Vreemde berichten

09-07-2020 23:35 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren avond was ik aan het werk en ontving een bericht op mijn werknummer. Dat komt wel vaker voor door een van mijn cliënten. Echter stonden in dit bericht details over mij die mijn cliënten echt niet van mij weten. Het bericht was gemeen en had een bedreigend karakter. “Als jij een kind krijgt, zorg ik er persoonlijk voor dat het geen fijne toekomst heeft.” Er stonden ook andere dingen in het bericht, maar die vermeld ik niet ivm herkenbaarheid. Later toen ik thuis kwam bleek mijn vriend een zelfde soort bericht te hebben ontvangen. We kunnen niet op het bericht reageren. Heel vreemd, we zien niet eens een nummer alleen een naam. Kerstman staat er bij mij en bij mijn vriend een X. Als je daarop drukt zie je niets.

Ik ben niet zwanger. Willen we wel heel graag, maar is nog niet gelukt. We hebben hier met niemand over gesproken. Dus we begrijpen niet, wie überhaupt weet dat we samen een kindje proberen te krijgen.

Later op de avond gingen de berichten naar mijn vriend toe verder. Hij kreeg berichten zoals: het was geil gisteren; geil; neuken; een beschrijving van zijn piemel; dat zijn vriendin dom en lelijk is; enzovoort. Vandaag kreeg ik een bericht met dat ik een kutwijf ben. Vriend denkt aan zijn ex. Ik zou dat heel vreemd vinden gezien het jaren gelden is.

Ik denk aan helemaal niemand in het bijzonder. Ben alleen bang dat iemand op ons let en of dat het een bekende is, iemand waar ik denk bevriend mee te zijn O.i.d.

Heb dit bij peiler relaties geschreven omdat ik even niet wist waar ik het moest plaatsen. Als het echt bekende zijn, wat ik wel vermoed, vind ik dat het met relaties te maken heeft.

Wat ik wil met dit topic? Even mijn hart luchten denk ik. Ik heb nog geen mensen bevraagd of met iemand over gehad omdat ik bang ben dat de gene die de berichten stuurt zijn/haar lol niet op kan als ik paniekerig zou overkomen. Ik wil liever dat hij/zij denkt dat het ons koud laat.

Welke stap zouden jullie ondernemen of zouden jullie gewoon helemaal niets doen?

Alvast een fijne nachtrust gewenst!
anoniem_397770 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 23:39
0.17% gewijzigd
Murrmurr schreef:
10-07-2020 14:11
Heel eerlijk, wij hadden dit op de basisschool kunnen doen met kinderen uit de straat als er toen smsjes waren geweest :$ Alleen wij gebruikten telefooncellen met 'collect call'

(oh wacht niet van dat dat kind maar wel de piemel en dat kinderlijke "neuken"). Wellicht heeft een puberzoon zijn pa horen geinen over die alombekende, lokaal beroemde sproet!
Ja, je belde dan iemand op zijn telefoon en weet dan ook waar zijn of haar vriendin werkt en gaat dan naar werknummer bellen en weet dan ook van de sproet en kinderen enz?.

Sorry maar jouw suggesties klinken met de minuut onlogischer.

Of hij vreemdgaat weet je inderdaad niet. Maar dat het ws iemand is die hij goed kent wel.
Murrmurr schreef:
10-07-2020 13:57
Het kunnen heel veel mensen zijn maar het is overduidelijk bedoeld om die twee uit elkaar te drijven, dus het lijkt me goed dat ze dat niet laten gebeuren. En het ligt er veel te dik bovenop, als het geen groep tieners is dan denk ik toch een niet heel snugger iemand.
Als hij vreemd zou zijn gegaan en je wil ze uit elkaar drijven dan kom je lijkt mij ook met concreet bewijs. Foto's, screenshots dat soort. Niet van dit soort infantiele halve waarheden en beledigingen naar ze allebei.
Luci_Morgenster schreef:
10-07-2020 14:27
Ja, je belde dan iemand op zijn telefoon en weet dan ook waar zijn of haar vriendin werkt en gaat dan naar werknummer bellen en weet dan ook van de sproet en kinderen enz?.
Ja hoor, we woonden in een doodlopende straat waar we vanuit mijn vriendinnetje haar dakraam op haar zolderkamer hele kranten maakten over wat iedereen uitspookte, als rechercheur/journalisten. Er was nog geen internet dus we hadden verder geen fuck te doen.
Ja, ik geloof je meteen. :idee:

Of dat gewone vervelingsaktiviteiten zijn? Neh.
Ik was natuurlijk een heel bijzondere snowflake maar daar heb je er wel meer van. Of het is een mannelijke collega die jaloers is op vriendlief zijn swag tijdens het babbelen met de secretaresse.
Als mensen dit soort fratsen uit verveling doen, dan moeten heel veel meer mensen dit toch wel eens meemaken? Volgens mij maakt de grote meerderheid dit soort dingen juist niet mee. En dan kan je wel zoeken naar allerlei spannende mogelijkheden waarom het TO en vriend overkomt, maar meestal is er niet zo'n hele spannende reden voor dit soort dingen dan een simpele misstap. Of inderdaad, zoals in die aflevering van gestalkt, dat vriend van TO ineens de kolder in z'n kop heeft gekregen en dit soort spelletjes speelt.

Dat vriend van TO de berichten laat lezen, of aangifte wil doen, zegt niks. Bijna alle mannen die rare berichten van vrouwen krijgen doen net of de vrouw altijd zo geschift is, maar vaak zijn het de mannen die juist wat te verbergen hebben en door 'eerlijk' over te komen de verdenking niet op hen willen vestigen.
Murrmurr schreef:
10-07-2020 14:25
Nu wil ik het zien!
Google: gestalkt Linsey
Echt naar!
manisha-362 schreef:
10-07-2020 14:34
Of inderdaad, zoals in die aflevering van gestalkt, dat vriend van TO ineens de kolder in z'n kop heeft gekregen en dit soort spelletjes speelt.
Oh ja, dat is vast wel een grootschalig fenomeen.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 14:34
Dat vriend van TO de berichten laat lezen, of aangifte wil doen, zegt niks. Bijna alle mannen die rare berichten van vrouwen krijgen doen net of de vrouw altijd zo geschift is, maar vaak zijn het de mannen die juist wat te verbergen hebben en door 'eerlijk' over te komen de verdenking niet op hen willen vestigen.
Dus de man is per definitie schuldig: als hij schuldig overkomt, maar vooral als hij onschuldig overkomt. Die manier van denken daar spelen dit soort grapjassen op in.
Klinkt als iemand die man goed kent, die in de war/psychisch gestoord is en to en man uit elkaar wil hebben. Misschien een jarenoude vete die omhoog komt door moeilijkheden in het leven van die persoon.
Wat rot zeg TO. Ik heb geen idee wie je zou moeten verdenken, wie je dit aan doet. Dat je man niet vreemdgaat weet ik niet. Denk dat er veel vrouwen zijn (en mannen) die dat absoluut niet verwacht hadden van hun partner maar waarbij 't wel gebeurde. Maar ben het wel met je eens dat zijn acties niet die kant op wijzen. Hij laat je zien wat hij ontvangen heeft, wil het uitzoeken, wil naar de politie. Als hij zou weten waar het over gaat en hij schuldig is zou hij eerder zoiets zeggen als: 'ach, dit is een of andere gek, verwijderen die appjes en niet druk om maken'.
Dat vrienden hier achter zitten als 'ludieke grap' zoals iemand hier schreef, daar kan ik me niks bij voorstellen. Dan zouden het mijn vrienden niet meer zijn als ze zulke dingen flikken.
Murrmurr schreef:
10-07-2020 14:42
Dus de man is per definitie schuldig: als hij schuldig overkomt, maar vooral als hij onschuldig overkomt. Die manier van denken daar spelen dit soort grapjassen op in.
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel alleen dat zijn gedrag hem niet per definitie onschuldig maakt. Maar ik zou de optie 'vreemdgaan' echt open houden in dit geval, ook al zou ik mijn partner volledig vertrouwen. De meeste vrouwen weten/wisten niks van het vreemdgaan van hun partner namelijk.

Anyway, ik zou mijn vriend gewoon goed in de gaten houden.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 14:59
Maar ik zou de optie 'vreemdgaan' echt open houden in dit geval, ook al zou ik mijn partner volledig vertrouwen.
:):) dan vertrouw je hem dus juist niet
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:02
:):) dan vertrouw je hem dus juist niet
In dit soort situaties zou dat vertrouwen zeker wankel zijn tot ik weet wat er aan de hand is en waar het vandaan komt.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 15:04
In dit soort situaties zou dat vertrouwen zeker wankel zijn tot ik weet wat er aan de hand is en waar het vandaan komt.
Dus wantrouw je hem tot de ware toedracht duidelijk wordt. Wat als dat nooit gebeurt?

Wig gedreven, actie geslaagd
Ik kan aan mijn man haarfijn zien wanneer hij liegt, iets achter houdt of zich van de domme houdt. Lijkt me na 8 jaar samen dat to haar man ook wel kan lezen.
VANTA schreef:
10-07-2020 15:08
Ik kan aan mijn man haarfijn zien wanneer hij liegt, iets achter houdt of zich van de domme houdt. Lijkt me na 8 jaar samen dat to haar man ook wel kan lezen.
Ik denk dat je je daar nog eens aardig in kunt vergissen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Murrmurr schreef:
Dus wantrouw je hem tot de ware toedracht duidelijk wordt. Wat als dat nooit gebeurt?

Wig gedreven, actie geslaagd
Als deze berichten weer stoppen dan zal de tijd haar werk weer doen en zal dat vertrouwen gewoon herstellen.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 15:11
Als deze berichten weer stoppen dan zal de tijd haar werk weer doen en zal dat vertrouwen gewoon herstellen.
Arme man
VANTA schreef:
Ik zou het niet weten, dat heeft mijn man nog nooit gedaan voor zover ik weet.
VANTA schreef:
Daarom zijn er zoveel vrouwen die totaal geshockeerd zijn als hun man vreemd blijkt te gaan. Zelfs na tientallen jaren huwelijk. Liegen is echt niet altijd te zien bij iedereen, sommige zijn er erg goed in.
VANTA schreef:
Sommige mensen hebben nou eenmaal geen pa pa pa pokerface

Maar als je ooit eens beflikkerd bent, wil je blijkbaar dat het iedereen overkomt of elk moment zou kunnen overkomen.
manisha-362 schreef:
10-07-2020 15:12
Daarom zijn er zoveel vrouwen die totaal geshockeerd zijn als hun man vreemd blijkt te gaan. Zelfs na tientallen jaren huwelijk. Liegen is echt niet altijd te zien bij iedereen, sommige zijn er erg goed in.
Vrouwen gaan zelf net zo vaak vreemd als mannen. Dus de kans dat je zelf zoiets doet is er ook nog.
Herfstblaadje19 schreef:
10-07-2020 15:12
Ik zou het niet weten, dat heeft mijn man nog nooit gedaan voor zover ik weet.
Dan is 'ie er dus wel goed in, want ze liegen ALLEMAAL
Murrmurr schreef:
10-07-2020 15:14
Vrouwen gaan zelf net zo vaak vreemd als mannen. Dus de kans dat je zelf zoiets doet is er ook nog.
Daar gaat deze discussie toch niet over? Vrouwen gaan inderdaad net zovaak vreemd en ook vele vrouwen kunnen kneitergoed liegen. Niet allemaal. Net zoals niet alle mannen goed kunnen liegen. Ik hoop dat ik genuanceerd genoeg ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven