Vriend bozig op mij
vrijdag 21 april 2023 om 08:52
Hoi allemaal,
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 19:35
En dat ze het nog zou laten weten. Niet de helft van de info weglaten.Marianneke schreef: ↑21-04-2023 19:33Nee het is de gewoonte om te bellen als ze elkaar niet gezien hebben. Dat lijkt me geen in steen gebeitelde afspraak die ook geldt als je bijv op een congres bent en de hele avond druk.
TO had aangegeven niet te weten of het zou lukken. Hij maakt drama.
Maar ik kan niet zo tegen dat zwartwitte afspraak is afspraak, zeker niet als dagelijkse verplichting, je kunt toch begrijpen dat het onder sommige omstandigheden niet altijd lukt.
En verder gaat het er toch niet om waar jij, ik en de rest van de forummers hier wel of niet tegen kunnen?
vrijdag 21 april 2023 om 20:02
Vaak weet je op dit soort sociale momenten niet precies wanneer je tijd hebt om te bellen. Dus een appje sturen waarin je zegt dat het definitief niet meer gaat lukken blijft lastig. Want wanneer is dat moment precies?Star⁴ schreef: ↑21-04-2023 19:24Ja maar het is nou eenmaal de afspraak die er tussen TO en haar vriend is. Dan zou ik ook niet op lulsmoezen als ' ik moest de hele avond niet plassen' zitten te wachten. Om nou meteen allerlei diagnoses aan die vriend te hangen vind ik ook wel ietsie overdreven eigenlijk.
Dit omdat je bij congressen, verjaardagen, etc vaak niet helemaal in de hand hebt wanneer je even vrij bent. Je hebt je tenslotte ook gecommitteerd aan die mensen waar je nu even mee weg bent.
Ik heb ook ooit zo'n partner gehad die perse moest bellen. Dan ben je de hele avond op zoek naar een gat om te bellen. Vroegtijdig laten weten dat het niet gaat lukken weet je echt niet altijd vooraf.
TO had laten weten dat het misschien niet ging lukken. Dat signaal lijkt me helder genoeg.
Vriend van TO had op die app van TO ook kunnen reageren: "No worries, als het niet lukt spreek ik je snel weer! Veel plezier!."
Inplaats van drammen om een afspraak via de app.
vrijdag 21 april 2023 om 20:36
Waarom zo moeilijk. Als je wel/niet een gaatje kan vinden, moeilijk etc. zeg je toch gewoon van tevoren: bellen of appen gaat hem niet worden, ik ga pubquizzen fijne avond en tot morgen schat.Siri schreef: ↑21-04-2023 20:02Vaak weet je op dit soort sociale momenten niet precies wanneer je tijd hebt om te bellen. Dus een appje sturen waarin je zegt dat het definitief niet meer gaat lukken blijft lastig. Want wanneer is dat moment precies?
Dit omdat je bij congressen, verjaardagen, etc vaak niet helemaal in de hand hebt wanneer je even vrij bent. Je hebt je tenslotte ook gecommitteerd aan die mensen waar je nu even mee weg bent.
Ik heb ook ooit zo'n partner gehad die perse moest bellen. Dan ben je de hele avond op zoek naar een gat om te bellen. Vroegtijdig laten weten dat het niet gaat lukken weet je echt niet altijd vooraf.
En hoezo moest hij perse bellen, hij was de baas? Of kon je eigenlijk zelf dus geen nee zeggen?
Niemand verwacht dat je je in allemaal bochten wringt, doe gewoon wat je zegt en zeg wat je doet dan is er niets aan de hand.
vrijdag 21 april 2023 om 20:42
Dit vind ik dus moeilijk gedoe. TO had zich al ingedekt. Waarom nog zo'n bericht erachteraan sturen?Vage schreef: ↑21-04-2023 20:36Waarom zo moeilijk. Als je wel/niet een gaatje kan vinden, moeilijk etc. zeg je toch gewoon van tevoren: bellen of appen gaat hem niet worden, ik ga pubquizzen fijne avond en tot morgen schat.
En hoezo moest hij perse bellen, hij was de baas? Of kon je eigenlijk zelf dus geen nee zeggen?
Niemand verwacht dat je je in allemaal bochten wringt, doe gewoon wat je zegt en zeg wat je doet dan is er niets aan de hand.
vrijdag 21 april 2023 om 20:43
Omdat relaties niet gaan over indekken denk ik...
Ik kan me voorstellen dat het precies daar ook steekt bij haar vriend, dat haar reacties en berichten vooral over haarzelf gingen.
En serieus, een lief appje naar je geliefde als je daarna op stap gaat om alvast welterusten te zeggen is "gedoe?" Wat zijn al die andere dingen dan wel niet die je voor elkaar doet, die écht moeite kosten zeg maar?
Ik kan me voorstellen dat het precies daar ook steekt bij haar vriend, dat haar reacties en berichten vooral over haarzelf gingen.
En serieus, een lief appje naar je geliefde als je daarna op stap gaat om alvast welterusten te zeggen is "gedoe?" Wat zijn al die andere dingen dan wel niet die je voor elkaar doet, die écht moeite kosten zeg maar?
vage wijzigde dit bericht op 21-04-2023 20:45
37.59% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 20:45
Ja, waarom moet het over hem gaan? Zij is een paar dagen weg?
Vriend van TO is een dwingeland die perse contact wil houden.
En dan nog: dagen daarna nog steeds kribbig zijn hierover?
vrijdag 21 april 2023 om 20:47
Ze wilden allebei contact houden, dat is vaste prik bij ze.
Waarom moet het over hem gaan, omdat zij iets toezegt en het niet doet en zich "indekt" vermoed ik. Dit vindt over het algemeen niemand echt fijn. Daar zijn namelijk al een heeeeeleboel topics over geweest hier.
vrijdag 21 april 2023 om 20:48
Maar dat is ook wel irritant dat je niet op die vraag hebt gereageerd maar wel een foto kon sturen. Ik snap wel dat vriend geirriteerd is.Betsieboe88 schreef: ↑21-04-2023 10:02Bedankt voor jullie reacties al!
voor de duidelijkheid, ik had die ochtend dat we elkaar spraken al wel excuus aangeboden en gezegd dat het inderdaad niet zo leuk van me was. Maar toch blijft hij kortaf. Het ging hem inderdaad om dat ik me niet aan de afspraak had gehouden om nog even te laten weten of we konden bellen. En dat hij het een slap excuus vindt dat ik 5 uur lang niet kon appen, omdat hij zegt dat ik als wij samen zijn wel altijd op mijn telefoon zit.
Ook had hij nog 2 vragen gesteld via de app, waar ik niet op had gereageerd toen ik die foto stuurde. Dus; hij had gevraagd: 'kan ik de afspraak van zondag bevestigen?'" ik had daar nog niet op gereageerd, stuurde een foto en appte hem daarna om 24.00 dat ik helaas niet meer kon bellen. Die combi vindt hij niet leuk
vrijdag 21 april 2023 om 20:51
Dat denk ik ook, het irriteert hem dat ze niet aan hem gedacht heeft.Vage schreef: ↑21-04-2023 20:43Omdat relaties niet gaan over indekken denk ik...
vrijdag 21 april 2023 om 20:58
Een appje sturen met daarin welterusten terwijl we beiden nog niet gaan slapen vind ik niet zozeer gedoe, maar wel flauwekul. Als een ander boos wordt dat ik het niet stuur wordt het gedoe.Vage schreef: ↑21-04-2023 20:43Omdat relaties niet gaan over indekken denk ik...
TO had vriend een appje gestuurd zodra ze op haar kamer was. Maar toen sliep vriend al.
Wat je voor elkaar doet? Elkaar vrij laten en de ander van het moment laten genieten, inplaats van op afstand iemand te claimen. En mild zijn naar die ander als het anders loopt.
Dat is voor veel mensen een stuk lastiger dan een obligaat appje sturen. En in die zin echt moeite doen.
vrijdag 21 april 2023 om 21:18
Je zou maar een partner hebben die je daarop pakt... O je zou nog laten weten of je me kon bellen of niet. Huilie huilie. Hoe onaantrekkelijk kan je het hebben. Hij kan zelf ook wel bedenken dat het nu even niet om hem draait en ze met iets anders bezig is en even zichzelf vermaken een avondje. Morgen weer een dag hoor.
vrijdag 21 april 2023 om 21:36
Ik vind het wel grappig om te lezen hoe verschillend mensen hier in kunnen staan in een relatie. De een vindt even contact heel normaal en kan zich niet voorstellen dat je daar niet even een moment voor zoekt ook al ben je een avond druk, en de ander voelt het als claimgedrag.
Dat moet dus echt matchen. Dat doet het bij TO en vriend kennelijk niet.
vrijdag 21 april 2023 om 21:37
Dat ben ik met je eens.Siri schreef: ↑21-04-2023 20:58
Wat je voor elkaar doet? Elkaar vrij laten en de ander van het moment laten genieten, inplaats van op afstand iemand te claimen. En mild zijn naar die ander als het anders loopt.
Dat is voor veel mensen een stuk lastiger dan een obligaat appje sturen. En in die zin echt moeite doen.
Maar daar gaat de vraag van TO niet over.
Ik ga er vanuit dat beide partijen elkaar hier claimen zoals in veel relaties het geval is. Dus ik reageer gewoon op degene die de vraag stelt, wat zij zelf kan doen. Niet wat de vriend in kwestie moet doen want die leest waarschijnlijk niet op vivaforum.nl.
vrijdag 21 april 2023 om 21:38
Dat deed het kennelijk wel, totdat zij opeens een andere koers ging varen. Dat kan, maar veroorzaakt natuurlijk wel een reactie.Marianneke schreef: ↑21-04-2023 21:36Ik vind het wel grappig om te lezen hoe verschillend mensen hier in kunnen staan in een relatie. De een vindt even contact heel normaal en kan zich niet voorstellen dat je daar niet even een moment voor zoekt ook al ben je een avond druk, en de ander voelt het als claimgedrag.
vrijdag 21 april 2023 om 23:07
Dit. Het is de verwachting die maakt dat je vriend teleurgesteld is en je hebt zelf bijgedragen aan die verwachting. Creeer daarom duidelijkheid. Als je weg bent, ben je weg en als je tijd (en zin) hebt voor een berichtje, stuur je die. Het ging toch maar om 2 nachten? Dat stelt niks voor.
zaterdag 22 april 2023 om 13:42
Jee, wat overdreven. Als iemand zegt dat hij misschien belt, hoezo ben je dan vastgepind? Dan neem jij misschien op. Daar hoef je verder niets voor te doen of te laten hoor. Je gaat dan toch niet tot diep in de nacht wakker blijven? Er hangt niet zo veel af van het telefoontje hoor. Je neemt op als je in de gelegenheid bent, en anders niet. Klaar.
Ik heb zo'n vriendin die wel eens zegt 'misschien kom ik morgen langs '. Prima, maar misschien kom je aan de gesloten deur dan.
zaterdag 22 april 2023 om 15:11
Heb je haar vorige topic gelezen? Denk dat het prima matcht. Allebei nogal moeilijk.Marianneke schreef: ↑21-04-2023 21:36Ik vind het wel grappig om te lezen hoe verschillend mensen hier in kunnen staan in een relatie. De een vindt even contact heel normaal en kan zich niet voorstellen dat je daar niet even een moment voor zoekt ook al ben je een avond druk, en de ander voelt het als claimgedrag.
zaterdag 22 april 2023 om 15:14
zaterdag 22 april 2023 om 15:19
Toen je om 18:00 appte had je toch gelijk kunnen zeggen dat er een avondprogramma was en dat bellen niet meer zou lukken? Verder ook niet netjes dat je niet op zijn vraag hebt gereageerd.Betsieboe88 schreef: ↑21-04-2023 08:52Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
maandag 24 april 2023 om 00:01
Overdreven reactie van je vriend. Klinkt alsof jullie nog niet zolang bij elkaar zijn. Wij zijn inmiddels na 15 jaar samen echt niet meer met dit soort futiliteiten bezig. Je was gewoon druk en had geen tijd, dat is prima en dat kan. Hij zeurt en is onzeker, bang dat hij niet belangrijk genoeg is. Herken dat wel van de begintijd van onze relatie. Nu inmiddels vertrouw je elkaar wel en snap je ook wel dat dingen zo kunnen lopen. Bovendien heb je hem keurig geappt toen je naar bed ging. Niks aan de hand.
maandag 24 april 2023 om 00:12
Iemand zoals ik zou om 18:00 nog oprecht denken dat ik later nog wel een momentje heb. Maar goed, ik ben sowieso een tijdsoptimist. Ik denk altijd dat ik minder tijd voor iets nodig heb dan de realiteit. Ik onderschat dat altijd, en ook onderschat ik hoe uitgekakt ik soms kan zijn na een drukke dag.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in