Vreemd verzoek collega of niks achter zoeken?

23-09-2020 12:29 488 berichten
Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik (22 jaar) heb sinds een jaar een superleuke baan in een redelijk groot bedrijf. Met een aantal collega's heb ik goed contact. Nu zit ik echter al 1,5 maand thuis door ziekte. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar ik ben aangevallen door mijn ex en ben daardoor niet in staat te werken (psychisch door angst/paniek, daarvoor omdat ik na de aanval een week in het ziekenhuis ben beland). De bedrijfsarts is het hiermee eens. We hebben eerst parttime geprobeerd toen ik fysiek was opgeknapt, maar helaas ging dat ook niet.

Van mijn collega's heb ik helaas nog niks gehoord, behalve van 1 man van midden 50. Een aardige vent waarmee ik weleens een praatje heb gemaakt, maar echt zeer oppervlakkig. Ik was dan ook verbaasd dat hij me opeens opbelde. Hij weet niet waarvoor ik ziek thuis zit. Ik heb het gehouden op angst/paniekklachten. Hij vroeg toen naar mijn overgewicht, of dat ermee te maken heeft. Ik heb gezegd van niet, maar voelde me er wel ongemakkelijk bij. Aan de andere kant is overgewicht min of meer een publieke zaak, dus ik begrijp dat men daarover (terecht) oordeelt. Maar goed, dat heeft dus niets te maken met waarom ik thuis zit.

Hij vertelde dat hij het heel erg vond dat ik zo lang ziek was en me miste op het werk. Om mijn gedachten te verzetten wil hij me nu een dagje meenemen naar het strand (vanaf ons 110km rijden minimaal). Hij zei dat hij me dan kwam ophalen met de auto en ook weer terugbrengen. Ik vind dit heel spontaan en aardig, maar wat me niet lekker zit is dat hij me met klem verzocht om niks tegen andere collega's te zeggen over ons uitje omdat daarvan praatjes komen.

Is dit nu een heel vreemd verzoek van hem? Of is mijn beeld van mannen gewoon dusdanig verpest dat ik overal wat achter zoek? Ik neem aan dat hij mede door mijn gewicht en ons leeftijdsverschil geen seksuele of relationele interesse heeft en dit gewoon een vriendelijk gebaar is.

ik weet ff niet wat ik ermee aanmoet. Heb ook nog geen ja gezegd.
Ik zou die opdringerige vent niet in mijn huis willen maar als jij het leuk vindt, gewoon doen
Zul je zien dat vrouwelijke collega afzegt of eerder weg moet
nd04a schreef:
23-09-2020 15:27
Hij heeft intussen gevraagd of ik het leuk vind dat hij op de koffie komt binnenkort, samen met mijn vrouwelijke collega. Omdat dat toch misschien wat vertrouwder is voor mij. Dat vind ik prima, heb ik geantwoord. Gezellig.

Een uurtje koffiedrinken is sowieso meer haalbaar voor mij, en ik vind het superleuk om die vrouwelijke collega ook weer even te zien aangezien ik van haar niks meer had gehoord :(

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en de vele lieve reacties. Ik heb niet op iedereen persoonlijk kunnen reageren, maar ik waardeer het echt.
Dus je hebt duidelijk gezegd niet met hem af te willen spreken, en dan probeert hij het vervolgens op een andere manier. Ik zou wederom vriendelijk bedanken.
Eigenlijk gaat hij gewoon je grenzen over. Hij weet het alleen leuk te verpakken.
nd04a schreef:
23-09-2020 15:27
Hij heeft intussen gevraagd of ik het leuk vind dat hij op de koffie komt binnenkort, samen met mijn vrouwelijke collega. Omdat dat toch misschien wat vertrouwder is voor mij. Dat vind ik prima, heb ik geantwoord. Gezellig.

Een uurtje koffiedrinken is sowieso meer haalbaar voor mij, en ik vind het superleuk om die vrouwelijke collega ook weer even te zien aangezien ik van haar niks meer had gehoord :(

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken en de vele lieve reacties. Ik heb niet op iedereen persoonlijk kunnen reageren, maar ik waardeer het echt.

Echt, wat een opdringer.

Maar als jij dat wel leuk vindt.
C⨀urage schreef:
23-09-2020 15:15
Je vergeet dat ze het contact geheim moest houden...?
Dat vind jij normaal?

Lees gewoon eens wat terug joh, anders ben ik straks weer een herhalio.

Maar jullie hadden allemaal gelijk over de kwade bedoelingen van die collega blijkt uit de laatste post van TO.

Voor zover de waarde die je kunt hechten uit de eensgezindheid hier over de slechte bedoelingen. Ik vind dat een beeld geeft wat het waard is, weinig tot niks. Zal wel de waard zijn die zijn gasten niet vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat een vreemd verhaal (van hem). Je zult zien dat vlak van tevoren die vrouwelijke collega ineens niet meer mee kon komen om wat voor reden dan ook.

Echt heel raar. Wees op je hoede, TO.
Mumper schreef:
23-09-2020 15:36
Zul je zien dat vrouwelijke collega afzegt of eerder weg moet

Wat zat er in jouw koffie vandaag?
In_Tenebris schreef:
23-09-2020 15:39
Niks gewoon koffie
Tene, ik denk dat je een beetje naïef bent wat betreft de intenties van sommige mannen bij kwetsbare vrouwen.
In_Tenebris schreef:
23-09-2020 15:38
Lees gewoon eens wat terug joh, anders ben ik straks weer een herhalio.

Maar jullie hadden allemaal gelijk over de kwade bedoelingen van die collega blijkt uit de laatste post van TO.

Voor zover de waarde die je kunt hechten uit de eensgezindheid hier over de slechte bedoelingen. Ik vind dat een beeld geeft wat het waard is, weinig tot niks. Zal wel de waard zijn die zijn gasten niet vertrouwd.
TO schrijft dat ze binnenkort naar haar werk gaat en alle collega's dan zal zien.

Hij reageert boos en beschuldigd TO ervan dat ze slecht van vertrouwen is.

TO reageert niet meer.

Daarna sms't hij of ze het fijn zou vinden als hij naar haar huis zou komen en koffie te drinken met een vrouwelijke collega.

Tsja...
Life is short. Eat dessert first.
nd04a schreef:
23-09-2020 13:40
Dat durf ik eerlijk gezegd niet goed, en ik zie ook niet echt wat zij ermee te maken heeft.

De bedoeling is dat ik straks weer ga opbouwen met werken. Ik werk niet met hem in het team (andere afdeling op dezelfde verdieping) dus op zich is dat niet erg, maar ik kom hem wel gewoon regelmatig tegen natuurlijk. Als hij het wel goed bedoeld heeft (kleine kans) zal hij me dat zeker niet in dank afnemen.
Een man die geen misbruik van je wil maken zou nooit met dit voorstel zijn gekomen.

Een normale man die jou leuk vindt en daarom contact zoekt zou een kopje koffie of iets dergelijks bij een openbare gelegenheid bjj jou in de buurt voorstellen. Die zou volkomen snappen dat je niet op zo'n vreemd voorstel in kan gaan.

Laat je ook geen schuldgevoel aanpraten als hij achteraf aangeeft dat hij het goed bedoelde waardoor je alsnog met hem meegaat.

Zou jij bereid zijn om een autostoeltje te kopen voor een collega die je nauwelijks kent?

Ik denk het niet. Het lijkt hem gewoon een goede investering om seks met je te hebben .
Luci_Morgenster schreef:
23-09-2020 15:37
Echt, wat een opdringer.

Maar als jij dat wel leuk vindt.
inderdaad, die straks dus ook weet waar TO woont
nooit een fijn idee als iemand al heeft laten zien dat hij niet echt begrijpt wat grenzen zijn
Een man, dubbel zo oud als jijzelf....
Kent hem verder nauwelijks.
Maakt eerst een negatieve opmerking over je gewicht en wil jou vervolgens in een badpak hijsen en 110 km met je rijden, zonder dat iemand daar van af weet....
Klinkt leuk?
Lijkt mij niet.
Kopje thee op de hoek in de bistro was beter geweest, maar dan nog.... hij is al in de 50. En zijn pijnlijke opmerking blijft.
de wereld wacht om ontdekt te worden
en ook al komt de vrouwelijke collega wel echt mee. Hij wacht gewoon tot zij weg gaat en grijpt dan zijn kans.

Het gaat nu al niet goed met je . Dus waarom bewust het risico om verkracht te worden opzoeken?
En in het hele zeldzame geval dat deze man wel goede bedoelingen zou hebben . Dan komt hij echt wel over jouw afwijzing heen
KamilleT schreef:
23-09-2020 13:17
Dat soort mannen pikt de onzekere vrouwen er feilloos uit. Een zelfverzekerde 22-jarige zou nooit gecharmeerd raken door zo’n oude kerel (die niet heel rijk of knap is).
Gechargeerd, dat geef ik toe, maar het is wel wat ik om me heen zie.
Echt niet op ingaan hoor.
Ja dit!
Los van eventuele bijbedoelingen en je mentale gezondheid zou ik sowieso in deze tijd niet met een redelijk onbekende collega in een auto stappen, ivm de 1,5 meter afstand. Zeker niet met een kindje erbij.

Dat koffie drinken met hem en die vrouwelijke collega; spreek af in een restaurantje/ café. En laat hem niet mee naar huis lopen/gaan.

Overigens zou ik vriendelijk bedanken voor zijn ideeën, maar aangeven dat het nu gewoon nog teveel is en dat je liever niet meer hebt dat hij contact met je zoekt. Dat je hem wel weer spreekt als je op je werk komt.
Ik vind het opdringerig, maar goed.

TO, even contact opnemen met die vrouwelijke collega zodat je er zeker van bent dat zij ervan op de hoogte is.
doornroosje9 schreef:
23-09-2020 16:00
Ik vind het opdringerig, maar goed.

TO, even contact opnemen met die vrouwelijke collega zodat je er zeker van bent dat zij ervan op de hoogte is.
Dat bedacht ik me net ook, en het bleek dat mijn eerdere gevoel toch klopte. Ze appte terug dat ze op vakantie is en helemaal geen contact met hem heeft gehad. Ook beweert ze mijn nummer niet aan hem te hebben gegeven. Ze wil nu screenshots en dit zsm melden aan onze leidinggevende. Zit helemaal te shaken hier, en heb hem nu wel geblokkeerd overal. (Zelfs op Facebook, al heeft hij daar nooit contact gezocht). Dit keer ga ik ook niet weer deblokkeren, want het bleek toch dat het me niet voor niets niet lekker zat.
sugarmiss schreef:
23-09-2020 15:49
en ook al komt de vrouwelijke collega wel echt mee. Hij wacht gewoon tot zij weg gaat en grijpt dan zijn kans.

Het gaat nu al niet goed met je . Dus waarom bewust het risico om verkracht te worden opzoeken?
En in het hele zeldzame geval dat deze man wel goede bedoelingen zou hebben . Dan komt hij echt wel over jouw afwijzing heen
Nee, hoor. Hij zal eerst rustig aan haar vertrouwen proberen te winnen. Ik gok zelfs dat die eerste afspraak heel goed zal gaan, en dan zal het net zijn alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Pas wanneer zij hem helemaal vertrouwt, zal hij toeslaan. Zo zijn dit soort mannen.
nd04a schreef:
23-09-2020 16:02
Dat bedacht ik me net ook, en het bleek dat mijn eerdere gevoel toch klopte. Ze appte terug dat ze op vakantie is en helemaal geen contact met hem heeft gehad. Ook beweert ze mijn nummer niet aan hem te hebben gegeven. Ze wil nu screenshots en dit zsm melden aan onze leidinggevende. Zit helemaal te shaken hier, en heb hem nu wel geblokkeerd overal. (Zelfs op Facebook, al heeft hij daar nooit contact gezocht). Dit keer ga ik ook niet weer deblokkeren, want het bleek toch dat het me niet voor niets niet lekker zat.
Verdorie toch. Melden dit hoor, echt.

En alsjeblieft, ga nooit in op voorstellen van onbekende mensen die rare dingen vragen via de telefoon en dan een dagje met je weg willen gaan. Leer eerst mensen kennen, in het openbaar vooraleer je er ook maar aan denkt om zulke dingen te doen.
HoleyMalonely schreef:
23-09-2020 13:58
Jij vind het ‘iets aardigs’ om een collega die je amper kent;
- op te gaan bellen op haar privé nummer terwijl ze ziek is
- te vragen naar de specifieke klachten
- over haar gewicht te beginnen
- haar aan te bieden om haar weet ik veel hoeveel kilometers mee te nemen naar het strand
- daarvoor een autostoel voor haar kind te kopen

En als ze dan aangeeft dat ze daar geen behoefte aan heeft OMDAT ZE BEZIG IS MET HAAR HERSTEL boos te worden?

Iets aardigs vind ik een bloemetje sturen. Of een kaartje. Of iemand uitnodigen voor een bakkie zodra diegenen er aan toe is.
De belangrijkste aanwijzing is dat hij nadrukkelijk vraagt om dit geheim te houden?? Dat zegt genoeg over dit grensoverschrijdende gedrag
Echt niet doen!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nd04a schreef:
Wauw, gewoon wauw. Heel goed dat melden.

Creep eerste klas. Goed dat je je gevoel hebt gevolgd. Volgende keer niet meer twijfelen!
nd04a schreef:
En dan komt hier de aap uit de mouw waarom je het niet met collega's mocht kletsen over jullie contact.
Jij bent echt niet de enige met wie hij die probeert hoor... Hele enge man.

Luister naar je vriendin en meldt het zelf bij je leidinggevende.
In_Tenebris schreef:
23-09-2020 15:39
Wat een rare reactie, was namelijk ook het eerste wat ik dacht toen ik het las. En zie, eerste gevoel is vaak het juist. Mannen en hun bedoelingen zijn best vaak erg doorzichtig, zeker in dit geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven