Vreemdgaan/webcamdames, Shocked!

24-01-2011 11:28 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit is pas mijn eerste post hier op het forum, ik kende het al langer en las wel al vaker mee, echter nooit aangemeld.

Anderhalf jaar na mijn grote shock voel ik toch de behoefte om het te delen en over te praten, en ik dacht dat dit forum misschien een mooie manier zou zijn.

Ik ben vrij jong gaan samenwonen, ik was pas 18, maar je bent jong en je wil wat, en wij dachten bij onszelf, als het nu niet lukt, dan toch over 5 jaar ook niet?! Zo gezegd zo gedaan, trok ik bij mijn vriend in. Hij is ouder dan ik, en woonde al sinds zijn 15e op zichzelf, al sinds zijn ouders gescheiden zijn (wat nogal traumatisch toendertijd is geweest). Na 2 jaar gefeest te hebben met vrienden zijn we verhuisd, en begon het eigenlijk pas echt. Allebei een baan van 9 tot 5, en hard werken voor een heel klein flatje. Ik werkte minimaal 40 uur per week, met minimaal 3 uur reizen per dag, terwijl ik eigenlijk de taken uitvoerde voor 3 functies.

Mijn vriend heeft nooit veel interesse gehad in seks, ik ben zijn eerste vriendin en voor mij had hij het pas 2x gedaan met een vrouw. Wel was hij weleens verliefd geweest, met name op zijn beste vriendin die hem toen niet wou, maar sinds hij met mij is des te meer helaas. We deden het vanaf begin af aan ongeveer 2x per week, meer is het nooit geweest. We hebben altijd veel verschillende dingen geprobeerd maar op mijn initiatief.

In die tijd begonnen de problemen, ik was er namelijk vaak niet. Ik merkte dat hij stiekem begon te doen met zijn telefoon, hij wilde niet meer zeggen hoe laat ie vrij was van zijn werk want ik moest niet zo zeuren, en ik kreeg steeds vaker als ik op mijn werk zat een zenuwachtig gevoel. Dat bleek ook te kloppen, want na maanden bleek dat hij met zijn beste vriendin en andere vriendinnen stiekem af sprak, smorgens, tijdens de lunch, of na het werk.

Ik zou in die tijd een week met mijn moeder naar Tenerife vertrekken. VCreemd genoeg kwam een week ervoor een raar mailtje binnen op de pc, wat ik niet mocht lezen. Er stonmd letterlijk: hihi kom je onder de douche vandaan, en lees je dat............. Hij begon te huilen en zei dat hij mailde met een seksueel ervaren vrouw, die hem kon vertellen hoe hij mij het beste kon beminnen, omdat ie een hele speciale avond wilde plannen. Die avond heb ik nog steeds niet gehad.........

Ik had het eigenlijk al moeten weten, want bij het afscheid op schiphol toen ik zei dat ik van hem hield en em vertrouwde flipte hij totaal, en liep hij zelfs boos weg zonder gedag te zeggen. De daaropvolgende dag, in Tenerife probeerde ik hem te bellen. Uiteindelihjk nam hij om 10 uur s avonds op met een slaapstem, dat hij al lag te slapen. Later bleek er iets anders te spelen. De laatste nacht van mnijn vakantie waren er weer 2 vriendinnen bij hem, ik zei dat ze niet mochten blijven slapen, hij beloofde het, echter rook mijn kussen zo vreemd.

2 maanden hierna kwam alles eruit. Die eerste nacht van mijn vakantie was hij met zijn beste vriendin geweest, waarna hij is vertrokken naar een vrouw van 40 met kind, waar hij een wilde nacht heeft doorgebracht vol anale fantasieen. 2 Weken later heeft hij die date nogmals herhaald, terwijl hij mij vertelde naar de Gamma te zijn. Toen bleek ook waarom wij vaak blut waren in die tijd. Hij zat namelijk op allerlei dating sites, en met allerlei camdames, telefoonrekeningen á 500 euro waren niks.

Hij zou ermee ophouden, ik heb hem steeds opnieuw betrapt maar nooit meer wat gezegd, tot af en toe. Ik heb hem ook betrapt op een mail aan een prostituee, of hij haar een half uur kon inhuren. Het antwoord daarop heb ik nooit gelezen. Daarbij filmpjes van shemales gevonden. Ook nog gevonden, filmpjes van thaise en donkere dames, waarvan hij zegt er verre van op te vallen. Hij weet allemaal niet dat ik dit weet.

Nu, anderhalf jaar later, heb ik hem niet meer kunnen betrappen op datingsites. Wel op camsites, maar dat is met stilzwijgend goedvinden, hij weet dat ik dat weet. Het is namelijk wel terug van 500 minstens naar maximaal 80 per maand (inc zijn abonnement).

Mijn probleem blijft, waarom? Waarom ben ik niet genoeg? Hij kijkt namelijk niet naar aantrekkelijkere dames dan ik om het zo te zeggen, zijn vrienden zouden hem sterker nog voor gek verklaren. Bovendien blijft het seks probleem, ik wil wel elke dag, hij blijkbaar ook maar niet met mij!

Praten is geen optie, maar ik zou em zo graag beter begrijpen. Hij zegt zelf dat ie eraan verslaafd is, dat het niet aan mij ligt, dar hij nou eenmaal smorgens geil is terwijl ik er niet ben (ik moet er om kwart voor 6 uit voor mijn werk).

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? Of mensen die tips hebben?

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik ben ook pas 24 dus ik wil niet dat dit de rest van mijn leven is (wat hij ook weet).

Voor de rest gaat alles namelijk heel goed tussen ons, hij heeft blijkbaar een probleem emt seks maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Het verbaast me dat hij me nooit aanraakt, behalve wanneer hij daadwerkelijk wat wil.
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:12:

Therapie krijg ik em simpelweg niet naar toe, althans, tot nog toe niet. Ik hoopte dat er nog andere dingen waren die we eraan zouden kunnen doen.

Wat dacht je van praten?

Dat doen mijn vriend en ik regelmatig als er is beren op de weg lijken te zijn.

Waarom communiceren jullie niet? Er zijn duidelijke problemen, jouw verleden, zijn verleden, zijn vreemdgaan, jouw gekwetstheid, zijn viezige online-sextoestanden. Dat moet bespreekbaar zijn, anders is de kans op een succesvolle relatie 0%.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mag misschien zo overkomen, ik zie mezelf niet als iemand die heel aktief staat in het leven, echter ziet iedereen mij om me heen zo. Ik durf een hoop dingen niet nee, moet nog een hoop dingen leren. Ik had eerst op mezelf moeten gaan wonen voor ik me aan iemand bond. Helaas, allemaal niet gebeurd. Ik sta er nu opeens alleen voor, en ik weet niet goed welke stappen te nemen, wanneer, waarom en hoe.

Alleen wonen in Den Haag lijkt me gevaarlijk omdat ik 2,5 jaar in een niet leuke wijk heb gewoond waar een hele hoop gebeurde en ik na 6 uur niet meer alleen over straat kon etc., ik heb al een hoop meegemaakt in Den Haag sinds ik daar woon, onder andere vechtpartijen midden in de tram vanuit het niets op ons gericht, steekpartijen etcetera. Ik wil en durf niet alleen in Den Haag te wonen, genoeg redenen.

We praten er wel over, het is niet onbespreekbaar. Meestal maak ik er een luchtige opmerking over om een begin te maken, om em daarna te vertellen wat ik denk. Daar doet ie dan ook sinds een jaar wel wat mee. Zoals het heel erg verminderen van het gedoe op internet enz.
ik zeg wet van wuiles
dus wordt volwassen, wordt zelfstandig, ga op je zelf wonen ( mischien halverwege Ede en je famile? ) , haal je rijbewijs en dump hem.

life is as simple as that...

of doe het de moeilijke weg: laat je nog jaren als voetveeg gebruiken, ga in dure en tijdvretende therapie die niets oplevert, blijf nog uren heen- en weer reizen met het OV en kom er over 10 jaar achter dat dit het moment was geweest om weg te gaan en niet jaren, energie en tijd te verspillen aan iemand die je zo slecht behandeld.
De volgende post vond ik echt de meest treurend stemmende post die ik hier ooit op het forum gelezen heb.quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:03:

Ander werk is voor mij geen optie, omdat ik heel hard gewerkt heb om deze baan te kijgen. Ik krijg zo een kans nooit meer, dit is bepalend voor mijn carriere. Onzin, laf excuus. Als je werkervaring hebt, en je bent hardwerkend en gemotiveerd kun je echt wel ergens anders werk vindenBij mijn werk gaan wonen is geen optie omdat ik bang ben te vereenzamen, ik ken daar helemaal niemand. Ik wil dus het liefst in de buurt blijven wonen zodat ik in ieder geval mijn ouders kan blijven zien en evt vrienden die ik over zou houden.Als je persé in Den Haag wil blijven wonen, haal dan je rijbewijs Niemand weet dit namelijk, en er zal vast wel weer geoordeelt worden, en dat zal niet in mijn voordeel uitvallen. 'Vrienden' die je zullen veroordelen, zijn geen vrienden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
en als je jezelf niet veilig voelt: ga op cursus zelfverdediging... koop pepperspray enz, neem een hond what ever.. het is nederland , niet afghanistan of een ander land in oorlog
Grappig hoe iedereen je probeert te redden, terwijl je nogal duidelijk helemaal niet gered wil worden, en redding ook niet nodig lijkt.

Door het voor de meeste mensen nogal negatieve gedrag van je partner sneeuwt het misschien wat onder, maar eigenlijk klink je vooral alsof jij de dominante partner bent in deze relatie. Je verbiedt dit, je accepteert dat. Jij "wint" de discussies, en als hij verder gaat dan jij wil los je dat keurig op met een berichtje aan de dame in kwestie.

Je titel met dat "Schocked!" klinkt zwaar, maar nergens lees ik terug dat je echt zo geschokt bent. In tegendeel, je hebt het allemaal heel rationeel in de greep. Goed, de sex valt je wat tegen, je komt tekort, en je snapt niet helemaal waarom deze man vlucht in "veilige" fantasie-relaties, maar al met al ben je best tevreden over jullie relatie en aangezien je vooral heel veel praktische voordelen ziet aan samen blijven, accepteer je de mindere kanten.

Kortom, wat is je probleem eigenlijk? Waar ben je zo shocked over?
Ik hoop zelf van niet Tutje!

Ok dan Rider, ik kom blijkbaar dus zo over bij je. Ik probeer inderdaad graag controle te houden, dat klopt, echter voelt het altijd alsof ik nergens controle op heb.

Ik heb gewoon een probleem, weet er niet mee om te gaan, en spui dat dus hier op het forum. Dat ik anderhalf jaar later niet meer zo shocked ben lijkt me nogal logisch. Maar ik kan je wel vertellen hoe het voelt als ik weer wat ontdek, mijn hart begint te bonzen heel hard in mn oren, ik kan mn handen en knieen niet stil houden en ik wil het liefst janken en schreeuwen tegelijk. Compleet paniek gevoel. De grootste shock was dat mijn leven zoals ik dacht dat het was, lief en leuk gezellig met mijn vriend op de bank die zielsveel alleen van mij houdt en later met me wilt trouwen en kindjes wil krijgen, dat dat niet zo bleek te zijn en dat hij daar blijkbaar heel anders over dacht.

Dat ik dat nu niet voel anderhalf jaar erna terwijl ik dit rustig zit te tikken klopt.

Mijn probleem is dat ik gewoon graag huisje boompje beestje met hem wil, precies zoals het nu is, zonder al dat gedoe en wat er allemaal gebeurd is. En ik weet niet hoe we dat ooit nog gaan hebben.
Praten jullie er wel over? Wat vind hij zelf van zijn eigen gedrag?

En weet hij hoe erg je het eigenlijk allemaal vind?

Naar mening kan hij doen wat hij wilt omdat er geen consequenties aan verbonden zijn. Jij blijft wel.

Als de situatie anders zou zijn wbt werk en woning, zou je dan makkelijker weg gaan?

En ga rijlessen nemen.
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:19:

We praten er wel over, het is niet onbespreekbaar. Meestal maak ik er een luchtige opmerking over om een begin te maken, om em daarna te vertellen wat ik denk. Daar doet ie dan ook sinds een jaar wel wat mee. Zoals het heel erg verminderen van het gedoe op internet enz.Ja, maar komen jullie ook tot de kern van het probleem? Hij gedraagt zich schofterig ten opzichte van jou. Jij accepteert dat, staat dingen oogluikend toe, terwijl je eigenlijk gekwetst en onzeker bent.
Geweldig post Rider.
Ik denk dat je eerder bang bent dat hij jou niet meer moet dan andersom.

Hij is meer met andere vrouwen bezig dan met jou. Wat doet dat echt met jou?
Ok TO je bent bang aangelegt. Dat kan.

Maar angsten overwin je niet door ze te negeren. De meeste mensen vonden het een beetje eng toen ze voor het eerst alleen gingen wonen, toch hebben die het allemaal overleefd. En genoten er later zelfs van.

Afgezien dat ik ervan overtuigd ben dat Den Haag ook zijn betere wijken heeft, zou het voor jou toch logischer zijn naar iets te zoeken bij je werk in de buurt.

Je schrijft dat je vriend niet in therapie wilt. Echter misschien zou je kunnen overwegen zelf in therapie te gaan?

Wil je werkelijk over 10 jaar nog in deze relatie zitten?

Omdat alleen wonen eng is.

De relatie beeindigen eng is.

Communiceren met vriend eng is.

etc etc????

Ga leven! Ga eens een risico aan! Vaak is het begin een beetje moeilijk of eng, maar waar je niet dood aangaat daar word je sterker van!! Word volwassen!
Jij ziet bij voorbaat al beren op de weg en komt met allerlei smoesjes aanzetten, zoals: "Ja, maar..." Is niet bepaald een indicatie dat je staat te springen om bij hem weg te gaan.
Summerrain, kies voor jezelf. Je hebt een goede baan, je kunt heel goed voor jezelf zorgen. Deze ellende heb je niet nodig.

Verlaat die man, verlaat Den Haag en ga in de buurt van je werk wonen. Waarschijnlijk kun je gemakkelijk een andere woning kopen aldaar, maak maar een afspraak bij de bank.

Dit ga je op de lange duur niet trekken, doe dit jezelf niet aan.
quote:verli schreef op 24 januari 2011 @ 13:33:

Jij ziet bij voorbaat al beren op de weg en komt met allerlei smoesjes aanzetten, zoals: "Ja, maar..." Is niet bepaald een indicatie dat je staat te springen om bij hem weg te gaan.Ze wil niet bij hem weg. Ze wil gelukkig worden met deze man. Ik zie het nog niet zo 1-2-3, maar ze geeft hem nog een paar jaar de tijd.
Wat wil je nou eigenlijk horen?

Weg bij je vriend: kan niet

Met hem praten: kan niet

Verhuizen: kan niet

Rijbewijs halen: kan niet

Op jezelf wonen: kan niet

Andere baan zoeken: kan niet

Wat kan je wel dan?
Klopt Verli, dat is voor mij ook niet echt het ideale beeld. Uiteindelijk, als er niks veranderd wil ik weggaan, maar ik denk dat het er wel in zit! We zijn verder erg close, en hebben ontzettend veel lol. Liever zie ik dus dat we het kunnen oplossen.

@Letgo:

Wat wil je nou eigenlijk horen? Tips waar ik zelf nog niet op ben gekomen, ervaringen zodat ik niet meer hoef te denken dat ik de enige ben die dit meemaakt

Weg bij je vriend: kan wel, wil niet

Met hem praten: lukt niet

Verhuizen: kan wel, maar lastig

Rijbewijs halen: ben ik op dit moment mee bezig en mag binnen 2 maanden afrijden

Op jezelf wonen: kan wel

Trouwens Ede is lang niet zo duur als Den Haag. Het lijkt me handiger om daar te wonen aangezien je dagelijks naar je werk moet. Je familie en vrienden zien is toch geen dagelijkse aangelegenheid? Je zou trouwens ook in het weekend bij je ouders kunnen gaan slapen, zodat je dan ook de gelegenheid hebt om je vrienden te zien.

Probeer eens in mogelijkheden te denken ipv in onmogelijkheden.
quote:Letgo schreef op 24 januari 2011 @ 13:35:

Wat wil je nou eigenlijk horen?

Weg bij je vriend: kan niet

Met hem praten: kan niet

Verhuizen: kan niet

Rijbewijs halen: kan niet

Op jezelf wonen: kan niet

Wat kan je wel dan?Bij hem blijven en hopen dat er ooit iets verandert.
Hoe kun je het oplossen als je in je 1tje de kar trekt. Hij doet niets en vind het wel goed zo.
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:22:

Ok dan Rider, ik kom blijkbaar dus zo over bij je. Ik probeer inderdaad graag controle te houden, dat klopt, echter voelt het altijd alsof ik nergens controle op heb.Ik lees maar gewoon wat je schrijft. Als het je helpt wil ik best zin voor zin uit je berichten plukken om aan te geven waar het beeld vandaan komt, maar alleen als ik je daar mee help, anders is het vrij veel moeite om niks.

Maar ja, je komt over alsof jij de dominante partij bent in deze relatie, en ja, het klinkt alsof je er allemaal niet zo mee zit. Zo weinig, dat een paar praktische bezwaren al genoeg zijn om in de relatie te blijven. Prima, helemaal mooi, maar dan snap ik niet zo goed wat je probleem is.

quote:Ik heb gewoon een probleem, weet er niet mee om te gaan, en spui dat dus hier op het forum.OK, en wat IS je probleem nu eigenlijk echt?quote:De grootste shock was dat mijn leven zoals ik dacht dat het was, lief en leuk gezellig met mijn vriend op de bank die zielsveel alleen van mij houdt en later met me wilt trouwen en kindjes wil krijgen, dat dat niet zo bleek te zijn en dat hij daar blijkbaar heel anders over dacht.OK, en dat weet je nu anderhalf jaar. De eerste schok is voorbij, en nu heb je vooral praktische redenen om bij hem te blijven, maar ook vertel je wat een geweldige vent hij verder wel is, dus prima, maar wat is het probleem?quote:Mijn probleem is dat ik gewoon graag huisje boompje beestje met hem wil, precies zoals het nu is, zonder al dat gedoe en wat er allemaal gebeurd is. En ik weet niet hoe we dat ooit nog gaan hebben.

Niet. Je bent niet dom, schat ik zo in, dus als je even nadenkt wéét je dat het nooit "zonder wat er allemaal gebeurd is" zal zijn. Wat gebeurd is, is gebeurd, en dat gaat nooit meer weg.

En wat nu is, accepteer je, dus dat blijft ook.

Ik weet het niet natuurlijk, maar uit wat je beschrijft krijg ik nu niet de indruk dat hij een dominant en egoïstisch onmens is, wel dat hij relationeel beschadigd is, en daarom liever de veiligheid van anonieme sex zoekt, dan dat hij werkelijk met jou een meer dan oppervlakkige relatie probeert aan te gaan. En andersom niet anders: ik hoor je praten over gebrek aan sex, en over de reistijd naar Ede, over huisje/boompje/beestje, maar verder ook niets over wat je aan verdieping van je relatie zoekt.

Kan je uitleggen waarom het niet goed genoeg is om te houden wat je hebt, en te accepteren dat hij van tijd tot tijd zit te rukken achter een beeldscherm?
quote:Beauke schreef op 24 januari 2011 @ 13:37:

[...]

Bij hem blijven en hopen dat er ooit iets verandert.

Goed maar in dat geval zal ze dus moeten accepteren dat hij zo is. En dat kan ze ook niet.

Misschien is ze in de veronderstelling dat ze hem wel kan veranderen. Maar als ik zie wat ze allemaal niet kan, dat lijkt het me sterk dat ze dat wel kan (aangezien dat verreweg het moeilijkst is van alle opties die ik net noemde).
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:36:

Klopt Verli, dat is voor mij ook niet echt het ideale beeld. Uiteindelijk, als er niks veranderd wil ik weggaan, maar ik denk dat het er wel in zit! We zijn verder erg close, en hebben ontzettend veel lol. Liever zie ik dus dat we het kunnen oplossen.

Ik zou om te beginnen hem harder aanpakken. Hem duidelijk maken dat hij over je grenzen heengaat en dat je het echt niet ok vindt dat ie zit te cammen net andere vrouwen. En je moet ook uitspreken wat de gevolgen zijn van als het gedrag niet stopt. Namelijk dat je vertrekt.

Nu keur je het allemaal goed. Hij vindt het prima. Een vriendin thuis, en op internet en weet ik veel waar ook nog wat vriendinnen om mee af te wisselen. Hij heeft het wel naar z'n zin!

En zolang jij dat oogluikend toestaat zal er niks veranderen. Ook niet als je trouwt en er kindjes komen.
quote:summerrain87 schreef op 24 januari 2011 @ 13:36:

Klopt Verli, dat is voor mij ook niet echt het ideale beeld. Uiteindelijk, als er niks veranderd wil ik weggaan, maar ik denk dat het er wel in zit! We zijn verder erg close, en hebben ontzettend veel lol. Liever zie ik dus dat we het kunnen oplossen.Lieverd, hoeveel moet er nog (meer) gebeuren voordat je dadelijk helemaal geen zelfwaarde meer over hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven