Vriend bozig op mij

21-04-2023 08:52 214 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.

Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.

Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"

Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..

Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
Vage schreef:
21-04-2023 13:01
Ik hou helemaal niet van drama, waar maak je dat uit op?

Daarom zeg ik gewoon sorry als ik iets fout deed, en is er niets aan de hand, punt.

Erken de ander even in z'n gevoel op dat moment en je vindt elkaar direct weer terug. Het was allemaal maar een misverstand he. Je kan de ander en zijn gevoelens niet veranderen, alleen je eigen aandeel in de dingen.

En omdat je de tijd nu eenmaal niet kan terugspoelen doen we dat met een welgemeend "sorry."

Dat het klein is en niets voorstelt helpt er allemaal niet bij, dat is allemaal alleen maar het (ver)oordelen over de ander. En dat veroorzaakt verwijdering.
Als je hier al sorry voor moet gaan zeggen, wat betekent sorry dan nog als je echt een grote fout hebt gemaakt?
Suniva schreef:
21-04-2023 13:50
Als je hier al sorry voor moet gaan zeggen, wat betekent sorry dan nog als je echt een grote fout hebt gemaakt?
Dus jij bewaart sorry voor als je iemand doodrijdt en als je per ongeluk koffie over iemand heen morst dan zeg je niets, ofzo?
Of hoe gaat dit in de praktijk in z'n werk?

Ik zeg altijd sorry als ik iets doe waar ik achteraf gezien niet tevreden over ben, inderdaad. Heb nog niet gemerkt dat de lading eraf ging.
Vage schreef:
21-04-2023 13:54
Dus jij bewaart sorry voor als je iemand doodrijdt en als je per ongeluk koffie over iemand heen morst dan zeg je niets, ofzo?
Of hoe gaat dit in de praktijk in z'n werk?

Ik zeg altijd sorry als ik iets doe waar ik achteraf gezien niet tevreden over ben, inderdaad. Heb nog niet gemerkt dat de lading eraf ging.
We hebben het over sorry binnen een relatie, dus ik begrijp je voorbeelden niet.

Binnen mijn relatie zeg ik sorry als ik echt iets fout heb gedaan ja. Dus bijvoorbeeld als mijn geliefde op mij rekent met een diner en ik kom niet opdagen. Of als ik buiten proportioneel heb gereageerd in een ruzie.

Niet als ik op een congres ben geweest voor mijn werk en mijn geliefde daar even geen topprioriteit was.
Harmonikaatje schreef:
21-04-2023 12:07
Ja, want je hoort dan vaak niet aan je telefoon te komen.
Is vaak gewoon een regel bij zo'n quiz, zodat mensen geen antwoorden gaan googelen.
Die hele avond is er niet één momentje waarop je een berichtje kan sturen?

Het probleem is niet dat er geen contact is geweest, je hoeft niet elke dag met elkaar te appen. Het probleem is dat de vriend van TO zich heel makkelijk weggewimpeld voelt. Ik zou daar ook chagrijnig van worden.

Wat Florence eerder ook zegt, het is maar net hoe de dynamiek van de relatie is. Als je daar opeens overdreven laconiek over doet dan kun je een tegenreactie verwachten.
Suniva schreef:
21-04-2023 14:08
We hebben het over sorry binnen een relatie, dus ik begrijp je voorbeelden niet.

Binnen mijn relatie zeg ik sorry als ik echt iets fout heb gedaan ja. Dus bijvoorbeeld als mijn geliefde op mij rekent met een diner en ik kom niet opdagen. Of als ik buiten proportioneel heb gereageerd in een ruzie.

Niet als ik op een congres ben geweest voor mijn werk en mijn geliefde daar even geen topprioriteit was.
Dus ook als je vriend aangeeft er niet blij mee te zijn hoe je je opstelde, dan zeg je geen sorry?

Ik vind het raar dat jij bepaalt wat erg is of wat niet en dat de ander daar niets van mag vinden. Jij zal toch ook je blinde vlekken hebben en fouten maken? Het komt over alsof je nergens op aangesproken mag worden.

En al zeg je niet letterlijk 'sorry', omdat je het er niet mee eens bent of niet begrijpt wat er eventueel achter zit bij iemand. Je kan toch gewoon zeggen goh, vervelend dat je dat gevoel had, vertel eens... ? Ipv met allerlei uitleg en verdediging van jezelf aan te komen. Volgens mij helpt dat sowieso nooit.
Fairway schreef:
21-04-2023 14:23

Het probleem is niet dat er geen contact is geweest, je hoeft niet elke dag met elkaar te appen. Het probleem is dat de vriend van TO zich heel makkelijk weggewimpeld voelt. Ik zou daar ook chagrijnig van worden.

Wat Florence eerder ook zegt, het is maar net hoe de dynamiek van de relatie is. Als je daar opeens overdreven laconiek over doet dan kun je een tegenreactie verwachten.
Gewoon een te groot ego dus. To heeft notabene 2 keer geappt en daartussen was ze andere dingen aan het te doen. Ze hadden geen megabelangrijke dingen te bespreken die niet konden wachten, iedereen wist van iedereen af alleen heeft to de vreselijke fout gemaakt om geen appje te sturen over niks terwijl ze dat wel had gezegd.

Nou ja, wat ik wel uit dit topic haal is dat ik blikbaar erg dankbaar mag zijn dat mijn man gewoon zijn ding doet als ik er niet ben en niet gaat lopen mauwen over een niet gestuurd appje dat totaal geen relevante info zou bevatten anders dan kusjes.
Vage schreef:
21-04-2023 14:36
Dus ook als je vriend aangeeft er niet blij mee te zijn hoe je je opstelde, dan zeg je geen sorry?

Ik vind het raar dat jij bepaalt wat erg is of wat niet en dat de ander daar niets van mag vinden. Jij zal toch ook je blinde vlekken hebben en fouten maken? Het komt over alsof je nergens op aangesproken mag worden.

En al zeg je niet letterlijk 'sorry', omdat je het er niet mee eens bent of niet begrijpt wat er eventueel achter zit bij iemand. Je kan toch gewoon zeggen goh, vervelend dat je dat gevoel had, vertel eens... ? Ipv met allerlei uitleg en verdediging van jezelf aan te komen. Volgens mij helpt dat sowieso nooit.
aangeven, dat je het rot vindt, dat een ander het anders ziet. Is niet geen sorry zeggen
Sorry zeg je, als je iets verkeerd gedaan hebt.

Ik zou in deze ook geen sorry zeggen tegen mijn man (en was het omgekeerd, dan ook geen sorry verwachten, als hij met zijn werk weg was)

Ik vind wel, dat TO's man, excuses moet aanbieden, voor het zich zo vreselijk aanstellen om niks
Vage schreef:
21-04-2023 14:36

Sorry zeg ik als ik een fout heb gemaakt. Niet als ik iets heb gedaan dat mijn vriend niet zint. Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen.

En ik mag overal op worden aangesproken maar ik denk wel na over hoe terecht dat is ja. En nee, ik ga een volwassen geliefde niet als een kleuter behandelen door 'zijn gevoel te erkennen' wanneer ik geen appje heb gestuurd.
Vage schreef:
21-04-2023 13:01
Ik hou helemaal niet van drama, waar maak je dat uit op?

Daarom zeg ik gewoon sorry als ik iets fout deed, en is er niets aan de hand, punt.

Erken de ander even in z'n gevoel op dat moment en je vindt elkaar direct weer terug. Het was allemaal maar een misverstand he. Je kan de ander en zijn gevoelens niet veranderen, alleen je eigen aandeel in de dingen.

En omdat je de tijd nu eenmaal niet kan terugspoelen doen we dat met een welgemeend "sorry."

Dat het klein is en niets voorstelt helpt er allemaal niet bij, dat is allemaal alleen maar het (ver)oordelen over de ander. En dat veroorzaakt verwijdering.
Ik vind zeuren over afspraak is afspraak terwijl het duidelijk is dat er geen verkeerde intentie is nogal drama maken.

Elk mens kan zich voorstellen dat het er bij inschiet tijdens zo een congres en als je het dan niet kan hebben dat je even geen prioriteit bent... Dan vind ik dat enorm. Zeikerig en drama makerig en jezelf veel te belangrijk makend

Als mijn vriend hierom zou gaan zitten mokken en passief agressief kortaf zou gaan zitten doen zou ik hem in zijn gezicht uitlachen en hem snel duidelijk maken dat ie niet zo moet miepen anders kan ie iemand anders zoeken om regen te miepen.
Als je gevoel hierdoor gekwetst raakt dan ben je niet mijn type mens en moet je maar lekker op Tinder gaan met zijn gekwetste gevoelens.
Heeft het kind zelf nog wel eens gereageerd?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Noekie-Noek schreef:
21-04-2023 10:17
Dus hij stelt je een vraag over een afspraak die hij voor zondag nog moet bevestigen. Je leest het, reageert niet op zijn vraag en stuurt wel een foto en laat dan niet meer horen of bellen gaat lukken.

Ik dacht overigens uit je andere topic te herinneren dat je het probleem van toen niet met hem kon bespreken omdat hij 3 weken op oefening was. Maar nu nog geen week later hebben jullie zodag een afspraak. Jullie doen allebei een beetje moeilijk over van alles en nog wat. Best vermoeiend...
Dit ja!

Serieus, zet die samenwoonplannen voorlopig maar in de koelkast, want jullie strubbelingen lijken op die van 16-jarigen. Overigens, wat een lulsmoes om niet even een appje te kunnen sturen zoals je had beloofd, duurt pakweg 2 seconden en hoef je echt niet voor naar een toilet.
Live Life to the fullest
Suniva schreef:
21-04-2023 15:02
Sorry zeg ik als ik een fout heb gemaakt. Niet als ik iets heb gedaan dat mijn vriend niet zint. Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen.

En ik mag overal op worden aangesproken maar ik denk wel na over hoe terecht dat is ja. En nee, ik ga een volwassen geliefde niet als een kleuter behandelen door 'zijn gevoel te erkennen' wanneer ik geen appje heb gestuurd.
Want als je iemands gevoelens erkent behandel je diegene als een kleuter?

Je hebt een ritueeltje samen dat je altijd even belt als je van huis bent, en spreekt af dat je nog zal laten weten of dat gaat lukken.

Dat doe je vervolgens niet, kan gebeuren maar dan is die ander ook maar meteen een aansteller als hij daar iets van zegt? Want die moet maar z'n plaats kennen en maar snappen dat hij geen prioriteit is?

Ik vermoed dat je gewend bent om zelf zo behandeld te worden, of dat je je niet echt kan inleven in andermans situatie.
Vage schreef:
21-04-2023 15:33

Je hebt een ritueeltje samen dat je altijd even belt als je van huis bent, en spreekt af dat je nog zal laten weten of dat gaat lukken.

Dat doe je vervolgens niet, kan gebeuren maar dan is die ander ook maar meteen een aansteller als hij daar iets van zegt? Want die moet maar z'n plaats kennen en maar snappen dat hij geen prioriteit is?

Ik vermoed dat je gewend bent om zelf zo behandeld te worden, of dat je je niet echt kan inleven in andermans situatie.
doeslief
tv-icoon schreef:
21-04-2023 13:07
't Is wel zo dat het loeivervelend is dat als iemand zegt dat hij *misschien* belt dit je vastpint. Je moet bereikbaar zijn want je lief zal bellen dus onwillekeurig wacht je erop. Dus ik begrijp de irritatie.

Ik begrijp ook jouw situatie: jij wordt heel erg afgeleid en dan kan je vergeten even in een hoek je vriend een berichtje te sturen.

Ik ben minder van het gezeur achteraf, dus dat is vervelend van hem maar ja, hij had zich op zitten vreten vanwege jouw mogelijke telefoontje wat niet kwam. Vermoedelijk niet omdat hij je ervan verdacht om ergens anders tussen de lakens te liggen, maar vanwege het beslag dat je deed op zijn tijd.

De volgende keer zou ik me dus hoe dan ook aan de letterlijke afspraak houden.
Je hebt toch gewoon geluid op je telefoon. Waarom pin je jezelf zo vast voor een telefoontje? Als iemand je belt dan hoor je het toch? En mocht je het toch missen dan bel je terug en als dat ook niet lukt dan spreek je elkaar de volgende dag weer...
Waarom zo krampachtig met zo een telefoontje omgaan?
Vage schreef:
21-04-2023 15:33

Ja. Zeker een aansteller. Als mijn geliefde erkenning van zijn gevoelens nodig heeft omdat ik geen appje gestuurd heb tijdens een congres, dan heeft ie meer aan een schop onder zijn achterste. Kom op zeg, welkom in de grotemensenwereld, waar je nog wel vaker mee gaat maken dat niet iedereen doet wat jij wil.

En ja, het is hartstikke handig om te weten welke positie je hebt in allerlei verschillende situaties. Lig ik met mijn geliefde in bed, dan is hij mijn topprioriteit. idem als we een weekend weg zijn, samen een filmavond hebben gepland of wat dan ook. Ben ik op een congres, dan niet. Ligt mijn kind in het ziekenhuis, dan ook niet. En ga zo maar door.

En nee, ik behandel niemand als een sneeuwvlokje en word zelf ook niet zo behandeld. Moet er niet aan denken. Dat heeft overigens werkelijk niets met een gebrek aan empathie te maken.
Als je een afspraak maakt in je relatie moet je je daar aan houden, hou je je daar niet aan dan zeg je daarna sorry of accepteer je de consequenties, makkelijk. Boeiend dat gemak houd heus wel weer op hoor.

En luister niet teveel naar al die zure vrijgezelle mutsen.
Suniva schreef:
21-04-2023 14:38
Gewoon een te groot ego dus. To heeft notabene 2 keer geappt en daartussen was ze andere dingen aan het te doen. Ze hadden geen megabelangrijke dingen te bespreken die niet konden wachten, iedereen wist van iedereen af alleen heeft to de vreselijke fout gemaakt om geen appje te sturen over niks terwijl ze dat wel had gezegd.

Nou ja, wat ik wel uit dit topic haal is dat ik blikbaar erg dankbaar mag zijn dat mijn man gewoon zijn ding doet als ik er niet ben en niet gaat lopen mauwen over een niet gestuurd appje dat totaal geen relevante info zou bevatten anders dan kusjes.
Oh ja, app jij je vriend dan ook alsnog schuldbewust om middernacht (terwijl hij ligt te slapen) met de boodschap dat het niet gelukt is om te bellen? Want dat doet TO namelijk wel, waarmee ze eigenlijk al toegeeft dat ze weet dat dit niet de manier is waarop zij met elkaar omgaan. Alleen graaft ze daarmee de kuil nog dieper.

'Sorry schat ik ben de hele avond niet naar de wc gegaan dus jou appen lukte ook niet' :mrgreen:
Fairway schreef:
21-04-2023 14:23

Ik vind de vriend van to een aansteller. Hij moet aandacht hebben en kan t moet hebben dat to een avondje geen aandacht aan hem geeft... Want bohoe ze had het belooofd! Dat is toch een mega afknapper.
Sowieso strontvervelend om altijd maar te moeten bellen als je een paar dagen van huis bent.

Heb je een leuke tijd met anderen, moet je weer verplicht elke avond geanimeerd met het thuisfront ouwehoeren over hoe het daar is. Of hoe het thuis is.

Dat kunnen we straks toch uitgebreid bespreken?
Het is geen capitulatie maar een gewone vorm van beleefdheid, die in andere landen dan in Nederland heel normaal is, om je verontschuldiging aan te bieden voor elke vorm van ongemak die je bij de ander hebt veroorzaakt.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
21-04-2023 16:36
Het is geen capitulatie maar een gewone vorm van beleefdheid, die in andere landen dan in Nederland heel normaal is, om je verontschuldiging aan te bieden voor elke vorm van ongemak die je bij de ander hebt veroorzaakt.
Voor mij is de 100e sorry op een dag uit gewoonte niets waard. En alle landen ter wereld hebben zo hun eigen gewoonten en gebruiken en manieren van dingen aanpakken. Wat heeft dat met deze casus te maken?
Jullie zijn beiden wel snel beledigd bij wat de ander zegt/doet/laat hè.
Eerst jij bozig en gekwetst, nu hij weer. En allebei om...om wat eigenlijk? Onduidelijkheid? Want kennelijk begrijpen jullie elkaar nog niet zo goed als je alletwee meteen in een narrige houding schiet bij een opmerking van de ander die net even niet lekker binnenkomt.
There is always something happening, and it's usually right now
Suniva schreef:
21-04-2023 13:45
Beslag op zijn tijd? Jemig. We hoeven al 30 jaar of langer niet meer naast een telefoon te zitten.

(…)
Doet me aan mijn ouders denken, nog van de oude stempel. Als daar de (huis)telefoon gaat moet alles wijken. Maakt niet uit of je in gesprek bent, op de plee zit of net een soufflé uit de oven haalt. Er Is Telefoon! We moeten opnemen. Al is het om te zeggen dat het niet schikt.
Siri schreef:
21-04-2023 16:16
Sowieso strontvervelend om altijd maar te moeten bellen als je een paar dagen van huis bent.

Heb je een leuke tijd met anderen, moet je weer verplicht elke avond geanimeerd met het thuisfront ouwehoeren over hoe het daar is. Of hoe het thuis is.

Dat kunnen we straks toch uitgebreid bespreken?
Ja maar het is nou eenmaal de afspraak die er tussen TO en haar vriend is. Dan zou ik ook niet op lulsmoezen als ' ik moest de hele avond niet plassen' zitten te wachten. Om nou meteen allerlei diagnoses aan die vriend te hangen vind ik ook wel ietsie overdreven eigenlijk.
Star⁴ schreef:
21-04-2023 19:24
Ja maar het is nou eenmaal de afspraak die er tussen TO en haar vriend is. Dan zou ik ook niet op lulsmoezen als ' ik moest de hele avond niet plassen' zitten te wachten. Om nou meteen allerlei diagnoses aan die vriend te hangen vind ik ook wel ietsie overdreven eigenlijk.

Nee het is de gewoonte om te bellen als ze elkaar niet gezien hebben. Dat lijkt me geen in steen gebeitelde afspraak die ook geldt als je bijv op een congres bent en de hele avond druk.
TO had aangegeven niet te weten of het zou lukken. Hij maakt drama.

Maar ik kan niet zo tegen dat zwartwitte afspraak is afspraak, zeker niet als dagelijkse verplichting, je kunt toch begrijpen dat het onder sommige omstandigheden niet altijd lukt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven