Vriend erg gesloten

27-11-2018 11:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend is erg gesloten en niet open over bepaalde dingen. Ik moet heel veel uit hem trekken en met veel moeite. Nog krijg ik weinig dingen eruit. Steeds vaker hoor ik dan ook of kom ik erachter dat hij liegt tegen me. Ik vind dit erg vervelend. Het is een volwassen man en hoort gewoon eerlijk te zijn. Ik ben bang hoe verder. Heeft iemand ervaring of tips hoe ik hiermee om kan gaan? Erover praten doen we veel, maar klapt hij dicht. Niet erover praten werkt bij mij weer niet. Ik ben ontzettend gek op hem en wil hem niet kwijt.
Waar liegt hij dan over?
Niet zo heel makkelijk praten of liegen zijn 2 verschillende dingen.
Hoe je ermee om kan gaan? Niet.... lijkt me, ja toch?
Lorem Ipsum
Gewoon werkelijk tegen iedereen. Over ons tegen anderen. Tegen zijn ouders. Tegen zijn vrienden.

En liegen en gesloten zijn, zijn twee verschillende dingen idd. Maar hij zegt dat dat komt doordat hij zo gesloten is. Hij kan niet open zijn en ontwijkt onderwerpen liever.
Je klinkt een beetje alsof je zijn moeder bent
Als je tegen hem ook zo'n toon aanslaat dan kan ik me voorstellen dat hij dichtklapt.

Verder is niet iedereen een open boek
Dat wist je toen je verliefd op hem werd toch?

Liegen is iets andes
Dat accepteer ik ook niet
1 x prima, 2x exit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heeft hij iets meegemaakt? Houdt hij iets voor jou achter?
Zit hij niet lekker in zijn vel?

Wat doe jij eigenlijk (nog) bij hem?
Relaties zijn natuurlijk niet per definitie altijd maar leuk en aangenaam, maar het komt hier over alsof het een soort van eenrichtingsverkeer is.
Lastig! Ik weet niet waar hij over liegt, natuurlijk. Mijn vriend is ook heel gesloten, door nare ervaringen uit het verleden. Ik merk bij hem dat hij zijn mening soms in korte tijd verandert. Hij liegt dan dus eigenlijk ook, maar durft denk ik eerder gewoon niet voor zijn eigen mening uit te komen. En dan praat hij maar met mij mee of juist niet. En dan komt hij daar dus later op terug, soms onbewust.

En ik snap dat je hem niet kwijt wil :) Ik had hier gisteren nog een gesprek over met iemand: de ene is weg als iemand constant z'n muur opentrekt, de ander blijft omdat die weet wat er achter die muur zit. Ik behoor duidelijk tot de laatste categorie. Alleen zelfs voor mij is het op, na jaren tegen een muur gepraat te hebben. Ik heb nu een ultimatum gesteld en we gaan eindelijk in therapie. Eerst was het van zijn kant met tegenzin, sinds een paar weken begrijpt hij hoe of wat en waarom het voor mij zo belangrijk is. Het gaat mij er niet om dat hij per se verandert, maar in onze communicatie moet wel iets veranderen.

Ik zeg niet dat jullie in therapie moeten, maar ga bij jezelf na of je hier uiteindelijk gelukkig van wordt. Ik niet, ben ik na jaren achter. Met veel verdriet tot gevolg. Ik ben wel blij dat we onze relatie nog een kans geven :) Succes met je keuzes, het is lastig!
*Mel schreef:
27-11-2018 11:44
Gewoon werkelijk tegen iedereen. Over ons tegen anderen. Tegen zijn ouders. Tegen zijn vrienden.

En liegen en gesloten zijn, zijn twee verschillende dingen idd. Maar hij zegt dat dat komt doordat hij zo gesloten is. Hij kan niet open zijn en ontwijkt onderwerpen liever.
Dan is dat ook een leugen, want anders zou hij niets zeggen ipv een leugen. :P
En wat is er leuk aan hem, dat je daar gek op bent?

Ik vind liegen echt een no go.
Tja als jij een liegende en gesloten vriend wil dan is dat natuurlijk jouw zaak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ik zeg: wegwezen!
Hij liegt rn hij lieft over waarom hij liegt.

Maak jet uit en ga wat aan je eigenwaarde doen.
Ik begrijp dit soort topics niet

"Hallo ik heb een vriend en we denken fundamenteel anders over communicatie, ik bespreek graag dingen en hij niet. Als ik het ergens over wil hebben kost me dat steeds veel moeite en met weinig resultaat. Hem maakt het niet uit dat ik graag wil praten. Ook is hij regelmatig niet eerlijk tegen mij en tegen anderen. Wat nu ik wil hem niet kwijt?"

Really?
Lorem Ipsum
Ik vraag me dan af hoe je ooit een stelletje bent geworden.
die ik wilde bestaat al...
turquasi schreef:
27-11-2018 12:16
Ik begrijp dit soort topics niet

"Hallo ik heb een vriend en we denken fundamenteel anders over communicatie, ik bespreek graag dingen en hij niet. Als ik het ergens over wil hebben kost me dat steeds veel moeite en met weinig resultaat. Hem maakt het niet uit dat ik graag wil praten. Ook is hij regelmatig niet eerlijk tegen mij en tegen anderen. Wat nu ik wil hem niet kwijt?"

Really?
Verder is onze relatie perfect!
Niet erover praten werkt bij mij weer niet.

Dus moet hij veranderen in wie jij wil dat hij wordt? Waar liegt hij over? Liegt hij of vertelt hij dingen niet?

Voor nu heb ik medelijden met jouw vriend. In tegenstelling tot de meerderheid hier blijkbaar.
Life is short. Eat dessert first.
Als je niet (écht) met elkaar kunt praten, dan kun je het wat mij betreft geen relatie noemen. Ik zou iemand zoeken die beter bij je aansluit.
Wees blij dat hij gesloten is, er komen toch alleen maar leugens uit zijn mond.
wat is er zo leuk aan hem
attribuutje schreef:
27-11-2018 12:25
Ik vraag me dan af hoe je ooit een stelletje bent geworden.

Tinder zei dat ze een match hadden, dus tja...
als hij liegt dan heeft hij iets te verbergen
Liegen omdat je een gesloten persoon bent..? Gesloten waarover? Liegt hij dan over wat hij vind? Om de confrontatie uit de weg te gaan? Of liegt hij over dingen die hij gedaan heeft bijvoorbeeld?

Kun je iets duidelijker zijn?

Ik laat ook niet snel het achterste van mijn tong zien. Maar daarvoor hoef ik niet te liegen. Ik vertel gewoon dingen over mezelf die voor mij minder persoonlijk zijn maar voor andere persoonlijk genoeg lijken.
lise1985 schreef:
27-11-2018 12:28
Verder is onze relatie perfect!
Accepteren of stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zeg tegen jezelf dat je niet meer alles uit hem moet trekken. Probleem opgelost.
Don't judge before you know

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven