vreemd sms

20-09-2010 21:11 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet met wie ik dit moet bespreken.... Dus ik hoop op advies van jullie....

Ik ben nu 2 jaar heel gelukkig met mijn vriend. Ik hou zielsveels van hem en weet eigenlijk dat hij de ware is. Onze relatie is heel goed en we hebben bijna nooit ruzie (natuurlijk wel eens :P Maar dat is gezond!). We hebben samenwoon plannen en zijn dit weekend zelfs al gaan kijken wat voor meubels we mooi vinden.

De afstand tussen ons is wel best groot (41 kilometer) waardoor we elkaar maar eens in de 2 weken zien (een heel weekend dat wel).

Mijn vriend en ik hebben beide eigenlijk geen echte vrienden... en ons leventje bestaat eigenlijk alleen uit elkaar.

Mijn vriend is het type dat het leuk vind om geadoreert te worden (denk ik!). Hij vind het leuk om te horen dat hij knap is, dat een ander hem niet verdient, dat hij zo geweldig is.... Hij is ook redelijk een charmeur.... Een half jaar geleden kwam ik er ook achter dat hij via msn sekspraat had met andere meiden... Dit vond ik uiteraard niet goed!!! En dit heb ik hem ook duidelijk gemaakt. Dit kon hij goed begrijpen en doet hij ook niet meer (zegt hij). Hij is ook het type dat vroeger veel met meiden van internet afsprak, zo heb ik hem ook leren kennen....

Nu ben ik een heel onzeker persoon.... Heb door verschillende ervaringen in mijn leven de vervelende eigenschap gekregen om overal iets achter te zoeken en mensen heel moeilijk te vertrouwen. Ik zou mijn vriend mijn leven toevertrouwen, maar met meiden vind ik het erg moeilijk!

Nu wilde ik laatst zijn mobiel lenen om even het weer te checken en toen ik langs zijn smsjes kwam (is een tabblad) reageerde hij nogal paniekerig.... Dit zette mij aan het denken... Waarom was dat? Heeft hij geheimen voor mij?

Nu moest ik vanochtend zijn wekker uitzetten (wat dus ook zijn mobiel is)... en ik heb (tegen al mijn princiepes in!!!!!! En ik schaam mij rot!) een smsje gelezen van een of ander meisje.

Hierin stond iets over dat hij open kaart moest spelen, hij (of zij) andere dingen wilt als zij (of hij) en dat ze hem niet waard is.....

Ik heb nog nooit van haar gehoord... en op de een of andere manier gaan bij mij alarmbellen rinkelen.... Het probleem is dus... wat moet ik hiermee!!! Ik heb deze informatie niet eerlijk gekregen.... hij zou me nooit meer vertrouwen....

Maar hij reageerde zo paniekerig!? En als dit smsje over gewoon vriendschap zou gaan is dat toch niet nodig!?

Ik wil graag jullie mening!

Alvast bedankt....

Onzeker leeuwtje
De kans dat het onschuldig is lijkt me zo te horen niet al te groot.

Je kunt hem nog eens vragen of je zijn mobiel mag lenen, misschien om even iemand te smsen of zo? Omdat jouw tegoed op is, of omdat je mobiel stuk is...Ik weet 't niet, maar als dit niet lukt misschien toch maar mee confronteren. Hij moet ook kunnen begrijpen dat jij dit soort gedrag wat verdacht vind.
kan je morgenavond niet bij hem langsgaan?

Komt hij weleens bij jou?
Via de telefoon? Dat meen je toch niet serieus heh? :-o
quote:Koolwijk schreef op 20 september 2010 @ 21:22:

Die gaat vreemd.

Durf ik een wedje op te leggen.

Dit is wel heeeeeel duidelijk zeg, hoeveel meer heb je nodig?
Vriend en ik woonden 35 kilometer uit elkaar en reden dat in 20 minuten. Ik ben heel benieuwd hoe jij die 40 kilometer in een uur aflegt. Per Segway? Kruipend? Fred Flintstonemobiel?
668, the neighbour of the Beast
quote:emaille schreef op 20 september 2010 @ 21:22:

[...]

Hallo, dat rij ik elke dag naar mn werk. Misschien moet ik daar ook maar es aangeven dat ik maar eens in de twee weken kom

[...]

Hahahaha, ik ga 'm ook gebruiken! Mijn werk ligt op 65km afstand.
ja misschien is via de telefoon inderdaad niet echt handig XD Dan kan hij makkelijker een lulverhaal ophangen (mocht hij dat willen)....

Misschien dat ik donderdagavond wel langs kan gaan ofzo....
Ik zou het ook over de telefoon vragen. Je gaat toch niet met dat knagende gevoel de hele week zitten. Nee hoor, hopsakee, bellen!!!
Euhm..wat hoor ik daarin de verte..het lijken wel alarmbellen..hmm...wat zou ik daarmee doen..

RUN!
Omdat het je nu al te lang bezighoudt waarschijnlijk, zou je het aan hem kunnen vragen per telefoon.

Ik begrijp heel goed dat het een moeilijk gesprek gaat worden en dat hij misschien wel de zwarte piet bij jou gaat neerleggen, maar onthou alsjeblieft 1 ding.

HIJ zorgt ervoor dat door deze vage smsjes, dat jij een naar gevoel over hem en de relatie krijgt.

En hij heeft al eens eerder je vertrouwen beschaamd door te sekschatten met andere vrouwen.

Je bent helaas een gewaarschuwd mens. (al is dat sekschatten iets onschuldigs geweest zoals tijdverdrijf oid, daar moet je nu niet teveel over in gaan zitten, dat heb je afgesloten immers, door met hem verder te gaan)

Jij kent je lief het beste en jij weet hoe hij reageert.

Ik zou hem bellen, want ik persoonlijk pas ervoor dat iemand anders door eigen fouten ervoor zorgt, dat ik niet lekker in mijn vel zit en mijn hoofd (misschien) vol laat lopen met ideeen.
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 21:11:

Ik heb nog nooit van haar gehoord... en op de een of andere manier gaan bij mij alarmbellen rinkelen....

Ik wil graag jullie mening!

Alvast bedankt....

Onzeker leeuwtjePfff... lijkt mij toch niet meer dan logisch
Maar zou hij per telefoon niet eerder/makkelijker een smoes kunnen verzinnen? In het echt kun je hem aankijken.... Weet het niet zo goed....

We hebben vandaag ook een crematie gehad.... Is het wel slim nu te bellen?
zou je misschien het sms'je even heel rustig uit kunnen leggen.

Ik snap er niet veel van.
Da's een goeie ja. Ik rijd ook 45 km naar mijn werk, ik ga vanaf nu ook maar eens in de 2 weken komen!
668, the neighbour of the Beast
hoe eerder je het met hem bespreekt, hoe sneller je ervan af bent.
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 21:34:

Maar zou hij per telefoon niet eerder/makkelijker een smoes kunnen verzinnen? In het echt kun je hem aankijken.... Weet het niet zo goed....

We hebben vandaag ook een crematie gehad.... Is het wel slim nu te bellen?

Heel logisch schommelen je gedachten alle kanten uit.

Ik geloof dat je er al uit bent dat je hem hiermee wilt confronteren, dat is al een stap die je genomen hebt (of ben je hier nog niet over uit)?

Je moet doen wat je gevoel je ingeeft en wanneer jij denkt dat je de waarheid beter op waarde kunt inschatten wanneer je voor zijn giechel staat, dan doe je dat!
In het smsje stonden 3 dingen, ik weet de precieze woorden niet:

* Je moet open kaart met me spelen

* Jij wilt iets anders als ik OF ik wil iets anders als jou

* Ik ben je niet waard
Ik zou het niet over de telefoon bespreken, zoiets bespreek je het beste face-to-face. Dus probeer deze week even met hem af te spreken ofzo. Dat je in z'n mobiel hebt gekeken is niet ok maar je bent geen uitzondering daarin getuige de vele topics waarin iemand zijn/haar partners mobiel heeft gecontroleerd.

Het grootste punt is het gebrek aan vertrouwen, of dat nou voortkomt uit jouw onzekerheid of uit zijn stiekeme gedrag. En dat zou ik sowieso bespreekbaar maken.
Als je hem op gaat bellen kan hij inderdaad veel makkelijker met een smoes aankomen. Als je het hem recht in zijn gezicht vraagt geeft dat eventueel een schrikreactie en kun je ook makkerlijk zien/horen of hij liegt. Via de telefoon lijkt mij echt geen handige optie hoor! Ga gewoon een avond langs. Zoals al genoemd, zo ver is het echt niet hoor! En als je er zo mee zit moet je die reis er toch voor over hebben. Wordt een lastig gesprek en ik snap dat je er tegen op ziet, maar dan weet je daarna hopelijk waar je aan toe bent...
quote:Grungy schreef op 20 september 2010 @ 21:28:

kan je morgenavond niet bij hem langsgaan?

Komt hij weleens bij jou?Zou ik ook doen, gelijk na je werk bij hem langs maar vraag me af of het allemaal zin heeft want ik sluit me bij degenen aan die zeggen dat het niet pluis is.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Nou laat ik je even mijn wijze les meegeven.

Confronteer hem niet via de telefoon want dan liegt hij zich er veel te makkelijk uit.

Je moet hem in de ogen kunnen kijken op het moment dat je hem confronteert.

Ik heb zelf de fout gemaakt toen ik iets dubieus vond mijn (nu ex) via telefoon te vragen hoe dat zat, hij heeft zich er uit geluld.

Pas 3 jaar later (zónde van de tijd) kwam ineens keihard bewijs van vreemdgaan uit de lucht vallen.

Mijn eerdere vermoedens waren ook al correct geweest maar toen had ik het bewijs dus niet. Dus face to face doen hoor!
quote:Nikki34 schreef op 20 september 2010 @ 21:36:

Ik zou het niet over de telefoon bespreken, zoiets bespreek je het beste face-to-face. Dus probeer deze week even met hem af te spreken ofzo. Dat je in z'n mobiel hebt gekeken is niet ok maar je bent geen uitzondering daarin getuige de vele topics waarin iemand zijn/haar partners mobiel heeft gecontroleerd.

Het grootste punt is het gebrek aan vertrouwen, of dat nou voortkomt uit jouw onzekerheid of uit zijn stiekeme gedrag. En dat zou ik sowieso bespreekbaar maken.Normaal kan ik mijn onzekerheid en wantrouwen in andere vrouwen beperken door er alleen zelf over te piekeren... Echter sloeg er bij mij iets om toen hij zo paniekerig deed... Vandaar dat ik toen ik die mobiel in mijn handen had ik het toch niet kon laten even te kijken
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 21:20:

[...]

haha nee :P Maar binnendoor is het 41 km en rij ik er een klein uurtje opAh, je hebt een 40 km/uur-autootje, waarin je nét iets te hard rijdt.
quote:LittleLion schreef op 20 september 2010 @ 21:36:

In het smsje stonden 3 dingen, ik weet de precieze woorden niet:

* Je moet open kaart met me spelen

* Jij wilt iets anders als ik OF ik wil iets anders als jou

* Ik ben je niet waardHmmm... lijkt verdacht en neigt naar een spelletje dat hij speelt met iemand anders?
hmmz oke

tja, ik zou ook schrikken van zo'n sms'je.

Vooral omdat het nogal een vage bewoording is.

Ik ben dan weer zo'n iemand die gelijk tegen haar vriend zegt:

wat is dit?

Ja ik zou er zeker achteraan gaan, probeer morgenavond een afspraak met hem te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven