Vreemdgaan/webcamdames, Shocked!

24-01-2011 11:28 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is pas mijn eerste post hier op het forum, ik kende het al langer en las wel al vaker mee, echter nooit aangemeld.

Anderhalf jaar na mijn grote shock voel ik toch de behoefte om het te delen en over te praten, en ik dacht dat dit forum misschien een mooie manier zou zijn.

Ik ben vrij jong gaan samenwonen, ik was pas 18, maar je bent jong en je wil wat, en wij dachten bij onszelf, als het nu niet lukt, dan toch over 5 jaar ook niet?! Zo gezegd zo gedaan, trok ik bij mijn vriend in. Hij is ouder dan ik, en woonde al sinds zijn 15e op zichzelf, al sinds zijn ouders gescheiden zijn (wat nogal traumatisch toendertijd is geweest). Na 2 jaar gefeest te hebben met vrienden zijn we verhuisd, en begon het eigenlijk pas echt. Allebei een baan van 9 tot 5, en hard werken voor een heel klein flatje. Ik werkte minimaal 40 uur per week, met minimaal 3 uur reizen per dag, terwijl ik eigenlijk de taken uitvoerde voor 3 functies.

Mijn vriend heeft nooit veel interesse gehad in seks, ik ben zijn eerste vriendin en voor mij had hij het pas 2x gedaan met een vrouw. Wel was hij weleens verliefd geweest, met name op zijn beste vriendin die hem toen niet wou, maar sinds hij met mij is des te meer helaas. We deden het vanaf begin af aan ongeveer 2x per week, meer is het nooit geweest. We hebben altijd veel verschillende dingen geprobeerd maar op mijn initiatief.

In die tijd begonnen de problemen, ik was er namelijk vaak niet. Ik merkte dat hij stiekem begon te doen met zijn telefoon, hij wilde niet meer zeggen hoe laat ie vrij was van zijn werk want ik moest niet zo zeuren, en ik kreeg steeds vaker als ik op mijn werk zat een zenuwachtig gevoel. Dat bleek ook te kloppen, want na maanden bleek dat hij met zijn beste vriendin en andere vriendinnen stiekem af sprak, smorgens, tijdens de lunch, of na het werk.

Ik zou in die tijd een week met mijn moeder naar Tenerife vertrekken. VCreemd genoeg kwam een week ervoor een raar mailtje binnen op de pc, wat ik niet mocht lezen. Er stonmd letterlijk: hihi kom je onder de douche vandaan, en lees je dat............. Hij begon te huilen en zei dat hij mailde met een seksueel ervaren vrouw, die hem kon vertellen hoe hij mij het beste kon beminnen, omdat ie een hele speciale avond wilde plannen. Die avond heb ik nog steeds niet gehad.........

Ik had het eigenlijk al moeten weten, want bij het afscheid op schiphol toen ik zei dat ik van hem hield en em vertrouwde flipte hij totaal, en liep hij zelfs boos weg zonder gedag te zeggen. De daaropvolgende dag, in Tenerife probeerde ik hem te bellen. Uiteindelihjk nam hij om 10 uur s avonds op met een slaapstem, dat hij al lag te slapen. Later bleek er iets anders te spelen. De laatste nacht van mnijn vakantie waren er weer 2 vriendinnen bij hem, ik zei dat ze niet mochten blijven slapen, hij beloofde het, echter rook mijn kussen zo vreemd.

2 maanden hierna kwam alles eruit. Die eerste nacht van mijn vakantie was hij met zijn beste vriendin geweest, waarna hij is vertrokken naar een vrouw van 40 met kind, waar hij een wilde nacht heeft doorgebracht vol anale fantasieen. 2 Weken later heeft hij die date nogmals herhaald, terwijl hij mij vertelde naar de Gamma te zijn. Toen bleek ook waarom wij vaak blut waren in die tijd. Hij zat namelijk op allerlei dating sites, en met allerlei camdames, telefoonrekeningen á 500 euro waren niks.

Hij zou ermee ophouden, ik heb hem steeds opnieuw betrapt maar nooit meer wat gezegd, tot af en toe. Ik heb hem ook betrapt op een mail aan een prostituee, of hij haar een half uur kon inhuren. Het antwoord daarop heb ik nooit gelezen. Daarbij filmpjes van shemales gevonden. Ook nog gevonden, filmpjes van thaise en donkere dames, waarvan hij zegt er verre van op te vallen. Hij weet allemaal niet dat ik dit weet.

Nu, anderhalf jaar later, heb ik hem niet meer kunnen betrappen op datingsites. Wel op camsites, maar dat is met stilzwijgend goedvinden, hij weet dat ik dat weet. Het is namelijk wel terug van 500 minstens naar maximaal 80 per maand (inc zijn abonnement).

Mijn probleem blijft, waarom? Waarom ben ik niet genoeg? Hij kijkt namelijk niet naar aantrekkelijkere dames dan ik om het zo te zeggen, zijn vrienden zouden hem sterker nog voor gek verklaren. Bovendien blijft het seks probleem, ik wil wel elke dag, hij blijkbaar ook maar niet met mij!

Praten is geen optie, maar ik zou em zo graag beter begrijpen. Hij zegt zelf dat ie eraan verslaafd is, dat het niet aan mij ligt, dar hij nou eenmaal smorgens geil is terwijl ik er niet ben (ik moet er om kwart voor 6 uit voor mijn werk).

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Of mensen die tips hebben?

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik ben ook pas 24 dus ik wil niet dat dit de rest van mijn leven is (wat hij ook weet).

Voor de rest gaat alles namelijk heel goed tussen ons, hij heeft blijkbaar een probleem emt seks maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Het verbaast me dat hij me nooit aanraakt, behalve wanneer hij daadwerkelijk wat wil.
lieve to

ik heb een soortgelijke relatie gehad verschil was alleen dat hij ook nog extreem jaloers was , wel 3x per dag seks wou en dan standjes die hij in flims etc had gezien de viespeuk lag zichzelf gewoon regelmatig af te trekken terwijl ik naast hem in bed lag ..

ik ben toen ook terug gegaan bij mijn ouders , waar ook ik niet voor niets op mijn 14de was weggegaan, en na een aantal dagen kreeg ik een huisje toegewezen.

mijn ex is ook in therapie gegaan maar daar draaide hij alles om , dat is hopelijk bij jouw vriend anders.

maar nu over jou , ik kan niet zeggen dat je hem dumpen moet want dat moet jij zelf beslissen maar je gaat hier echt aan onderdoor als je daar lang blijft. ik weet uit ervaring dat je daarvoor emotioneel gezien klaar voor moet zijn.

heel veel sterkte en maak de juiste beslissing
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 11:28:

Mijn probleem blijft, waarom? Waarom ben ik niet genoeg? Hij kijkt namelijk niet naar aantrekkelijkere dames dan ik om het zo te zeggen, zijn vrienden zouden hem sterker nog voor gek verklaren. Bovendien blijft het seks probleem, ik wil wel elke dag, hij blijkbaar ook maar niet met mij!

Jij bent wel goed genoeg, je hebt gewoon de verkeerde man gekozen. Prima om vrienden met hem te zijn, maar voor de liefde zul je bij iemand anders moeten zijn. Kijk eens wat meer om je heen en maak je los van hem. Misschien is het een idee om zelf in therapie te gaan om te leren hoe je je los kunt maken en assertiever en zelfstandiger worden!
Ach summerrain...wat een nare situatie ben je in beland. Je houdt van hem maar tegelijk verafschuw je zijn voorkeuren (terecht overigens).

Er zit weinig anders op, dan hem een ultimatum te stellen. Stoppen met dit rotzooien en in therapie of anders einde relatie.

Natuurlijk is het eng om hem dit te zeggen. De kans is gewoon groot aanwezig, dat hij niet wil niet kan of niet durf. En dan moet jij de knoop gaan doorhakken.

Maar zie het dan ook als een nieuwe start, waaruit je kan groeien en ontwikkelen.

Zoek een kamer/appartement in de buurt van je werk, haal je rijbewijs, neem een hobby. Alles om je een eventuele volgende keer niet meer zo afhankelijk te maken van 1 persoon.

Dit is echt geen gezonde situatie. Dit verdien je niet, dit verdient niemand niet. En als je vriend blijft weigeren om hier wat aan te doen dan is dat alleen hem maar aan te rekenen.

Zet hem op meid !
Het grappige is, dat iedereen mij juist als zelfstandig ziet. Ik ben altijd degene die anderen uit 7 sloten tegelijk haalt, die een goeie baan heeft, alles wel even regelt...........

Ik kan waarschijnlijk moeilijk een huis krijgen, omdat in Den Haag op mezelf wonen voor mij geen optie is (ik vind het te onveilig), en naar een van de steden er om heen wat ik graag wil, is niet te betalen. Althans ik kan het wel betalen, er is niemand die mij een hypotheek geeft, ik heb geen vast contract bijvoorbeeld al. Huren is in die omgeving geen optie omdat ik net te veel verdien en dan particulier moet huren wat weer te duur is (800 voor 2 kamers vragen ze gerust).

Mijn vriend is na de scheiding van zijn ouders bij zijn vader blijven wonen, maar vaderlief was steeds de hort op en kwam nooit meer thuis. Zijn vader woonde met iemand samen op het moment dat wij een relatie kregen, en toen de band met mijn ouders verslechterde en mijn school bij mijn vriend om de hoek was ben ik toen bij hem gaan wonen, ook omdat we dat graag wilden. Het was praktisch en leuk toendertijd.

Het is lastig om naar mijn werk te komen vanaf mijn ouderlijk huis omdat ik geen rijbewijs bezit en ik met OV reis, wat bij mijn ouderlijk huis niet komt. Daar ik ruim 100km verderop werk is dit best wel een probleem ja.

Ik ben er blijkbaar nogal naief in als ik zo jullie reacties lees, het jammere is dat als we samen zijn ik lastig aan de slechte dingen kan denken. Het vreemdgaan (buiten camgedrag) is alleen voorgekomen met die ene vrouw, voor zover ik weet dan. Ik heb haar geschreven en inderdaad de vraag gesteld of het veilig is geweest, en dat was het. Ik zal dat nog wel even hier platsen voor het complete plaatje, heb het nog wel ergens staan.

Het is niet dat ik mezelf niet genoeg vindt overigens, ik bedoel ermee te zeggen dat hij mij blijkbaar niet genoeg vindt daar hij elders zoekt. Ik weet dat ik er mag zijn en krijg genoeg leuke aandacht wat dat betreft. Als we ruzie hebben komt hij er ook nooit makkelijk vanaf, en over het algemeen heb ik het laatste woord in een beslissing. Het is dus niet zo dat ik zijn voetveeg ben in onze relatie, buiten dit donkere gedeelte dan.
ik heb zelf ook net een topic geplaatst over mijn man die virtueel vreemdging, maar dat doet ie gelukkig niet in real life.

Dat moet ie ook niet proberen want dan houd het voor mij op , over en uit!!!!!!

je moet wel zorgen dat je nog een beetje eigenwaarde over houd.

blijf je bij hem omdat je van hem houd of omdat je bang bent om over te blijven????

misschien iets om over na te denken??
Bericht aan en van de vrouw waar hij mee is vreemd gegaan:

Beste Tante Toos,

Mijn naam is Marietjeen ik ben 22 jaar. Ik woon inmiddels al 4 jaar samen met mijn vriend in Den Haag, we hebben net ons eerste huis samen gekocht.

Als het goed is is dit geen onbekende voor je.

Pietje heeft wat problemen en ik wilde je in ieder geval van mijn aanwezigheid op de hoogte stellen, hij heeft me verteld dat jij namelijk niet van mijn bestaan af weet.

Ik hoop dat je een aantal vragen van mij kunt en wilt beantwoorden.

1) Hebben jullie het met condoom gedaan?

2) Hoelang hebben jullie al contact?

3) Hoe vaak hebben jullie seksueel contact gehad?

Ik wil je verder hierin niet betrekken, maar dit zijn gewoon vragen waarop ik antwoord hoop te krijgen van jou.

Bedankt.

Marietje

Hoi Marietje,

Ik lees met stomme verbazing je bericht!

pfff heftig zeg.

Ik wist niet beter of Pietje was gewoon vrijgezel. Anders was ik nooit op zijn aanbod ingegaan.

Ik heb twee keer een date gehad met hem en ja wel sex gehad en ja veilig gevreeen.

Volgens mij heb ik voor het eerst kontakt met hem gehad in april en na de tweede keer geen kontakt meer met hem gehad. Voor mij was dat genoeg. Heb nu geen kontakt meer met hem.

Ik hoop dat je voldoende weet en het spijt me zeer om te horen dat jij nu hiermee gekwetst bent.

Gr Tante Toos
quote:bordie2 schreef op 24 januari 2011 @ 12:45:

ik heb zelf ook net een topic geplaatst over mijn man die virtueel vreemdging, maar dat doet ie gelukkig niet in real life.

Dat moet ie ook niet proberen want dan houd het voor mij op , over en uit!!!!!!

je moet wel zorgen dat je nog een beetje eigenwaarde over houd.

blijf je bij hem omdat je van hem houd of omdat je bang bent om over te blijven????

misschien iets om over na te denken??Waarom is virtueel vreemdgaan niet erg?
summerrain: misschien kan je de namen even aanpassen in marietje en keesje enzo.

Ik lees bij jou ook veel praktische bezwaren, maar ik weet uit ervaring dat die allemaal overkomelijk zijn. Je kan ander werk zoeken bijv. of elders gaan wonen waar je de huur wél kan betalen.
Ik vind het persoonlijk minder erg (zeker ook omdat mijn vriend ervoor betaald) maar nog wel erg. Het feit dat ie iets anders zoekt zeg maar.

Ik zeg ook wel eens tegen hem, hou je er rekening mee dat die vrouwen het veelal niet voor de lol doen en geen andere keus misschien wel hebben...............?
Waar een wil is, is een weg.

Maar je bent excuses aan het verzinnen voor zijn gedrag.

Door jou gedrag, hou je de zijne in stand!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Waar een wil is is een weg Summerrain87.

Als je echt weg wilt bij hem kan dat wel.
Dat jij ervoor kiest om met zo'n iemand te leven daar is al genoeg over gezegd.

Als je mij dochter was had ik je toch echt weggehaald.

Maar waar werk je in hemelsnaam? Vanuit Den Haag zolang reizen lijkt mij nog verder dan Amstelveen. Waarom Amstelveen? Ik heb een schoonzus die reist per openbaar vervoer naar het ziekenhuis en is een klein uurtje onderweg.
Quote: Praten is geen optie,

Wat stelt je relatie dan voor?
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 11:38:

Ik begrijp niet hoe hij zo rustig in het dagelijks leven is, het goede voorbeeld voor zijn vrienden, altijd het verstandigst, oppervlakkig gezien nooit geinteresseerd in seks, tot dit naar boven kwam. Waarom zo'n hele geheime kant?

Ik loop hier ook al die tijd al alleen mee, al onze vrienden kennen elkaar en hem namelijk, dus wel fijn het er ff een keer uit te kunnen gooien!

Voor de rest gaat alles heel goed en ben ik heel gelukkig, dit is het enige wat er mis gaat. Ik heb mezelf ook een paar jaar de tijd gegeven, is het dan niet veranderd dan ga ik alsnog bij hem weg. Zoals ie namelijk gewoon is, is het perfect voor mij, dus als dit ooit ophoudt.......... dat is dus mijn hoop, wat ik eigenlijk niet hoor te hebben, dat weet ik ook wel.een paar jaar???????????????? wat dacht je van een paar maanden???? tenzij je al die jaren aan iemand wil besteden die toch niet veranderd ( mensen veranderen nl. niet. ). Hij heeft al tegen je gelogen en bedrogen enz.
quote:meds schreef op 24 januari 2011 @ 12:58:

Wat stelt je relatie dan voor?En dit dus vooral
quote:meds schreef op 24 januari 2011 @ 12:58:

Wat stelt je relatie dan voor?En dit dus vooral
Ander werk is voor mij geen optie, omdat ik heel hard gewerkt heb om deze baan te kijgen. Ik krijg zo een kans nooit meer, dit is bepalend voor mijn carriere. Bij mijn werk gaan wonen is geen optie omdat ik bang ben te vereenzamen, ik ken daar helemaal niemand. Ik wil dus het liefst in de buurt blijven wonen zodat ik in ieder geval mijn ouders kan blijven zien en evt vrienden die ik over zou houden. Niemand weet dit namelijk, en er zal vast wel weer geoordeelt worden, en dat zal niet in mijn voordeel uitvallen.

Ik werk in Ede overigens. Met de trein en bus minstens 2,5 uur heen, en 2,5uur terug.

Ik weet dat ik excuses verzin, en daarin verschilt mijn bui nogal, nu ben ik niet boos dus zie ik het van twee kanten. Tot ik weer boos word, dan kan ik me enorm verheugen op een ander leven. Echter ben ik niet vaak boos. Ik vraag me gewoon heel erg af waarom en ben op zoek naar antwoorden.
Waarom is het voor jou het grootste probleem dat hij wel vaker sex wilt maar niet met jou ?

Mij lijkt het grootste probleem dat je vriend niet te vertrouwen is ( en dat vind je zelf ook anders lees je niet stiekem zijn emails etc).

Je klinkt zelfstandig genoeg dus die woonruimte daar vind je ook wel een oplossing voor, wegwezen dus !
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:03:

Ander werk is voor mij geen optie, omdat ik heel hard gewerkt heb om deze baan te kijgen. Ik krijg zo een kans nooit meer, dit is bepalend voor mijn carriere. Bij mijn werk gaan wonen is geen optie omdat ik bang ben te vereenzamen, ik ken daar helemaal niemand. Ik wil dus het liefst in de buurt blijven wonen zodat ik in ieder geval mijn ouders kan blijven zien en evt vrienden die ik over zou houden. Niemand weet dit namelijk, en er zal vast wel weer geoordeelt worden, en dat zal niet in mijn voordeel uitvallen.

Ik weet dat ik excuses verzin, en daarin verschilt mijn bui nogal, nu ben ik niet boos dus zie ik het van twee kanten. Tot ik weer boos word, dan kan ik me enorm verheugen op een ander leven. Echter ben ik niet vaak boos. Ik vraag me gewoon heel erg af waarom en ben op zoek naar antwoorden.Welke twee kanten zie jij dan? Ik zie maar 1 kant: een (in basis vast goeie) jongen, met een enorm probleem, die geen barst wil investeren in een duurzame, eerlijke en goede relatie met jou. Het enige dat hij doet is zijn jongeheer bij een ander naar binnen hangen, geilen op cam-dames en er niet over willen praten, laat staan in therapie gaan. Meissie: hoe mis moet het gaan, voordat de boodschap bij je binnenkomt? Hij is niet goed voor je...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik lees zijn mails niet, de mail kwam binnen, de tv staat bij ons aangesloten op de pc om films e.d. te kunnen bekijken. De maand nadat alles naar buiten kwam heb ik wel zijn mail gecheckt, zodoende vond ik het mailtje aan de prostituee. Verder check ik hem niet meer, het heeft toch geen nut.

Hasse88, dat is nou precies het probleem waar ik niet overheen kan stappen. Echter wil ik nog steeds het liefste oplossen in plaats van vertrekken. Zolang ik dat nog wil heeft weggaan ook weinig nut naar mijn idee, dan vraag ik me alleen maar af coula woulda shoulda...
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:03:

Ik weet dat ik excuses verzin, en daarin verschilt mijn bui nogal, nu ben ik niet boos dus zie ik het van twee kanten. Tot ik weer boos word, dan kan ik me enorm verheugen op een ander leven. Echter ben ik niet vaak boos. Ik vraag me gewoon heel erg af waarom en ben op zoek naar antwoorden.

Waarom kun je je ouders niet meer zien als je bij je werk in de buurt gaat wonen? Je werkt toch niet aan de andere kant van de wereld? En je hebt een halfjaarcontract? Dus hoeveel zekerheid geeft dat?

Maar goed, je moet het verder zelf weten. Als jij toch nog verder wilt gaan in een relatie waarin je vriend virtueel of in het echt vreemdgaat, jou geen aandacht geeft en waar je niet mee kunt praten moet je dat vooral doen.
Ik krijg steeds minder de indruk dat deze relatie ooit nog wat gaat worden. Hij n**kt in het rond (hij kan wel zeggen dat het slechts 1 keer is gebeurd, maar schijnbaar mailt ie ook al met hoeren...), geeft zijn vriendin niet de aandacht die ze zou moeten krijgen, en wil niet praten. Andersom heeft TO volgens mij de relatie al opgegeven ('ik check hem niet, dat heeft toch geen nut") en blijft alleen maar om de hele verkeerde redenen bij een vent die haar niet op nr. 1 zet. Kortom: jullie verdienen elkaar schijnbaar....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik kan mn ouders dan nog wel zien, maar dan zit ik in een compleet vreemde omgeving waar ik de weg niet ken, zonder iemand die ik ken. Ik ben bang dat het dan niet lang goed met me gaat. De baan is wel een behoorlijke zekerheid, dit bedrijf heeft me eerst 4 jaar ingehuurd via een ander bedrijf, en uiteindelijk hebben ze me daar weggehaald om rechtstreeks voor ze te gaan werken, ze hadden eigenlijk geen werk voor me maar er wordt nu zelfs een afdeling opgezet, die ik dan ook ga leiden. Ik heb een jaar contract tot eind dit jaar, erna vast.

Ik begrijp je standpunt Beauke en ook Hasse88, maar als ik niet in twijfel was en er niet mee zou zitten zou ik het niet hier op het forum schrijven. Ik wil het vooral graag kwijt. Ik loop er al anderhalf jaar te lang mee rond. Ik hoopte dat jullie misschien tips zouden hebben waar ik zelf nog niet al op gekomen was om dit tocht tot een goed einde te brengen. Therapie krijg ik em simpelweg niet naar toe, althans, tot nog toe niet. Ik hoopte dat er nog andere dingen waren die we eraan zouden kunnen doen.
Waarom zou je gaan vereenzamen als in Ede of in de buurt zou gaan wonen? Je hebt toch al collegas? Zit daar niemand tussen die leuk is? En je kan toch een hobby oppakken of naar de fitness ofzo gaan en nieuwe contacten opdoen?

Ik vind dat je in alle aspecten van je leven dat je wel erg passief bent. Schijnbaar denk je zelf het tegenovergestelde over jezelf, wat misschien qua werk alleen klopt.

Hoe kom je verder bij het idee dat alleen wonen in Den Haag gevaarlijk is?

En als je dat eng vind zou je ook op oproepjes kunnen reageren waar iemand een kamergenoot zoekt.

Wat je relatie betreft...

Ik denk dat een sexuele relatie het verschil maakt tussen een goede vriendschap en een liefdesrelatie. Als er zoveel problemen zijn in jullie sexuele relatie zie ik niet in waarom je dat zou accepteren (en al helemaal niet waarom je er niet over zou praten!!) Waarom niet gewoon goede vrienden blijven?!
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 12:45:

Het grappige is, dat iedereen mij juist als zelfstandig ziet. Ik ben altijd degene die anderen uit 7 sloten tegelijk haalt, die een goeie baan heeft, alles wel even regelt...........

Ik kan waarschijnlijk moeilijk een huis krijgen, omdat in Den Haag op mezelf wonen voor mij geen optie is (ik vind het te onveilig),

onzin, waar een wil is is een weg ...

en naar een van de steden er om heen wat ik graag wil, is niet te betalen. Althans ik kan het wel betalen, er is niemand die mij een hypotheek geeft, ik heb geen vast contract bijvoorbeeld al. Huren is in die omgeving geen optie omdat ik net te veel verdien en dan particulier moet huren wat weer te duur is (800 voor 2 kamers vragen ze gerust).

dat zijn normale marktprijzen

Het is lastig om naar mijn werk te komen vanaf mijn ouderlijk huis omdat ik geen rijbewijs bezit en ik met OV reis, wat bij mijn ouderlijk huis niet komt. Daar ik ruim 100km verderop werk is dit best wel een probleem ja.

haal je rijbewijs

dan.het zijn dus voornamelijk praktische bezwaren die je tegen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven