit. Na drie maanden. We zijn nog wel goede vrienden maar geen benefits.
Balen, man. Maar er zal wel een hele last van je afgevallen zijn nu je romantiek hebt meegemaakt, weet hoe het is.
Het is beter om de pijn van de liefde te kennen, dan om helemaal geen liefde te hebben gekend.
Maar is het in dit stadium wel handig om vrienden te zijn? Doet je dat niet teveel pijn, omdat je haar eigenlijk best terug zou willen hebben als geliefde?
inkijk74 schreef:
26-04-2018 19:26
Mijn relatie ging toch weer uit. Na drie maanden. We zijn nog wel goede vrienden maar geen benefits. Ik vind het nu een stuk minder erg om vrijgezel te zijn. Alsof er een bepaalde schande vanaf is. De schande van het vrijgezel zijn.

Maar toch: ik wil de relatie wel weer opstarten, maar zij blijkbaar niet. Het is beter om niet te hopen, maar onbewust wil ik het weer aanknopen. Dat maakt mij een beetje afhankelijk en niet vrij. Die neiging zit heel sterk in mij. Proberen vast te houden, aan iets wat waarschijnlijk al weg is.
Oh, dat heeft niet lang geduurd.

Gaat het jou dan specifiek om de benefits of is de huidige relatie sowieso anders? Jullie waren voordat er fysieke intimiteit bij kwam kijken toch ook al goede vrienden?

Misschien wil je haar houden, omdat het je eerste relatie is geweest. Ik kreeg door de dingen die je hier schreef niet echt de indruk dat je zo verschrikkelijk dol op haar was.

Wat allemaal niet uitmaakt, want zij wil blijkbaar niet meer.

Het is een mooi streven om een voorbije relatie om te zetten in een vriendschap, maar voor diegene die meer wilde is het alleen afzien. Beter niets dan de helft van wat het was.
Ah, Inkijk, ik kom weer even lezen en het eerste wat ik lees is jouw verhaal. Wat jammer joh! We hadden je hier een mooie en warme relatie gegund.
Maar bedenk dat heel veel relaties het niet redden he? De meeste relaties begeven het vroeg of laat.
Alle reacties Link kopieren
@francieneke: het is jammer, maar ik ben dankbaar voor elke relatie-dag die ik heb gehad. En ik vind het gewoon ook fijn om een ex te hebben :-)

@safrat: Nee, het gaat mij zeker niet alleen om de benefits. Ik heb weinig vrouwelijke vrienden dus ik ben extra zuinig op onze vriendschap. Wij delen veel met elkaar en dat is ontzettend fijn. Misschien pasten we niet goed bij elkaar, maar ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal.

@Dina80: Inderdaad is er een last afgevallen. En ik ga op volle kracht door met mijn persoonlijke ontwikkeling. Het smaakt naar meer, meer, meer. Ik denk niet dat het teveel pijn doet. Maar ik blijf opletten wat er gebeurt in mij en wat ik voel als ik in contact ben met haar.
Alle reacties Link kopieren
Hey Inkijk!

Met verbazing lees ik dat je relatie uit is maar tegelijk lees ik ook best een optimistische en meer gelouterde houding. Dat is heel anders dan een tijd geleden denk ik...

Het is in ieder geval een begin van een ontwikkeling anders dan wat je hiervoor hebt gedaan om tot dat punt te komen. Wat Francieneke schrijft is ook wel waar maar ik ben iets meer geneigd om te schrijven dat de meeste mensen een paar relaties ervaren voordat ze iemand vinden waar ze zo goed bij passen dat het blijft.

Hoe dan ook, mooi dat je hier terugkomt en weer meeschrijft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven