Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
francieneke schreef:
26-04-2018 20:16
We hadden je hier een mooie en warme relatie gegund.
Die heeft hij toch ook gehad? Het was alleen kort. Maar vergeet niet dat ook een korte romance mooi kan zijn!
Dina80 schreef:
27-04-2018 16:45
Die heeft hij toch ook gehad? Het was alleen kort. Maar vergeet niet dat ook een korte romance mooi kan zijn!

Teruglezend zie ik nu dat ik het woordje "lang" ben vergeten Dina! Dat had ik namelijk wel in mijn hoofd... :idea:
francieneke schreef:
27-04-2018 17:05
Teruglezend zie ik nu dat ik het woordje "lang" ben vergeten Dina! Dat had ik namelijk wel in mijn hoofd... :idea:
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
@Dina80: En hoe gaat het met jou? Zijn de grote verliefdheidsstormen gaan liggen en kabbelt het leven bij jou nu rustig voort?
Ga zelf deze zomer nog een singlereis doen.
Zie dit niet zo zeer als dating; het lijkt me echter wel leuk en uitdagend ook wel.
Om eerlijk te zijn vind ik dating zelf behoorlijk eng en het blijft altijd een gok of er wel of niet een match en goed gevoel is.
Voor mij is het al erg lang geleden dat ik ge-date hebt en ergens is de drempel best hoog voor me.
Ben vaak erg onzeker en wil in zulke situaties te hard mijn best doen.
Dat heeft uiteraard weinig zin.
In de praktijk zijn zulke situaties echter behoorlijk complex.
Het is voor mij al erg lang geleden (meer dan 15 jaar) dat ik iets van een relatie heb gehad en wat dat betreft lijkt er wel een behoorlijke groot gat te zijn ontstaan.
Het lijkt eigenlijk of ik zelden een relatie heb gehad op deze manier; zo lang is het alweer geleden.
inkijk74 schreef:
27-04-2018 21:48
Zijn de grote verliefdheidsstormen gaan liggen en kabbelt het leven bij jou nu rustig voort?
Zeker! Op romantisch vlak is mijn leven nu heel kalm. Sinds dat debacle van vorig jaar ben ik niet meer verliefd geweest. En dat bevalt me prima, het is heerlijk rustig.
Natuurlijk ben ik niet van steen, maar alles wat ook maar in de buurt leek te komen van romantisch gevoel heb ik tijdig weten te ondervangen. Soms heb ik daar aardig wat wilskracht voor nodig, maar alles onder controle.
Als het aan mij ligt blijft dit voor altijd zo.
Als het aan mij ligt niet, Dina, want ik hoop voor jou dat je een keer verliefd wordt en dat het wederzijds is.
Ik denk niet dat het goed is om alles maar tijdig te ondervangen, al ben ik vast niet de persoon om jou dat advies te geven, want zelf doe ik het ook. Maar misschien daarom.
Alle reacties Link kopieren
JXL schreef:
27-04-2018 21:57
Ga zelf deze zomer nog een singlereis doen.
Zie dit niet zo zeer als dating; het lijkt me echter wel leuk en uitdagend ook wel.
Om eerlijk te zijn vind ik dating zelf behoorlijk eng en het blijft altijd een gok of er wel of niet een match en goed gevoel is.
Voor mij is het al erg lang geleden dat ik ge-date hebt en ergens is de drempel best hoog voor me.
Ben vaak erg onzeker en wil in zulke situaties te hard mijn best doen.
Dat heeft uiteraard weinig zin.
In de praktijk zijn zulke situaties echter behoorlijk complex.
Het is voor mij al erg lang geleden (meer dan 15 jaar) dat ik iets van een relatie heb gehad en wat dat betreft lijkt er wel een behoorlijke groot gat te zijn ontstaan.
Het lijkt eigenlijk of ik zelden een relatie heb gehad op deze manier; zo lang is het alweer geleden.
Spannend dat je dat gaat doen!
Ik vind daten dan weer minder erg.
Ja, inderdaad als je zolang single bent dat ben je de eeuwige vrijgezel, lijkt wel, net als ik. :proud:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
JXL schreef:
27-04-2018 21:57
Ga zelf deze zomer nog een singlereis doen.
Zie dit niet zo zeer als dating; het lijkt me echter wel leuk en uitdagend ook wel.
Om eerlijk te zijn vind ik dating zelf behoorlijk eng en het blijft altijd een gok of er wel of niet een match en goed gevoel is.
Voor mij is het al erg lang geleden dat ik ge-date hebt en ergens is de drempel best hoog voor me.
Ben vaak erg onzeker en wil in zulke situaties te hard mijn best doen.
Dat heeft uiteraard weinig zin.
In de praktijk zijn zulke situaties echter behoorlijk complex.
Het is voor mij al erg lang geleden (meer dan 15 jaar) dat ik iets van een relatie heb gehad en wat dat betreft lijkt er wel een behoorlijke groot gat te zijn ontstaan.
Het lijkt eigenlijk of ik zelden een relatie heb gehad op deze manier; zo lang is het alweer geleden.

Voor mij is het ook alweer 16 jaar geleden, met het verschil dat ik wel gedatet heb en twee keer een korte affaire heb gehad. Maar net als jij ervaar ik ook die kloof, ik weet ook niet meer goed wat het is, het hebben van een relatie.
Heel erg mijn best doen vertik ik. Het moet vanzelf gaan en anders maar niet. Ik ga me absoluut niet meer in bochten wringen, ik zal nooit meer iemand een fantastisch seksleven suggereren zoals ik dat vroeger deed. Want ik ben niet zo geil als ik me plachtte voor te doen. Het sloeg nergens op. Eigen schuld dikke bult.
Ik verwacht ook niets meer, van niemand.

Ik ben benieuwd hoe jij het single-zijn ervaart: voel je je er prettig in of ervaar je een (groot) gemis?
Eslarealidad schreef:
28-04-2018 17:03
Spannend dat je dat gaat doen!
Ik vind daten dan weer minder erg.
Ja, inderdaad als je zolang single bent dat ben je de eeuwige vrijgezel, lijkt wel, net als ik. :proud:
Hoe is het met je date? Hebben jullie nog samen Koningsdag gevierd? :cheer2:
safrat schreef:
28-04-2018 16:44
Als het aan mij ligt niet, Dina, want ik hoop voor jou dat je een keer verliefd wordt en dat het wederzijds is.
Ik denk niet dat het goed is om alles maar tijdig te ondervangen, al ben ik vast niet de persoon om jou dat advies te geven, want zelf doe ik het ook. Maar misschien daarom.

Hetzelfde wilde ik tegen Dina zeggen, maar je was me voor Safrat! En ook hier: hoort wie het zegt! :-$
Bedankt voor jullie reacties, Eslarealidad en Francieneke.

Eslarealidad;
Goed om te lezen dat jij daten minder eng vind.
Heb je recentelijk nog weleens gedate oid?
EDIT; lees net dat je een date hebt. Leuk joh!

Francieneke;
Ben wel iemand die erg veel in zijn comfort-zone zit (niet te verwarren met isolement oid).
Ergens ben ik hier best wel content mee.
Toch ervaar ik regelmatig wel het gemis van intimiteit (eenzaamheid in de liefde).
Sta dan ook best wel open voor een relatie.
Toch moet het ook weer niet zo zijn dat alles hiervoor moet wijken en dat ik mij hier helemaal van afhankelijk wil stellen.
Is soms wel enigszins lastig.
Ben verder wel tevreden ook over mijn sociale netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames en heer,

Vanavond ga ik dan toch eindelijk mijn online man IRL ontmoeten. En ik ben zenuwachtig een beetje. En ik heb er eigenlijk niet echt zin meer in. Wat nou als ie tegenvalt? En hij is 9 jaar ouder. Dan ben ik toch bang dat ik ineens een oudere man voor me zie of zo.
Ik zou toch blij zijn als het weer achter de rug is allemaal. Eigenlijk heb ik nooit echt zin om te daten
Bedankt Safrat en Francieneke. Wederzijdse verliefdheid stopt weer snel, en dan zit je alsnog met de pijn, dus dat wil ik liever toch ook niet!
Dina80 schreef:
28-04-2018 18:06
Bedankt Safrat en Francieneke. Wederzijdse verliefdheid stopt weer snel, en dan zit je alsnog met de pijn, dus dat wil ik liever toch ook niet!
Hoe kom je daar nou bij?
safrat schreef:
28-04-2018 18:08
Hoe kom je daar nou bij?
Ervaring? Mijn langste romantische connectie met een vrouw duurde een krappe vijf weken.
1 ervaring is geen ervaring. Dat zegt helemaal niets. Je kan echt heel lang verliefd op elkaar zijn. Zelfs als de verliefdheid overgaat in houden van kan je nog momenten hebben dat je weer verliefd bent.
mick87 schreef:
28-04-2018 17:57
Nou dames en heer,

Vanavond ga ik dan toch eindelijk mijn online man IRL ontmoeten. En ik ben zenuwachtig een beetje. En ik heb er eigenlijk niet echt zin meer in. Wat nou als ie tegenvalt? En hij is 9 jaar ouder. Dan ben ik toch bang dat ik ineens een oudere man voor me zie of zo.
Ik zou toch blij zijn als het weer achter de rug is allemaal. Eigenlijk heb ik nooit echt zin om te daten
Dat hij 9 jaar ouder is heb je hier al best vaak geschreven. Blijkbaar zit je daarmee, maar je wist toch al dat hij 9 jaar ouder was voordat je hem aansprak?
safrat schreef:
28-04-2018 18:21
1 ervaring is geen ervaring. Dat zegt helemaal niets. Je kan echt heel lang verliefd op elkaar zijn. Zelfs als de verliefdheid overgaat in houden van kan je nog momenten hebben dat je weer verliefd bent.
Dat is de theorie inderdaad, en ik weet dat zulke situaties inderdaad bestaan. Maar in mijn wereld gebeurt dit niet, dat is wel degelijk gebaseerd op ervaring, omdat ik in al die jaren nog NOOIT (langer dan een ruime maand) wederzijds verliefd ben geweest.
Ik ben niet een beginnende twintiger.
Dus gebaseerd op kansberekening is de kans dat het gebeurt te klein om het risico te nemen.
Alle reacties Link kopieren
nou opzich geen probleem mee. Ik heb zelfs een korte relatie gehad met iemand van 15 jaar ouder. Maar ik merk wel dat ik er ineens meer over nadenk.
mick87 schreef:
28-04-2018 17:57
Vanavond ga ik dan toch eindelijk mijn online man IRL ontmoeten. En ik ben zenuwachtig een beetje. En ik heb er eigenlijk niet echt zin meer in. Wat nou als ie tegenvalt? En hij is 9 jaar ouder. Dan ben ik toch bang dat ik ineens een oudere man voor me zie of zo.
Ik zou toch blij zijn als het weer achter de rug is allemaal. Eigenlijk heb ik nooit echt zin om te daten
Je omschrijft het alsof je naar een stage gaat die je eigenlijk niet wil doen, maar moet doen om de opleiding te halen.
Of alsof het een tandartsbezoek is.
Mijn eerste partner was 9 jaar ouder dan ik. Heb het er 13 jaar mee uitgehouden. Als het een beetje vlotte vent is, maakt het geen bal uit.
mick87 schreef:
28-04-2018 18:33
nou opzich geen probleem mee. Ik heb zelfs een korte relatie gehad met iemand van 15 jaar ouder. Maar ik merk wel dat ik er ineens meer over nadenk.
Misschien creëer je een probleem, omdat je er tegenop ziet.
Dina80 schreef:
28-04-2018 18:33
Dat is de theorie inderdaad, en ik weet dat zulke situaties inderdaad bestaan. Maar in mijn wereld gebeurt dit niet, dat is wel degelijk gebaseerd op ervaring, omdat ik in al die jaren nog NOOIT (langer dan een ruime maand) wederzijds verliefd ben geweest.
Ik ben niet een beginnende twintiger.
Dus gebaseerd op kansberekening is de kans dat het gebeurt te klein om het risico te nemen.
Maar hoe wederzijds was de verliefdheid?
safrat schreef:
28-04-2018 18:39
Maar hoe wederzijds was de verliefdheid?
Die van die maand? Die was (leek) behoorlijk sterk van beide kanten, maar er waren praktische bezwaren.
En breekt heel sterke verliefdheid niet door praktische bezwaren heen? Of is dat alleen in boeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven